Je werkglimlach van de dag!

Veeam Certified Engineer.. woo

Ben eigenlijk vooral blij dat ik nog steeds relatief goed in korte tijd een hoop crap in mijn hoofd kan duwen.

Ik heb zonet de A-rat 3R test van Hudson moeten doen

Met een frisser hoofd had ik tem vraag 28 geraakt maar dat was nu niet mogelijk.
Mijn glimlach was dat ik vandaag hoorde dat ik bovengemiddeld gescoord had voor deze test (als ook voor de numerieke).
Ik was ook ongeveer zo ver geraakt.

Met de toenemende leeftijd voel ik wel dat zo’n testen steeds minder vlot gaan (in tegenstelling tot business cases)

Met de toenemende leeftijd voel ik wel dat zo’n testen steeds minder vlot gaan (in tegenstelling tot business cases)
Ik moet mij meer concentreren en alles op een blaadje papier schrijven of ik ga volledig de mist in. Vroeger moest ik mij voor zo'n type abstracte testen niet inspannen. Dan zag ik het gewoon al op het zicht.

Ik doe zo'n echte test bij nader inzicht ook beter dan een voorbereidingstest(en). De voorbereidingstesten zijn qua niveau gemakkelijker dan de echte test maar je krijgt 90 sec per vraag. Bij de echte test krijg je 15 minuten maar dan wel meteen voor alle 32 vragen. Ondanks de (iets) hogere moeilijkheidsgraad gaat dit mij beter af.

(als ook voor de numerieke).
Vroeger zou ik 90+% halen op de numerieke test. Nu zou ik eerlijkheidshalve gebuisd zijn. Ik ga eerst een dagje de basisregeltjes terug moeten bekijken. Ik kan dat allemaal nog wel MAAR niet onder een tijdsdruk. Tegen dat ik de oplossing neergepend heb is de tijd al op. :tongue:

Laatst bewerkt:
Veeam Certified Engineer.. woo

Ben eigenlijk vooral blij dat ik nog steeds relatief goed in korte tijd een hoop crap in mijn hoofd kan duwen.
certificaten in IT zijn idd een oefening in "leer zo rap en zo kort mogelijk alles vanbuiten". Vooral als het van die examens zijn gewoon 1 test in een examencentrum.

CCEI ofzo met een praktijk-labo van 8 uur is natuurlijk iets anders.

certificaten in IT zijn idd een oefening in "leer zo rap en zo kort mogelijk alles vanbuiten". Vooral als het van die examens zijn gewoon 1 test in een examencentrum.

CCEI ofzo met een praktijk-labo van 8 uur is natuurlijk iets anders.

En doordat de meeste van die examenvragen gewoon op het internet te vinden zijn, zijn veel van die certificaten eigenlijk waardeloos.

2 jaar terug een scaled agile framework certificaat behaald. Heel dien nest vanbuiten geleerd en 2 dagen na mijn examen de vraag gekregen of ik een collega effe wou ondersteunen voor zijn examen (derde poging). Kerel had toen gewoon de vragen liggen die ik 2 dagen daarvoor gehad heb op mijn examen. Hoppa, kerel erdoor met een hogere score dan ik. :unsure:

Management moet toen ook gedacht hebben... kerel buist 2x, tomski komt helpen en opeens 100% bij derde poging.

En doordat de meeste van die examenvragen gewoon op het internet te vinden zijn, zijn veel van die certificaten eigenlijk waardeloos.

2 jaar terug een scaled agile framework certificaat behaald. Heel dien nest vanbuiten geleerd en 2 dagen na mijn examen de vraag gekregen of ik een collega effe wou ondersteunen voor zijn examen (derde poging). Kerel had toen gewoon de vragen liggen die ik 2 dagen daarvoor gehad heb op mijn examen. Hoppa, kerel erdoor met een hogere score dan ik. :unsure:

Management moet toen ook gedacht hebben... kerel buist 2x, tomski komt helpen en opeens 100% bij derde poging.
Och, dit zo hard.

Ik zou daar lange tirades over kunnen houden, maar dat is hier de topic ervoor niet

Ontopic:

mijn hond was zo blij in de Gentbrugse meersen vanmorgen, als je daar niet gelukkig van wordt dan scheelt er iets met u ;)

Die certificate zijn imo belachelijk.
Ge kunt met de juiste sites, op een paar dagen tijd 100% zeker zijn dat ge uw certificaat haalt.

Ik "moest" toen ik in it starten 6 jaar terug 6 certificaten op een jaar halen.
Ik heb er 6 gehaald.
6 gehaald op 8 maand tijd.
Want de eerste keer had ik het examen op de brave manier proberen te leren (boeken lezen, academys volgen, tutorials lezen, dingen opzetten in een lab), los gezakt...
Want microsoft hun examens (waren) niet realistisch/nuttelos uitgebreid (in mijn ogen).

Vervolgens 6x een maandje lang 1uur per dag wat de vragenlijsten lezen, elke keer erdoor.

Daarna gezegd tegen de werkgever dat het BS was en ik er nog nix van kon.
Zijn reactie "kgoh er blijft altijd iets van hangen"

Die certificaten vragen ook heel vaak gewoon zaken die je gewoon zou opzoeken.

