Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Zulk nieuws maakt mij altijd triest. Mooi dat hij zijn 2 zonen heeft kunnen redden maar die zonen zullen nu wel verder met hun schuldgevoelens moeten leven.
Verdorie waarom dat mensen toch in onbewaakte zones gaan zwemmen... :wallbash:

Zulk nieuws maakt mij altijd triest. Mooi dat hij zijn 2 zonen heeft kunnen redden maar die zonen zullen nu wel verder met hun schuldgevoelens moeten leven.
Verdorie waarom dat mensen toch in onbewaakte zones gaan zwemmen... :wallbash:
Volgens vrt waren het zelfs zijn zonen niet. Maar maakt weinig uit eigenlijk. Blijft gewoon triest

@Vrouwtje Theelepel kan je bij de NMBS de pitch lanceren dat als je in een stiltewagon meer dan 2 keer na elkaar 5 seconden geluid produceert, voor elk daarop volgend geluid uw stoel u een elektrische schok geeft.

Dank bij voorbaat.
Het is in mijn ervaring nog nooit stil geweest in een stiltezone. Sommige mensen doen er gewoon om ook, tis meer een uitdaging dan wat anders.

Gerelateerd: Fatbikes mee op de trein, ja dan kunde mensen evengoed hunne Vespa laten meepakken

Ik ben bij Ethias.
Bij mij werd dat aanzien als dagopname, was in het UZ Leuven (Pellenberg).
In 2019 in Hasselt ook infiltraties in de rug gehad en dat was ook dat ziekenhuis en werd ook door de hospitalisatieverzekering gedekt.
Gewoon in het ziekenhuis met het AssurCard systeem registreren en verder moest ik niks doen.
Heb gebeld met AzMonica, in Antwerpen, zij geven dat in als consultatie, dus kan het niet inbrengen.

Het is gewoon irritant omdat als je aan de juiste kant zou lopen kan de fietser achter je gewoon achter je blijven als er iemand afkomt van de andere kant. Als je aan de verkeerde kant gaat dan mag die helemaal stoppen want jij wandelt ernaar toe.
Hoezo "de juist kant"?

Er staat letterlijk
Indien je op de rijbaan moet gaan wandelen dan doe je dit aan de linkerkant van de weg
Dus links, tegen het verkeer in, is de juiste kant.

Het is al moeilijk genoeg om te slapen door de warmte werd ik daarnet wakker door het gezoom van een paar wespen die binnen zijn gekomen. :cry:
Hopelijk dat er hier geen nest zit...

Ja ooooffff, en ik weet dat het gestoord idee is maar: ge vertraagd íets vroeger als fietser en laat voldoende ruimte om te bollen tot de tegenligger gepasseerd zodat het niet kiezen is tussen volledig stoppen of de voetganger/loper overhoop rijden? Maar anticiperen is natuurlijk lastig... zeker voor wieltoeristen*. Als je een beetje een welwillende voetganger/loper hebt en het is enigszins mogelijk stappen ze vaak zelfs even van de baan af de berm in, dat is heel wat moeilijker als ze vanuit uw rug komen...

* Vroeger vaak genoeg gezien... met een groep van 30-40 man in de polder gaan rijden op een kluitrechte baan waar je de tegenliggers van 2km ver zit afkomen en in plaats van dat al goed op voorhand op 1 rij te gaan rijden om vlot te passeren is het blijkbaar een ongeschreven wet om 2-aan-2 te rijden tot 10m voor de tractor zodat iedereen die niet in de eerste 4 rijdt volledig stilstaat.
En jij weet hoe ik fiets? Dat doe ik ook, maar het is meestal moeilijk in te schatten omdat de tegenligger op een speedpedelec kan rijden, een elektrische fiets of een gewone fiets. Maar nee liever nog eens veralgemenen over wielertoeristen zoals de doorsnee HLN commentator.

En ik wandel ook genoeg om te weten dat het idd veiliger is als je tegen het verkeer wandelt, maar als fietser is het met al die verschillende snelheden moeilijk in te schatten of je er nog geraakt of niet, en vooral in het geval van speedpedelecs.

Groot verschil ook met langs de polder en een binnenweg, je moet eens langs de Leie fietsen waar het de ene na de andere wandelaar is die in de binnenbocht aan het wandelen is tegen het verkeer in. En er ondertussen nog een andere die wandelaar kruist waar je net met 2 fietsen door kan. Ik heb er daar al veel tegen de grond gezien en raar maar waar in jouw beleving, het was nooit een wielertoerist maar meestal een bejaarde op hun halve brommer die geen inzicht en controle over hun fiets hebben.

Laatst bewerkt:
Buren die hun kasseienoprit laten afbreken, tot daaraan toe. Maar dat ze om half zeven beginnen met die kasseien in de container te smijten en die zonder iets te laten weten gewoon voor onze deur laten neerzetten. 🤬

(zonder borden ook obviously)

Morgen vertrekken we op reis, meer dan 20u onderweg. Al een hele week geraak ik 's nachts niet in slaap om dan om 6u wakker te worden, stress ofzo. Begint wel wat tegen te steken.

En jij weet hoe ik fiets? Dat doe ik ook, maar het is meestal moeilijk in te schatten omdat de tegenligger op een speedpedelec kan rijden, een elektrische fiets of een gewone fiets. Maar nee liever nog eens veralgemenen over wielertoeristen zoals de doorsnee HLN commentator.

En ik wandel ook genoeg om te weten dat het idd veiliger is als je tegen het verkeer wandelt, maar als fietser is het met al die verschillende snelheden moeilijk in te schatten of je er nog geraakt of niet, en vooral in het geval van speedpedelecs.

