Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Enfin, wellicht trap ik bij sommige op zere teentjes.

Artikel staat vandaag op pag 2 én 3 (!) breed uitgesmeerd dus in de “main” papieren krant van het nieuwsblad, dus niet in één of andere weekendbijlage.

Ik dacht eerst, toen ik de foto zag, dat het over het overlijden was van een kindje en je gemis van de mama dan… oké.

Blijkt dus “gewoon” te gaan over het co-ouderschap en dat ze haar dochter 170 dagen moet missen (oei huil huil), want dan bij de papa.

Wat een pampermaatschappij hebben we toch.
Mensen kiezen zelf om te trouwen, mensen kiezen zelf voor kinderen, mensen weten dat bekans den helft van huwelijken (en dus kinders mee in bad) op de klippen lopen: dus eigen keuze dat je nu met co-ouderschap zit!

En dan nog,verder lees ik dat de relatie met de papa nog prima is (en heeft diene mens dan toch ook nog wel recht op 170 dagen met zijn dochter: logisch toch?!).

Even de naam van de mama (fotografe, dus door artikel extra werk, zie ook de foto van dat kindje aan de scheurkalender/foto) door Google gehaald. Niet de eerste keer dat ze haar “verdriet” gebruikt om haar professionele activiteiten te promoten.

Moet dat in de krant?

Kindje met handen voor de ogen alsof het horror is.
Instabiele mama…

Dat kindje is er nog he, ge moet haar gewoon delen met de papa.
Ouders met verongelukte kinderen maken er minder lawaai rond.

Mannekes toch.. twee bladzijden (2en3) in de krant.
Ik denk niet dat ze het er zelf in gezet heeft. Imo moet je je hier toch gewoon eens de vraag stellen waarom het in de krant staat. Mssh willen mensen gewoon wel zulke zever lezen.

“Van de verzekering krijg ik niets”: meer dan 20.000 euro ingezameld voor Sidonie die wagen verloor tijdens oudjaarsrellen in Brussel

Eigenaars van uitgebrande wagens in Brussel moeten takelkosten zelf betalen na oudejaarsrellen

Hoelang blijven de mensen die straffeloosheid nog pikken? Heel Brussel hangt vol met camera's, de politie weet wie dat zijn. Spoor ze op en kleed desnoods heel het gezin uit. De 'ouders' trekken het zich blijkbaar toch niet hard aan dat hun bengels elke nieuwjaar de beest uithangen, awel dat ze het dan voelen.

“Van de verzekering krijg ik niets”: meer dan 20.000 euro ingezameld voor Sidonie die wagen verloor tijdens oudjaarsrellen in Brussel

Eigenaars van uitgebrande wagens in Brussel moeten takelkosten zelf betalen na oudejaarsrellen

Hoelang blijven de mensen die straffeloosheid nog pikken? Heel Brussel hangt vol met camera's, de politie weet wie dat zijn. Spoor ze op en kleed desnoods heel het gezin uit. De 'ouders' trekken het zich blijkbaar toch niet hard aan dat hun bengels elke nieuwjaar de beest uithangen, awel dat ze het dan voelen.

ik vraag mij af wat ge u bij "uitkleden" voorstelt? daar zal niet veel officieels te halen zijn, tbh.
ook niet vergeten dat die ouders van deze generatie dezelfden zijn die, onder aanmoediging van Abu Jajah in Hoboken, of onder de Islamitische Liga Belgie in Anderlecht, ook regelmatig aan het rellen waren.
da's een probleem dat al veel langer aansleept. die gasten zijn gekend omdat ze regelmatig opgepakt worden he. maar 't is altijd hetzelfde: "geen plaats" en dus weer op vrije voeten. ge lost dat niet op door de ouders hunnen dop of uitkering af te pakken.

Het zou kunnen, ik weet niet wat het is. Ik weet enkel dat het triestig is. Maar het abonnement van nu ga ik toch niet meer verlengen. Dacht enkel online + de weekendeditie nog te nemen maar gezien ze dat laatste ook al verkl*ten gaat het enkel online worden.

Hebt ge al gemeld aan de krant dat ze niet geleverd wordt?

Ik heb dat een keer of drie gemeld via het online formulier bij De Standaard en die leken dat wel serieus te nemen. Het was wel nog BPOST maar de postbode heeft dan eens aangebeld en gezegd dat hij vanaf nu altijd zo aanbellen als hij de krant in de bus had gestoken. Niet ideaal met een jong kind op een weekendochtend, maar ik wil maar zeggen dat het voor de kranten zelf wel een belangrijk punt is.
Volgens mij werd mijn abonnement ook telkens verlengd met een week als ze niet geleverd was.

Hebt ge al gemeld aan de krant dat ze niet geleverd wordt?

