Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Doet me denken aan hoe het er in Amsterdam aan toe gaat.
Je zet gewoon je zetel voor de deur en binnen het kwartier komen er mensen je spullen gewoon van straat plukken.

Good times

Een klant die ondertussen al een n goeie vriend is had tickets voor springboks VS Georgia met zijn vriendin. Maar zij had niet zoveel zin. Dus hij heeft mij komen halen deze middag met zijn vliegtuig en de vriendin is nu bij mijn vriendin en de kinderen ad beach.

Match gedaan. Nu keuze moeten maken om terug te vliegen. Beiden PPL, beiden booze binnen, beide mogen in principe ‘s avonds niet vliegen maar hey Afrika en parachutes.

Morgen wel de verjaardag van mijn kleinste dus keuze is zwaar. En uiteindelijk maar 1300km vliegen

Een klant die ondertussen al een n goeie vriend is had tickets voor springboks VS Georgia met zijn vriendin. Maar zij had niet zoveel zin. Dus hij heeft mij komen halen deze middag met zijn vliegtuig en de vriendin is nu bij mijn vriendin en de kinderen ad beach.

Match gedaan. Nu keuze moeten maken om terug te vliegen. Beiden PPL, beiden booze binnen, beide mogen in principe ‘s avonds niet vliegen maar hey Afrika en parachutes.

Morgen wel de verjaardag van mijn kleinste dus keuze is zwaar. En uiteindelijk maar 1300km vliegen
Stevig wel

Zijne maat is hem komen halen om naar een wedstrijd te zien.
De vriendin van de ene is bij de andere.
Dan quick google:
ze mogen enkel overdag vliegen en hebben gedronken dus ze mogen niet meer vliegen maar ze gaan het zich waarschijnlijk niet aantrekken. De afrika en parachutes snap ik ook niet. Kzou ervan maken dat ze toch niet gepakt gaan worden (of kunnen afkopen) en als het misgaat nog altijd kunnen jumpen.

Maar 1300km vliegen zegt ie en ik sakker al als ik 20km moet rijden.
Hangt deels vanaf hoe rap dat ding vliegt héé .
Als dat tegen de 500 km/u vliegt dan zijn ze op 2:30 thuis en nog op tijd voor het avond eten . ;)

T’is niet dat ze zullen moeten stoppen om eens te blazen héé en ik denk ook niet dat die op een luchthaven gaan landen . ;)

Wtf?

Ik hoop niet dat je het hebt gedaan en klein beetje verantwoordelijkheid toont.
Als je de keuze maakt om de dag voor uw kleine zijn verjaardag naar een match te gaan en dan toch te drinken, dan moet je nu niet klagen over een zware keuze.

Maakt niet uit waar ge woont of wie ge zijt of wat dan ook.
DON’T DRINK AND DRIVE/FLY!

Ps.: uit het verhaal haal ik dat je teveel hebt gedronken en niet zomaar eentje.

Ben ik de enige die na 3x lezen er nog niks van snapt?
ik heb wat uitleg gevraagd:

Oké, stel je voor — jij zit thuis met je afwasmachine die weer stuk is en je denkt dat een dagje Plopsaland al pure luxe is. En dan hoor je dit verhaal…

Een man, niet zomaar een man, maar eentje die z’n eigen vliegtuig heeft. Geen EasyJet, geen Ryanair, nee — zijn eigen privévliegtuig. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft hij ook een maat die z’n pilotenlicentie heeft, net als hijzelf. Beide kerels kunnen dus gewoon de lucht in wanneer ze willen.

Deze vriend had eigenlijk kaartjes om naar een wedstrijd te gaan kijken — Springboks tegen Georgia — samen met z’n vriendin. Maar zij had daar weinig zin in. Dus wat doet hij? Hij laat haar lekker achter met de kinderen op het strand, springt in z’n vliegtuig, en komt z’n maat ophalen voor een mannenmiddagje rugby. Gewoon even iemand oppikken met een vliegtuig, alsof het een Uber is.

Ze gaan naar die match, hebben een geweldige tijd, biertje erbij — maar ja, daarna komt de keuze. Ze zijn allebei piloten, maar ze hebben wat gedronken, en officieel mag je dan niet meer vliegen. Alleen… dit is Afrika. En in Afrika? Daar gelden de regels net iets anders. En ze hebben parachutes. Wat kan er misgaan, toch?

Maar wacht — het wordt nog beter. De man moet eigenlijk terug zijn, want morgen is het de verjaardag van z’n jongste kind. En toch twijfelt hij. Niet omdat het ver is — het is maar 1300 kilometer. Voor ons paupers is dat een halve dag met de trein en drie overstappen. Voor hem? Een ochtendvluchtje.

Dus daar zit hij: tussen avontuur en verantwoordelijkheid. Tussen "YOLO" en "papa zijn". En wij? Wij kijken toe vanaf ons terras met de Aldi-koffie in de hand, onder de indruk van zoveel vrijheid, lef en luxe.

Een leven zo groot dat zelfs de lucht geen limiet is.

@Zubrowka die --- geven toch wel weg dat dit een AI-ondersteunde post is ;)

In other news, Matroesjka's IRL in Dender fucking Monde

En nog meer WTFjes vandaag. Toen ik daarstraks langs de achterdeur buitenging, zag ik dit liggen:
LEDW9Ih.png

Denkende dat die dood was, passeer ik er langs en ga even iets uit de auto pakken. Kom terug, zie ik dat kopje bewegen 😬 Nog nooit echt van dichtbij gezien, die dingen kunnen echt freaky bewegen (begon ook op de muur te kruipen, deed geen moeite om te vliegen). Uiteindelijk gevangen en in een doos gestoken. Straks als het donker is proberen te laten vliegen.

En nog meer WTFjes vandaag. Toen ik daarstraks langs de achterdeur buitenging, zag ik dit liggen:
LEDW9Ih.png

Denkende dat die dood was, passeer ik er langs en ga even iets uit de auto pakken. Kom terug, zie ik dat kopje bewegen 😬 Nog nooit echt van dichtbij gezien, die dingen kunnen echt freaky bewegen (begon ook op de muur te kruipen, deed geen moeite om te vliegen). Uiteindelijk gevangen en in een doos gestoken. Straks als het donker is proberen te laten vliegen.

Hier ook vorige week.
IMG-3058.jpg

@Margu Absoluut daarom ook niet zoveel later naar bed gegaan en deze ochtend vroeg vertrokken thuis voor de kinderen wakker werden. All good. Nu de boot op om wat te vissen.

Terug
Bovenaan