Je glimlach van vandaag

Goedemorgen, ik had een afspraak om 8u40.

Meneer achter balie onthaal:
'Ah, ok, ge moogt even wachten in de wachtzaal, er zal direct iemand komen'

Meneer zet zich terug neer voor een minuut of 2. Staat recht en gaat een koffie halen. Komt mij halen in de wachtzaal. 't Is bij hem dat ik moest zijn.
Ge stond daar om 8u38? :unsure:

Meneer zet zich terug neer voor een minuut of 2. Staat recht en gaat een koffie halen. Komt mij halen in de wachtzaal. 't Is bij hem dat ik moest zijn.
Doet me denken aan de tijd dat accijns documenten nog niet electronisch aangemaakt/geregistreerd werden. Voor dringende transporten kon je dan naar loket gaan om dat te laten afstempelen. Een hele zaal houten loketten achter glas in een U vorm. Rond de middag maar 1 ambtenaar aanwezig, in een loket aan de linkerkant voor “buiten EU”.
“Mijnheer, uw aangifte is voor binnen EU, dit is het loket voor buiten EU.” Al wijzend naar de overkant.
‘Maar… daar zit niemand’
“Alleen buiten de EU hier!”
Dus afgedropen naar het lege loket aan de overkant.
Dan zie ik die ambtenaar rechtstaan, heel die rij loketten voorbij stappen tot aan het loket waar ik sta.
“Goeiedag mijnheer, waarmee kan ik u helpen?” :unsure:

Laatst bewerkt:

Wat een boss-move van de ambtenaar :unsure:

str.jpg

Doet me denken aan de tijd dat accijns documenten nog niet electronisch aangemaakt/geregistreerd werden. Voor dringende transporten kon je dan naar loket gaan om dat te laten afstempelen. Een hele zaal houten loketten achter glas in een U vorm. Rond de middag maar 1 ambtenaar aanwezig, in een loket aan de linkerkant voor “buiten EU”.
“Mijnheer, uw aangifte is voor binnen EU, dit is het loket voor buiten EU.” Al wijzend naar de overkant.
‘Maar… daar zit niemand’
“Alleen buiten de EU hier!”
Dus afgedropen naar het lege loket aan de overkant.
Dan zie ik die ambtenaar rechtstaan, heel die rij loketten voorbij stappen tot aan het loket waar ik sta.
“Goeiedag mijnheer, waarmee kan ik u helpen?” :unsure:

Ik kreeg net melding van Fiberklaar dat ik "binnenkort" de mogelijkheid zal hebben om een fiber abonnement aan te gaan. Dit kan kloppen want ik zag de afgelopen dagen een technieker glasvezel blazen. :scream:

Een brief van de intercommunale in de bus en ik dacht al: "wat nu weer"? :wtf:
Maar het was dus om te laten weten dat mijn ingediende verweer tegen een GAS-boete van oktober '25 wegens fout parkeren aanvaard werd.
Mijn ingediende argumenten en documenten, ik herinner mij nog vaag dat ik zelfs verwezen heb naar een storm die dat weekend over ons land trok, werden dus gegrond verklaard :)
Het ging over parkeren op een plek waar het op dat moment blijkbaar niet mocht (wegens een lokale braderie) omdat er borden stonden, ware het niet dat op het moment dat ik er ging staan die op de grond lagen. Toen ik hooguit 15 minuten later terugkwam, stonden die borden ineens wél opnieuw recht én zat er een boete onder mijn ruit. Maar niet met mij dus hé mannekes! :biglaugh:

Twee mijlpalen deze week.
Allereerste keer ooit mijn spaarcenten belegd (pensioensparen tel ik niet mee).
Allereerste keer een las gelegd.

Voor het beleggen was het een ETF, voor het lassen een halfautomaat. Dus in beide gevallen de mietjesversie van het echte werk. :p

Terug
Bovenaan