Heb in mijn prep zo een youtube series gevolgd waar iemand 50 van die vragen oplost en er bij vertelt waarom iets het juiste antwoord is. ( onder het motto, ik werk ook effectief met die zaken dus ik moet het eigenlijk wel weten). De kerel die dat doet is 1 van degenen die de cursus geeft. Die moest dus ook meer dan 1 keer gaan opzoeken wat het antwoord was en er is 1 keer waar hij gewoon gokt want "de vraag is onduidelijk"

Soit was mijn eerste certificaat in dik 10 jaar maar we moesten het hebben voor betere partner status :p

Die certificaten vragen ook heel vaak gewoon zaken die je gewoon zou opzoeken.

Heb in mijn prep zo een youtube series gevolgd waar iemand 50 van die vragen oplost en er bij vertelt waarom iets het juiste antwoord is. ( onder het motto, ik werk ook effectief met die zaken dus ik moet het eigenlijk wel weten). De kerel die dat doet is 1 van degenen die de cursus geeft. Die moest dus ook meer dan 1 keer gaan opzoeken wat het antwoord was en er is 1 keer waar hij gewoon gokt want "de vraag is onduidelijk"

Soit was mijn eerste certificaat in dik 10 jaar maar we moesten het hebben voor betere partner status :p

Same, ooit MCSE voor win2k server moeten halen met een hoop om gold partner bij microsoft te worden.

Aan mijn teamlead laten weten dat ik stop mid augustus. Voelt aan alsof er 1000kg van mijn schouders gevallen is.

Maar nu vond die dat keispijtig en zei hij dat ik goed bezig was :unsure: Terwijl hij een maand geleden mij de grootste kwal van het bedrijf vond. Vreemd allemaal.

In september een maand of 6 uitgestuurd worden naar de USA, toch heerlijk sommige opportuniteiten die je in de schoot worden gegooid.
Die glimlach wordt versterkt door het feit dat ik dan een pak minder met nederlanders in contact kom.
Ik heb ze graag, maar soms zijn ze wat te veel en te pushy.

eergisteren een meeting invite omdat één of andere hoge poef ons komt bezoeken.
Ik zie dan op het intranet dat die persoon volgende maand stopt met zijn functie.
Mailtje naar mijn baas: "waarom komt die naar hier? Heeft die meeting nog nut aangezien die volgende maand ermee stopt, of is dat voor de schone schijn?"

deze ochtend: "meeting has been cancelled"

:laugh:

eergisteren een meeting invite omdat één of andere hoge poef ons komt bezoeken.
Ik zie dan op het intranet dat die persoon volgende maand stopt met zijn functie.
Mailtje naar mijn baas: "waarom komt die naar hier? Heeft die meeting nog nut aangezien die volgende maand ermee stopt, of is dat voor de schone schijn?"

deze ochtend: "meeting has been cancelled"

:laugh:

Je hebt het bedrijf dus compleet nutteloze reiskosten (en inefficiëntie door tijdverlies van alle mensen tijdens die meeting en dat bezoek) bespaard (y)

Mijn glimlach was dat ik vandaag hoorde dat ik bovengemiddeld gescoord had voor deze test (als ook voor de numerieke).
Ik was ook ongeveer zo ver geraakt.

Ik was dus geslaagd met 24/32 (Ik had aldus alles correct want ik ben tot vraag 25 geraakt :))
Helaas kreeg ik dus vorige week plots nog 5 nieuwe testen toegestuurd waaronder ook numerieke testen. :S
(wel geen Hudson het waren andere numerieke testen)

Ik zag dat eigenlijk niet zitten (want dit is dus in privé tijd) maar ik heb de testen toch uitgevoerd.

Scores kreeg ik ditmaal niet maar ik scoorde 3x bovengemiddeld en 2x gemiddeld. Dus 6 testen in totaal = 6x geslaagd.

Blijkbaar waren er een dozijn kandidaten voor de job waarvoor ik testen moest doen (+ enkele interviews).
Er zijn momenteel nog twee kandidaten over, de rest is nu afgevallen wegens géén zin + gefaald en/of slechtere resultaten op de testen en de interviews.

Dat verrast mij wel want ik ben geen jonge snaak meer en ik ben niet zo snel en goed meer met zo'n testen tov mijn vroegere jaren. Maar goed dat is ergens wel positief zeker?

Het is bijna weekend. Net vooraleer iedereen op verlof of op weekend vertrekt wordt er nog snel ne deploy gedaan en worden er 8 stories nog snel op mijn naam geplaatst met de melding: kan je deze nog even checken aub?

Iedereen gaat asap ook offline ..want het is weekend 😀

De deuren van onze individuele kantoorruimtes gaan open met een badge. Blijkbaar is er een probleem met mijn deur (de poetsvrouw merkte het eergisterenavond op), waardoor die om de één of andere reden niet meer open gaat. Dat zal pas eind volgende week gemaakt kunnen worden (en ik moet dan ook een nieuwe badge krijgen), waardoor het dus gewoon anderhalf weekje rustig thuiswerken wordt. :oi22:

Er gaat toch niets boven een deur waar je nog een 'fysieke' sleutel in kan steken.

Terug
Bovenaan