Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Paar dagen reeds 20 a 25 graden hier. Goed weer om eens aant water te gaan zitten en de kinderen wat te laten spelen, maar net iets te koud om ze volledig in zwembroek te laten zwemmen (water nog niet helemaal opgewarmd). Vandaag dus naar een zwemvijver hier.

Zit er naast mij zo'n madam continue op haar kinderen te roepen: "niet te diep int waaater!!!", "niet zo pletsen, uw tshirt wordt nat!!!", "verdomme, niet zo diep uw short wordt naaaaat!!!", "luister of we gaan naar huis!!!".
Echt ganse tijd en vrij luid, zeer storend.

Serieus, wat gaat ge doen aan een zwemvijver met 25 graden als uw kinderen zelfs geen natte tshirt mogen hebben, hallo, ze worden daar niet ziek van he en dat droogt toch op in 10 minuten. Ga dan gewoon naar een normale speeltuin of blijft thuis ofzo.

Ik kon helaas ook niet ergens anders gaan zitten, want het was mijn madam...
Post van het jaar so far:bow:

Beerens B2 Store North. Omdat Noord niet goed genoeg is voor een Vlaming denk ik dan...
3 weken geleden gemaild met een vraag over een wagen die ze te koop hebben, nog altijd geen antwoord. En dan zagen dat de autoverkoop slecht gaat...

Beerens B2 Store North. Omdat Noord niet goed genoeg is voor een Vlaming denk ik dan...
3 weken geleden gemaild met een vraag over een wagen die ze te koop hebben, nog altijd geen antwoord. En dan zagen dat de autoverkoop slecht gaat...

They were the north quiet!

Wie zijn ze en waar klagen ze dat de tweedehands autoverkoop zo slecht gaat?

Je kan ook zelf de telefoon oppakken natuurlijk.

Dat kan, maar tegelijk mag je toch van eender welk bedrijf verwachten dat als een klant contact opneemt waarmee ze geld kunnen verdienen, dat ze daar binnen de 3 weken op kunnen reageren?

Dat kan, maar tegelijk mag je toch van eender welk bedrijf verwachten dat als een klant contact opneemt waarmee ze geld kunnen verdienen, dat ze daar binnen de 3 weken op kunnen reageren?
Je mag dat, maar als ik terugdenk aan al die stielmannen die hier gepasseerd zijn was dat bij de helft niet het geval. En bij herhaaldelijk bellen was het dan vaak nog iemand anders die opnam en zei dat ik eens moest terugbellen.

Vorig jaar ook de ronde gedaan om een nieuwe wagen te kopen. Bij de meeste garages kreeg ik een blik alsof ik net had gevraagd of ik zijn vrouw mocht neuken toen ik zei dat ik een auto kwam kopen. Niet normaal. Overal super onvriendelijk behandeld. Amper tijd, in sommige garages net niet het antwoord gekregen dat ik maar gewoon online moest kijken.

Ging dan niet om een tweedehands, maar ik wou effectief een nieuwe wagen kopen. Bij Hyundai konden ze zelfs niets configureren. Ging een nieuw model uitkomen dat jaar, maar was al maanden te laat volgens de verkoper, en had geen idee wanneer het model effectief beschikbaar zou komen.

Een half jaar later, nadat ik het al opgegeven had een nieuwe wagen te kopen, belde die van hyundai dan dat alle stockmodellen aan uitzonderlijke prijzen weg moesten omdat hij zijn garage dicht ging doen. Dan heb ik er daar maar één voor een appel en een ei van gekocht.

De verslavende smartphones zetten zich door van de straat naar het werk.
Verschillende keren passeer ik volk op de werkvloer in de gangen en niet gewaar dat iemand voor hen wandelt. Gelukkig zwalpen ze niet.
Soms kom je grappige taferelen tegen, zoals dat ze blijven doorwandelen en verstand op 0; opkijken dat ze fout zitten en terugkeren met neergeslagen ogen op dat scherm of ze ineens niet meer weten hoe ze buiten moeten geraken en even moeten nadenken dat een drukknop beschikbaar is. We spreken dan over volk, die verder gestudeerd hebben.
Een vriendelijk knikje of een goedendag valt minder en minder voor...

Je mag dat, maar als ik terugdenk aan al die stielmannen die hier gepasseerd zijn was dat bij de helft niet het geval. En bij herhaaldelijk bellen was het dan vaak nog iemand anders die opnam en zei dat ik eens moest terugbellen.

Bij stielmannen of andere kleinere bedrijven (genre 1-mansbedrijven) kan ik het snappen, die hebben vaak meer vraag dan capaciteit.
Maar een tweedehands auto garage waar ze meestal dedicated mensen hebben als verkoper...

Ze hebben ook knoppen op hun website voor reservatie etc... Dan zal een antwoord op een mail ook wel kunnen zeker. Misschien weten ze het zelf niet, dat kan ook.

Het verhaal hierboven over Hyundai heb ik 9 jaar geleden ook al zo ervaren. Was teveel dat je kwam kijken naar hun wagens. En bij vraag naar een offerte, 'Ja kijk online hé, daar staat alles op.'

