Je ergernissen van vandaag - Deel 2

HLN, rioolgazet!

Nemen ze gewoon een opiniestuk van andershalfjaar geleden over van ergens een online auto-opinie website, maar dan vertalen ze het zelfs verkeerd :wallbash:

HLN artikel:
Maar er is nog een reden waarom vingerafdrukken niet langer de reden zijn dat agenten je auto aanraken: vingerafdrukken mogen in de VS niet als bewijsmateriaal gebruikt worden in de rechtbank.
Origineel opiniestuk:
But there's another reason why fingerprints are no longer the reason cops touch your car: It turns out fingerprint analysis isn't all it's cracked up to be.
Studies have shown that fingerprint evidence really shouldn't be relied upon in court, because it's just so difficult to match two prints to each other with perfect accuracy.

Is een artikel da ik normaal nooit zou aanklikken (want who cares in België waarom ze zoiets doen in de VS), maar was ergens gedeeld in een privacy discussie om aan te tonen dat vingerafdrukken in de VS niet meer gebruikt mogen worden :wtf:

IMG20260530121942.jpg

Bezoek van de marter gehad. Heeft zelfs een kippenei achtergelaten.

Allei seg... 🫡

IMG20260530121942.jpg

Bezoek van de marter gehad. Heeft zelfs een kippenei achtergelaten.

Allei seg... 🫡
Hier ook al gehad. Hele isolatie is er hier uitgehaald wegens volledig weggevreten en niet meer leverbaar op ons model. De eerste marter op zich is geen probleem heb ik mij laten wijsmaken. Probleem is al de marters die achter de eerste komen. Die beesten zijn nogal territoriaal ingesteld en gaan hun territorium afbakenen. Als er dan een 2e komt is die zo aggressief tegen die eerste dat die alles gaat kapot maken waar die eerste zijn geur achtergelaten heeft.

Eigenlijk "ergernis" van gisteren maar soit.
Gisteren mijn hond moeten laten inslapen die ik had van toen ze 10 weken was.

Fuck man, die pijn wens ik nog niet m'n ergste vijand toe.
We don't deserve dogs.
Ik heb geen vrouw en kinderen, maar zij wàs gewoon mijn kind.

We don't deserve dogs.
Veel sterkte 🫂

Ik ben meestal de laatste om te klagen over de warmte, maar nu is het toch echt niet meer plezant. Al dagen lang geen zuurstof.

En mijn eerste zomer in een appartement en ook mijn eerste maal nachtshiften, waardoor ik moet slapen gedurende het warmste deel van de dag en ik telkens na een uur of 2 wakker schiet in een kletsnat bed.

Telenet! :angry:

Vorige zaterdag is hier de kabel over getrokken tijdens werken voor een waterlek. Gans de week geen internet/tv. Ging 5 (!!!) werkdagen duren tegen dat het door hun systeem is gelopen en dan pas kon iemand nog maar komen kijken! Dus de situatie inschatten en daarna konden ze komen maken. Ik vond dat al extreem belachelijk lang en enorm irritant want mijn vrouw heeft examens en internet nodig. Hotspot laten verhogen op mijn gsm met Telenet abonnement dan maar.

Nu bel ik vandaag terug, zegt die doodleuk: ik boek een technieker voor u in.

Collega's doen dat niet graag en schuiven dat door naar het systeem maar die kunnen perfect een technieker boeken voor u :wtf:

We don't deserve dogs.
Sterkte man. Ik heb zelf geen hond, maar mijn broer wel en ik ben al gehecht aan dat beestje.

Alléé , gisteren laat thuis gekomen omdat de moeder gevallen was op de camping waar ze verblijft .
Naar ziekenhuis in Leuven geweest en resultaat is dat ze dus een breuk heeft in haar voet (been) en ligt nu in een tijdelijke plaaster .
Mag er 2 weken niet op lopen ….dus kan ook niet meer echt voor de vader zorgen die dementerend is en ook al vergevorderde Alzheimer heeft .
Ben vandaag nog snel wat inkopen gaan doen zodat er wat te eten in huis is want ze was nog niet naar de winkel geweest.
Helft van de familie al opgetrommeld om te kijken hoe we dat nu gaan oplossen maar voor de eerste week kan er al iemand bij haar blijven en de zorg over nemen op de vader .
Voor die tweede week zien we wel desnoods rij ik wel alle dagen van Antwerpen naar Langdorp na mijn werk maar kan niet blijven slapen…
Het zullen effe lange dagen worden en zeker omdat ik al om 4 uur uit mijne nest moet nu (voor de eerste 3 weken nog )

Net terug uit Bangkok en ga hier in Hasselt naar Hasselt live wat live optredens meepikken.

