Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Krijg ik de noise cancelling niet aan van m'n Sony WF-1000XM5 met de Sound Connect app.

Vervelend als ge in Addis Ababa luchthaven in transit naar een leuker land zit te wachten en ze door de luidsprekers op amper 15m met veel te hoog overdreven volume aankondigingen maken voor de zoveelste passagiers die te laat zijn voor meerdere vluchten. En dat om de 1 à 2 minuten.

Verhuizen naar een andere plek is ook de moeite niet waard wan het is overal zwart van het volk, en natuurlijk op alle mogelijke plekken waar je kan zitten, ook meerdere luidsprekers.

Ding dong... passengers for flight no. x. Please board your flight, this is the final call... Blablabla...

3 weken terug ne kameraad gestorven aan kanker begin 30.
Vorige week op de club ne kameraad zijn vrouw gestorven op 42.
3 dagen geleden nog ne kameraad gestorven van de club op 26 aan leukemie.

Niet allemaal super close vrienden maar toch, ne mens begint na te denken wat em hier nog doet als dat allemaal zo dichtbij zo veel gebeurt.

Ben dan net terug van een maandje Thailand en dan denk ik: waarom pak ik mijne boel niet en verhuis ik gewoon? In plaats van te wachten op mn pensioen en dan te vertrekken?
Maar dan jaagt het door mijn hoofd dat ik daar nooit een pensioen ga kunnen opbouwen mocht ik toch oud genoeg worden en het is best egoïstisch om familie en vrienden achter te laten.

Thermostaatdisplay kapot, staat onwrikbaar vast op 19° met slecht geïsoleerde muren, technieker kwam platweg niet opdagen op de afspraak van 22/12, sindsdien niks meer van gehoord, kerstweek in de kou.

Altijd in zo'n periodes dat er iets misloopt met verwarming... Misschien een idee om zo'n elektrisch kacheltje te kopen waarmee je toch 1 ruimte deftig kan bij warmen?

Vrienden van mij hadden in een gelijkaardige situatie dit gekocht: https://eurom.nl/en/product/heating/ceramic-heaters/safe-t-heater-2400/
Wel opletten: veel van die goedkopere modellen zijn niet geschikt voor vochtige ruimtes (dus je kan je badkamer vooraf opwarmen maar niet tijdens je bad/douche).

Ben dan net terug van een maandje Thailand en dan denk ik: waarom pak ik mijne boel niet en verhuis ik gewoon? In plaats van te wachten op mn pensioen en dan te vertrekken?
Ik denk dat ook wel eens. Ge leeft maar één keer hé. Over 1 sec (worst case, plots een hersenbloedingske en het is voorbij) tot max een jaar of 60 ?? (als je héél oud wordt met de nodige ongemakken) geef je de pijp aan Maarten.

Over 100 jaar weet geen enkele mens nog dat je ooit hebt bestaan.

Je zou kunnen zeggen: ja ok maar mijn atoompjes blijven toch bestaan hé? Als stof zijt ge ontstaan, uit stof zult gij vergaan. Ja en neen.

Over miljarden jaren (best case) als donkere materie en energie onze melkweg heeft opgeslokt zal het zelfs lijken alsof de bouwstenen waaruit jij bestaat nooit bestaan hebben. Je zal dan letterlijk voor 100% gewist zijn uit de geschiedenis van het universum. Alsof ze een harde schijf permanent leegmaken alsof er nooit iets op stond. Uw atomen? Die zijn dan permanent foetsie.

Maar goed zoals @Avondland zegt: Het heeft geen zin alles kapot te analyseren. Leef en laat leven he :)

Dus profiteer nu zoveel je kan. Het is voorbij voor je het goed en wel beseft.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ook wel eens. Ge leeft maar één keer hé. Over 1 sec (worst case, plots een hersenbloedingske en het is voorbij) tot max een jaar of 60 ?? (als je héél oud wordt met de nodige ongemakken) geef je de pijp aan Maarten.

Over 100 jaar weet geen enkele mens nog dat je ooit hebt bestaan.
Over miljarden jaren (best case) als donkere materie en energie onze melkweg heeft opgeslokt zal het zelfs lijken alsof de bouwstenen waaruit jij bestaat nooit bestaan hebben. Je zal dan letterlijk voor 100% gewist zijn uit de geschiedenis van het universum. Alsof ze een harde schijf permanent leegmaken alsof er nooit iets op stond.

Dus profiteer nu zoveel je kan. Het is voorbij voor je het goed en wel beseft.
Uit sterrenstof zijn we ontstaan en tot sterrenstof zullen we vergaan. Sub specie aeternitatis kan je alles wel kapotrelativeren maar ik vind het wel waardevol te beseffen dat ons bestaan slechts een nanoseconde is op de universele klok. Een flits tussen twee ontzagwekkende hoeveelheden aan Niets. En dan nog denken we soms dat de Evenaar door ons gat loopt.

3 weken terug ne kameraad gestorven aan kanker begin 30.
Vorige week op de club ne kameraad zijn vrouw gestorven op 42.
3 dagen geleden nog ne kameraad gestorven van de club op 26 aan leukemie.

Niet allemaal super close vrienden maar toch, ne mens begint na te denken wat em hier nog doet als dat allemaal zo dichtbij zo veel gebeurt.

