Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Tuurlijk, voor mij is op reis gaan ook ontspanning. Maar als je door vertraging je aansluiting dreigt te missen, zegt de stewardess wel: hollen als een malloot. En dan zit er niks anders op dan al op voorhand zo ver mogelijk vooraan te staan in de rij om uit het vliegtuig te stappen. En dat is kut.

Bij het inchecken heb ik het probleem niet, omdat ik maar heel beperkte handbagage mee heb en die altijd onder mijn stoel stop. Dus ik heb nooit plaats te kort, en zal me dus ook niet snel haasten om op het vliegtuig te zitten. Maar voor alle handbagage die niet onder je stoel past, is het wel: first come first serve. Dus dan is het niet moeilijk dat mensen proberen.
Het overstappen is zeker een goed argument. Zelf nog nooit moeten overstappen en daardoor er niet aan gedacht. Laat ons zeggen dat het absurd is wanneer je niet moet overstappen :unsure:

Wat wel kan gebeuren als je bij de laatste bent wanneer je board, is dat de compartimenten boven de stoelen vol zitten. Dan moet je alsnog je handbagage inchecken en mocht je daar alleen mee reizen, is dat wel lastig.
Zelfs al is er nog plaats, als half het vliegtuig al geboard is kan het zijn dat je nog wel een plek hebt maar dat het dan 7 rijen voor of achter uw stoel is. Ik hou mijn gerief graag dicht bij me. Vooral indien het achter u is is het ambetant want dan moet je effectief wachten tot héél het vliegtuig leeg is voordat je het kan gaan halen na de landing.

Voor mezelf zit ik op zich wel graag zo snel mogelijk in mijn stoel zodat ik 'gerust' ben, op niets meer moet letten en een film kan beginnen kijken of boek lezen in het vliegtuig i.p.v. bij de gate continue in het oog houden hoe ver het staat met het boarden.

Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om al in die boarding rij te gaan staan als het nog niet mijn beurt is of als de rij langer dan 5 meter is. Al die kinkels die zich al in een rij van 30n opstellen en daarmee alle passanten naar andere gates blokkeren :sarcastic: Of diegenen die wel al mogen boarden blokkeren door zo maar wat in een groep rond het einde van de rij rond te hangen zodat je geen idee hebt wie nu effectief aan het aanschuiven is of wie staat te wachten tot hun groep geroepen wordt ...

Dikwijls wordt dit ook wel mede veroorzaakt doordat de gates simpelweg veel te weinig zitplaatsen aanbieden voor het volk dat er moet wachten.

Bij het inchecken heb ik het probleem niet, omdat ik maar heel beperkte handbagage mee heb en die altijd onder mijn stoel stop. Dus ik heb nooit plaats te kort, en zal me dus ook niet snel haasten om op het vliegtuig te zitten. Maar voor alle handbagage die niet onder je stoel past, is het wel: first come first serve. Dus dan is het niet moeilijk dat mensen proberen.
Dat is ook weer niet steeds het geval (meer);

wij deze week nog terugvlucht istanbul:

alle koffers die er ietswat aan de "grote kant" uitzagen, nogtans wel binnen formaat, werden er random uitgehaald aan de vliegtuigdeur, en naar beneden gebracht.

om plaats te sparen voor de kleinere koffers i guess..

dus first come first serve, was niet van toepassing, wij waren bij de eerste 10 die instapten, en toch werd mijn koffer er uitgehaald.
gelukkig rechtstreekse vlucht, dus moest niet meer gaan afhalen voor nieuwe vlucht.

Ik kan best snappen dat ze mensen met te grote handbagage willen "straffen", maar mensen met een gereglementeerde afmeting, zou dat toch niet mogen imo. Tenslotte hebben we betaald voor een zitje mét HANDbagage.

maar goed ja, is de eerste keer nu dat dit voorvalt op 100 vluchten ofzo, dus ik klaag niet.

