Je ergernissen van vandaag - Deel 2

*Frisdrank- en sigarettenfabrikanten joined the chat. *
Over sigaretten gesproken... Ik ben zelf helaas een roker met meerdere rookstop pogingen die mislukt zijn, werkende in de zorg. Verre van een goed voorbeeld dus, en elke poging om roken te ontmoedigen juich ik toe.

Deze week in het tankstation opgemerkt dat Philip&Morris onder het mom van ´stop de Europese betutteling´ QR codes verspreid om een petitie te tekenen tegen het generiek maken van sigarettenverpakkingen. Ik vind het echt te gek dat zo iets zelfs legaal is. Die mensen moeten toch ook echt 0 geweten hebben.

Omdat ik geen toegang heb in pol & actua zal ik hier wel even op antwoorden op de vraag die daar gesteld werd over waarom mensen met stepjes rijden. Lijkt me dat dat niet echt politiek is dus dat ik dat hier mag melden.

Ik rijd zelf al jaren met mijn step in stad dus goed

- meestal erg korte verplaatsingen. Dus als je makkelijk je step kan uithalen vanuit je appartement of naar de ondergrondse parking moet om een fiets uit te halen... Dan ben je daar langer mee bezig dan dat je onderweg bent.
Idem voor ons huis, die dingen staan in het huis en de fiets staat helemaal achteraan de tuin.

- gemak. Die dingen zwier je in de auto en kan je mee nemen op citytrip. Dat dichtvouwen is enorm snel ook.
Superhandig, hebben daar in Zwitserland prachtige toertjes mee gedaan.

- de vrouw kan met een rok op de step staan

- goedkoper dan een elektrische fiets

Onze stepjes beperken we tot 20 km/u, rijden niet op het fietspad en rijden ook met een helm.
In stad stappen we af als het druk is,...

Zoals met alles zijn het vooral de gebruikers die het probleem zijn.
Verbied vandaag de steps en binnenkort zijn het de fatbikes die een groter probleem zijn en waar mensen zich aan ergeren.

Ik wil gerust meegaan in minder de wagen te gebruiken maar dan moet er ook wel ingezet worden op infrastructuur die de gewijzigde vervoersmanier mee volgt. Want ja de kleine bandjes zijn wel gevaarlijker, maar als oa de fietspaden wat minder putten hadden was dat ook niet zo een issue.

Veel zou je kunnen oplossen door de helmplicht in te voeren en binnen stedelijke gebieden de snelheid te beperken tot 20 km/u voor alle tweewielers. (zoals men in Amsterdam terecht wil testen).

Dacht effen van naar de openingsceremonie van het WK te kijken via VRT-Max. Zit dat constant te haperen, VRT duidelijk onderschat hoeveel er gestreamd ging worden. Belooft voor de matchen van de Belgen.

Terug
Bovenaan