Maar dan jaagt het door mijn hoofd dat ik daar nooit een pensioen ga kunnen opbouwen mocht ik toch oud genoeg worden en het is best egoïstisch om familie en vrienden achter te laten.
Ik herken het maar al te goed, en heb zelf ooit de kans gehad om een klein hotel over te nemen in Gambia. Schoon leven, amper werken, leven gelijk god in Frankrijk, ...

Heb er lang over getwijfeld en er ooit twee maand gaan wonen. Allemaal goed en wel, maar de enige reden waarom ons leven daar zo makkelijk zou zijn is omdat de mensen daar hun leven zo kak is.

Genoeg blanke mannen die in derdewereldlanden de grote jan gaan uithangen omdat ze hier niks bakten van hun leven. Het is een persoonlijke mening maar ik vind het een bende dikke losers.

Thermostaatdisplay kapot, staat onwrikbaar vast op 19° met slecht geïsoleerde muren, technieker kwam platweg niet opdagen op de afspraak van 22/12, sindsdien niks meer van gehoord, kerstweek in de kou.
Dat is de reden waarom ik hier nog steeds een houtkachel heb staan als back-up (en als bijverwarming) hoewel leden van de woke-brigade binnen- en buitenshuis deze al jarenlang verketteren en willen dat ik die weg doe.

Neen hoor, dat is geen kwestie van gelijk vs. ongelijk maar wel van lekker warm binnen dankzij de back-up houtstoof vs. in de kou zitten als de gasbrander/warmtepomp/accumulatoren het om whatever reden niet doen en er niet direct iemand deze kan komen herstellen.
Ik weet wel wat kiezen maar als iemand 'principieel' in de kou wil blijven zitten, mij niet gelaten... 😆

Neen hoor, dat is geen kwestie van gelijk vs. ongelijk maar wel van lekker warm binnen dankzij de back-up houtstoof vs. in de kou zitten als de gasbrander/warmtepomp/accumulatoren het om whatever reden niet doen en er niet direct iemand deze kan komen herstellen.
Ik weet wel wat kiezen maar als iemand 'principieel' in de kou wil blijven zitten, mij niet gelaten... 😆
ik denk niet dat er veel zijn die iets hebben tegen een houtkachel als noodverwarming.

Dat is de reden waarom ik hier nog steeds een houtkachel heb staan als back-up (en als bijverwarming) hoewel leden van de woke-brigade binnen- en buitenshuis deze al jarenlang verketteren en willen dat ik die weg doe.
Goh, "woke" zou ik het niet beschrijven om daar tegen te zijn, want mensen die volledig offgrid en ecologisch gaan, hebben er meestal zelf een staan.
Ik ben niets van dat alles, niet woke en ook niet het omgekeerde (wat dat ook moge zijn), maar hier staan er twee houtkachels. Een die mss 2x per jaar wordt aangestoken om te zien of de schouw nog trekt en dergelijke en de tweede die tijdens de winter toch 5 vd 7 dagen dienst doet. Zoals vandaag, we zijn thuis sinds 19u15, om dan de CV nog een uur volle bak te laten draaien eer het warm is, is meer verlies dan de houtkachel aan te steken in de leefruimte.

Het woord ´weerhouden´, ik haat het. Er is geen enkel woord dat me al zo vaak op het foute been heeft gezet.

´In dit geval wordt teveel bicarbonaat weerhouden en krijgen we alkalose.´

Door 1 fucking zin heb ik de laatste 5 bladzijden 3 keer opnieuw mogen lezen.

Toen ik jaren geleden werd aangenomen voor iets zeer belangrijks kreeg ik ook een mail met ´Deze mail dient om u op de hoogte te stellen dat wij u weerhouden van de volgende functie...´ en toen was ik ook eerst teleurgesteld. Pas na het opzoeken van ´weerhouden´ had ik door dat ik blij mocht zijn :unsure:

Het woord ´weerhouden´, ik haat het. Er is geen enkel woord dat me al zo vaak op het foute been heeft gezet.

´In dit geval wordt teveel bicarbonaat weerhouden en krijgen we alkalose.´

Door 1 fucking zin heb ik de laatste 5 bladzijden 3 keer opnieuw mogen lezen.

Toen ik jaren geleden werd aangenomen voor iets zeer belangrijks kreeg ik ook een mail met ´Deze mail dient om u op de hoogte te stellen dat wij u weerhouden van de volgende functie...´ en toen was ik ook eerst teleurgesteld. Pas na het opzoeken van ´weerhouden´ had ik door dat ik blij mocht zijn :unsure:
Het is ook geen standaardtaal. Ik merk dat mensen die er moeite mee hebben het vaak wel zien zodra ze weten dat het een gallicisme is, een letterlijke leenvertaling uit het Frans van ‘retentir’, dat je ook ziet in ‘retentie’.

De kostprijs van een Wordpakket van Microsoft dat nu al 10 euro per maand kost. 10 EURO !!!! Dat is 120 euro per jaar. :crazy::crazy::crazy::wtf::wtf::wtf:
Hoe kan dit zelfs legaal zijn???
Word zou volgens mij per jaar nooit meer mogen kosten dan een jaarvoorraad aan toiletpapier, dus maximaal 10 euro per jaar.

Terug
Bovenaan