Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Gisteren directeur van bedrijf ontslagen, zonder directe aanleiding.
20j actief int bedrijf, weekends, stress, lange dagen... en dan door een herstructurering simpel op straat gezet.

Mooie reminder voor mij om werk nooit op de eerste plaats te zetten. Kerel is echt koud gepakt amai.

Gisteren directeur van bedrijf ontslagen, zonder directe aanleiding.
20j actief int bedrijf, weekends, stress, lange dagen... en dan door een herstructurering simpel op straat gezet.

Mooie reminder voor mij om werk nooit op de eerste plaats te zetten. Kerel is echt koud gepakt amai.
Hangt natuurlijk wel een opzegperiode aan vast van anderhalf jaar, 't is dus niet dat die direct berooid op straat staat!

Maar dat is de realiteit hé, werknemer is werknemer en niemand is onvervangbaar.

Wanneer je daar niet tegen kan moet je zelfstandig worden.

Ik vind de verhalen van bv een Makro of Caterpillar veel erger, een arbeider met 20 jaar anciënniteit gaat in een veel lastiger situatie komen, zeker bij grote collectieve ontslagen.

Een directeur met 20 jaar anciënniteit zou zijn boontjes moeten kunnen blijven doppen....

Ik zit rustig aan de pc, vliegt er ineens over mijn hoofd een kanjer van een wesp richting het gesloten raam in de voorgevel.
Dat venster heeft een uurtje in de val gestaan, waarschijnlijk is die daarlangs binnen geraakt.
Zag er hoornaar uit, gigantisch groot.
Op kousenvoeten met een elektrische vliegenmepper erop af, heeft dat beest enkel wat suf gemaakt.
Venster open gedaan en buitengegooid, moet terug gaan vliegen zijn waarschijnlijk, want ik zie hem niet meer liggen in de goot.

The Angola Prison Rodeo, staged at the Louisiana State Penitentiary, is the longest running prison rodeo in the United States
...
Several events are specifically designed to endanger the lives of participating inmates, like the especially dangerous convict poker, where a bull is released with the sole purpose of unseating poker players, and the players must resist the urge to run away in order to win.

Wtf America... Hoe meer ge over dat land te weten komt, hoe neiger ge u afvraagt hoe dat het ooit uitgegroeid is tot een supermacht

The Angola Prison Rodeo, staged at the Louisiana State Penitentiary, is the longest running prison rodeo in the United States
...
Several events are specifically designed to endanger the lives of participating inmates, like the especially dangerous convict poker, where a bull is released with the sole purpose of unseating poker players, and the players must resist the urge to run away in order to win.

Wtf America... Hoe meer ge over dat land te weten komt, hoe neiger ge u afvraagt hoe dat het ooit uitgegroeid is tot een supermacht
Als je dan ook weet dat zelfs per capita ze de bijna grootste populatie hebben aan gevangenen (recent is El Salvador serieus gestegen, en verder heb je nog wat regimes zoals Turkmenistan), en in sommige staten de gevangenissen geprivatiseerd zijn (dus winst willen maken), vraag je je dat nog meer af.

Laatst bewerkt:
...

Guts and glory ziet er ook plezant uit.

mijn vrouw die laatste tijd toch weer veel nachtmerrie's heeft.
Ligt ze te schudden en wenen en prevelend naast mij, moet ik haar "back to earth" brengen....
(veelal dromen over haar overleden vader. Weet ook niet goed wat ik daar dan steeds op moet zeggen. Lijkt me wel een traumatisch deel in haar leven te zijn geweest).

Dat ze in Amerika speciaal parkeerterreinen openen voor mensen die in hun auto wonen omdat ze geen huishuur kunnen betalen.
Is toch geen WTF momentje?

De term: Trailer park trash, gaat al zo lang mee. Verwijzend naar schorremorrie die opgegroeid zijn in pleinen waar een hoop caravans staan, en waar mensen gewoon in wonen. Dat zelfs deze "norm" nu verder achteruit gaat, en zelfs al mensen in gewone auto's wonen, is gewoon de evolutie van de stijgende levenskost standaard.

Is toch geen WTF momentje?

De term: Trailer park trash, gaat al zo lang mee. Verwijzend naar schorremorrie die opgegroeid zijn in pleinen waar een hoop caravans staan, en waar mensen gewoon in wonen. Dat zelfs deze "norm" nu verder achteruit gaat, en zelfs al mensen in gewone auto's wonen, is gewoon de evolutie van de stijgende levenskost standaard.
Het is in de VS helaas niet ongewoon geworden om in je auto te leven omdat de levenskosten véél te hoog zijn opgelopen.

ja, Tom Waes heeft daar nog een reportage van gemaakt in Reizen Waes. het erge is dat dat ook gewoon mensen met 2 jobs zijn, en dan nog geen basis-luxe kunnen veroorloven. de VS lopen gewoon scheef.

ja, Tom Waes heeft daar nog een reportage van gemaakt in Reizen Waes. het erge is dat dat ook gewoon mensen met 2 jobs zijn, en dan nog geen basis-luxe kunnen veroorloven. de VS lopen gewoon scheef.
Overdrijf anders eens :')
alsof er bij ons geen mensen bestaan , ook met 2 jobs, die om uitéénlopende redenen, financiële moeilijkheden hebben.