Groot verschil ook met langs de polder en een binnenweg, je moet eens langs de Leie fietsen waar het de ene na de andere wandelaar is die in de binnenbocht aan het wandelen is tegen het verkeer in. En er ondertussen nog een andere die wandelaar kruist waar je net met 2 fietsen door kan. Ik heb er daar al veel tegen de grond gezien en raar maar waar in jouw beleving, het was nooit een wielertoerist maar meestal een bejaarde op hun halve brommer die geen inzicht en controle over hun fiets hebben.
Ik reken mijzelf als wielertoerist en ik heb over de jaren heen genoeg situaties gezien waarin het vaak de collega wielertoeristen zijn die nog liever doodvallen of een tegenligger omver rijden dan 3 seconden te vertragen. Dat hoeft daarom nog niet bewust kwaadwillig te zijn maar je ziet ook gewoon veel situaties waar mensen niet vooruit denken en dan 2 seconden voor ze aan een obstakel zijn panikeren "shit, ik geraak er niet" en dan één of andere domme kamikaze move doen omdat dat hun enige resterende optie is.

Ik snap uw achterliggende redenering voor alle duidelijkheid hoor, maar veel van de wandelaars die je zo op jaagpaden passeert strompelen met moeite aan 3kph oid. Of die dus met uw richting meelopen of tegen uw richting in heeft betrekkelijk weinig impact op hoeveel tijd/ruimte je hebt om te reageren ten opzichte van wielertoeristen die ten allen koste niet willen vertragen want hun gemiddelde mag niet onder de 30kph zakken.

Hetzelfde geld overigens voor automobilisten hoor, daar zitten er ook tussen die (soms zelfs in een zone 30) vlak voor of zelfs in een blinde bocht nog ab-so-luut een fietser moeten inhalen om dan te zien dat er een tegenligger komt en die fietser dan maar de goot inrijden of alles moeten dichtslaan waardoor die fietser bijna door de achterruit gaat.

Ik reken mijzelf als wielertoerist en ik heb over de jaren heen genoeg situaties gezien waarin het vaak de collega wielertoeristen zijn die nog liever doodvallen of een tegenligger omver rijden dan 3 seconden te vertragen. Dat hoeft daarom nog niet bewust kwaadwillig te zijn maar je ziet ook gewoon veel situaties waar mensen niet vooruit denken en dan 2 seconden voor ze aan een obstakel zijn panikeren "shit, ik geraak er niet" en dan één of andere domme kamikaze move doen omdat dat hun enige resterende optie is.

Ik snap uw achterliggende redenering voor alle duidelijkheid hoor, maar veel van de wandelaars die je zo op jaagpaden passeert strompelen met moeite aan 3kph oid. Of die dus met uw richting meelopen of tegen uw richting in heeft betrekkelijk weinig impact op hoeveel tijd/ruimte je hebt om te reageren ten opzichte van wielertoeristen die ten allen koste niet willen vertragen want hun gemiddelde mag niet onder de 30kph zakken.

Hetzelfde geld overigens voor automobilisten hoor, daar zitten er ook tussen die (soms zelfs in een zone 30) vlak voor of zelfs in een blinde bocht nog ab-so-luut een fietser moeten inhalen om dan te zien dat er een tegenligger komt en die fietser dan maar de goot inrijden of alles moeten dichtslaan waardoor die fietser bijna door de achterruit gaat.
Ja daar geef ik je volledig gelijk in. Dat zijn dan ook degene die om de paar maanden in de lappenmand liggen. Maar het is toch een grote minderheid. Net zoals bij alles waar vaak over veralgemeend wordt zeker 🙂.

Wat ik bedoel is meer als ze mee lopen met je richting dan kan je er rustig achter blijven, ook al is het aan 3 per uur. Maar als ze vanuit de andere kant komen en er is druk verkeer dan moet je helemaal stoppen en staat die wandelaar ook stom te kijken. Maar vanuit de wandelaar zijn perspectief snap ik ook dat je liever het verkeer ziet afkomen, want ook al gehad al wandelen dat ik me dood schrok van een fietser die plots van achter me kwam.

Morgen vertrekken we op reis, meer dan 20u onderweg. Al een hele week geraak ik 's nachts niet in slaap om dan om 6u wakker te worden, stress ofzo. Begint wel wat tegen te steken.
Herkenbaar. Ik ben dan te hard bezig met het feit dat ik uitgerust aan de reis wil beginnen waardoor ik stress krijg om in slaap te geraken, slecht slaap en vroeg wakker ben. Elk jaar opnieuw begin ik doodmoe aan mijn vakantie.

Eens ter plaatse zal je wel kunnen uitslapen zeker? Komt wel goed.

Herkenbaar. Ik ben dan te hard bezig met het feit dat ik uitgerust aan de reis wil beginnen waardoor ik stress krijg om in slaap te geraken, slecht slaap en vroeg wakker ben. Elk jaar opnieuw begin ik doodmoe aan mijn vakantie.

Ik vertrek zaterdag rond 4u. Natuurlijk moesten de Belgen winnen van Amerika en om mij te kloten gaan ze er vrijdag wss uit na penalty’s waardoor ik 4u slaap ga hebben.

Ik hoop gewoon dat de dochter nu ze bijna 4 is het principe van een vlucht beter begrijpt en geen meltdown krijgt.

Wat ook niet helpt is dat het plan was om allemaal samen in het 2de huis van een van mijn schoonzussen te logeren. Maar die is zwanger en liet gisteren weten dat ze daar wel nog niets had opgekuist sinds er werkmannen heel dat kot onder handen hebben genomen. Dus nog last minute een appartement geboekt want wij komen rond middernacht toe en na heel de reis gaan we niet eerst beginnen met de grote opkuis.

Terug
Bovenaan