Jouw Darwin-moment

Ik wou ooit eens als ik jonger was mijn mama helpen met stofzuigen, dus ik steek de stekker in maar het ging niet aan. Er leek mij geen betere manier om te checken of de stekker er wel degelijk goed inzat door aan die ijzeren staven die er maar half in zaten te voelen. Da's den eerste keer da'k elektriek kon proeven.

Ik wou ooit eens als ik jonger was mijn mama helpen met stofzuigen, dus ik steek de stekker in maar het ging niet aan. Er leek mij geen betere manier om te checken of de stekker er wel degelijk goed inzat door aan die ijzeren staven die er maar half in zaten te voelen. Da's den eerste keer da'k elektriek kon proeven.
Wanneer was de tweede keer?

Wanneer was de tweede keer?
Eerste en laatste keer :unsure: Hoewel die ijzeren dingen in de buizen van een binnenspeeltuin van de McDonald kunnen er ook goed van :unsure: 't Is sindsdien dat ik er niet meer in durf. Als ik boven kwam, ging ik eigenlijk gewoon terug naar beneden vanwaar ik kwam

Ik heb al mijn vakken elentriek kunnen afronden zonder er ene keer aan blijven plakken.

Maar dan diene moment dat ge in die half kapotte contactdoos achter de grote kas nog een gaatje zoekt voor de digicorder aan te sluiten.

Lukt da nog zonder vingers?
De kop van een lucifer is snel en licht ontbrandbaar hé? Dat zijn tweede graadsbrandwonden en de toppen van uw vingers zien dan zwart maar dat geneest nadien voor 100%. Er zijn ergere zaken in het leven :D Maar ja pijnlijk was het wel.

Ik ken iemand bij wie een vuurpijl in zijn hand is ontploft. Die was de helft van zijn vingers definitief kwijt. Dat is héél wat erger. :frown:

---

Nog een paar kemels.

Met mijn beste kostuum naar een interview voor een potentiele nieuwe werkgever. Ze voorspelden echter regen maar ik was zo slim een paraplu mee te nemen. Ineens tijdelijk een zwaar onweer, felle regen en hagelbollen. Ik wil mijn paraplu opendoen, maar die zat geklemd en dat lukte niet. Eindelijk wanneer ik klatsnat ben, krijg ik die paraplu open. Net op dat moment stopt het met regenen. Ik had achteraf ook de job niet ..

Ik besloot om eindelijk ne loper te worden. Maar ik had géén loopschoenen dus ik pakte mijn basketbalschoenen en ik ben daarmee gaan lopen. Een paar weken later: Shin splint. Zelfs met deftige loopschoenen duurde het een jaar om daarvan te genezen.

Ik kwam net terug van de kerk in mijn zondagskostuum. Ik vraag aan mijn grootmoeder of ik even mag gaan spelen met de buurjongen. Ja zegt mijn grootmoeder, maar zie dat uw kledij proper blijft hé! Ik met speelgoed-ottokes gaan spelen in de tuin van de buurjongen. Mijn zondagskostuum was permanent naar de kloten.

Tijdens de rijlessen. Ik stop netjes voor het rood. Omdat dit toch te traag ging naar de zin van mijn vader schreeuwt ie: STOPPEN!!!!
Ik schrik daar zo hard van, dat ik op de gas duw en door het rood knal!

Laatst bewerkt:
En nog wat kemels op de unif (ik geef toe, het feit dat ik daar gefaald heb was mijn eigen schuld), maar ik heb hier en daar ook véél pech had.

Een aantal feiten:
- Een zwaar examen op de unif. Ik had nog nooit zo hard gestudeerd. Ik was echter 1 fucking pagina kwijt uit de cursus van 200+ pagina's. Dat was eruit gescheurd om één of andere reden. ALLE vragen op het examen kwamen van die pagina. Ik had 0/20. Ik was daar echt niet goed van. Uiteindelijk bij de herexamens, er wel door geraakt voor dat vak.

- Ik was lui als student en ik kwam nooit opdagen tijdens de les van vak X. Ik dacht: Om de andere mede-studenten toch eens te zien, ga ik toch eens naar de les. Was het toch net die éne les een tussen-"examen" zeker? Ik kon niet meer weg en ik had dan 0/20.