Ik stop met m'n aan de cashpoint en zij gaat binnen.

Ineens word ik aangesproken door een gastje van 14-15 jaar. Die komt met zijn gsm tegen t vrijstaand stepje en doet alsof em da wil scannen en vraagt hoe da werkt.
Ik zeg vriendelijk dat dat geen deelsteps zijn.
Ik draai me en zie ineens 4-5 allochtonen jongeren rond me staan. En ene staat natuurlijk tegen dat vrije stepje van die van mij.

Ne andere pipo vraag ineens direct of ik wil gaan kijken of ne winkel iets verderop open is.
Ik zeg "nee, waarom"?
Kijkt me aan als een schaap, ondertussen redelijk omsingeld.

Ik draai me naar ene en zeg : "met mij moet ge echt niet proberen"

Trekt ne andere hem weg en zegt: "Kom, we laten het"

Zie ik ze iets verder luidkeels roepen en lawaai maken.
Erna de politie gebeld en beschrijving gegeven.

Die waren echt niet veel goeds van plan.
Allee man, 14-jarigen in een stad als Hasselt op klaarlichte dag...

Ik ging mn stepkes echt niet voor de tweede keer op rij laten pikken door jongeren, se.

Laatst bewerkt:
Net terug uit Bangkok en ga hier in Hasselt naar Hasselt live wat live optredens meepikken.

Ineens word ik aangesproken door een gastje van 14-15 jaar. Die komt met zijn gsm tegen t vrijstaand stepje en doet alsof em da wil scannen en vraagt hoe da werkt.
Ik draai me en zie ineens 4-5 jongeren rond me staan. En ene staat natuurlijk tegen dat vrije stepje van die van mij.

Ne andere pipo vraag ineens direct of ik wil gaan kijken of ne winkel iets verderop open is.
Ik zeg "nee, waarom"?

Ik ging mn stepkes echt niet voor de tweede keer op rij laten pikken door jongeren, se.
En wat was de reactie van de politie? allez veel gaan ze daar toch niet met doen?
Niet dat uw intuïtie verkeerd was uiteraard maar veel strafbaar hebben ze toch niet gedaan .

En wat was de reactie van de politie? allez veel gaan ze daar toch niet met doen?
Niet dat uw intuïtie verkeerd was uiteraard maar veel strafbaar hebben ze toch niet gedaan .

Nee, maar ik heb met de diefstal van onze stepkes gemerkt dat camera systemen hier heeeel goed werken en wie weet wat hebben ze al uitgespookt ervoor...

Nee, maar ik heb met de diefstal van onze stepkes gemerkt dat camera systemen hier heeeel goed werken en wie weet wat hebben ze al uitgespookt ervoor...
Verdacht gedrag melden kan nooit kwaad en gaan ze altijd appreciëren. Ze kunnen zo over een paar uur een melding krijgen (of al reeds een gekregen) van een verdwenen step ergens anders en meteen de link leggen met de beschrijving die ze kregen.

Ik draai me en zie ineens 4-5 allochtonen jongeren rond me staan. En ene staat natuurlijk tegen dat vrije stepje van die van mij.

Ik zeg "nee, waarom"?

Het eerste wat in u opkwam:
"Oh nee, quootjes."

Belaging (iemand omsingelen, uitspraken als “met mij moet ge niet proberen”) is wel degelijk gewoon strafbaar in België.

Vanmorgen opgemerkt dat een of andere idioot een sticker over mijn deurbelcamera heeft geplaatst. Hij was enkel vergeten dat die ook voorzien is van een bewegingsdetector en hij dus mooi met zijn gezicht erop staat.

Buiten een klacht omwille van vandalisme ga ik er ook niks mee kunnen doen want privacy van de dader enzo.

Dat mensen eens van ander hun gerief blijven.

Vanmorgen opgemerkt dat een of andere idioot een sticker over mijn deurbelcamera heeft geplaatst. Hij was enkel vergeten dat die ook voorzien is van een bewegingsdetector en hij dus mooi met zijn gezicht erop staat.

Buiten een klacht omwille van vandalisme ga ik er ook niks mee kunnen doen want privacy van de dader enzo.

Dat mensen eens van ander hun gerief blijven.
Is dat dan een buur ofzo, want wie ligt daar anders van wakker?

Terug
Bovenaan