Je ergernissen van vandaag - Deel 2

3 weken geleden de trottoirs hier open gelegd voor fiber. Daarna alles weer vlug dicht gegooid. Dus het strookje gras tussen de voetpaden hebben ze hoofdzakelijk dicht gesmeten met steengruis.
Vorige week zelf alles uitgeschept tot 25 centimeter, opgevuld met goede grond en gras opnieuw gezaaid.
Wel zo enkele paaltjes met lintjes gezet, opdat ze er niet door zouden lopen/fietsen.
1 dag nadien al een briefje in de bus van de postbode, omdat ze nu niet met haar fiets tot tegen de bus kon. (Brievenbus staat 1,40 m van de straatzijde).

Nu vandaag was het haar beu, en heeft ze gewoon de post in de voortuin gesmeten. Ik mocht mijn brieven gaan opvissen op straat...
Denk dat ze nog altijd niet doorheeft dat ik camerabewaking heb.

Toch eens een vriendelijk papiertje aan mijn bus gehangen, om enkele weken geduld te hebben voordat de groene loper weer voor haar wordt uitgerold. En intussen mijn brieven toch maar in mijn bus te steken ipv deze gewoon in de voortuin te smijten....
Jij mag die paaltjes met lintjes ook niet zetten, dat is openbaar domein... De buurman had dat hier ook eens gedaan, omdat de postbode met zijn brommer telkens de grasstrook tussen de weg en de rooilijn kapot reed. Politie is daarvoor ter plaatse gekomen.

Jij mag die paaltjes met lintjes ook niet zetten, dat is openbaar domein... De buurman had dat hier ook eens gedaan, omdat de postbode met zijn brommer telkens de grasstrook tussen de weg en de rooilijn kapot reed. Politie is daarvoor ter plaatse gekomen.

Klopt, daarom dat ik dit ook niet op de spits wil drijven en naar kantoor klacht indienen.
Het is gewoon een kwestie van gezond verstand lijkt me...
De brievenbus staat aan de rand van de voortuin, dus grenst, aan het grasstrook/trottoir.
En in principe heb ik vanaf de kennisgeving 45 kalenderdagen de tijd, om de situatie te normaliseren. Tegen dan zal mijn gras er al goed doorstaan 😁

Er zijn mensen in de wijk waarbij hun bus op het einde van hun voortuin staat, aan de voordeur, en deze krijgen ook hun post...

Ik heb een ludiek briefje aan de bus gehangen.

Beste postbode,

U heeft ons vorige week in kennis gesteld, dat onze brievenbus niet goed bereikbaar is.🚳🚳🚳

Het is voorlopig idd iets moeilijker om onze gleuf te bereiken, maar een postbode als jij, verdient het allerbeste.

Daarom wordt er een nieuwe groene loper voor u gemaakt, die binnen enkele weken klaar is.🌱🌱🌱

Tot die tijd zou ik het appreciëren, dat u onze briefwisseling in de bus steekt, ipv deze zomaar in de voortuin te smijten en ik mijn post moet gaan zoeken doorheen de wijk.

Met groene groeten.

PS. Welkom in de mannenwereld: deze moeten altijd moeite doen om in een gleuf te geraken. 😁

Klopt, daarom dat ik dit ook niet op de spits wil drijven en naar kantoor klacht indienen.
Het is gewoon een kwestie van gezond verstand lijkt me...
De brievenbus staat aan de rand van de voortuin, dus grenst, aan het grasstrook/trottoir.
En in principe heb ik vanaf de kennisgeving 45 kalenderdagen de tijd, om de situatie te normaliseren. Tegen dan zal mijn gras er al goed doorstaan 😁

Er zijn mensen in de wijk waarbij hun bus op het einde van hun voortuin staat, aan de voordeur, en deze krijgen ook hun post...

Ik heb een ludiek briefje aan de bus gehangen.

Beste postbode,

U heeft ons vorige week in kennis gesteld, dat onze brievenbus niet goed bereikbaar is.🚳🚳🚳

Het is voorlopig idd iets moeilijker om onze gleuf te bereiken, maar een postbode als jij, verdient het allerbeste.

Daarom wordt er een nieuwe groene loper voor u gemaakt, die binnen enkele weken klaar is.🌱🌱🌱

Tot die tijd zou ik het appreciëren, dat u onze briefwisseling in de bus steekt, ipv deze zomaar in de voortuin te smijten en ik mijn post moet gaan zoeken doorheen de wijk.

Met groene groeten.

