Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

81 jaar, wat een zielige vertoning. Ik zou toch de eer al lang voor mezelf gehouden hebben.
Mensen met macht treden zelden af uit eigen vrije wil. Tenzij ze onder dwang opzij gezet worden.

één van de beste voorbeelden uit de hedendaagse geschiedenis is Mugabe.
Hij was al meer dood dan levend (zo zag hij er toch uit op het einde) en toch wilde hij nog altijd niet aftreden (tot het leger het beu was en zei: Nu begint het echt absurd te worden)

Jonge kerel die te diep in het glas gekeken had teruggevonden in de camionet vant werk.

Rond half 5 geparkeerd, alles op slot gedaan, maar kwas de raam vergeten dichtdoen, moet er langs daar ingekropen zijn. 😂

Hij heeft toch een uurtje kunnen bijslapen, geen dank.

Momenteel 122km gezwommen. Nog 'maar' 5km en hij heeft het wereldrecord 💪
Straffe beer.
Eerst wereldrecord langste afstand fietsen in 7 dagen in het begin van het jaar. Nu zwemmen en deze winter dan lopen waarschijnlijk.

Ge kunt de pijn voelen als ge die slagen ziet nog, stikkapot

Idd gek. Wel respect voor, maar langs een andere kant, met wat zijn sommige eigenlijk bezig?
Als je vroeger 100km gefietst had was dat al zot. Nu zie ik er die wekelijks ritten doen van 300 km, onlangs 1 500 km.
Idem met die zotte afstanden lopen. De meeste verdienen er niks mee en helpen gewoon hun lichaam kapot.

Strava is daar ook een slechte in met al die zotte challenges. Ik heb er al velen zien zo een challenge voltooien, maar het was dan dikwijls ook hun laatste wapenfeit omdat ze nadien van de ene blessure in de andere sukkelen. Niet iedereen kan zulke prestaties aan en dan nog heb je enorm goeie begeleiding nodig.

Idd gek. Wel respect voor, maar langs een andere kant, met wat zijn sommige eigenlijk bezig?
Als je vroeger 100km gefietst had was dat al zot. Nu zie ik er die wekelijks ritten doen van 300 km, onlangs 1 500 km.
Idem met die zotte afstanden lopen. De meeste verdienen er niks mee en helpen gewoon hun lichaam kapot.

Strava is daar ook een slechte in met al die zotte challenges. Ik heb er al velen zien zo een challenge voltooien, maar het was dan dikwijls ook hun laatste wapenfeit omdat ze nadien van de ene blessure in de andere sukkelen. Niet iedereen kan zulke prestaties aan en dan nog heb je enorm goeie begeleiding nodig.
Dat is gelijk karel sabbe, sinds die zijn reportage gezien te hebben toch wel compassie mee. Als ge zoooveel moet lopen om u nog mentaal ok te voelen...

Dat is gelijk karel sabbe, sinds die zijn reportage gezien te hebben toch wel compassie mee. Als ge zoooveel moet lopen om u nog mentaal ok te voelen...
Dat is mijn tandarts, vind ik een heel rustige, aangename man. Totaal niet gestresst of hyper of wat dan ook.

Ge kunt de pijn voelen als ge die slagen ziet nog, stikkapot

138.15km onofficieel. Officieel zit hij als ik het goed gezien heb nu op 127 km?
Dan heeft hij het record dus NU (20:15) ongeveer te pakken. :tongue:

Het gaat hem dus lukken.

In de meest recente video zag ik nochtans een mens die 99% mentaal in betere gezondheid verkeerd dan de gemiddelde Jan Modaal.

Fysiek is het allemaal natuurlijk niet gezond (topsport is gewoon niet gezond dus extreme sporten is dat ook niet), maar mentaal denk ik dat het net omgekeerd is.

Géén Stress, geen dagelijkse sleur, doen waar je zin in hebt, geen baas die u afblaft, geen gezaag van vrouwlief of uw kinderen .. je moet een kat een kat noemen vind ik.

Laatst bewerkt:
In de meest recente video zag ik nochtans een mens die 99% mentaal in betere gezondheid verkeerd dan de gemiddelde Jan Modaal.

Fysiek is het allemaal natuurlijk niet gezond (topsport is gewoon niet gezond dus extreme sporten is dat ook niet), maar mentaal denk ik dat het net omgekeerd is.

Géén Stress, geen dagelijkse sleur, doen waar je zin in hebt, geen baas die u afblaft, geen gezaag van vrouwlief of uw kindere .. je moet een kat een kat noemen vind ik.

Dat doen waar je zin in hebt klopt toch niet volledig. Dat is de hele tijd letten op je voeding en een strak trainingsschema volgen. Goesting of geen goesting die dag, het is van moeten. En op de duur is zo een schema ook gewoon een sleur.

En het is volgens mij ook gewoon een vrij eenzaam bestaan. Geen enkele vrouw gaat zo gek zijn om met zo iemand een gezin op te bouwen, eens uitgaan met vrienden en goed doorzakken gaat er ook niet vaak in zitten,...
Je moet er heel veel voor opgeven om zulke prestaties neer te zetten.

En het is volgens mij ook gewoon een vrij eenzaam bestaan. Geen enkele vrouw gaat zo gek zijn om met zo iemand een gezin op te bouwen, eens uitgaan met vrienden en goed doorzakken gaat er ook niet vaak in zitten,...
Je moet er heel veel voor opgeven om zulke prestaties neer te zetten.
In het geval van Karel heeft hij toch een gezin?

In het geval van Karel heeft hij toch een gezin?
Absoluut, zijn zoontje is een jaar jonger dan mijn dochter, zijn vrouw werkt ook in de tandartsenpraktijk, dus @makila die leeft een gewoon leven buiten het sporten om hoor. Met gezin, een job, personeel onder zich,... Die "leeft" niet van sport alleen hoor, dat is geen kluizenaar die zich verder afsluit van de wereld.

@makila die leeft een gewoon leven buiten het sporten om hoor.
Dat weet ik want een kennis van mij is een goeie vriend van Sabbe. Ik bedoel dat wanneer hij zijn extreme sporten beoefend en dan dagen of soms weken van huis weg is dan heeft hij toch geen last van die dagelijkse sleur? En dan beoefent hij toch zijn passie?

Ik blijf dus gewoon achter mijn laatste paragraaf staan.

Dat doen waar je zin in hebt klopt toch niet volledig. Dat is de hele tijd letten op je voeding en een strak trainingsschema volgen. Goesting of geen goesting die dag, het is van moeten. En op de duur is zo een schema ook gewoon een sleur.
Als ik sport zie ik ook af. Maar volgens mij onderschat je toch de passie van Sabbe. Als je hem zou vragen of het een sleur is, dan kan ik zijn reactie al raden hoor.

Dat weet ik want een kennis van mij is een goeie vriend van Sabbe. Ik bedoel dat wanneer hij zijn extreme sporten beoefend en dan dagen of soms weken van huis weg is dan heeft hij toch geen last van die dagelijkse sleur? En dan beoefent hij toch zijn passie?
Daar kan ik je wel in volgen, het was totaal niet duidelijk dat je het enkel had op wanneer hij weer eens een topprestatie neerzet.

Ik denk dat je idd compleet "in the zone" moet zitten om dat te kunnen doen.

Terug
Bovenaan