Maar ja , :allemaal schuld van de VS,
net zoals de oorlog met rusland, israel.... makkelijk hé, met vingertje wijzen.

Overdrijf anders eens :')
alsof er bij ons geen mensen bestaan , ook met 2 jobs, die om uitéénlopende redenen, financiële moeilijkheden hebben.

Maar ja , :allemaal schuld van de VS,
net zoals de oorlog met rusland, israel.... makkelijk hé, met vingertje wijzen.

In de VS heb je wel een serieuze groep "working poor", denk maar aan de meest basic beroepen die bij ons in vergelijking best deftig betaald worden, van die minimum wage jobs. Dat is wel een groot verschil. $7 per uur is echt laag en die minimum wage was ook al jaren niet meer opgetrokken.

Al moeten we ook niet overdrijven, bv. een doorsnee gezin met 2 werkende arbeiders in de VS heeft best wel een OK levensstandaard.

En als je als white collar doorgroeit in de VS, stijgt je loon dan weer een stuk sneller dan in België.

Hangt natuurlijk wel een opzegperiode aan vast van anderhalf jaar, 't is dus niet dat die direct berooid op straat staat!

Maar dat is de realiteit hé, werknemer is werknemer en niemand is onvervangbaar.

Wanneer je daar niet tegen kan moet je zelfstandig worden.

Ik vind de verhalen van bv een Makro of Caterpillar veel erger, een arbeider met 20 jaar anciënniteit gaat in een veel lastiger situatie komen, zeker bij grote collectieve ontslagen.

Een directeur met 20 jaar anciënniteit zou zijn boontjes moeten kunnen blijven doppen....
Goh, tot en met 1 december heeft hij zijn verantwoordelijkheden. Daarna heeft hij geen functie meer in het bedrijf.
Die man zal sowieso wel ergens aan de slag gaan, boterham minder eten zal ook niet meteen moeten.

Het gaat me gewoon om de koude beslissing.

De kinderen maken graag Kerstkaartjes. Vorig jaar had ik van die opalen glitter, witte sneeuw met blauw/groene schijn. Week of twee terug zonder bij dat verbod stil te staan een zakje gekocht op Amazon, kunnen we deze vakantie weer aan de slag. Maar toen dacht ik er gisteren aan en als ik kijk dan staat een Amazon.nl dus nog steeds vól met zakjes (en 100g glitter is véél) allerhande. De overgrote meerderheid van glitter gaat naar militaire producten (en ruimtevaart, dacht ik). Ik begrijp de micro-plastic ban en dat ze dit product ook van andere materialen kunnen gaan maken, mijn wtf? is eerder hoe ze in godsnaam zo een ban werkbaar maken? Je kan kilo’s van het spul blijven kopen, zelfde eigenlijk met plastiek rietjes. Hoe komen ze dan (komen ze dan ooit écht) aan een stop op die dingen? (is een vraag geen verzuchting, ben echt benieuwd)

De kinderen maken graag Kerstkaartjes. Vorig jaar had ik van die opalen glitter, witte sneeuw met blauw/groene schijn. Week of twee terug zonder bij dat verbod stil te staan een zakje gekocht op Amazon, kunnen we deze vakantie weer aan de slag. Maar toen dacht ik er gisteren aan en als ik kijk dan staat een Amazon.nl dus nog steeds vól met zakjes (en 100g glitter is véél) allerhande. De overgrote meerderheid van glitter gaat naar militaire producten (en ruimtevaart, dacht ik). Ik begrijp de micro-plastic ban en dat ze dit product ook van andere materialen kunnen gaan maken, mijn wtf? is eerder hoe ze in godsnaam zo een ban werkbaar maken? Je kan kilo’s van het spul blijven kopen, zelfde eigenlijk met plastiek rietjes. Hoe komen ze dan (komen ze dan ooit écht) aan een stop op die dingen? (is een vraag geen verzuchting, ben echt benieuwd)
Items placed on the market before October 17, 2023, do not need to be recalled or withdrawn.

Zag net een clipje van een vrouw die een NPC speelt.. Cringe is toch wel heel zachtjes uitgedrukt..

Geen idee of het hier past: na 4-5 jaar met deze auto vanochtend voor het eerst een waarschuwing op het scherm gekregen waarvan ik zelfs niet wist dat die bestond: "let op je rijrichting".
Vermoedelijk dacht het systeem dat ik van plan was een 1-richting in tegenstroom in te rijden, realiteit was een 120° hoek naar rechts (rechtdoor is de verboden richting) met slecht afgewerkt wegdek zodat er in die hoek nog een serieuze put is, dus altijd een kwestie van met een wijde bocht in te draaien. Die route al zeker 10 keer genomen de afgelopen maanden, eerste keer ooit dat ik die melding zag :)

Terug
Bovenaan