- Ik had goed gestudeerd. Ik wist dat de prof een bepaalde vraag ging stellen op het examen en ik had het antwoord vanbuiten geblokt. Echter de prof zei: Ik wens niet dat je kopie/paste doet, ik heb liever dat je het in eigen woorden uitlegt. Ik begreep de leerstof erg goed (daarvan ben ik tot op vandaag nog steeds van overtuigd) en ik had het dus, op het examen in eigen woorden uitgelegd. Ik was gebuisd (8/20) met als reden: Ja ik zie dat je het wel min of meer begrepen hebt, maar het is toch niet zoals het in de cursus staat. Ik vind de prof tot op heden nog steeds een trut. Ik voelde mij echt verraden.

- Ik dubbelde mijn jaar en ik was ziek tijdens de allereerste les van het nieuwe jaar voor vak X. Ik had een briefje meegegeven. De volgende les kreeg iedereen zijn cursus die besteld was tijdens de eerste les. Vermits het vak nieuw was (dat vak was er het jaar ervoor niet), had ik dus géén cursus. Ik heb noch van de medestudenten, noch van de prof ooit nog de cursus gekregen. Omdat ik gedubbeld was, behoorde ik niet tot het kliekje en lachte iedereen mee innerlijk uit dat ik géén cursus had. De prof deed daar gewoon aan mee. :angry: Bleh mensen kunnen echt wreed zijn. Ik had dus al op voorhand géén enkele kans om te slagen voor dat vak. Echt absurd. Zoiets vergeet je dus nooit.

Zeker die laatste stoot, had ik terug kunnen gaan in het verleden dan had ik klacht tegen die prof ingediend wegens partijdigheid, want zoiets kan toch echt niet? Maar ja, toen was ik nog een dutske.

Laatst bewerkt:
Een paar jaar geleden met een maat op verlof in Polen. We hadden een appartement gehuurd in zo een typische communistische blok, beetje primitief maar goedkoop, proper, en alles wat we nodig hadden.
Na ons verblijf moesten we gewoon de sleutel in de brievenbus steken, die naast de deur in de gang hing. Deur van appartement netjes gesloten en in de brievenbus gestoken.
Wij vervolgens naar beneden gewandeld en toen we naar buiten wilden gaan kregen we de zware ijzeren deur niet open. Even wat harder trekken om hem open te krijgen zonder succes, waarbij vervolgens de klink afbrak. Daar stonden we dus, vloekend in de inkomhal van het appartementsblok voor een gesloten deur, en de sleutel van het appartement stak ondertussen in de brievenbus dus die konden we ook niet proberen op deze deur.
Na 5 minuten denken (zouden we ergens gaan aanbellen en vragen of ze de deur kunnen opendoen? Zullen we wachten tot er een bewoner de deur opendoet langs buiten?) kwamen we plots op het idee om eens te duwen ipv te trekken. Resultaat; de deur gaat open... 😂

Ooit een boomhut ontdekt in een bosals 7jarige en de boel in brand gekregen.. Ik had een olie lamp meegenomen en laten vallen.
Bijna gans bos in brand. Daags nadien in de krant... Toch zwaar van onder de indruk geweest.

Een tijdje terug was er toch iemand in Lokeren die een obus met een slijpschijf had opengemaakt. Kameraad van mij was de MUG-arts van dienst, die heeft toch ook gezegd van “ik wil dit nooit meer meemaken”.
We waren 'slim' genoeg om niet met obussen te spelen. We zijn er ook honderden keren voor gewaarschuwd geweest. Er zijn hier genoeg gevallen bekend waar het mis afliep. Enkele jaren terug nog een jonge kraanmachinist die al die obussen meenam naar huis om ze open te slijpen. Helaas is dit slecht afgelopen.

Toen ik in het middelbaar zat
wou ik zelf een stinkbom maken. Je kon toen van die kleine glazen flesjes kopen die je op de grond gooide en dan stonk dat naar rotte eieren. Dat dus, maar dan groter.

Dus zat ik op mijn kamer met puur ijzer (vijlsel) en vaste zwavel (poeder) om ijzersulfide te maken. Dat bij elkaar gemengd en verwarmd met een kaars. Dat goedje begint exotherm te reageren, maar niet alleen tot ijzersulfide. Een deel van het zwavel verbrandt tot zwaveloxide gas, dat “nogal” giftig is.
Toen dat op mijn adem pakte, met paniek in de ogen en piepende adem naar mijn pa gelopen en met heel veel moeite uitgelegd wat ik geprobeerd had.
“ah maar als ge nog tot hier geraakt zijt, gaat ge er niet van sterven. Volgende keer zo’n fratsen wel buiten doen hè”. Echt kwaad kon hij niet zijn want hij had nog altijd de sporen in zijn hand van een zelfgemaakte handgranaat die te vroeg ontploft was toen hij ongeveer dezelfde leeftijd had.

