@Carrion veel succes ermee. Ik hoop dat je er snel van af bent, maar hou in je achterhoofd dat het kan tegenvallen.
Ik heb er in totaal 9 maanden zware dosissen doxycycline voor nodig gehad om er bovenop te komen. En uiteindelijk heeft vooral cbd-olie me geholpen.
Bereid je ook voor op een eventuele Jarisch-Herxheimerreactie.
Nooit een kring gehad, wel verschillende teken.
Lyme wordt nog steeds onderschat en ondergediagnosticeerd.
Mijn ergernis van de dag: stapt een school op de trein die plaatsen heeft gereserveerd. Maar op mijn raam en verschillende andere ramen geen briefje, dus we zitten hier met een aantal mensen. Begint er een leerkracht zo met belerend toontje te zeggen van "hier zitten heel veel mensen die hier niet zouden mogen zitten!" Kerel, doe normaal. Mijn abonnement kost meer dan 1500 euro. Als hier geen briefje hangt he, dan zet ik mij neer waar ik wil.
Thanks, het is inderdaad nu afwachten hoe snel ik er vanaf ga zijn. Nu, ergens heb ik al bij al nog geluk met de symptomen die ik heb. Allé pas op eh, de pijn die ik heb is echt wel hinderend op bepaalde vlakken en vooral de opflakkeringen enkele weken geleden waren enorm pijnlijk. Maar als ik van kennissen van mijn zus en schoonbroer hoor, die hebben maanden tot jaren met extreme vermoeidheid rondgelopen, enorme concentratieproblemen, etc.
Bij mij is het "gelukkig" enkel bepert tot de fysieke pijn. Ik ben woensdag avond met de antibiotica begonnen en tot nu toe nog geen reactie gehad.
Hoe is de diagnose gevallen bij jullie? Bloedname bij huisarts of..?
Zelf heb ik de afgelopen 2 jaar last gehad van paniekaanvallen/burn-out/stress symptomen met felle lichamelijke klachten. Die zijn al lang onder controle maar op lichamelijk vlak heb ik nog vaak klachten die zo goed als alle vakjes van de ziekte van Lyme afvinken. Ik steek momenteel klachten iets te snel op stress, maar die Lyme sympomen blijven wel in mijn achterhoofd zitten.
En waren de klachten bij jullie constant of ging dat op en af of..?
Ik ben eind januari / begin februari enorm veel pijn beginnen krijgen aan mijn schouders en hamstrings/quadriceps. Huisarts 1 schreef gewoon kinesist voor. Na enkele beurten kinesist naar huisarts 2 geweest omdat ik voelde dat het geen gewone spierpijn was. Die heeft dan MRI voorgeschreven en ik had een afspraak bij mijn neuroloog.
Daar dan hernia in de nek ontdekt, dus huisarts 2 ging ook uit van combinatie van die hernia + stress. Ondertussen dan ook een afspraak gemaakt bij mijn neuroloog (omdat ik dus uitging van die hernia). Dan nog op andere plaatsen pijn beginnen krijgen, zoals aan de rechter zijkant van mijn onderrug en zij, en onderaan aan de bal van mijn voet en tenen (voelt precies alsof mijn tenen gekneusd / gebroken zijn).
Dan bij de neuroloog geweest en zij vroeg na het horen van mijn klachten + enkele testjes eigenlijk vrijwel meteen of ik door een teek was gebeten. Ik kan me maar 1 tekenbeet herinneren uit 2018 maar ik zei "nee" omdat ik me dat toen op die moment niet herinnerde. Ze heeft me toen een bloedonderzoek + botscan laten doen en daar heeft ze volgens mij gevraagd om te testen op Lyme. En daar was de eerste test + controle test "meer dan positief" zei ze. Een waarde van >=0,9-1,1 is mogelijkheid tot Lyme maar onzeker. Ik had 6,8 dus het was overduidelijk.
Bij mij is de pijn vrij constant, maar enkele weken geleden (toen ik hier postte van de pijn) was het met momenten echt extreem. Ik kon mijn lichaam vrijwel niet meer bewegen of liggen zonder echt enorme pijn te hebben. Nu valt dat al bij al wat meer mee maar de pijn is er nog wel. Vooral die aan de bal van mijn voet en tenen is het meest storende aangezien ik nu niet deftig kan wandelen.

.