Dat is ook weer niet steeds het geval (meer);

wij deze week nog terugvlucht istanbul:

alle koffers die er ietswat aan de "grote kant" uitzagen, nogtans wel binnen formaat, werden er random uitgehaald aan de vliegtuigdeur, en naar beneden gebracht.

om plaats te sparen voor de kleinere koffers i guess..

dus first come first serve, was niet van toepassing, wij waren bij de eerste 10 die instapten, en toch werd mijn koffer er uitgehaald.
gelukkig rechtstreekse vlucht, dus moest niet meer gaan afhalen voor nieuwe vlucht.
First come first serve is wel van toepassing, maar als ze verwachten dat er een probleem gaat zijn met de handbagage (meestal bij volgeboekte vluchten), halen ze de grote koffers er van tussen. Het is niet omdat je eerst bent dat je sowieso je koffer gaat mee mogen nemen. Maar wie het eerst met z'n handbagage op het vliegtuig zit, heeft de plek. Wie te laat is, is moet laten inchecken.

Nu , ik zou moeten een overstap hebben van 1 uur bijvoorbeeld,
en mijn handbagage wordt er van tussenuit gehaald, zou ik toch vriendelijk maar met aandrang vragen om die toch bij mij te mogen houden hoor.

1 uur is al krap genoeg om je aansluiting te halen, laat staan dat je dan nog eens door paspoort controle zou moeten, je koffer ophalen aan de band, en terug paspoort controle ingaat voor je aansluiting van je vlucht. Dat kan je onmogelijk halen.

Ik vermoed toch wel dat ze daar begrip voor gaan hebben, als je je boarding pass kan tonen voor je aansluitende vlucht.

Dat ze dan maar de mensen nemen die geen aansluitende vlucht meer hebben, lijkt me de logica zelve.

Overigens: ik zie niet in waarom ze dat zouden weigeren: het zou in hun eigen vingers snijden zijn.
Want als je je aansluiting hierdoor mist, en je hebt je aansluiting bij dezelfde maatschappij geboekt, draaien zij op voor de gevolgen/kosten als je die mist.
Dus het is ook in hun belang.

welke generatie? De androidbox al?

Of nog de V5?

70632ccb-f761-4d7d-90b0-22d85493a436.png
Ik zit bij scarlet, heb ook die V5 box.

voorwat dient die USB poort eigenlijk?

en: Kan je daar ook films mee afspelen vanaf een USB stick? en zoja hoe?

Blijkbaar een sketch van de ideale wereld offline gehaald wegens klachten. Triestig dat een satire / humor gericht programma zichzelf gaat censureren omdat er weer wat mensen zonder humor aan het janken waren.
Idd, ik zie daar echt helemaal niets mis mee. Zalige sketch trouwens. weer goed gelachen.

Half lijn facebook feed staat vol met dit:

Niet vergeten, morgen begint de nieuwe Facebook regel (aka... nieuwe naam META) waar ze je foto's kunnen gebruiken. Niet vergeten, de deadline is vandaag!!!
Ik geef Facebook of enig bedrijf dat verbonden is met Facebook geen toestemming om mijn eerdere en toekomstige foto's, informatie, berichten of berichten te gebruiken.
Met deze verklaring laat ik Facebook weten dat het ten strengste verboden is om op basis van dit profiel en/of de inhoud ervan te publiceren, te kopiëren, te verspreiden of andere maatregelen tegen mij te nemen. Schending van privacy kan wettelijk gestraft worden.
OPMERKING: Facebook is nu een openbare entiteit. Alle leden moeten zo'n notitie publiceren.
Als je wilt kun je deze versie kopiëren en plakken. Als je niet ten minste één keer een verklaring plaatst, staat dit stilzwijgend het gebruik van je foto's toe, evenals informatie in profiel- en statusmeldingen.
NIET DELEN. Kopiëren en plakken.
Zo gaat het:
Houd je vinger ergens in dit bericht vast en "kopie" zal verschijnen. Klik op de "Kopiëren". Ga dan naar je pagina, maak een nieuw bericht en leg je vinger ergens in het lege veld. "Plak" verschijnt en klik op plakken.Niet vergeten, morgen begint de nieuwe Facebook regel (aka... nieuwe naam META) waar ze je foto's kunnen gebruiken. Niet vergeten, de deadline is vandaag!!!
Ik geef Facebook of enig bedrijf dat verbonden is met Facebook geen toestemming om mijn eerdere en toekomstige foto's, informatie, berichten of berichten te gebruiken.
Met deze verklaring laat ik Facebook weten dat het ten strengste verboden is om op basis van dit profiel en/of de inhoud ervan te publiceren, te kopiëren, te verspreiden of andere maatregelen tegen mij te nemen. Schending van privacy kan wettelijk gestraft worden.
OPMERKING: Facebook is nu een openbare entiteit. Alle leden moeten zo'n notitie publiceren.
Als je wilt kun je deze versie kopiëren en plakken. Als je niet ten minste één keer een verklaring plaatst, staat dit stilzwijgend het gebruik van je foto's toe, evenals informatie in profiel- en statusmeldingen.
NIET DELEN. Kopiëren en plakken.
Zo gaat het:
Houd je vinger ergens in dit bericht vast en "kopie" zal verschijnen. Klik op de "Kopiëren". Ga dan naar je pagina, maak een nieuw bericht en leg je vinger ergens in het lege veld. "Plak" verschijnt en klik op plakken.