Enkele weken later kwam hij terug van het ouder committee waar een van de onderwerpen het onderzoek naar de dader van de stinkbom in Spa-fles was
“Gij weet zeker van niks?” 😇

Als tiener vond ik het tof om kleine vuurtjes te maken en op een dag, samen met een kameraad, liep het bijna fout af.
Vuurtje werd te groot, en we hadden niets in de buurt om het te blussen. Toen vonden we er niets beters op om spontaan onze broek af te doen, en het vuurtje uit te pissen 🤦‍♂️ :ROFLMAO:

In de vroege ochtend vandaag, keihard beginnen werken en al het werk noteren in een excelsheet (het betrof analyseren van rapporten en data). Natuurlijk zo overijverig dat ik niet op de save knop geklikt had. In de vroege avond, klik ik dan op save ... bam *crasht alles gewoon*. 8 uur werk foetsie! Nada! Alles weg :cry:

Ok het zit nog een beetje in mijn hoofd dus dat is morgen 2 uur werk ipv 8u maar toch, dat is gewoon balen.

PS. Onlangs ook voor gehad dat ik alles wel bewaard had, nog in de vroege avond zeker 3x gekeken in het mapje: Ja alles stond er in.
De volgende dag aanloggen --> Alles ineens weg/verdwenen. Maar dat noem ik géén darwin moment van mijzelf.
Nooit geweten waarom alles gewoon weg was, soms gebeurt dat gewoon - I guess.

Dat is altijd mijn grootste nachtmerrie. Dat mijn werk van de dag gewoon spoorloos verdwijnt. En dat is dus effectief al gebeurd (méér dan eens). Daarvan kan ik kwaad worden. (als ik het vergeet te bewaren tot daar toe, dan is het mijn eigen fout maar anders ???)
Ik maak meestal een backup van mijn werk maar net als ik dat niet doe of nog niet gedaan heb, dan heb ik bovenstaande dus wel eens voor.

Laatst bewerkt:
In de vroege ochtend vandaag, keihard beginnen werken en al het werk noteren in een excelsheet (het betrof analyseren van rapporten en data). Natuurlijk zo overijverig dat ik niet op de save knop geklikt had. In de vroege avond, klik ik dan op save ... bam *crasht alles gewoon*. 8 uur werk foetsie! Nada! Alles weg :cry:

Ok het zit nog een beetje in mijn hoofd dus dat is morgen 2 uur werk ipv 8u maar toch, dat is gewoon balen.

PS. Onlangs ook voor gehad dat ik alles wel bewaard had, nog in de vroege avond zeker 3x gekeken in het mapje: Ja alles stond er in.
De volgende dag aanloggen --> Alles ineens weg/verdwenen. Maar dat noem ik géén darwin moment van mijzelf.
Nooit geweten waarom alles gewoon weg was, soms gebeurt dat gewoon - I guess.

Dat is altijd mijn grootste nachtmerrie. Dat mijn werk van de dag gewoon spoorloos verdwijnt. En dat is dus effectief al gebeurd (méér dan eens). Daarvan kan ik kwaad worden. (als ik het vergeet te bewaren tot daar toe, dan is het mijn eigen fout maar anders ???)
Ik maak meestal een backup van mijn werk maar net als ik dat niet doe, dan heb je bovenstaande dus voor.

Ik snap niet dat mensen die in hun job veel met pc bezig zijn, kunnen vergeten op te slaan. Bij mij is dat zo'n automatisme om vaak even ctrl-s te doen, ook al werken wij voornamelijk in the cloud en zijn er voor de meeste tools al gewoon auto-saves.

Ik snap niet dat mensen die in hun job veel met pc bezig zijn, kunnen vergeten op te slaan. Bij mij is dat zo'n automatisme om vaak even ctrl-s te doen, ook al werken wij voornamelijk in the cloud en zijn er voor de meeste tools al gewoon auto-saves.
Zeg nooit nooit. Ik doe dat ook 219/220 dagen. Maar dan die ene dag dat ik het niet doe heb ik het vlaggen (law of murphy)
Hier is dit normaal ook een automatisme. Dus de kans bestaat dat ik wél op 'save' geklikt heb ergens tussendoor.
Maar das zo'n automatisme dat ik dit niet met zekerheid kan zeggen.

