Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ah vrienden, laat mij in deze donkere tijden een lichtpuntje brengen in jullie leven. Een lichtpunt dat zo fel zal schijnen dat jullie nageslacht het nog generaties lang over deze heugelijke dag gaan hebben. Bustes en muurschilderingen zullen van mij in jullie woonst geplaatst worden om mij te bedanken voor het culinaire meesterwerk dat ik vandaag, op deze dag, met jullie zal delen.

1. Kook +- 400 gram spaghetti met een vleugje zout
2. Bak +- 200-250 gram gehakt (varkens of kip naar keuze van de chef)
2. Giet de spaghetti af
3. Kap de spaghetti terug in de kastrol
4. Doe er halfvolle melk bij tot de spaghetti nog maar net zichtbaar is
5. Voeg de volgende kruiden toe: peper, spaghetti hot en cayennepeper
6. Voeg het gehakt toe
7. Breng de melk lichtjes aan de kook en roer ondertussen
8. Zet vanaf de melk kookt (ze mag niet beginnen schuimen) het vuur af en haal de kastrol van het vuur
9. Voeg 2-3 kleine potjes tomatenpuree toe
10. Meng de tomatenpuree onder de spaghetti
11. Geniet

Ga voort en verspreid het voort mijn trouwe volgelingen.
Klinkt nog doenbaar.
Maar als ge uw melk niet laat inkoken, hebt ge dan niet super lopende saus, allez lijkt gewoon melk-soep met tomatenpuree erdoor dan? :unsure:

Ah vrienden, laat mij in deze donkere tijden een lichtpuntje brengen in jullie leven. Een lichtpunt dat zo fel zal schijnen dat jullie nageslacht het nog generaties lang over deze heugelijke dag gaan hebben. Bustes en muurschilderingen zullen van mij in jullie woonst geplaatst worden om mij te bedanken voor het culinaire meesterwerk dat ik vandaag, op deze dag, met jullie zal delen.

2. Giet de spaghetti af
6. Voeg het gehakt toe
8. Zet vanaf de melk kookt (ze mag niet beginnen schuimen) het vuur af en haal de kastrol van het vuur
11. Geniet

En voel jij je nog veilig in Limburg, met al die Italianen?
Aaaah, da's inderdaad een gekende!
Maar je vergeet de suiker of ketchup toe te voegen om de saus wat zoeter te maken wat nodig is met al die tomatenpuree.
(Zelf voeg ik gebakken champignons en paprikareepjes ook nog toe)
1697092485376.jpeg

Voor thema identiteitsvorming en factoren die je maken wie je bent, wou ik Kinderen van de Taliban tonen. Maar daarvóór toch nog ‘snel-snel’ even schetsen hoe we op dat punt (terug) gekomen zijn. Uiteindelijk 90 van de 100 minuten bezig geweest over 09/11 tot nu. Ze hadden enorm veel vragen (en oprecht, niet gewoon tijd vullen), het was een heel aangename twee uur, had ook impact. Mijn WTF is gewoon hoe dat voor ons de wereld veranderde en voor hen - veelal onbekende - history al is. En dan voel je wel hoe snel de tijd voorbij gaat.

Zoals ik het heb geleerd: een roux maken, daarin een blik tomatenpuree en wat suiker + kruiding.
Zo maakte mijn oma het vroeger ook. Wij aten daar een gebakken ei bij :). Ik durfde daar dan ook nog pickles bij te dien :D.

Edit:die roux werd een saus met het kookvocht van de pasta niet met melk

Laatst bewerkt:
Ik ga even naar het Napels topic en vragen dat de eerste die daar op reis gaat deze pasta verkrachtende posts laat zien aan een paar maffiosi.
Suiker, melk, ei? Dat is geen pasta maar verloren brood!

Als @Tonerider op een post van eten een :unsure: zet dan zou je moeten beseffen dat het heel erg gesteld is met je.

2. Giet de spaghetti af
6. Voeg het gehakt toe
11. Geniet

Aaaah, da's inderdaad een gekende!
Maar je vergeet de suiker of ketchup toe te voegen om de saus wat zoeter te maken wat nodig is met al die tomatenpuree.
(Zelf voeg ik gebakken champignons en paprikareepjes ook nog toe)

Zo maakte mijn oma het vroeger ook. Wij aten daar een gebakken ei bij :). Ik durfde daar dan ook nog pickles bij te dien :D.

