Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Geen momentje, maar heel de dag.

Iets voor de middag een telefoontje gekregen dat ge niet wilt krijgen. Een oud collega, maar vooral goede en close vriend is deze ochtend gestorven aan een hartaanval. De familie was net binnen geraakt in zijn apt. wanneer het gebeurd was. Hij woonde in Brussel, en zijn hondje van 2 jaar zat bij hem toen het gebeurde. Beestje gaan voeren bij andere collega die ervoor zou zorgen in geval zoiets zou gebeuren. Nu op de terugweg vanuit Luxemburg terug naar huis, zullen vermoedelijk pas rond middernacht thuis zijn. Maar het beestje is in zeer goede handen nu. Wat een dag :( :(

Vorige week las ik Broeder (66) stapt uit leven na twee klachten over misbruik, maar niet verder bij stilgestaan, ik had nog nooit over broeder Patrick gehoord.

Vandaag e-mail van de schooldirectie:
Onlangs is broeder Patrick Hoens onverwacht overleden. Misschien hoorde je daarover iets in de media. In het verleden nam broeder Patrick in onze school heel beperkt een aantal taken op, maar dit schooljaar niet. Mochten er vragen zijn, kan je steeds bij mij terecht.

😮

Mail van collega uit US met in z’n signature

“Commit to the LORD whatever you do, and he will establish your plans”.

Monkey awkward.gif
Reply met dit :

IMG_2810.jpeg

ik zal het hier maar zetten, maar blijkbaar heeft België ineens veel meer politiemensen als gisteren.
op de luchthaven ben ik dat wel gewoon dat er na incidenten zoals gisteren ineens meer politiemensen rond lopen
maar dan op de trein naar huis ineens 5 agenten (met uzi) door de trein, in Gent ook veel meer blauw zichtbaar aanwezig.

best opvallend eigenlijk. voel ik mij daardoor veiliger? niet echt tbh, het maakt de dreiging (omgekeerd "ignorance is bliss"-gewijs) eigenlijk net meer voelbaar.

Die 'extra' politiemensen zijn gewoon weggetrokken van het werk dat zij eigenlijk moesten doen.

Om dan ook maar mijn wtf moment te posten: nooit gedacht dat ik 2 perioden van aanslagen ging meemaken.

Die 'extra' politiemensen zijn gewoon weggetrokken van het werk dat zij eigenlijk moesten doen.

Om dan ook maar mijn wtf moment te posten: nooit gedacht dat ik 2 perioden van aanslagen ging meemaken.
Ge bedoeld in de refter zitten kaarten of in de gym rondhangen?

Kameraad van mij heeft dat willen aankaarten (pun intended) bij een overste.

Ze hebben die naar een andere zone gepest.

Ge bedoeld in de refter zitten kaarten of in de gym rondhangen?

Kameraad van mij heeft dat willen aankaarten (pun intended) bij een overste.

Ze hebben die naar een andere zone gepest.
Jaja, alle politiemensen zijn luiaards. Ik heb uw posts al gelezen.

Naar het schijnt zaten die gasten van DSU vanochtend ook gewoon pinten te drinken toen die terrorist daar binnenkwam. Ze gingen hem eerst laten doen, maar hij ging de tap afsluiten. :sarcastic:

Ik ken genoeg gemotiveerde collega's en daar is nog geen 1 van weggepest

Jaja, alle politiemensen zijn luiaards. Ik heb uw posts al gelezen.

Naar het schijnt zaten die gasten van DSU vanochtend ook gewoon pinten te drinken toen die terrorist daar binnenkwam. Ze gingen hem eerst laten doen, maar hij ging de tap afsluiten. :sarcastic:

Ik ken genoeg gemotiveerde collega's en daar is nog geen 1 van weggepest
Oei, klaag ik zoveel over de politie? Was mij daar niet bewust van.

Goed dat ze er zijn!

Een collega zijn vriendin kocht een broek via AliExpress/Wish-consoorten voor €20 ofzo. Toen ze die aandeed, vond ze een rolletje geld met 180 dollar. Via het blote oog lijken de briefjes wel echt te zijn :unsure: .

Nieuwe loterij, maar precies iemand een lesje statistiek gemist bij HLN

hoe groot is de kans om deze hoofdprijs te winnen? Voor u al te fel aan het dromen gaat: dat is 1 op 19.191.900. Of anders gezegd: u zou al 184.537 jaar lang tweemaal per week moeten meespelen om het ‘groot lot’ te winnen.

Geen flauw benul hoe hij aan die redenering komt en denk dat het correct is + dat men dat laat publiceren

Nieuwe loterij, maar precies iemand een lesje statistiek gemist bij HLN

hoe groot is de kans om deze hoofdprijs te winnen? Voor u al te fel aan het dromen gaat: dat is 1 op 19.191.900. Of anders gezegd: u zou al 184.537 jaar lang tweemaal per week moeten meespelen om het ‘groot lot’ te winnen.

Geen flauw benul hoe hij aan die redenering komt en denk dat het correct is + dat men dat laat publiceren
Zijn redenering: Als je 184.537 jaar 2x per week mee speelt heb je +-19.191.900x gespeeld. Hier zou je dus 1x gewonnen moeten hebben. Hoe relevant het is om dit te schrijven, geen idee.

Is dat niet gewoon een klassieke redeneringsfout rond kansrekenen?

Volgens mij wel. Je hebt telkens maar 1 kans op 19.191.900 om te winnen, ongeacht hoeveel keer je al hebt meegespeeld. Elke trekking is gewoon een nieuwe gebeurtenis.

Klopt. Je hebt dan nog altijd maar 1-1/e = 0.632 = 63.2% procent kans om te winnen.
Mannekes doe eens niet moeilijk het is 50% ofwel wint ge ofwel niet.

Terug
Bovenaan