Maar zoals ik dan net eronder ook schrijf: Er is ook gewoon een issue met het bewaren/saven hier op de omgeving. Daarstraks kloeg een collega ook nog, dat hij mijn documenten in ONEnote niet vond. Nochtans ben ik 200% zeker dat de documenten gisteren er nog stonden (ik had ze vrijdag er namelijk geplaatst). Vandaag waren die documenten dus gewoon 'verdwenen/weg'. :angry: Ik had wel backups dus ik heb alles teruggeplaatst.

Een paar jaar terug op vakantie in Canada. We gingen de wandeling naar de Stawamus Chief doen. We hadden ons niet echt goed ingelezen over het type wandeling, en de regen viel echt met bakken uit de lucht. Maar we waren nu eenmaal daar, en het plan ging door.
De wandeling begon vrij rustig, tot we aan de Stawamus (een grote granieten rots/berg) zelf kwamen. Daar zagen we dat we via een laddertje een stuk naar boven moesten klauteren. Dat komt wel vaker voor op wandelingen, dus het schrok ons niet echt af, ondanks het gure weer.

Nadien begon er een hels hindernisparcours op de berg, jezelf vasthouden aan kettingen om zo omhoog te kruipen, langs een smalle richel balanceren, nog meer trappen, en dan een stukje waar je via een ketting naar een hoger gelegen stuk moest slingeren. Op een prachtige zomerdag zal dat allemaal nog wel te doen zijn, maar op de plensdag die wij hadden uitgekozen, was de graniet echt spekglad, en bij dat laatste stuk schoof ik een heel stuk naar beneden. Puur op adrenaline bleef ik de ketting vastgrijpen, en kon ik mezelf als een bovenmenselijke powerhouse terug naar boven hijsen.

Het hindernisparcours maar net gehaald, en eens boven zou je verwachten dat we een zucht van opluchting zouden slaken. Maar niets was minder waar. We stonden bovenop onze gladde granieten vriend, en door het gure weer was die volledig in een dik pak mist gehuld, en hoe verder we gingen, hoe dichter de mist werd. Als ik m'n arm op een gegeven moment vooruitstak, was m'n hand nog amper zichtbaar. Op de top zelf was ook geen duidelijk pad uitgestippeld, maar af en toe waren er kleine vlaggetjes in de grond genageld, die voor ons helaas vaak onzichtbaar waren. Dat was echt zoeken, en ploeteren, en proberen nergens naar beneden te schuiven of ergens tussen te vallen.

Heel vreemd gevoel ook, in't begin waren we echt vrij hard in paniek, maar toen we goed en wel in de shit zaten, moesten we om één of andere reden kei hard met de situatie lachen. Ook al hadden we op bepaalde momenten echt schrik voor ons leven. Nu eind goed al goed, we zijn er toch ergens af geraakt na meer dan een uur op de top rond te ploeteren, niet op het juiste pad, maar daar zijn we uiteindelijk ook wel terug op geraakt. Teruggaan was geen optie, het moeilijk parcours in de omgekeerde richting doen had ook niet goed gekomen.

Hieronder enkele sfeerbeelden. Ik heb wel echt spijt dat er geen foto's van het ergste stuk in het dikste pak mist zijn, maar daar hadden we toen natuurlijk geen zin in.

The way up:
jycjM2a.jpg

Gorrila's in the mist
3xYd3Z1.jpg

Dieper in de miserie
35n6WQA.jpg

Looks like we made it (niet de juiste pad, maar we komen er wel)
uBV6AtE.jpg

Hier nog eentje gewoon van't internet, om het wat in perspectief te plaatsen
stawamus-chief-16.jpg

Laatst bewerkt:
We waren 'slim' genoeg om niet met obussen te spelen. We zijn er ook honderden keren voor gewaarschuwd geweest. Er zijn hier genoeg gevallen bekend waar het mis afliep. Enkele jaren terug nog een jonge kraanmachinist die al die obussen meenam naar huis om ze open te slijpen. Helaas is dit slecht afgelopen.
Wat is dat altijd met die verhalen over mensen die een obus vinden en dan open slijpen!?

