Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nieuwe iOS op mijn iPhone trekt op niets imo.

Vroeger kreeg je updates omdat ze handige of leuke nieuwe snufjes bevatten. Vandaag de dag heb ik de indruk dat updates vooral random veranderingen zijn, gewoon om te veranderen. Hier een update van een paar Gigabyte (!): daarvoor krijg je dan nieuwe layout, een nieuw lettertype, en een andere indeling van het menu. Wie is daar eigenlijk vragende partij voor?

Wellicht is het een reden om vanaf een bepaald moment te kunnen zeggen dat dit besturingssysteem niet langer draait op die hardware, en je dus een nieuwe moet kopen.

Nieuwe iOS op mijn iPhone trekt op niets imo.

Vroeger kreeg je updates omdat ze handige of leuke nieuwe snufjes bevatten. Vandaag de dag heb ik de indruk dat updates vooral random veranderingen zijn, gewoon om te veranderen. Hier een update van een paar Gigabyte (!): daarvoor krijg je dan nieuwe layout, een nieuw lettertype, en een andere indeling van het menu. Wie is daar eigenlijk vragende partij voor?

Wellicht is het een reden om vanaf een bepaald moment te kunnen zeggen dat dit besturingssysteem niet langer draait op die hardware, en je dus een nieuwe moet kopen.
Design gaat nu eenmaal mee met de tijd.

Anders zag je beginscherm er nu nog zo uit:

IMG_9997.jpeg

Anders zag je beginscherm er nu nog zo uit:
De allereerste iPhone (die nooit in België is uitgebracht) was eigenlijk heerlijk minimalistisch. Enkel trage 2G verbinding, initieel ook geen App Store, want volgens Apple moesten ontwikkelaars zich beperken tot webapps. Met andere woorden: een veredelde iPod Touch waarmee je kon bellen en sms'en.

Exact mijn punt: het is van een gebruiksvoorwerp nu eerder een mode-toestel geworden. Een gewoonte. Als ze het nooit veranderd hadden, vond je bovenstaand scherm wellicht nog altijd hypermodern.

Wat is er bijvoorbeeld zo erg of gebruiks-onvriendelijk aan bovenstaande screenshot?
Is een Apple sowieso geen mode-toestel? :unsure:

Exact mijn punt: het is van een gebruiksvoorwerp nu eerder een mode-toestel geworden. Een gewoonte. Als ze het nooit veranderd hadden, vond je bovenstaand scherm wellicht nog altijd hypermodern.

Wat is er bijvoorbeeld zo erg of gebruiks-onvriendelijk aan bovenstaande screenshot?
Ik zou graag uw kledij wel eens zien.
Jij loopt er toch ook nog zo bij toch?

Want zeg nu zelf, wat is er zo erg of gebruiksonvriendelijk aan deze kledij?

IMG_9998.jpeg

Het punt is @mac-bc dat tijden en mode (ook in interfaces) nu eenmaal af en toe veranderen.

Ik zou graag uw kledij wel eens zien.
Jij loopt er toch ook nog zo bij toch?

Want zeg nu zelf, wat is er zo erg of gebruiksonvriendelijk aan deze kledij?

Bekijk bijlage 36580

Het punt is @mac-bc dat tijden en mode (ook in interfaces) nu eenmaal af en toe veranderen.
De koorden, touwen zijn gebruiksonvriendelijk, je haakt achter elke deurhendel.
Een toga lijkt me een beter voorbeeld, maar ook daar zijn er praktische overwegingen.

De koorden, touwen zijn gebruiksonvriendelijk, je haakt achter elke deurhendel.
Een toga lijkt me een beter voorbeeld, maar ook daar zijn er praktische overwegingen.
En echte toga was heel arbeidsintensief om aan te doen en daardoor ook een statussymbool bij de Romeinen. Daarom ook dat de senatoren dat droegen.

Ik wil @mac-bc toch bijtreden als het over de laatste paar software updates / generaties van iphone gaat. Voor mij gaan ze de laatste jaren teveel de Microsoft toer op van "wij beslissen wel wat de gebruikers willen of nog kunnen doen" terwijl ze vroeger een toonbeeld waren van het simpel en gebruiksvriendelijk te houden.