Allez, het is eens iets anders dan ads en promoted/sponsored content.

En hopla, voor de 3de dag op rij storingen met service Proximus, is het mogelijk om een echt persoon aan de lijn te krijgen daar?

Best overschakelen naar Telenet

Hoeveel jaar gevangenis is het eigenlijk om laat ons zeggen de IT dienst van Proximus van de kaart te vegen? Of krijg je een beloning- dat zou logischer zijn in feite.

Heimwee naar vroeger: kijk en luistergeld, nen tv en klaar. Vandaag zes miljoen mogelijkheden, maar eigenlijk maar 2 keuzes: slechte en heel slechte.

En hopla, voor de 3de dag op rij storingen met service Proximus, is het mogelijk om een echt persoon aan de lijn te krijgen daar?

Best overschakelen naar Telenet

Hoeveel jaar gevangenis is het eigenlijk om laat ons zeggen de IT dienst van Proximus van de kaart te vegen? Of krijg je een beloning- dat zou logischer zijn in feite.

Heimwee naar vroeger: kijk en luistergeld, nen tv en klaar. Vandaag zes miljoen mogelijkheden, maar eigenlijk maar 2 keuzes: slechte en heel slechte.
I don't get it... letterlijk 0 problemen met Proximus hier. :unsure:

Vroeger op het appartement 8 jaar Telenet gehad oid, nu een jaar of 4 Proximus. Weinig verschil en iemand deftig aan de lijn krijgen is bij beiden een kansloze zaak... nen hoop stommiteiten naast de kwestie uitkramen en dan doen alsof GIJ mentaal gehandicapt zijt...

I don't get it... letterlijk 0 problemen met Proximus hier. :unsure:

Vroeger op het appartement 8 jaar Telenet gehad oid, nu een jaar of 4 Proximus. Weinig verschil en iemand deftig aan de lijn krijgen is bij beiden een kansloze zaak... nen hoop stommiteiten naast de kwestie uitkramen en dan doen alsof GIJ mentaal gehandicapt zijt...
Het ding is, ik wil gewoon iets dat 3 simpele basis functies uitvoert: zappen, tv gids raadplegen en een opname bekijken, al de rest boeit me zelfs niet want ik kijk weinig tv. Verder wil ik ook nog een plug and play afstandsbediening die tv, soundbar en decoder kan bedienen.

En toch heb ik de indruk dat ik beter een wagen vraag die autonoom kan rijden, kan vliegen, kan duiken en me naar Mars in minder dan een uur kan brengen - die piste is gewoon realistischer.

Fundamenteel zijn tal van simpele zaken ook gewoon onvoorstelbaar slecht ontworpen: om bij hetzelfde te blijven- neem nu de afstandsbediening van Samsung, die werkt met een zonnecel - 10 keer raden waar ze die geplaatst hebben? Juist, aan de onderzijde - je weet wel, de kant waar nooit de zon opvalt. Dat kan je toch niet verzinnen - die mens moet men veroordelen tot levenslang in een instelling.

Maar bon, ik zal mijn lot wel ondergaan - de link met alles van technologie zal er nooit zijn, ik ben meer een mens van tandwielen en fysieke kabels.

