Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wat een helse drukte in de supermarkt. En dan altijd de kassa kiezen waar iemand staat die denkt dat de oorlog is uitgebroken en een overvolle kar bij heeft.

PMD en papier ophaling vandaag. Iedereen zet natuurlijk alles gisterenavond buiten, of er nu storm voorspeld is of niet. En een touw of wat tape om het papier bij elkaar te houden is allemaal niet nodig. Het straat ziet er weer schoon uit, overal papier en karton en blauwe zakken die van 2 straten verder komen.

Weet jij nog een geconventioneerde tandarts ergens?
Niet-geconventioneerd is niet per se duurder, de mijne is niet-geconventioneerd maar doet alles via derdebetalersregeling. Dus controle is dan 15 euro of zo. Eigenlijk moet je vooral eentje hebben die de betaling rechtstreeks naar de mutualiteit stuurt.

Ben ook net geweest. Het viel nog mee.
Dan ben jij één van die mensen met de overvolle kar waarschijnlijk! 😂
Niet-geconventioneerd is niet per se duurder, de mijne is niet-geconventioneerd maar doet alles via derdebetalersregeling. Dus controle is dan 15 euro of zo. Eigenlijk moet je vooral eentje hebben die de betaling rechtstreeks naar de mutualiteit stuurt.
Maar meestal toch wel? Of is dat een misvatting.

Meestal wel, maar bvb mijn kinesist is ook niet geconventioneerd en vraagt 2 euro meer. Er zijn er veel die ook gewoon rond de wettelijke tarieven blijven en dan bvb op uitzonderlijke (esthetische) ingrepen meer vragen.

Wat een helse drukte in de supermarkt. En dan altijd de kassa kiezen waar iemand staat die denkt dat de oorlog is uitgebroken en een overvolle kar bij heeft.
Ik ben een ramp in het uitkiezen van de juiste kassa, daarom kies ik altijd waar de schoonste vrouw staat, dan heb ik iets mooi om naar te kijken terwijl ik wacht

Mijn vorige tandarts was niet geconventioneerd. Hij was niet akkoord met 1 aspect van de conventie. Iets ivm het aantal uren dat ze mochten werken, of tot hoelaat s'avonds. Voor de rest volgde hij wel de afgesproken prijzen en zo.

Die man werkte s'avonds tot 23u of zo..

Jammer genoeg is hij op pensioen.

Dit is wat verwarrend geschreven want nu lijkt het alsof een niet geconventioneerde die via derdebetaler werkt niet duurder kan zijn (kan zo voelen omdat ge minder zelf betaalt maar uiteindelijk kunt ge wel duurder uitkomen als ge terugbetaling meeneemt in het andere geval natuurlijk)

Daarnaast is derdebetaler en rechtstreeks naar mutualiteit verzenden ook niet per se gelinkt. Meeste tandartsen doen die rechtstreekse verzending al (of die van mij toch) zonder derdebetaler. Dus dan moet ikzelf gewoon geen briefje ergens binnensteken en komt die terugbetaling vanzelf x dagen later.

Tweede keer flink ziek op één maand tijd en daardoor de (grote) kans dat het zelfs geen Kerst voor mij zal worden dit jaar.

Wat een ellende, wat een *** maand.

Ik ben een ramp in het uitkiezen van de juiste kassa, daarom kies ik altijd waar de schoonste vrouw staat, dan heb ik iets mooi om naar te kijken terwijl ik wacht
Ik wil dat ook, maar mijn vrouw is dan altijd zo boos als zij aan een andere staat.

Ergernis v deze week eigenlijk.
Solliciteren was al moeilijk na 25 jaar niet te moeten doen.
Daarna was vermelden dat ik technieker wou worden en als dat moest mij als operator opwerken.
Machines leren kennen enzo
Dit was een grote plus en kreeg de job.

Nu moet ik door reden opnieuw ander werk zoeken.

Als functie operator vermeld ik bij de vraag ,hoe zie jij je na 1 of 3 jaar hier.
Ben eerlijk en zeg eventueel in de technische dienst....

Was blijkbaar fout krijg ik deze week te horen via voicemail.
Ze gaab me niet nemen omdat ik zogezegd niet genoeg motivatie heb voor de functie operator waarvoor ik solliciteer

Nu weet ik niet meer wat te doen bij ln volgende sollicitatie🫤

Ergernis v deze week eigenlijk.
Solliciteren was al moeilijk na 25 jaar niet te moeten doen.
Daarna was vermelden dat ik technieker wou worden en als dat moest mij als operator opwerken.
Machines leren kennen enzo
Dit was een grote plus en kreeg de job.

Nu moet ik door reden opnieuw ander werk zoeken.

Als functie operator vermeld ik bij de vraag ,hoe zie jij je na 1 of 3 jaar hier.
Ben eerlijk en zeg eventueel in de technische dienst....

Was blijkbaar fout krijg ik deze week te horen via voicemail.
Ze gaab me niet nemen omdat ik zogezegd niet genoeg motivatie heb voor de functie operator waarvoor ik solliciteer

Nu weet ik niet meer wat te doen bij ln volgende sollicitatie🫤
Gewoon eerlijk zijn. Als je technieker wil worden in de toekomst, gewoon zeggen anders is het teken dat het er niet in zal zitten en ga je er ook niet gelukkig van worden.

Terug
Bovenaan