Bv. dat je sinds een paar jaar naar instellingen moet gaan om wifi of bluetooth écht uit te zetten, in plaats van vroeger simpelweg met 1 klik dat uit te zetten. Tot iemand bij Apple besliste dat via dat icoontje uitzetten niet meer echt uitzetten mocht zijn maar een grijze zone "niet verbinden met nieuwe toestellen maar wel de huidige verbindingen open houden".

Hetzelfde met zo ongeveer de enige wereldwijde standaard voor headphone plugs te veranderen en te combineren met de USB-poort om je toestel op te laden. "Wij gaan beslissen dat je vanaf nu moet kiezen tussen ofwel laden, ofwel headphones inpluggen, niet beide tegelijk zoals je al jaren kon doen" :p

Laptop stond in slaapstand, ik wil terug inloggen in windows, maar ipv dat ik mijn paswoord kan ingeven, krijg ik de melding 'aanmelden' en blijft hij vervolgens in de aanmeldingsloop hangen. En dan begint het, opnieuw starten geen effect... liggen zoeken op internet, moet je eerst de herstelcode ingeven (??) enfin uiteindelijk gevonden, dan op internet liggen zoeken en kom je op 10 verschillende manieren hoe je dat kan oplossen (ahja command prompt, chdsk blabla) het werkt allemaal niet.

Mijn notaris is met geen stokken vooruit te krijgen. Er moeten heel dringende zaken gebeuren en die kerel blijft gewoon domme, nietszeggende antwoorden uitbraken zonder concrete acties en zonder concrete tijdslijnen. Fucking hell.
Ik durf wedden dat hij ervan geniet hoe ik mij zit op te fokken terwijl hij daar in zijn ivoren toren geniet van de almacht.

Mijn notaris is met geen stokken vooruit te krijgen. Er moeten heel dringende zaken gebeuren en die kerel blijft gewoon domme, nietszeggende antwoorden uitbraken zonder concrete acties en zonder concrete tijdslijnen. Fucking hell.
Ik durf wedden dat hij ervan geniet hoe ik mij zit op te fokken terwijl hij daar in zijn ivoren toren geniet van de almacht.
Waarschijnlijk, die mensen hebben niets anders te doen in een dag.
Als ge echt niet tevreden zijt, zoek u een andere notaris.

Ergernis nr 1 zonder concurrentie: banken en met straten voorsprong Fortis, de pretentie dat ze bij mijn lokale afdeling hebben doet zelfs de braafste klant schuimbekken.

Ergernis nr 1 zonder concurrentie: banken en met straten voorsprong Fortis, de pretentie dat ze bij mijn lokale afdeling hebben doet zelfs de braafste klant schuimbekken.

Bij onze bank hebben ze zelfs een erfenis van mijn overleden vader zo geblokkeerd dat we met vruchtgebruikers en erfgenamen allemaal samen in het kantoor de boel niet kunnen vrijkrijgen zonder notariele akte. En de notaris weet van niks en kan niks doen buiten een briefke opstellen naar de bank dat hij er niks kan aan doen :lol:
Daarnaast hebben we een document waarop zwart wit staat dat enkel alle handtekeningen voldoende zijn.

bankmedewerker:

computer-says-no-carol-beer.gif

Bij onze bank hebben ze zelfs een erfenis van mijn overleden vader zo geblokkeerd dat we met vruchtgebruikers en erfgenamen allemaal samen in het kantoor de boel niet kunnen vrijkrijgen zonder notariele akte. En de notaris weet van niks en kan niks doen buiten een briefke opstellen naar de bank dat hij er niks kan aan doen :laugh:
Daarnaast hebben we een document waarop zwart wit staat dat enkel alle handtekeningen voldoende zijn.

bankmedewerker:

computer-says-no-carol-beer.gif
Schoonvader van mijn schoonbroer (dus niet mijn vader, maar langs de andere kant :unsure: ), had dat ook bij het overlijden van zijn vrouw. Zelfs zo erg dat hij zijn eigen zichtrekening niet meer kon gebruiken, want ook die was geblokkeerd tot die papieren in orde kwamen, omdat het een gemeenschappelijke rekening was. Heeft toch een half jaar aangesleept.

Terug
Bovenaan