Dat valt voor mij in dezelfde categorie als Mike Tyson tegenkomen en eens in zijn gezicht spuwen voor de fun.

Of een Siberische tijger spotten en zeggen 'Ah, die ga ik eens beffen!'.

Gewoon raar dus.

Als kind op de camping eens op mijn fietsje een frisco gaan halen, en daarna tussen twee geparkeerde wagens recht de weg opgereden. Auto kon nog net stoppen.

Ook als kind ergens aan de Costa Brava in het water bij licht stormweer, grote golven. Aan het zwaaien naar mijn ouders, wanneer ik wat geroep hoor en achter mij een klein jacht (?) met wat idioten op zie die recht op mij afkwamen. Waren op de golven aan het meesurfen naar het strand, maar ging nogal snel. Nog net opzij kunnen springen/zwemmen.

Ook als kind eens bijna gestikt in zo'n bon bon Napoleon.

Als student eens "stoer" de straat overgestoken toen het rood was, en de aankomende vrachtwagen praktisch tegen mijn rugzak voelen schuren.

En, laatste voor het moment: enkele jaren terug in het lab was ik met een collega eens werk aan het maken van de oude gasflessen te inventariseren en uit het lab te verwijderen indien nodig. Vonden een oude fles CO2. Leek dichtgedraaid dus ik zet de sleutel op de moer van de ontspanner om die er af te halen, zet wat kracht want die zat goed vast, en plots schiet die moer los terwijl we een oorverdovende fluittoon horen, en gas voelen. Bleek dat die fles helemaal open stond, wat normaal niet wordt gedaan omdat die dan zo kan vastroesten.
Dat zijn van die hoge gasflessen van 200 bar. Ik weet niet wat de restdruk was maar moest die ontspanner losser geweest zijn werd die als een kogel afgeschoten, en 200 bar gasstroom gaat volgens mij ook wel de hele fles in een dodelijk projectiel veranderen.

Een tien jaar geleden het besluit genomen om eens de Koppenberg te beklimmen met een mountainbike.
Dat ging redelijk moeizaam. Ben dan wat verder gereden, maar gauw teruggekeerd omdat ik de weg niet kende naar weet-ik-veel-waar.
De remmen van mijn mountainbike waren en zijn nog steeds op ca. 20% sterkte en ben zo de Koppenberg afgedaald.
De eerste meters was dat leuk, zo hobbelen op de kasseien, de rest iets minder.
Tegen hoge snelheid eraf gereden en à la VDP een paar jaar terug, met een voet los en evenwicht proberen te zoeken.
Uiteindelijk met veel geluk recht gebleven en tien minuten in de graskant gezeten om te bekomen waar ik aan ben ontsnapt.
Ik heb iets vergelijkbaars als kind meegemaakt. Exact hetzelfde, maar dan te voet.

Een van mijn ouders die ook wielerliefhebber was, wilden er eens naartoe gaan. Wellicht waren we in de buurt ofzo. Ik weet het hele verhaal niet meer, maar dus we wandelen hem op. Dat was geen probleem.

Maar dan begon het plots hard te regenen en naar beneden gaan was een probleem, ik kon niet traag te voet naar beneden, wat ik ook probeerde, ik kon niet anders dan sneller en sneller te gaan tot op een gegeven moment ik echt super hard al naar beneden aan het lopen was omdat ik niet traag naar beneden kon. Dus ik panikeerde helemaal omdat ja omdat het naar beneden ik alleen maar sneller en sneller en sneller zou gaan en sowieso zwaar zou vallen, uiteindelijk heb ik aan de graskant aan de rechterkant één van de laatste bomen proberen vastgrijpen en daaraan vasthouden om zo tot stilstand te komen. Was super opgelucht dat ik nog die reflex had om dat te gaan doen, want ik weet niet hoe het anders zou afgelopen zijn.

Heel verradelijke heuvel dus. Ik heb er nog altijd "angst" van.

Vooral fietsmomenten eigenlijk:

- Vroeg in de ochtend vang Gent naar Brussel willen fietsen en eens een andere weg genomen waardoor ik in Ninove uitkwam. Wegens geen GPS (toen nog onbestaand) moest ik afgaan op de verkeersborden en volgde ik dus de baan naar Ninove. NOOIT met de fiets doen tijdens de ochtendspits... Da's een steenweg zonder plaats voor fietsen.