De verslavende smartphones zetten zich door van de straat naar het werk.
Verschillende keren passeer ik volk op de werkvloer in de gangen en niet gewaar dat iemand voor hen wandelt. Gelukkig zwalpen ze niet.
Soms kom je grappige taferelen tegen, zoals dat ze blijven doorwandelen en verstand op 0; opkijken dat ze fout zitten en terugkeren met neergeslagen ogen op dat scherm of ze ineens niet meer weten hoe ze buiten moeten geraken en even moeten nadenken dat een drukknop beschikbaar is. We spreken dan over volk, die verder gestudeerd hebben.
Een vriendelijk knikje of een goedendag valt minder en minder voor...
Op de baan al enkele keren gehad dat ik aan de verkeerslichten sta te wachten en het rood is voor de fietsers. Er komt een fietser aan, stopt en haalt zijn smartphone boven. Een tiental seconden later is het groen voor de fietsers maar die blijft staan tokkelen op zijn smartphone. Kijkt dan even later op en ziet dan dat het alweer oranje is en vloekt dan even :laugh:.

En op kantoor loopt er ook ene rond waarbij de smartphone aan zijn hand is geplakt. Komt zo in de toiletten, gaat plassen aan het urinoir (gelukkig) en loopt weer buiten zonder handen te wassen. Geen moment wijken die zijn ogen van zijn smartphone, geloof ik.

Op de baan al enkele keren gehad dat ik aan de verkeerslichten sta te wachten en het rood is voor de fietsers. Er komt een fietser aan, stopt en haalt zijn smartphone boven. Een tiental seconden later is het groen voor de fietsers maar die blijft staan tokkelen op zijn smartphone. Kijkt dan even later op en ziet dan dat het alweer oranje is en vloekt dan even :laugh:.

En op kantoor loopt er ook ene rond waarbij de smartphone aan zijn hand is geplakt. Komt zo in de toiletten, gaat plassen aan het urinoir (gelukkig) en loopt weer buiten zonder handen te wassen. Geen moment wijken die zijn ogen van zijn smartphone, geloof ik.
Nog een extra reden om nooit een tweedehands telefoon te kopen. :unsure:

Vorig jaar ook de ronde gedaan om een nieuwe wagen te kopen. Bij de meeste garages kreeg ik een blik alsof ik net had gevraagd of ik zijn vrouw mocht neuken toen ik zei dat ik een auto kwam kopen. Niet normaal. Overal super onvriendelijk behandeld. Amper tijd, in sommige garages net niet het antwoord gekregen dat ik maar gewoon online moest kijken.

Ging dan niet om een tweedehands, maar ik wou effectief een nieuwe wagen kopen. Bij Hyundai konden ze zelfs niets configureren. Ging een nieuw model uitkomen dat jaar, maar was al maanden te laat volgens de verkoper, en had geen idee wanneer het model effectief beschikbaar zou komen.

Een half jaar later, nadat ik het al opgegeven had een nieuwe wagen te kopen, belde die van hyundai dan dat alle stockmodellen aan uitzonderlijke prijzen weg moesten omdat hij zijn garage dicht ging doen. Dan heb ik er daar maar één voor een appel en een ei van gekocht.
Denk dat dat hit & miss is.
Ook niet merkgebonden.

Heb zowel super positieve ervaringen als rotslechte gehad. En die laatste was dan nog voor de duurste wagen ooit die ik wou kopen.
Uiteindelijk gewoon in een andere garage gekocht waar ik wel correct verder geholpen ben.

Snap dat eigenlijk niet, zeker voor de grotere merken kan je meestal 2 dorpen verder ook gewoon terecht als ze wat een vies gezicht trekken!

Ook zo eentje geweten op kantoor.
We hebben een half uur lunchpauze en die ging iedere dag met zijn gsm op de pot zitten waarna je hem hoorde bellen met zijn madam.

Ik snap al niet dat ge uw lief/vrouw iedere dag vanop uw werk moet bellen.
Verre van waarom heel je lunchpauze op een wc pot op uw werk gaat zitten en wellicht daar wellicht ook nog eens een boterhammeke naar binnen werkt? Aangezien je niet gegeten hebt in de lunchruimte of buiten.

En bij buitenkomen uit die wc ging die ook nog eens rechtreeks weer naar zijn werkplek (flexplekken dan nog) terwijl IK mijn handjes aan wassen ben na mijn plaske.
:spraybottle::puke:

Mega drukke periode, vandaag 1 dag thuis met vanalles gepland. Gisteren na het werk K.O. thuisgekomen, geen zin om gezond te eten dus in de frituur stoofvlees + friet gaan afhalen. Na enkele happen dacht ik 'dat stoofvlees proeft anders dan anders' maar toch maar opgegeten.

Resultaat: ik ben nog maar 6 uur wakker, toch al 5 keer op de pot gezeten. Mega krampen. Poepeholleke pikt van al het vegen. En daarbovenop is het hier aan het gieten. Wat een zalige rustdag!
:sarcastic:

Mega drukke periode, vandaag 1 dag thuis met vanalles gepland. Gisteren na het werk K.O. thuisgekomen, geen zin om gezond te eten dus in de frituur stoofvlees + friet gaan afhalen. Na enkele happen dacht ik 'dat stoofvlees proeft anders dan anders' maar toch maar opgegeten.

Resultaat: ik ben nog maar 6 uur wakker, toch al 5 keer op de pot gezeten. Mega krampen. Poepeholleke pikt van al het vegen. En daarbovenop is het hier aan het gieten. Wat een zalige rustdag!
:sarcastic:
't Was mss vegetarisch stoofvlees.

Terug
Bovenaan