PS. Welkom in de mannenwereld: deze moeten altijd moeite doen om in een gleuf te geraken. 😁
Het eerste vette zou ik veranderen.
Het tweede vette zou ik ook weglaten.

Voor de rest vind ik het wel een goede boodschap 💁🏻‍♂️

De rand van de openbare weg? Dus als uw brievenbus op de rand van uwe voortuin - openbare weg staat is het ok. Als de postbode ne meter op uw oprit moet komen, niet. Dat is toch niet ingewikkeld?
En in principe moet die sowieso uit de auto komen want anders is die tegen de richting aan het rijden.

Hier in de buurt is er een postbode die daar nog een schepje bovenop doet: met zijn camionette in tegenrichting op het fietspad rijden (zo'n fietspad dat volledig van de rijbaan afgescheiden ligt) om niet uit zijn auto te moeten stappen om de brieven in de bus te steken.

Hier in de buurt is er een postbode die daar nog een schepje bovenop doet: met zijn camionette in tegenrichting op het fietspad rijden (zo'n fietspad dat volledig van de rijbaan afgescheiden ligt) om niet uit zijn auto te moeten stappen om de brieven in de bus te steken.

Als ik uit mijn nachtshift kom, zie ik die mannen ook regelmatig bezig met hun krantenrondes.
Slalommend op het voetpad, van de ene bus naar de andere...
Kan mij niet voorstellen dat de politie dat niet ziet, ofwel staan ze het oogluikend toe.
Ik begrijp het langs de ene kant ook wel, maar het zijn toch soms cowboytoeren zenne...

keuken pompbak verstopt, autobatterij plat

GODV***********************

Echt waar waarom moet dat altijd tegelijkertijd gebeuren.

De rand van de openbare weg? Dus als uw brievenbus op de rand van uwe voortuin - openbare weg staat is het ok. Als de postbode ne meter op uw oprit moet komen, niet. Dat is toch niet ingewikkeld?
En in principe moet die sowieso uit de auto komen want anders is die tegen de richting aan het rijden.

Ik ben nog niet gaan meten of ze net korter/verder staat

Nuja zolang ze niet op armlengte staat rijden ze toch tot tegen uw gevel
Die hier doet eerst één kant van de weg in de juiste rijrichting en dan de andere kant als spookrijder.

keuken pompbak verstopt, autobatterij plat

GODV***********************

Echt waar waarom moet dat altijd tegelijkertijd gebeuren.

Als het een troost mag zijn: (Ik wou oorspronkelijk enkel mijn 2 "-" typen, maar mijn post is wat uitgebreider geworden)

Ik zit al een tijd terug in een zware burn-out (en 90% zeker depressie)
Het is momenteel al "zwaar" voor mij om zelfs van m'n bureaustoel recht te staan om in de frigo een blik frisdrank te halen.
Ik moet me dagelijks sleuren om de dag door te komen en om de dingen te doen die ik moet doen (werken, kinderen naar school voeren/halen, koken, huishoudelijke taken, ...), en mijn alcoholgebruik is weer vrij zeer hoog (quasi dagelijks een grote rum-cola als aperitief, en s'avonds 2 Trappisten).

Ik zit ook met een stuk verbouwing dat ASAP af moet zijn (ultieme deadline 1/09), maar liever gisteren dan vandaag.
Onze jongste zoon (12j) slaapt nog bij ons op de kamer waardoor de intimiteit tussen mijn vrouw en mij al bijna een jaar quasi nihil is. en dat weegt enorm op mijn mentale toestand. Momenteel zo zwaar dat ik volledig geblokkeerd ben en niet kan verderwerken aan de nieuwe slaapkamer voor onze zoon. De OSB-vloer ligt er voor 98% in, dan nog bestaande muren afwerken met osb+gyproc, plafond in gyproc, nieuwe tussenwand plaatsen, elektriciteit, plamuren, verven, ... Op zich niets onoverkomelijk, maar ik doe alles alleen en kan er enkel in het weekend aan verderwerken. Maar ik heb die dagen weekend echt nodig om, vooral mentaal, uit te rusten en te bekomen van de werkweek.