Half lijn facebook feed staat vol met dit:
Ik heb het één keer gezien, en daar heb ik op gereageerd met deze link:
De persoon heeft het niet lang daarna weggehaald.

Tuurlijk, voor mij is op reis gaan ook ontspanning. Maar als je door vertraging je aansluiting dreigt te missen, zegt de stewardess wel: hollen als een malloot. En dan zit er niks anders op dan al op voorhand zo ver mogelijk vooraan te staan in de rij om uit het vliegtuig te stappen. En dat is kut.

Ik reisde vroeger ook met beperkte handbagage, vanuit het idee datje dat op het vliegtuig niet nodig hebt. En dan zit je in midden-Amerika met 1 reserve onderbroek en 1 reserve t-shirt en is 10 dagen later je bagage al in 6 verschillende Amerikaanse staten geweest, maar zit ze dichter bij de Canadese dan bij de Mexicaanse grens.

Sindsdien heb ik dus een grotere handbagage mee om toch een paar dagen alleen daarmee verder te kunnen.

Fundamenteel zijn tal van simpele zaken ook gewoon onvoorstelbaar slecht ontworpen: om bij hetzelfde te blijven- neem nu de afstandsbediening van Samsung, die werkt met een zonnecel - 10 keer raden waar ze die geplaatst hebben? Juist, aan de onderzijde - je weet wel, de kant waar nooit de zon opvalt. Dat kan je toch niet verzinnen - die mens moet men veroordelen tot levenslang in een instelling.
Beetje raar punt imo (in de veronderstelling dat we het over hetzelfde kaske hebben). Evengoed ook raar dat het mij triggert om te antwoorden, but here we are :tongue::
  1. Die afstandsbediening werkt op een batterij, niet op een zonnecel.
  2. Zelfs het opladen van die batterij werkt niet exclusief met een zonnecel. Primair werkt dat via usb-c.
  3. Additioneel heeft dat ding inderdaad een zonnecel, om eventueel de batterij charge te verlengen.
  4. Uiteraard zit die aan de achterkant... vanvoor zitten namelijk knoppen...
  5. Als ge de tv uit zet, legt ge uw kaske gewoon ondersteboven?

Ik reisde vroeger ook met beperkte handbagage, vanuit het idee datje dat op het vliegtuig niet nodig hebt. En dan zit je in midden-Amerika met 1 reserve onderbroek en 1 reserve t-shirt en is 10 dagen later je bagage al in 6 verschillende Amerikaanse staten geweest, maar zit ze dichter bij de Canadese dan bij de Mexicaanse grens.

Sindsdien heb ik dus een grotere handbagage mee om toch een paar dagen alleen daarmee verder te kunnen.
Zo hebben wij enkele dagen in Lapland gezeten zonder bagage (aansluiting niet gehaald)

En die van de verzekering: Jullie mogen voor xxx € kledij kopen die wij dan vergoeden

Maar daar lag geen enkele winkel in de hele ruime omtrek 😭 en de hotelshop verkocht enkel thermische pakken ofwel bladkledij voor de wellness

Sindsdien ook altijd kledij in de handbagage 😂

Beetje raar punt imo (in de veronderstelling dat we het over hetzelfde kaske hebben). Evengoed ook raar dat het mij triggert om te antwoorden, but here we are :tongue::
  1. Die afstandsbediening werkt op een batterij, niet op een zonnecel.
  2. Zelfs het opladen van die batterij werkt niet exclusief met een zonnecel. Primair werkt dat via usb-c.
  3. Additioneel heeft dat ding inderdaad een zonnecel, om eventueel de batterij charge te verlengen.
  4. Uiteraard zit die aan de achterkant... vanvoor zitten namelijk knoppen...
  5. Als ge de tv uit zet, legt ge uw kaske gewoon ondersteboven?