Ik heb dat een keer of drie gemeld via het online formulier bij De Standaard en die leken dat wel serieus te nemen. Het was wel nog BPOST maar de postbode heeft dan eens aangebeld en gezegd dat hij vanaf nu altijd zo aanbellen als hij de krant in de bus had gestoken. Niet ideaal met een jong kind op een weekendochtend, maar ik wil maar zeggen dat het voor de kranten zelf wel een belangrijk punt is.
Volgens mij werd mijn abonnement ook telkens verlengd met een week als ze niet geleverd was.
Ja, iedere dag dat het niet in orde is bel ik naar een nummer waar ik met keuzemenu kan aangeven wat er fout is gelopen. Dan krijg ik gewoon melding dat het met een dag wordt verlengd.

ik vraag mij af wat ge u bij "uitkleden" voorstelt? daar zal niet veel officieels te halen zijn, tbh.
ook niet vergeten dat die ouders van deze generatie dezelfden zijn die, onder aanmoediging van Abu Jajah in Hoboken, of onder de Islamitische Liga Belgie in Anderlecht, ook regelmatig aan het rellen waren.
da's een probleem dat al veel langer aansleept. die gasten zijn gekend omdat ze regelmatig opgepakt worden he. maar 't is altijd hetzelfde: "geen plaats" en dus weer op vrije voeten. ge lost dat niet op door de ouders hunnen dop of uitkering af te pakken.

Misschien dat dat net wel een manier is opdat ze wat meer moeite zouden doen om hun bengels binnen te houden. Wetgevers zouden imo gerust wat creatiever kunnen zijn en een extra voorwaarde aan het ontvangen van o.a. leefloon koppelen in de trant van "voorkomen dat personen ten laste in aanraking komen met politie en gerecht". Net zoals men ook sneller het groeipakket zou moeten kunnen afnemen/verminderen.
Ben zelf het kind van niet-EU-migranten, maar begin mij echt ziekelijk te storen aan die naïeve laksheid van kop in de grond en oneindig keer stoten aan dezelfde steen. Vooral omdat het altijd gaat over een select groepje van dezelfden die het verpesten voor een veel grotere groep.

Maar bon, dit is misschien niet het topic daarvoor.

Misschien dat dat net wel een manier is opdat ze wat meer moeite zouden doen om hun bengels binnen te houden. Wetgevers zouden imo gerust wat creatiever kunnen zijn en een extra voorwaarde aan het ontvangen van o.a. leefloon koppelen in de trant van "voorkomen dat personen ten laste in aanraking komen met politie en gerecht". Net zoals men ook sneller het groeipakket zou moeten kunnen afnemen/verminderen.
Ben zelf het kind van niet-EU-migranten, maar begin mij echt ziekelijk te storen aan die naïeve laksheid van kop in de grond en oneindig keer stoten aan dezelfde steen. Vooral omdat het altijd gaat over een select groepje van dezelfden die het verpesten voor een veel grotere groep.

Maar bon, dit is misschien niet het topic daarvoor.
Los van argumenten zoals dat je misschien ook de voorbeeldige dochter van zo'n ouders treft door inkomen af te nemen, denk ik dat de echt onverbeterlijke elementen wel sowieso hun inkomen uit fraude of andere illegale praktijken verkrijgen. De gigantische zwarte economie draait gewoon door.

Los van argumenten zoals dat je misschien ook de voorbeeldige dochter van zo'n ouders treft door inkomen af te nemen, denk ik dat de echt onverbeterlijke elementen wel sowieso hun inkomen uit fraude of andere illegale praktijken verkrijgen. De gigantische zwarte economie draait gewoon door.

Ja, dat zal wellicht wel. Maar het ene belet niet dat je het andere niet kan/mag doen hé.
En dat de voorbeeldige dochter dan wordt geraakt, tja. Lijkt me enkel maar meer leverage opdat die ouders zouden inzien dat ze best wat strenger mogen zijn tegen het inwonend duiveltje. En als ze hem niet de baas kunnen, kunnen ze nog steeds bv. de vrederechter om een uithuiszetting vragen.
Kinderen krijgen is afhankelijk van wie je het vraagt een recht, maar we mogen anno 2025 na zovele fratsen best wel wat meer verantwoordelijkheid bij de ouders van inwonende kinderen leggen.

Q8 in Diest een wagen met zo'n 6 apen in stonden te roken bij de pomp.

Mijn beleefde zelf zei dus
"mannen, hier hangen overal camera's die boetes zijn nie om mee te lachen ga daar maar staan"
"Ah tsss nie moeien"

Ontploft dan maar :angry:

Op zondag doe ik altijd een flexi job, onthaal en dienst na verkoop in een vrij grote winkel.
Er is veel te doen, maar ik sta hier meer dan 8uur dus er zijn ook veel dode momenten.

