Je ergernissen van vandaag - Deel 2

nee ik snap het, het is idd doodnormaal dat het in juni al voor de tweede keer op het jaar een week boven de 30° is.
vroeger hadden we elke zomer 2 maanden 45°, niet waar?

echt ik ben die dooddoende dogwhistles een beetje beu. de gevolgen van de klimaatsveranderingen zijn zo duidelijk, maar toch zijn er nog altijd mensen die blijkbaar die "het is warm, want het is zomer" blijven lullen.
Ja, neem een vb aan mij.

DOOM

Voor zij die wel van dit weer houden.
Goed nieuws.
Het gebeurt frequenter, en in een vrij nabije toekomst zou het nog warmer worden.

Laatst bewerkt:
Ja, neem een vb aan mij.

DOOM

Voor zij die wel van dit weer houden.
Goed nieuws.
Het gebeurt frequenter, en in een vrij nabije toekomst zou het nog warmer worden.
maar smelt je nu wanneer je ultrawandelingen maakt? of ligt die gepensioneerdenbezigheid stil in de zomer? :s

maar smelt je nu wanneer je ultrawandelingen maakt? of ligt die gepensioneerdenbezigheid stil in de zomer? :s

Nee, ik smeer me gewoon extra in.

Volgende week zaterdag 50km op de planning.
Al is er lichte twijfel. Indien richting de 40 graden.

30 graden maakt me niet.

Donderdag 38 blijkbaar. Hmm

Laatst bewerkt:
Dacht effen van naar de openingsceremonie van het WK te kijken via VRT-Max. Zit dat constant te haperen, VRT duidelijk onderschat hoeveel er gestreamd ging worden. Belooft voor de matchen van de Belgen.

Zoals verwacht dus. Was tegen Egypte al zo, en nu weer van ‘t zelfde. Match nog geen 10’ bezig en al 3x op een ronddraaiend cirkeltje mogen kijken.

Echt? Hier 0 last en al van 20u30 aant kijken.

Nadat ik het gepost heb niet meer, maar ook niet moeilijk want bij momenten lijkt het wel 480p. Ook enorm delay. Ik kreeg van mijn VRT app al melding dat het 0-0 bij de rust was, terwijl het op mijn stream zeker nog een minuut duurde eer er afgefloten werd.

Bon, donderdag 37°C voorspeld, en dan is het proclamatie van de zoon.
Bericht van de school: "We kunnen geen schaduw voorzien of de proclamatie ergens anders laten doorgaan, dus in volle zon zal het zijn. Parasols mogen niet, want dan belemmer je het zicht. Dus doe maar een hoofddeksel op en smeer je goed in. Ah ja, we zullen wel een flesje water voorzien."

Bericht van de school: "We kunnen geen schaduw voorzien of de proclamatie ergens anders laten doorgaan, dus in volle zon zal het zijn. Parasols mogen niet, want dan belemmer je het zicht. Dus doe maar een hoofddeksel op en smeer je goed in. Ah ja, we zullen wel een flesje water voorzien."
Ik ga je ergernis wat kapen, maar algemeen gaan we toch niet al te goed met warmte om hoor. Ik snap het hé, klimaatverandering dus het is recenter, maar in een land waar mensen warmte gewoon zijn, ga je doorgaans niet gevraagd worden om zomaar in de vlakke zon te gaan zitten zonder boe of bah.

Hoe kunnen ze dat nu niet binnen laten doorgaan, elke school heeft toch een grote zaal, refter,...?

Hoe kunnen ze dat nu niet binnen laten doorgaan, elke school heeft toch een grote zaal, refter,...?
Hun zaal is te klein (naar eigen zeggen). Ze hebben ook een sporthal die zeker groot genoeg is, maar daar zullen ze geen gebruik van willen maken voor zoiets.
Ik heb een mail terug gestuurd met de boodschap dat zoiets totaal onverantwoord is. De zoon moet daar twee uur in zijn kostuum in volle zon gaan staan...

Hun zaal is te klein (naar eigen zeggen). Ze hebben ook een sporthal die zeker groot genoeg is, maar daar zullen ze geen gebruik van willen maken voor zoiets.
Ik heb een mail terug gestuurd met de boodschap dat zoiets totaal onverantwoord is. De zoon moet daar twee uur in zijn kostuum in volle zon gaan staan...
Tijd om wat meer kerken te herbestemmen.
Of gewoon eens naar de lokale pastoor bellen en vragen als hij zijn kerk gevuld wil zien, met vele jonge kinderen die een mooie mijlpaal beleven.

Hoge luchtvochtigheid in huis door vloerkoeling.

Regenwaterpomp die niet meer werkte gisteren, dacht eerst dat de filters verstopt waren, maar dat bracht niets op. Toch eens in de put gekeken, bleek het niveau onder de toevoer te zitten, ondanks dat er nog 35 cm water in de put stond.
De bladfilter die ook in de put zit, zat helemaal verstopt, wellicht hebben de laatste regenbuien de put nauwelijks bijgevuld.
Dus op zondag om 21u dat gekuist en de put dan maar manueel bijgevuld, want de wc's zitten daar op aangesloten.

groot gelijk heb je. Ik zou gewoon thuisblijven zelfs in dat geval. Dat is toch middelbaar he? Dan heeft hij zijn diploma al gekregen?

Het zou misschien allemaal wat makkelijker zijn als hij er niet meer was. Het is een zin die de voorbije maanden is uitgesproken over onze Franse Bulldog door verschillende mensen..misschien zelfs door mij.

Al sinds maart vorig jaar heeft het beestje een weg afgelegd met inspuitingen tegen tumoren, pijnstillers en coritisone pilletjes, een ontstoken speekselklier en een operatie om zijn luchtweg vrij te maken. Vrijdag nog heb ik een kleine ingreep laten doen om de zwelling te laten weg nemen, maar s'nachts zag ik al dat ze terug begon te komen en in de namiddag was ze terug even dik en merkten we dat ademen moeilijker werd. We hebben de harde beslissing moeten nemen hem het verlossende spuitje te laten geven. Na maanden koppig vechten tegen de ziektes en er nog zo graag bij zijn en spelen en bedelen om lekkers en knorren werd het plots stil.

Het zou makkelijker zijn als hij er niet meer was...alleen voelt het niet zo. Het voelt zo ontzettend moeilijk nu.

wasser/droger combo

zet je een programma op, dat 5 uur zou moeten duren, geeft hij na 3 uur vrolijk aan dat hij klaar is. maar die was is dan helemaal nog niet droog.
en dan mag je nog eens een heel apart droog-programma starten

wasser/droger combo

zet je een programma op, dat 5 uur zou moeten duren, geeft hij na 3 uur vrolijk aan dat hij klaar is. maar die was is dan helemaal nog niet droog.
en dan mag je nog eens een heel apart droog-programma starten
5 minuten buitenhangen, direct krokante was.

Terug
Bovenaan