- Van Gent naar Erfurt (Oost-Duitsland) gefietst in 3 dagen. De derde dag kwam ik bijna aan in Erfurt toen de laatste 5 km er wegenwerken waren op een weg met 3 baanvakken. De helft van de weg was afgegraven, de andere helft was 2-richtingsverkeer. Een vrachtwagen duwde me op de wegenwerken, waarbij ik aan 30-35km/uur op een stuk afgegraven weg terechtkwam. Op zich bereidbaar, behalve dat er een rond riooldeksel uitstap. Toen koprol gemaakt maar gelukkig heeft mijn rugzak het meeste opgevangen. In Erfurt aangekomen dan verzorgd door de Belgische ploegarts atletiek en zo bij de belofteatleten atletiek me direct geïntroduceerd. Vanaf dan enkele jaren veel journalistiek voor atletiek gedaan, werd uiteindelijk dus een voordeel :).

- Van Gent naar Namen gefietst in de zengende hitte. Toen ik in Namen toekwam kocht ik me een cola en dronk ik die quasi volledig op, waarna ik bijna flauwviel van teveel koude binnen te krijgen.

- Van Gent naar Parijs gefietst in 1 dag (290km), maar ook daar op de N1 in een zware regenbui belandt waardoor het levensgevaarlijk werd. uitiendelijk afgereden naar een dorpje in de buurt waar ik gelukkig de RER-trein naar Parijs kon nemen (was toen al te donker geworden om veilig verder te fietsen). Door de zware regenbui waren er echter gelukkig ook problemen met de trein die ik terug ging nemen en kreeg ik een gratis overnachting in Parijs :).

Verder nog eens 2 dagen een frietpot op kot laten draaien (vergeten uit te zetten, stond wel niet op maximum niveau) en andere traditionele stoten.
Fietsmomenten, daar heb ik vooral een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen momenten bij qua hongerklop.

Ergens naartoe fietsen, maar de weg terug tja... onderschat je soms wel. Echt een paar keer in het hol van Pluto en echt niets van energie niet meer, dringend suikers nodig. En dan maar bellen of aanbellen bij lokale mensen met de vraag of je hun telefoon gebruiken na bijna 10-20 km te fietsen met een hongerklop, in het Frans dan nog eens. Soms ook in de gietende regen of in onweer gefietst, als ik bijvoorbeeld wou stormchasen en er geen mensen beschikbaar waren waar ik mee kon. Tot diep in Wallonië fietsen (over Doornik), en effectief in een onweer terechtkomen. Is eigenlijk ook niet ideaal. En dan moet je nog teruggeraken (en dat is dan nog altijd met een koersfiets of geschikte fiets).

Ik herinner mij ook dat ik perongeluk eens de autosnelweg ben opgefietst, maar ik herinner me de details niet meer. Wat ik wel weet is dat er veel mensen begonnen te toeteren naar mij, en ik had echt geen idee hoe dat ik die autosnelweg was opgefietst omdat er geen enkel verkeersbord was die aangaf dat een autosnelweg was, dus zo snel mogelijk hopen op die volgende afrit en daar dan afgefietst. Maar hoe ik die autosnelweg opgefietst is mij echt tot op vandaag een groot mysterie. Was ook ergens in Wallonie (dicht bij Doornik of nog dieper in het zuiden), ik denk op de E42. Maar dat was ook als tiener/puber. Moet niet lang geweest zijn, want volgens mij kwam die afrit vrij snel. Misschien was het ook een ringwing, maar het was zeker in die contreien, en ik vind daar geen ringweg in de buurt op google maps. Ik heb het nooit begrepen.

EDIT: N52 was het denk ik, een expresweg.

Laatst bewerkt:
Eens in de atelier bovenaan in de kabelgoot een draad aan het trekken op 6m hoog. Op een moment schuift de ladder op een vlekje remolie dat ik gemist had op de grond. Ik wil nog pakken naar de metalen kabelgoot en blijf enkel even met mijn pink hangen om dan 5 meter naar beneden te vallen met mijn rug op een bankvijs en dan nog eens op de grond. Direct gekeken naar mijn pink, geen schrammetje maar wel heel de kabelgoot geplooid. Het grootste geluk was nog dat een collega vlak ervoor een draadstang m10 van 1,5M eruit had gehaald. Of ik was kip aan het spit.

Terug
Bovenaan