Je werkglimlach van de dag!

Weet niet of het een glimlach is..of eerder een pijnlijk moment.

Ik werk al 7-8 maanden voor een multinational. Gisteren kwam ik toe op kantoor en zag mijn baas en één van mijn collega's. Die collega is daar al bijna 30 jaar..nooit hogerop geklommen door haar te softe karakter en ze ook soms wat simpel kan overkomen.

Ineens zegt mijn baas (waar de collega bij zat) "seg Gumball, ik heb hier een vacature openstaan..en ik denk dat ik daar de geknipte persoon voor gevonden heb. Iemand die technisch sterk staat binnen het domein"

Collega "Oooh dankjewel X (baas). Vroeger hebben ze mij al veel gezegd datk die functie misschien zou moeten uitoefenen. Swel fijn dat ge aan mij denkt"

Baas kijkt vol gène naar mij..omdat hij overduidelijk mij bedoelde en niet mn collega 😂. Zegt em "euhm...hoe moet ik dit zeggen...Y, ik bedoelde eigenlijk Gumball, niet u" 🤣

Was wel pijnlijk om te zien 😬

Zo heb ik er ook eentje ...

We hebben al enkele maanden een stagiair rondlopen (minderjarig) en hiervoor moest iemand van ons nog een opleiding volgen tot erkend stagementor. De collega die er al het langst werkt stelt zich kandidaat. Online 8u les gevolgd, test geslaagd, diploma uitgereikt. Hij stelde zich vooral kandidaat omdat hij zo een dag niet moest werken.
Baas: omdat onze stagiair minderjarig is moet je nog je getuigschrift van goed zedelijk gedrag voorleggen, specifiek om te mogen werken met jongeren. Collega trekt bleek weg ... euhhh ... dat heb ik niet. Was hij daar even ingestonken 😂

Ik werk al 7-8 maanden voor een multinational. Gisteren kwam ik toe op kantoor en zag mijn baas en één van mijn collega's. Die collega is daar al bijna 30 jaar..nooit hogerop geklommen door haar te softe karakter en ze ook soms wat simpel kan overkomen.

Ineens zegt mijn baas (waar de collega bij zat) "seg Gumball, ik heb hier een vacature openstaan..en ik denk dat ik daar de geknipte persoon voor gevonden heb. Iemand die technisch sterk staat binnen het domein"

Collega "Oooh dankjewel X (baas). Vroeger hebben ze mij al veel gezegd datk die functie misschien zou moeten uitoefenen. Swel fijn dat ge aan mij denkt"

Baas kijkt vol gène naar mij..omdat hij overduidelijk mij bedoelde en niet mn collega 😂. Zegt em "euhm...hoe moet ik dit zeggen...Y, ik bedoelde eigenlijk Gumball, niet u" 🤣

Was wel pijnlijk om te zien 😬
Pijnlijk of is ze eindelijk zelfzekerder aan het worden en probeert ze zich in je baas zijn zicht te werken? Misschien niet voor deze promotie, maar volgende keer denkt hij misschien wel aan haar als ze zo assertief blijft :)

Laatste werkdag vandaag! Vanaf morgen 5 maand op moederschapsrust, kan het nog altijd niet vatten, zeker omdat we in de laatste hectische sprintjes van de oktober afsluit zitten. Nog nooit zolang off geweest :love: .