Op het werk doen we al 5 maand met 2 man het werk van 3 omdat iemand langdurig is uitgevallen.
Een uur voor ik dat nieuws te horen kreeg had ik beslist om 3 weken verlof te vragen om eens door te kunnen werken aan die kamer, maar dat was plots onmogelijk.
De eerste week van de paasvakantie stond ik er volledig alleen voor.
En het is de afgelopen maand extreem druk door die grote werf in het station van Hasselt

Daar bovenop komt sinds kort nog het volgende:

- Afvoer naar straat/riolering zit vol verzakkingen. Ik ga een goeie 20m oprit moeten uitbreken om die leidingen te vervangen.
- Binnen een kleine 2 weken moet ik geopereerd worden aan mijn oog (cataract) waardoor ik minstens 3 weken niets mag heffen en geen zware fysieke inspanningen mag doen. Ik heb vorig jaar diezelfde operatie aan mijn ander oog al gehad, en weet dus wat ik moet verwachten waardoor ik er s'nachts geregeld van wakker lig. Lokale verdoving en je voelt en ziet quasi alles. (Allez, het zien valt weg de moment dat ze de huidige lens eruit halen)

Ivm die oogoperatie vervloek ik wel mijn vorige oogarts.
Sinds die vorige operatie zie ik heel slecht uit het geopereerde oog. Ver is quasi perfect, maar dichtbij sta ik op 3,25. Die oogarts liet uitschijnen dat dat de enige optie was. Maar op de eerste controle na de operatie zei hij doodleuk dat hij dat kon bijwerken met een laseroperatie (2000€ uit eigen zak).

Aangezien m'n rechteroog nog ok was had ik hier niet zoveel last van, want met beide ogen samen kon ik alles nog deftig lezen.
Maar sinds 2 weken is de cataract op m'n rechteroog plots een pak erger geworden waardoor ik nu dichtbij quasi blind ben.
Ik kan niets op m'n gsm lezen, niets op m'n PC-schermen, nochtans 27".
Ik gebruik nu een goedkope leesbril (3.00, het hoogste dat je in de Kruidvat kan vinden), en dat is verschrikkelijk. Na een werkdag steeds barstende hoofdpijn en als ik hem afzet om bvb TV te kijken moeten mijn ogen zich terug aanpassen waardoor ik het eerste half uur/uur de ondertitels niet kan lezen. (En we hebben een 65" TV).

Mijn vader is een paar maand ook aan cataract geopereerd, en die kreeg de keuze tussen 2 types kunstlenzen. 1 die volledig wordt terugbetaald, gelijkaardig aan diegene die ik heb. Maar voor 1000€ uit eigen zak is er ook de optie voor een "premium" lens waarbij je zowel ver als dicht goed kan zien. Beiden niet perfect, maar goed genoeg om zonder bril alles te kunnen doen. Enkel bvb de bijsluiter van medicatie lezen lukt niet zonder leesbril.

Had ik die optie toen gehad, ik had geen seconde getwijfeld natuurlijk.
Nu gaat de nieuwe oogarts normaal gezien zo een lens in m'n rechteroog steken waardoor ik terug deftig genoeg zal kunnen zien. Maar door de slechtere waarden in m'n linkeroog raadt ze toch aan om voor het werk een leesbril te blijven gebruiken (met maar 1 glas in).

Ik heb echt zin om na de operatie te vragen of ze mijn linkeroog niet opnieuw kan doen.
Want ik heb echt geen zin om continu een bril te moeten dragen, en voor de rest van mijn leven met 2 verschillende ogen qua sterkte rond te lopen zie ik ook niet echt zitten.

Als het een troost mag zijn: (Ik wou oorspronkelijk enkel mijn 2 "-" typen, maar mijn post is wat uitgebreider geworden)

Ik zit al een tijd terug in een zware burn-out (en 90% zeker depressie)
Het is momenteel al "zwaar" voor mij om zelfs van m'n bureaustoel recht te staan om in de frigo een blik frisdrank te halen.
Ik moet me dagelijks sleuren om de dag door te komen en om de dingen te doen die ik moet doen (werken, kinderen naar school voeren/halen, koken, huishoudelijke taken, ...), en mijn alcoholgebruik is weer vrij zeer hoog (quasi dagelijks een grote rum-cola als aperitief, en s'avonds 2 Trappisten).

Ik zit ook met een stuk verbouwing dat ASAP af moet zijn (ultieme deadline 1/09), maar liever gisteren dan vandaag.
Onze jongste zoon (12j) slaapt nog bij ons op de kamer waardoor de intimiteit tussen mijn vrouw en mij al bijna een jaar quasi nihil is. en dat weegt enorm op mijn mentale toestand. Momenteel zo zwaar dat ik volledig geblokkeerd ben en niet kan verderwerken aan de nieuwe slaapkamer voor onze zoon. De OSB-vloer ligt er voor 98% in, dan nog bestaande muren afwerken met osb+gyproc, plafond in gyproc, nieuwe tussenwand plaatsen, elektriciteit, plamuren, verven, ... Op zich niets onoverkomelijk, maar ik doe alles alleen en kan er enkel in het weekend aan verderwerken. Maar ik heb die dagen weekend echt nodig om, vooral mentaal, uit te rusten en te bekomen van de werkweek.

