Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bwoa blijft nen geile loeder voor mij ze.awel, ik ben blij voor diene mens!
bwoa blijft nen geile loeder voor mij ze.
me too, ik zag dat Bpost overladen was met pakketten en geen er van was van mij. Gisteren alles besteld . ALLES.Alle kerstaankopen al gedaan, een nieuw record![]()
Ruitenwissers vervangen op onze beide auto's. Geeft mij altijd zo'n gelukzalig gevoel, ik haat versleten ruitenwissers![]()
Dankuwel @Beffer !Het begint bij fucking dageraad, wanneer de zon nog twijfelt of ze wel wil opstaan. Daar vertrekt Befferke — ik dus — op zijn heldhaftige tweekilometer-mars naar het station van Vilvoorde. Elke stap voelt alsof ik auditie doe voor Expeditie Robinson, maar dan zonder tropisch eiland, zonder prijzengeld en vooral zonder plezier.
Onderweg passeer ik mysterieuze figuren:
– Een hond die naar mij kijkt alsof hij mijn levenskeuzes veroordeelt en me aankijkt van "qu'est-ce que tu me regardes fils de pute"?.
– Een broccokapselfiguur met bodywarmerke en veel te hard opgedreven step die me ei zo van van het voetpad maait
– Een duif die weigert op te vliegen omdat het, volgens haar, “te vroeg” is.
Aangekomen in het station neem ik de trein — een majestueus metalen monster dat enkel bestaat om mensen eraan te herinneren dat tijd niets meer is dan een suggestie. De deuren sluiten altijd exact op het moment dat ik denk: “Amai, deze keer gaat het lukken!”
NEE DUS.
Dan arriveer ik in Bruxelles-Nord, een plek die het best omschreven kan worden als:
“Een kruispunt tussen een fantasywereld, een survivalgame en een sitcom zonder lachband.”
Rondom mij:
– Mensen die luid discussiëren met een onzichtbare derde partij.
– Iemand die probeert een broodje te verkopen door het te laten zingen.
– Twee types die ruzie maken over wie er nu eigenlijk in beeld staat van een denkbeeldige camera.
- nen andere zot die mij aanklampt "tu veux des putes"? Coke? "Tu veux que je te suce moi même pour 5 euro"?
Maar het echte avontuur begint wanneer ik het Zebrapad des Doods betreed.
Daar sta ik dan, een nederige voetganger, en probeer ik over te steken terwijl auto’s voorbij razen… maar dan in een voertuig van 1,5 ton. Ze kijken me aan met een blik die zegt:
“Zou ik remmen? Zou ik het niet doen? We gaan het samen ontdekken!”
Eerlijk, als ik ooit superkrachten ontwikkel, is het hier dat het gebeurt.
Daarna volgt het pièce de résistance: de 1 kilometer Brusselse Urban Obstacle Course™.
– Tegels die dansen alsof ze auditie doen voor So You Think You Can Dance.
– Werfsignalisatie die al drie generaties meegaat.
– Een omleiding die u eerst naar Charleroi leidt en dan terug.
– Een man die een verkeersbord gebruikt als muziekinstrument.
– Wéér een step die zomaar uit de lucht lijkt te vallen (en misschien letterlijk doet).
Ik baan mij een weg alsof ik Indiana Jones ben die op zoek is naar de Heilige Graal, maar dan zonder zweep, zonder hoed en vooral zonder Graal.
En toch — TOCH! — bereik ik uiteindelijk mijn werk.
Zweet op het voorhoofd, hartslag op 300, ziel op halve batterij.
Maar ik sta er.
Mijn woon-werktraject is niet zomaar een route.
Het is een legende.

'T is wel een zot systeem daar: ge kunt gewoon uw pensioen en ziekteverzekering kwijtspelen als uw werkgever failliet gaat tijdens uw pensioen. dan ben ik toch blij met ons systeem.hartverwarmend toch wel, not all heroes wear capes . moest bijna traantje wegpinken.![]()
KIJK. Veteraan Ed (88) verloor pensioen en werkt sindsdien fulltime in supermarkt, tot internet zich van z’n warmste kant laat zien
De Amerikaanse veteraan Ed Bambas werkt op 88-jarige leeftijd nog steeds 40 uur per week in de supermarkt. En dat allemaal omdat hij 13 jaar geleden een zware financiële tegenslag heeft gehad. Maar één ontmoeting enkele dagen geleden heeft zijn leven voorgoed veranderd. De video van het...www.hln.be
En dan wordt er iemand "gered" die in een beschaafd land gewoon op pensioen zou moeten zijn en is dat hartverwarmend hé.'T is wel een zot systeem daar: ge kunt gewoon uw pensioen en ziekteverzekering kwijtspelen als uw werkgever failliet gaat tijdens uw pensioen. dan ben ik toch blij met ons systeem.
Ik vind het altijd interessant die tegenstellingen te zien. Hier heb je een systeem voor zo'n mensen en ken ik eigenlijk amper iemand die meer dan een peulschil aan liefdadigheid geeft, en meestal niets aan bedelaars. In landen waar het letterlijk ieder voor zich is, zie je volgens mij meer van dat soort initiatieven.goh ja, het blijft hartverwarmend dat het zoveel mensen raakt, maar op zich is het idd. triest dat een mens van 88 jaar 5 dagen in de week moet werken. Dat is meer iets voor in een derdewereldland, maar goed, dat is voer voor pol en actua. Ik ben ook wel blij dat zoveel mensen toch nog het hart op de juiste plaats hebben en een oude mens uit de nood helpen.
liefdadigheid weet ik nog niet of dat zo slecht is in België. Zoiets als de Warmste Week of Kom op tegen kanker brengt toch altijd goed op. Liefdadigheid lijkt me toch ook eerder iets wat je niet bespreekt met anderen? Hier op het forum hebben ze met kom op tegen kanker ook al een mooi bedrag opgehaald, maar er zijn navenant weinig die hier posten dat ze gestort hebben en dat is dan nog semi-anoniem.Ik vind het altijd interessant die tegenstellingen te zien. Hier heb je een systeem voor zo'n mensen en ken ik eigenlijk amper iemand die meer dan een peulschil aan liefdadigheid geeft, en meestal niets aan bedelaars. In landen waar het letterlijk ieder voor zich is, zie je volgens mij meer van dat soort initiatieven.

De Bundesminister van Defensie is echter deze man, die geen militair is en gewone pakken draagt.Ik dacht dat dit een wat overdreven cliché van een 1940 Duitser was uit een film, maar het blijkt echt de huidige minister van defensie te zijn![]()