Guazala
Well-known member
Goh... nu we verhuisd zijn hebben we inderdaad geen last van dat voetbal-gebeuren. Maar als we nog naast onze vorige buren hadden gewoond, hadden we daar waarschijnlijk, 't is te zeggen 100% zeker, anders over gedacht.Ik snap die voetbalhaat niet.
Dikwijls lijkt dergelijke houding toch wat te neigen naar een zeker snobisme tegenover alles wat mainstream is.
Als niet-voetbalfan heb je toch absoluut geen last van heel dat WK-gebeuren? Leven en laten leven...
Dat waren mensen die sinds Covid meer en meer zijn gaan buiten leven. Eerst is het terras overdekt, met verwarming zodat ze er heel het jaar van konden genieten, en vorig jaar hebben ze een zwemvijver gelegd.
Die mensen wonen in een rijhuis, maar zitten in hun tuin alsof ze op een eiland zitten met in de nabije 50 km geen buren. 5 straten verder weten de mensen ook de score van hun petanquespel, wat de temperatuur van't water in de vijver is en dat de pintjes moeten aangevuld worden.
Op normale momenten helpt hun drankprobleem al niet echt, dus wordt dat allemaal erger naarmate de avond vordert, maar buiten WK periodes is dat 'beperkt' tot een paar avonden en 2 weekenddagen per week.
Voetbal geeft hen een reden om een beamer op dat terras te installeren en elke avond volk uit te nodigen, om dan in een sfeertje van opgefokte, erg luide vrolijkheid, met drank die rijkelijk vloeit, aan gans de buurt te laten horen wat een leutige mensen zij wel niet zijn.
En om on topic te blijven: elke keer we iets over voetbal horen is dat nu onze glimlach en zeggen wij tegen elkaar 'wat zijn wij blij dat we hier nu wonen, met normale buren, met respect voor elkaar.'