Op het werk doen we al 5 maand met 2 man het werk van 3 omdat iemand langdurig is uitgevallen.
Een uur voor ik dat nieuws te horen kreeg had ik beslist om 3 weken verlof te vragen om eens door te kunnen werken aan die kamer, maar dat was plots onmogelijk.
De eerste week van de paasvakantie stond ik er volledig alleen voor.
En het is de afgelopen maand extreem druk door die grote werf in het station van Hasselt

Daar bovenop komt sinds kort nog het volgende:

- Afvoer naar straat/riolering zit vol verzakkingen. Ik ga een goeie 20m oprit moeten uitbreken om die leidingen te vervangen.
- Binnen een kleine 2 weken moet ik geopereerd worden aan mijn oog (cataract) waardoor ik minstens 3 weken niets mag heffen en geen zware fysieke inspanningen mag doen. Ik heb vorig jaar diezelfde operatie aan mijn ander oog al gehad, en weet dus wat ik moet verwachten waardoor ik er s'nachts geregeld van wakker lig. Lokale verdoving en je voelt en ziet quasi alles. (Allez, het zien valt weg de moment dat ze de huidige lens eruit halen)

Ivm die oogoperatie vervloek ik wel mijn vorige oogarts.
Sinds die vorige operatie zie ik heel slecht uit het geopereerde oog. Ver is quasi perfect, maar dichtbij sta ik op 3,25. Die oogarts liet uitschijnen dat dat de enige optie was. Maar op de eerste controle na de operatie zei hij doodleuk dat hij dat kon bijwerken met een laseroperatie (2000€ uit eigen zak).

Aangezien m'n rechteroog nog ok was had ik hier niet zoveel last van, want met beide ogen samen kon ik alles nog deftig lezen.
Maar sinds 2 weken is de cataract op m'n rechteroog plots een pak erger geworden waardoor ik nu dichtbij quasi blind ben.
Ik kan niets op m'n gsm lezen, niets op m'n PC-schermen, nochtans 27".
Ik gebruik nu een goedkope leesbril (3.00, het hoogste dat je in de Kruidvat kan vinden), en dat is verschrikkelijk. Na een werkdag steeds barstende hoofdpijn en als ik hem afzet om bvb TV te kijken moeten mijn ogen zich terug aanpassen waardoor ik het eerste half uur/uur de ondertitels niet kan lezen. (En we hebben een 65" TV).

Mijn vader is een paar maand ook aan cataract geopereerd, en die kreeg de keuze tussen 2 types kunstlenzen. 1 die volledig wordt terugbetaald, gelijkaardig aan diegene die ik heb. Maar voor 1000€ uit eigen zak is er ook de optie voor een "premium" lens waarbij je zowel ver als dicht goed kan zien. Beiden niet perfect, maar goed genoeg om zonder bril alles te kunnen doen. Enkel bvb de bijsluiter van medicatie lezen lukt niet zonder leesbril.

Had ik die optie toen gehad, ik had geen seconde getwijfeld natuurlijk.
Nu gaat de nieuwe oogarts normaal gezien zo een lens in m'n rechteroog steken waardoor ik terug deftig genoeg zal kunnen zien. Maar door de slechtere waarden in m'n linkeroog raadt ze toch aan om voor het werk een leesbril te blijven gebruiken (met maar 1 glas in).

Ik heb echt zin om na de operatie te vragen of ze mijn linkeroog niet opnieuw kan doen.
Want ik heb echt geen zin om continu een bril te moeten dragen, en voor de rest van mijn leven met 2 verschillende ogen qua sterkte rond te lopen zie ik ook niet echt zitten.
Als je zegt “ik doe alles alleen”, is dat een bewuste keuze? Want anders zou ik toch eens hulp vragen aan familie of vrienden om jou even te ondersteunen in die bouwwerken? Zodat je daar al wat mentale rust van kan hebben?

Laatst bewerkt:
Als je zegt “ik doe alles alleen, is dat een bewuste keuze? Want anders zou ik toch eens hulp vragen aan familie of vrienden om jou even te ondersteunen in die bouwwerken? Zodat je daar al wat mentale rust van kan hebben?
Een 100% terechte opmerking, en dat is 1 van de 100den redenen dat ik in een burn-out/depressie zit.