Net deze ochtend krijg ik een melding dat ik mijn data opgebruikt heb voor deze maand. En hier is geen wifi.
En op de pc van de receptie is alles geblokkeerd met uitzondering van dit forum.

Dit zal 8u entertainment zoeken worden hier

Daarnet bij de oogarts geweest.

Goede nieuws is dat het niets met pigmentdispersiesyndroom te maken heeft, op dat vlak is alles nog "in orde", al raden ze sowieso die kleine laseroperatie aan.

Maar, blijkbaar heb ik Cataract in in m'n linkeroog, en tekenen van beginnende Cataract rechts.

Blijkbaar ben ik daar wel heel erg jong voor, normaal is dit pas bij 60-plussers.

Begin februari wordt ik geopereerd aan m'n linkeroog, huidige "vuile" lens wordt er uit gehaald en nieuwe kunstlens wordt geplaatst.
Pigmentdispersiesyndroom an sich is géén slechter nieuws dan cataract. Dat is even goed behandelbaar.

Het is veel erger als er daardoor al schade ontstaan is. Dan spreekt men van pigmentdispersieglaucoom. Maar ja dat is bij u het geval (maar het is cataract en dan is dit inderdaad goed nieuws)

Ter info: Ik heb pigmentdispersiesyndroom.

Gelukkig is dat tegenwoordig allemaal goed behandelbaar. Je wenst je zicht niet grotendeels te verliezen op relatief jonge leeftijd he.

Laatst bewerkt:
Pigmentdispersiesyndroom an sich is géén slechter nieuws dan cataract. Dat is even goed behandelbaar. Het is veel erger als er daardoor al schade ontstaan is. Dan spreekt men van pigmentdispersieglaucoom.

Ter info: Ik heb pigmentdispersiesyndroom.
Ja idd, dat was wat ik eigenlijk bedoelde.

Ik ben blij dat ik nog geen onherroepelijke schade heb door dat pigmentdispersiesyndroom. Aangezien ik te lang gewacht heb om op controle te gaan. Ze hadden me 4j geleden al aangeraden om een Yag-idiometrie te doen, maar ik bleef dat maar uitstellen. Daarom dat ik schrik had.

Nu "blij" dat het Cataract is, en dat dit ook simpel op te lossen valt.
De dag na de operatie moet ik op controle, end aar gaan we direct datum afspreken om die Yag-idiometrie te doen in m'n ander oog.

Q8 in Diest een wagen met zo'n 6 apen in stonden te roken bij de pomp.

Mijn beleefde zelf zei dus
"mannen, hier hangen overal camera's die boetes zijn nie om mee te lachen ga daar maar staan"
"Ah tsss nie moeien"

Ontploft dan maar :angry:
In Lommel hadden ze aan de Q8 kei veel vuurwerk afgestoken, die stonden toch ook niet vooraan toen het verstand werd uitgedeeld.

Een beetje een opeenstapeling van zaken

Waterschade aan de muur. Factuur is (eindelijk binnen) 3700€ voor schilderwerken (wel 1700€ teruggekregen van de verzekering)
Gasketel kapot: 3700€
Schuifdeur kapot: 300€
Waterleidingen verstopt: 550€

Te betalen? Alllemaal in koor "onmiddellijk". Precies of ik heb al het geld op de spaarrekeningen staan waar ik asap aan kan? (*cynisme he*)

Erg frustrerende shit. Moet dat echt allemaal tegelijkertijd gebeuren? :S Nu weet ik waarvoor ik ga werken.

Laatst bewerkt:
Een beetje een opeenstapeling van zaken

Waterschade aan de muur. Factuur is (eindelijk binnen) 3700€ voor schilderwerken (wel 1700€ teruggekregen van de verzekering)
Gasketel kapot: 3700€
Schuifdeur kapot: 300€
Waterleidingen verstopt: 550€

Te betalen? Alllemaal in koor "onmiddellijk". Precies of ik heb al het geld op de spaarrekeningen staan waar ik asap aan kan?

Erg frustrerende shit. Moet dat echt allemaal tegelijkertijd gebeuren? :S Nu weet ik waarvoor ik ga werken.
versta ik nu goed dat iemand van rond de 50 problemen heeft om stante pede 5000 euro op tafel te leggen?

@makila ; renovatielening aan lage rentevoet?
versta ik nu goed dat iemand van rond de 50 problemen heeft om stante pede 5000 euro op tafel te leggen?
Ruim 6000€. En neen ik kan het betalen hoor maar véél geld staat ook 'vast'. Ik houd max +-10k reserve op de spaarrekeningen.
Echter het is een beetje frustrerend dat al die kosten allemaal net na nieuwjaar in de bus vallen. Het is al meteen een leuk feestje.
(het is het ergernis van vandaag topic voor iets niet ??)

Een gelukkig nieuwjaar zeker? :tongue:

Terug
Bovenaan