Edit:die roux werd een saus met het kookvocht van de pasta niet met melk

Gekookt ei in schijfjes deed mijn mama. 😁
Bekijk bijlage 23768

Achja, bij een vriendin vroeger was de gewoonte om de restjes spaghetti (dus de gekookte slierten zonder saus) de dag erna op te eten met bruine suiker.

Eerst lees ik volgende headliners vandaag:
"Helft Belgen tussen 18 en 34 jaar bang, ongerust of gestrest over milieu en klimaat"

& daarna volgende:

"Uit een bevraging van Recupel bij duizend Belgen blijkt dat bijna de helft (43 procent) wel eens klein elektronisch afval gewoon in de vuilnisbak gooit. Onder respondenten jonger dan 34 jaar is dat zelfs 56 procent."

Gevolgtrekking: zo gestrest of bekommerd om milieu zijn die jongeren (-34) dan toch niet (eerder hypochrieten), gezien zij het "minst" inspanningen leveren om een steentje bij te dragen voor verbetering van het milieu.

"Helft Belgen tussen 18 en 34 jaar bang, ongerust of gestrest over milieu en klimaat"

& daarna volgende:

"Uit een bevraging van Recupel bij duizend Belgen blijkt dat bijna de helft (43 procent) wel eens klein elektronisch afval gewoon in de vuilnisbak gooit. Onder respondenten jonger dan 34 jaar is dat zelfs 56 procent."

Gevolgtrekking: zo gestrest of bekommerd om milieu zijn die jongeren (-34) dan toch niet (eerder hypochrieten), gezien zij het "minst" inspanningen leveren om een steentje bij te dragen voor verbetering van het milieu.
Misschien voornamelijk stress over de duidelijk merkbare klimaatverandering, die staat natuurlijk relatief los van verontreiniging van het locale milieu.

Maar vooral: iedereen is een hypocriet hoor, en die gevolgtrekking is kort door de bocht.
Als je het uitbreidt zou ik op vlak van verontreiniging van het leefmilieu ook eens bij de oudere generatie gaan kijken.

Volgens mij heeft er een collega de bouwvakkers die naast ons commissariaat een appartementsgebouw aan het zetten zijn kwaad gemaakt.

Deze morgen toegekomen in een zwembad waar het water 1 meter hoog stond op mijn dienst. De bouwvakkers ernaast hebben iets van ons gebouw geraakt en het water stroomt gewoon binnen. Nu is alles toch wel hele naar de wuppe. Zelfs geen elektriciteit meer.

Vorige week heeft 1 van die mannen nog pintjes en colas gebracht omdat ze hun materiaal bij ons mochten zetten, maar daarmee gaat hij nu toch niet toekomen.

Volgens mij heeft er een collega de bouwvakkers die naast ons commissariaat een appartementsgebouw aan het zetten zijn kwaad gemaakt.

Deze morgen toegekomen in een zwembad waar het water 1 meter hoog stond op mijn dienst. De bouwvakkers ernaast hebben iets van ons gebouw geraakt en het water stroomt gewoon binnen. Nu is alles toch wel hele naar de wuppe. Zelfs geen elektriciteit meer.

Vorige week heeft 1 van die mannen nog pintjes en colas gebracht omdat ze hun materiaal bij ons mochten zetten, maar daarmee gaat hij nu toch niet toekomen.
Ach, ik wist niet dat je een andere job had? Bevalt het je wat bij het gemeentelijke zwembad?

Multi inzetbaar. Als het een paar dagen zou vriezen werk ik ook op de schaatspiste.
Hier op de gemeente is overplaatsing naar baliedienst bij´t zwembad blijkbaar de straf voor iedereen die het (nog) niet bont genoeg gemaakt heeft om naart containerpark verbannen te worden....
Dus ge hebt nog iets om naar uit te kijken!

& daarna volgende:

En ook

Dus komt de overheid met regelgeving omtrent isolatie en dan is het uiteraard ook weer niet goed

& daarna volgende:

Das toch correct. Ongeveer 50 % is ongerust en de niet ongerusten smijten KEA in de vuilbak

Terug
Bovenaan