Ik doe nu twee maand mijn nieuwe job en ik geniet er enorm van. Nog dagelijks heb ik een gevoel dat ik niet kan geloven dat dit mijn job is en sta ik met plezier op en ga ik met een glimlach achter mijn pc zitten. Tijdens mijn stage was het spel waaraan gewerkt werd quasi klaar, wat ook wel tof was om mee te maken maar het was gewoon niet het meest ideale moment om enorm veel bij te leren. Nu ervaar ik echt het prille begin van de productie fase van het spel en het is zooo interessant. Zien wat de uitdagingen zijn, hoe alles wordt georganiseerd, hoe het spel stilletjesaan van een ruwe blockout evolueert en hoe de gameplay groeit. De ideeën horen van mensen met veel ervaring, verhalen horen over andere producties waaraan ze gewerkt hebben, etc. Gewoon dagelijks samen met toffe, ervaren en getalenteerde mensen kunnen werken aan wat hopelijk een cool plezant spel gaat worden, en kunnen doen wat ik enorm graag doe, is echt een zegen. Ik ben enorm dankbaar en besef dat ik ook enorm veel chance heb gehad (maar ook: luck is when preparation meets opportunity) en besef ook dat dit niet zo zal blijven, maar ik hoop toch dit gevoel zo lang mogelijk vol te houden.

Het heeft ook een goede invloed op mijn algemene humeur en mentale weerstand. Het is opvallend makkelijker om vroeger op te staan en 's ochtends te sporten (het is ook nodig nu ik niet meer naar mn werk fiets), ik ben algemeen ook beter gezind en heb meer energie en voel me over het algemeen minder opgejaagd en gestresseerd. Het feit dat ik 's avonds nu ook gewoon leuke dingen kan doen zonder het schuldgevoel van "ik moet bijleren en aan mijn portfolio werken en werk zoeken' is een enorme verademing. Het valt echt niet te onderschatten hoe slopend de zoektocht naar werk kan zijn en wat een impact een job kan hebben waar je oprecht van geniet.

Het grootste nadeel is het feit dat ik van thuis werk, dus heb geen collega's om mee te zwanzen en heb toch ook moeite om mij soms helemaal part of the team te voelen. Alle andere aspecten van de job compenseren dat wel. Ik plan ook om af en toe toch te proberen een tripje te doen naar het kantoor, zodat ik toch dat teamgevoel af en toe kan ervaren. Anyway, back to work :)

Dag van de dynastie. Verlof dus, maar niet voor iedereen.
Ben je daar zeker van? Het was op vrijdagochtend megadruk rondom de supermarkt.
Ik dacht eens 'rustig' boodschappen te kunnen doen. Dat viel zwaar tegen.

Het was zelfs drukker dan op ne normale zaterdag. :frown:

Ben je daar zeker van? Het was op vrijdagochtend megadruk rondom de supermarkt.
Ik dacht eens 'rustig' boodschappen te kunnen doen. Dat viel zwaar tegen.

Het was zelfs drukker dan op ne normale zaterdag. :frown:
Mss 'werkt' er gewoon veel volk bij de overheid.

Wij mogen die dag inzetten wanneer het wel goed weer is. Nog beter af als de ambtenaren 😉
Oh. Klinkt als een uitnodiging om straks te beginnen over de verplichte sluitingsdagen tussen kerst en nieuwjaar. 😯

Zelfde principe. Wij mogen die kiezen. Leuk zo voor ex overheidsdiensten te werken 🤣.

Betere loonsvoorwaarden en evenveel vakantie
Dus >40 dagen verlof ook. Ook jij hebt het recht op een waardig bestaan. (Ik zeg dat niet tegen iedereen.)
Ik ben trouwens geen ambtenaar. Daardoor heb ik silver membership in het brutoloontopic. Ook een pak betere voorwaarden.

Laatst bewerkt:
2 jaar geleden ontslaan geweest omwille van onder andere verschil in beleidsvisie van de organisatie.

In de beleidsnota van de nieuwe minister staat vermeld dat ze mijn beleidsvisie wilt integreren over alle bevoegde organisaties heen.

Voelt toch wel als een serieuze overwinning/ erkenning aan.

2 jaar geleden ontslaan geweest omwille van onder andere verschil in beleidsvisie van de organisatie.

In de beleidsnota van de nieuwe minister staat vermeld dat ze mijn beleidsvisie wilt integreren over alle bevoegde organisaties heen.