• Uiteraard zit die aan de achterkant... vanvoor zitten namelijk knoppen... Gigantische designfout, bijkomend staan er ook nog eens te weinig knoppen op en heeft men design voor functie geplaats voor iets dat 100% functioneel/gebruiksvriendelijk zou moeten zijn, bijkomend is 50% van de voorzijde gewoon leeg.
  • Als ge de tv uit zet, legt ge uw kaske gewoon ondersteboven? Gigantische designfout, er is geen enkele, maar dan ook geen enkele psychiater die u mentaal gezond gaat verklaren als je dit normaal of logisch vindt.

komkom, dat spel is gewoon verschrikkelijk slecht ontworpen, zelfs al ging men voor een minimalistisch design - dan heeft men het nog verknoeit want dan was onderstaand ontwerp een beter optie:
  • Verwijder alles knoppen
  • Maak heel dat spel voice activated
dat zou voldoende moeten zijn om het aantal depressies, woede aanvallen een ferme boost te geven, bijkomend ook nog eens een boost voor de werkgelegenheid in de IT sector, de klantendienst en recyclagebedrijven.

Hoe mijn leven wordt verpest door IT'ers en/of incompetente mensen:
  • Ouders hebben een reis gekozen en vragen me om deze te boeken
  • Reis geboekt - maar moeder is mindervalide en zal reizen met een manuele rolstoel - tijdens het boekingsproces kan je dit aangeven en worden vragen gesteld - ik beantwoord elk van die vragen EN ik krijg een bevestigingsmail met de antwoorden die ik heb verzonden, in dit geval 3 mails zelfs (3 aparte blokken van vragen) - wat op zich al fantastisch is in feite - een grote glimlach was te zien op mijn gezicht.
  • 2 weken later krijgen ouders een mail met dezelfde vragen als ik bij de boeking heb aangegeven
  • Bon, bibi beantwoord deze mail (en neen - het is geen noreply adres) met uiteraard dezelfde antwoorden
  • 1 week later krijgen mijn ouders telefoon met de vraag waarom de vragen niet zijn beantwoord - probleem: die persoon spreekt gebrekkig Nederlands en mijn ouders verstaan die mens niet
  • Vervolgens sturen ze een mail met de boodschap om deze gegevens nogmaals door te geven - deze keer via de website van Vueling
  • Bon, bibi gaat naar die site en kan inloggen met reserveringscode en e-mail adres van de boeking - ik zie daar letterlijk de vluchten staan
  • Vervolgens kan je daar doorklikken naar Speciale behoeften om assistentie op de luchthaven aan te vragen - daarvoor wordt een nieuw venster geopend waar je rarara moet inloggen met dezelfde reserveringscode en e-mail adres van de boeking, op zich al zeer onlogisch dat je deze gegevens opnieuw moet invoeren maar goed, bibi heeft niets anders te doen en dan als klap op de vuurpijl de melding: sorry, we can't seem to find your booking. Could you check the details, please?
  • ondertussen als +1h aan het wachten om iemand aan de lijn te krijgen

Volgens mij zijn dit de broers of zussen van diegenen die de Samsung remote hebben ontwikkeld.

En het straffe is: elk jaar is dit een heuse lijdensweg - bij elke maatschappij, ik snap het echt niet hoe je zoiets simpel zo kan verknoeien.

EDIT: Na 2 uur wachten eindelijk een echt persoon aan de lijn met de boodschap:
  • we kunnen de info zelf niet doorgeven - moet via Vueling gebeuren - bibi: ja maar - en wat met de info m.b.t. de aangepaste hotelkamer? Ohja - dat zal ik voor u noteren meneer, maar wij kunnen dat niet bevestigen - really?
  • vervolgens dan maar naar Vueling gebeld - sorry for the inconvenience, dat mens heeft dan maar de info genoteerd en zelf in hun systeem geplaatst - maar opnieuw zal daar geen bevestiging volgen.
Heel die sector zou eigenlijk eens uitgemest moeten worden door wettelijke bepalingen en procedures, dat is niets meer of minder dan een bewust gecreëerd kluwen vol paraplu's waardoor je als consument gewoon quasi geen rechten meer hebt op eender wat.

Besluit: volgende reis zal ik ouders begeleiden naar een reisbureau onder toezicht van een deurwaarder die alles netjes noteert ofzo.

Laatst bewerkt:
Ah zo, wederom nog eens een trein genomen, werkgerelateerd.

Staat stil, rood signaal, infrabel moet iets doen...

Jemie wat een totale klote ondingen toch.

Nu, ik word betaald om door een raampje te staren.
Nu voel ik me pas echt staatsgesubsidieerd.

Terug
Bovenaan