Ik kan geen hulp vragen.
Ik wil/kan geen andere mensen lastig vallen met mijn problemen (zowel in hulp vragen voor fysieke zaken als voor emotionele steun). Dat laatste kan ik enkel hier (relatief) anoniem als bij de psycholoog.
Al meerdere sessies over mijn onvermogen om hulp te vragen gehad bij de psycholoog en mijn vrouw steekt me dat ook constant door.
Het is iets erfelijk, want mijn mama heeft dat ook enorm hard.

Een paar weken geleden waren mijn ouders hier in de buurt aan het wandelen. Mijn mama kreeg het lastig. Beetje een appelflauwte door de fysieke inspanning en niet ontbeten. Ze waren op 200m van ons huis en ze wou daar op een bankje blijven wachten tot mijn pa terug was van de auto te gaan halen. Mijn pa heeft haar moeten verplichten om naar ons hier te komen. Ze wou ons niet lastig vallen.

Maar het is niet enkel dat natuurlijk.

- Ik ben met 37 verschillende zaken door elkaar bezig qua verbouwingen, opkuis, onderhoud,... en weet nooit op voorband wat ik wanneer ga doen. Het hangt altijd af van mijn goesting op de dag zelf. En sommige dingen zijn nutteloos of niet te doen met meerdere personen. Ook weer ik nooit op voorband of in die dag dan wel tijd heb, de afgelopen 2 maand was er elk weekend wel iets te doen, dikwijls zaken waar ik maar enkele dagen op voorhand ervan wist.
- De mensen dichtst bij mij hebben ofwel fysieke problemen/ongemakken: Mijn pa heeft 2 linkerhanden, mijn ma is een paar jaar geleden geopereerd aan beide schouders (na een "gevecht" met een leerling in het buitengewoon onderwijs waren alle pezen in beide schouders doorgescheurd), mijn schoonpa sukkelt met meerdere hernia's, ...
- En anderen dicht genoeg bij mij hebben het zelf enorm druk. Zitten zelf met verbouwingen, hebben kleine kindjes, werken 3/4 weekends,...
- Ik weet hoe het voelt om het heel te druk te hebben, dus wil ik niet dat anderen hun kostbare tijd moeten opofferen om mij te helpen. Ook omdat ik bijna nooit familieleden geholpen heb bij hun verbouwingen en zo. Omdat ik toen zelf kleine kindjes had en in ploegen werkte met 3/4 weekends en er dus gewoon geen tijd voor had.
- Ik kan er niet goed tegen dat mensen naar mij kijken als ik iets doe, ik voel me dan zo bekeken en heb het gevoel dat ze me veroordelen. "Allez, hoe doet die dat nu?", "Waarom gebruikt die die machine voor die taak?",...
- Ik heb zelf wat fysieke ongemakken: tennis- en golfelleboog (in dezelfde elleboog), een beetje een zwakke rug, een beetje nekklachten, geen conditie,... Waardoor ik me zwaar zou overzetten als er anderen bij zijn. Omdat ik me niet wil laten kennen, omdat ik niet wil dat ik meerdere pauzes neem terwijl zij doorwerken,...
- En de wss domste reden: 1 van ons honden is extreem bang van vreemden (het heeft 6 maand geduurd vooraleer ik in dezelfde ruimte als hem kon binnenkomen zonder dat hij enorm angstig was). Dus altijd als hier iemand komt, zelfs al komt die niet binnen, blaft die hond enorm en zet die zijn anaalklieren open wat nogal hard kan drinken.
- ...

En ergens is er natuurlijk ook de trots om achteraf te kunnen zeggen: "kijk eens wat ik (alleen) gedaan heb. (Maar die trots is vooral naar mezelf toe omdat ik ook zwaar sukkel met een heel laag zelfbeeld)

Een professional inschakelen zou de beste optie zijn natuurlijk. Alles volledig uit handen geven. Maar dat kunnen we niet betalen.
(De elektriciteit en het plaatsen van de trap gaan we wel door een professional laten doen)

En om ook een beetje een onnozel antwoord te geven: (maar er zit voor mij wel een waarheid/herkenbaarheid in)

Thinking back when I was a kid
Times have changed so much since then
All grown up I gotta do for myself
I refuse to depend on anyone else

Life's hard, you struggle some times
In the end I'll get what's mine
But for now I'll deal with the times
Have some faith and you'll get by

I know my family is there for me
And without them where the hell would I be
But still I gotta try to be my own man
Make good of what I got, do the best that I can

@Waelvis heb jij niet een paar maanden (of langer) geleden hier ook quasi hetzelfde gepost over je problemen?

Als jij niets veranderd, zal er ook niets veranderen.

Terug
Bovenaan