Voelt toch wel als een serieuze overwinning/ erkenning aan.

Enkel gaan anderen nu met het krediet lopen?
😄

ik ga het wa vaag proberen houden wegens.. you know.
Wij werken vaak voor interne klanten van onze firma.
Zij bestellen , wij leveren en laten factureren.

Komt iets terug van een interne klant dan schuiven wij dat soms door om met een beperkte stok te kunnen werken, uiteindelijk is dat allemaal broekzak vestzak.

Een tijdje geleden een mail van een interne klant: ja personen X & Y hebben de firma verlaten en onze aangekochte materialen die door hen gebruikt werden zijn bij jullie binnengeleverd, maar wij hadden die gekocht dus wij willen die terug op onze dienst.

Stockcheck: die materialen waren al doorgeschoven naar andere mensen.

Manager malcontent: ja ge ga ze dan toch moeten vervangen, regel het.

Nu soms loopt dat fout met de facturatie naar interne klanten, zeker als het nieuw opgerichte diensten zijn.

Dus ik dacht: goh, zóu dat zelfs echt wel betaald zijn door die interne klant.

Alle facturen opgevraagd aan boekhouding die van onze dienst naar de klant zijn gestuurd.
Gecheckt welk materiaal ze allemaal ontvangen van ons hebben.

Mailtje kunnen opstellen:
Beste x,

het materiaal van collega X & Y was nooit gefactureerd, ik zal het niet pro rata meer factureren voor de periode dat het gebruikt was.
Maar dat is dus nooit van jullie geweest en je krijgt het dus hoegenaamd niet terug.
Verder is volgende lijst van materialen ook nooit gefactureerd, bij volgende afrekening komt er €5000 bij.

10min later telefoon:
en da kan toch nie, en ons boekhouding is afgesloten en ik ga die factuur nie aanvaarden.
-hebde het materiaal ontvangen?
ja
-hebde het betaald?
nee.
-dan volgt de factuur.
ja da's wel zuur he.
-ja ge had ook aan de facturen kunnen zien dat er enkel tijd aangerekend werd en nooit materiaal.

echt daar heb ik van genoten.

Zo iemand is hij. is echt constant bezig, in de tuin, bij andere mensen, wandelen met hond, festivals, weg met de fiets of snorfiets … zeer actief desondanks fors overgewicht (135kg) en wat lichamelijke en mentale problemen.

Edit: een greep uit het vrijwilligerswerk:
  • paardenstallen uitmesten
  • Onderhoud groentetuin
  • Helpen op festivals
  • Hulp bij lokale evenementen
  • Carnaval- groep uiteraard, tis nen oilsteneir
Dus alle werk gratis doen ipv als ne ezel een slecht verdienende job uitvoeren? :D

Maar ivm dat gewicht. Ja niet iedereen heeft geluk om van nature relatief weinig te wegen.
Al blijft het altijd wel ne mix tussen sporten, bewegen, voeding en genetica.

Ik vind dat altijd grappig als we met collega's iets gaan eten. Dan zie je de wat dikkere collega een watertje bestellen en een droog slaatje.
En dan kijkt men naar mij en denken ze: Wat gaat den Makila eten die goed op gewicht is? Heu ... Een voorgerechtje, een slaatje met veel saus, ne goeie biefstuk erbij, een goeie portie frietjes, 2 wijntjes. En daarna nog ne goeie ijscrème er achter aan! En soms krijg je dan die domme vraag: Hoe kom je niet bij met al dat eten en drinken? Dat kan toch niet? :sarcastic:

Dat is een momentopname. Als het gratis is van de werkgever of de klant dan eet en drink ik zoveel als ik binnenkrijg. Ik eet en drink niet elke keer zo veel hé. :tongue: En als je op gewicht bent kan je u dat ook veroorloven. (En veel bewegen en sporten helpt voor dat laatste)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan