Je glimlach van vandaag

Ik snap die voetbalhaat niet.

Dikwijls lijkt dergelijke houding toch wat te neigen naar een zeker snobisme tegenover alles wat mainstream is.

Als niet-voetbalfan heb je toch absoluut geen last van heel dat WK-gebeuren? Leven en laten leven...
Goh... nu we verhuisd zijn hebben we inderdaad geen last van dat voetbal-gebeuren. Maar als we nog naast onze vorige buren hadden gewoond, hadden we daar waarschijnlijk, 't is te zeggen 100% zeker, anders over gedacht.
Dat waren mensen die sinds Covid meer en meer zijn gaan buiten leven. Eerst is het terras overdekt, met verwarming zodat ze er heel het jaar van konden genieten, en vorig jaar hebben ze een zwemvijver gelegd.

Die mensen wonen in een rijhuis, maar zitten in hun tuin alsof ze op een eiland zitten met in de nabije 50 km geen buren. 5 straten verder weten de mensen ook de score van hun petanquespel, wat de temperatuur van't water in de vijver is en dat de pintjes moeten aangevuld worden.

Op normale momenten helpt hun drankprobleem al niet echt, dus wordt dat allemaal erger naarmate de avond vordert, maar buiten WK periodes is dat 'beperkt' tot een paar avonden en 2 weekenddagen per week.

Voetbal geeft hen een reden om een beamer op dat terras te installeren en elke avond volk uit te nodigen, om dan in een sfeertje van opgefokte, erg luide vrolijkheid, met drank die rijkelijk vloeit, aan gans de buurt te laten horen wat een leutige mensen zij wel niet zijn.

En om on topic te blijven: elke keer we iets over voetbal horen is dat nu onze glimlach en zeggen wij tegen elkaar 'wat zijn wij blij dat we hier nu wonen, met normale buren, met respect voor elkaar.'
 
Ik snap die voetbalhaat niet.

Dikwijls lijkt dergelijke houding toch wat te neigen naar een zeker snobisme tegenover alles wat mainstream is.

Als niet-voetbalfan heb je toch absoluut geen last van heel dat WK-gebeuren? Leven en laten leven...

Geen last is relatief. Wil je niets over het WK horen of lezen dan kan dat enkel als je jezelf opsluit zonder televisie of internet.

Gelukkig werd er al niet veel verwacht van de duivels, een tijdje geleden was het inderdaad veel erger. Geef het nog een paar jaar en we zitten weer op het niveau van 15 jaar geleden: toen had ik collega’s die ‘s middags beslisten om ‘s avonds naar een kwalificatiematch op de heizel te gaan kijken, ze kregen toen niet eens alle tickets verkocht.

Noem dat snobisme of wat dan ook, dan is het in elk geval nog intellectueel snobisme en geen materieel snobisme zoals waar de gemiddelde voetballer in uitblinkt. Die sport is volledig verdorven door geld.
 
Goh... nu we verhuisd zijn hebben we inderdaad geen last van dat voetbal-gebeuren. Maar als we nog naast onze vorige buren hadden gewoond, hadden we daar waarschijnlijk, 't is te zeggen 100% zeker, anders over gedacht.
Dat waren mensen die sinds Covid meer en meer zijn gaan buiten leven. Eerst is het terras overdekt, met verwarming zodat ze er heel het jaar van konden genieten, en vorig jaar hebben ze een zwemvijver gelegd.

Die mensen wonen in een rijhuis, maar zitten in hun tuin alsof ze op een eiland zitten met in de nabije 50 km geen buren. 5 straten verder weten de mensen ook de score van hun petanquespel, wat de temperatuur van't water in de vijver is en dat de pintjes moeten aangevuld worden.

Op normale momenten helpt hun drankprobleem al niet echt, dus wordt dat allemaal erger naarmate de avond vordert, maar buiten WK periodes is dat 'beperkt' tot een paar avonden en 2 weekenddagen per week.

Voetbal geeft hen een reden om een beamer op dat terras te installeren en elke avond volk uit te nodigen, om dan in een sfeertje van opgefokte, erg luide vrolijkheid, met drank die rijkelijk vloeit, aan gans de buurt te laten horen wat een leutige mensen zij wel niet zijn.

En om on topic te blijven: elke keer we iets over voetbal horen is dat nu onze glimlach en zeggen wij tegen elkaar 'wat zijn wij blij dat we hier nu wonen, met normale buren, met respect voor elkaar.'

Ik vraag me dan altijd af wat je tegen de volgende kopers of huurders zegt over uw buren?

Zoals in het tv programma blind gekocht, 1 koppel wou verhuizen omdat de buren pestkoppen zijn.
Toch werd dat huis vlot verkocht.
 
Ik vraag me dan altijd af wat je tegen de volgende kopers of huurders zegt over uw buren?

Zoals in het tv programma blind gekocht, 1 koppel wou verhuizen omdat de buren pestkoppen zijn.
Toch werd dat huis vlot verkocht.
Zo weinig mogelijk eh. En als ze het vragen met zo veel mogelijk nuance.

Bij ons was dat dat het een burenruzie was over meerdere jaren is aangesleept, gestart vanuit overgroeiende beplanting die de spuigaten uitliep, een probleem dat ondertussen wel was opgelost, doordat hun tuin volledig heraangelegd is geweest. Maar daaruit volgend dat eigenlijk alle communicatie tussen ons onmogelijk was geworden. En dat ze al wel eens wat lawaai durven maken, maar dat we vroeger hen gewoon konden aanspreken en ze daar dan rekening mee hielden. Dus dat we hoopten dat met nieuwe buren en een nieuwe start dat opnieuw zo zou zijn. Daar was niets van gelogen.

Persoonlijk zou die uitleg voor mij een totale red flag geweest zijn. Maar dat is dan waarschijnlijk ook vanuit die ervaring. Maar ik ga er van uit dat als het niet goed zit met buren, geen enkele verkoper daar het achterste van zijn tong laat zien. Want uiteindelijk wil die gewoon zijn huis verkopen eh.

Net zoals je er ook moet van uit gaan dat de weg waarschijnlijk net wel wat drukker zal zijn dan ze doen uitschijnen en het toch wel een paar graden warmer zal zijn in uw kot bij een hittegolf dan hetgene u gezegd werd.
 
Bwoah, ga naar een afgelegen Afrikaans dorp en ze weten daar wie De Bruyne en Lukaku is.

Voetbal is een wereldsport en het zijn nu eenmaal celebrities.
Ik ben momenteel op vakantie in Oezbekistan en geen mens hier die België op de kaart kan aanduiden, maar als ik vermeld dat ik van België ben is het antwoord 9/10 "ooh Kevin De Bruyne"
Hier lopen mannekes van amper tien jaar die meer van ons nationale elftal kennen dan ikzelf. Voetbal interesseert me ook niet echt maar toch verbazend hoe ze ons hier kennen idd.
 
Ik ben momenteel op vakantie in Oezbekistan en geen mens hier die België op de kaart kan aanduiden, maar als ik vermeld dat ik van België ben is het antwoord 9/10 "ooh Kevin De Bruyne"
Hier lopen mannekes van amper tien jaar die meer van ons nationale elftal kennen dan ikzelf. Voetbal interesseert me ook niet echt maar toch verbazend hoe ze ons hier kennen idd.
In Mexico waren we in 2018 heel populair, voor een groot deel omdat Brazilië Mexico had uitgeschakeld en dat velen niet konden verkroppen dat Neymar zich eens/een paar keer had laten vallen. Wij hebben toen Brazilië geklopt en ik denk dat Lukaku toen Neymar ook eens omver had gelopen ofzo. Ik weet nog dat iedereen toen ook meteen "Lukaku!!" scandeerde als ik zei dat ik Belg was.
 
Als we naar Indonesie gaan en we spreken over Belgie, beginnen er ook nog veel over Nainggolan. Zijn vader was Indonesisch en 'Radja' betekent 'Koning' in het Indonesisch. Mijn vrouw komt ook uit de regio waar Radja's vader is opgegroeid en er ligt daar in feite zelfs een dorp 'Nainggolan' (en de vroegere clan leden kregen dan ook die achternaam).
 
Trump laat zijne vijver American-flag-blue schilderen maar nu blijkt het water groen te zijn.

De firma die hij heeft ingehuurd om dat spel blauw te schilderen heet "Green water solutions" :rofl: :rofl: :rofl:
 
In Mexico waren we in 2018 heel populair, voor een groot deel omdat Brazilië Mexico had uitgeschakeld en dat velen niet konden verkroppen dat Neymar zich eens/een paar keer had laten vallen. Wij hebben toen Brazilië geklopt en ik denk dat Lukaku toen Neymar ook eens omver had gelopen ofzo. Ik weet nog dat iedereen toen ook meteen "Lukaku!!" scandeerde als ik zei dat ik Belg was.
Je anekdote over Lukaku deed me denken aan dit grappig filmpje dat ik zag:


Ben vr alle duidelijkheid grote fan van hem en natuurlijk ziet hij er veel beter uit dan hierop, maar vond het wel grappig.
 
Als we naar Indonesie gaan en we spreken over Belgie, beginnen er ook nog veel over Nainggolan. Zijn vader was Indonesisch en 'Radja' betekent 'Koning' in het Indonesisch. Mijn vrouw komt ook uit de regio waar Radja's vader is opgegroeid en er ligt daar in feite zelfs een dorp 'Nainggolan' (en de vroegere clan leden kregen dan ook die achternaam).
Lichtjes ongemakkelijk als men vraagt hoe het gaat met de Radja natuurlijk.

 
Terug
Bovenaan