Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

/Trump out.

Thread is verziekt door woke-ness, en enkele zware frustro's die het niet kunnen laten persoonlijke steken te droppen :help:

Alles man, ge zit hier alle mensen met psychische problemen te schofferen door te zeggen dat we hier gepamperd worden, en met een brousse-vergelijking over Afrika.
Dat is geen waar. In mijn 2de post heb ik gezegd dat er zeker mensen zijn met psychische problemen, waarbij ik het wél begrijp.
Dus stop met selectief te lezen/quoten.

en @Sylverscythe mijn punt staat nog steeds: België in geel, en gans noord afrika in (donker)groen op uw kaart.

Laatst bewerkt:
Het toverwoord woke wordt weer snel bovengehaald. Die problematiek, en dan specifiek in België, bestaat al jarenlang. Nog van voor er ooit sprake was van 'woke'.

Bekijk die kaart: België is die gele vlek in West-Europa.
1740060521820.png

Dus, hoe groener hoe minder zelfmoorden per capita, hoe (donker)roder hoe meer (cijfers uit 2019). Hoe verklaren we nu net dat België zo uitsteekt volgens deze logica? Worden de Belgen harder bepamperd dan de Fransen, Duitsers, Nederlanders, Spanjaarden, Engelsen, Denen, ... en even hard als de Amerikanen ofzo? En ja, deze cijfers zijn met een korrel zou te nemen, want in landen waar er een gigantisch taboe rond zelfmoord hangt gaan de cijfers natuurlijk veel lager zijn dan de werkelijkheid, maar voor de genoemde Westerse landen veronderstel ik dat die zoutkorrel even groot is.

Een beetje nadenken mag nog hé, voor er gewoon wat dwaasheden worden rondgestrooid.

/Trump out.

Thread is verziekt door woke-ness, en enkele zware frustro's die het niet kunnen laten persoonlijke steken te droppen :help:
Alles man, ge zit hier alle mensen met psychische problemen te schofferen door te zeggen dat we hier gepamperd worden, en met een brousse-vergelijking over Afrika.
En als ge commentaar krijgt gaat ge lopen, met de "woke" dooddoener

Bekijk bijlage 38464
Dus, hoe groener hoe minder zelfmoorden per capita, hoe (donker)roder hoe meer (cijfers uit 2019). Hoe verklaren we nu net dat België zo uitsteekt volgens deze logica? Worden de Belgen harder bepamperd dan de Fransen, Duitsers, Nederlanders, Spanjaarden, Engelsen, Denen, ... en even hard als de Amerikanen ofzo?

Een beetje nadenken mag nog hé, voor er gewoon wat dwaasheden worden rondgestrooid.
Zou de (donker)groene kleur binnen de Arabische wereld te maken hebben met het geloof? Dat zelfmoord een zeer grote zonde is?
Voor de rest is het buiten Groenland (waarom zo hoog?) en China (verrassend laag) wel een beetje de kaart die je verwacht te zien.

Zou de (donker)groene kleur binnen de Arabische wereld te maken hebben met het geloof? Dat zelfmoord een zeer grote zonde is?
Voor de rest is het buiten Groenland (waarom zo hoog?) en China (verrassend laag) wel een beetje de kaart die je verwacht te zien.
Ja, ik heb mijn post aangepast. Ook in het artikel geeft men aan dat het taboe rond zelfmoord die cijfers gaat beïnvloeden. Dus in strenggelovige landen kan het zijn dat mensen minder zelfmoord plegen omdat ze dan naar de hel gaan, maar het zal evengoed wel zo zijn dat de familie dit stilhoudt en de officiële doodsoorzaak geen zelfmoord is.

Groenland, zover ik weet, kampt met heel wat maatschappelijke problemen zoals werkloosheid, alcoholisme, enz. onder de originele bevolking, dus dat zal wel bijdragen. China, goh, ik zou sowieso geen cijfers uit China vertrouwen maar ik denk dat men daar sowieso wel heel anders in het leven staat dan in de Westerse wereld: minder individualistisch en meer pro-maatschappij, en dat er vanuit die hoek misschien meer zingeving kan gevonden worden in een vrij deprimerend bestaan, maar dat is nu even een snelle mening.

en @Sylverscythe mijn punt staat nog steeds: België in geel, en gans noord afrika in (donker)groen op uw kaart.
Enkele Afrikaanse moslimlanden (rol geloof) zijn groen...wat met de rest van het continent? Waarom is België slechter af dan de vergelijkbare buurlanden? Welk punt?

Ja, ik heb mijn post aangepast. Ook in het artikel geeft men aan dat het taboe rond zelfmoord die cijfers gaat beïnvloeden. Dus in strenggelovige landen kan het zijn dat mensen minder zelfmoord plegen omdat ze dan naar de hel gaan, maar het zal evengoed wel zo zijn dat de familie dit stilhoudt en de officiële doodsoorzaak geen zelfmoord is.

Groenland, zover ik weet, kampt met heel wat maatschappelijke problemen zoals werkloosheid, alcoholisme, enz. onder de originele bevolking, dus dat zal wel bijdragen. China, goh, ik zou sowieso geen cijfers uit China vertrouwen maar ik denk dat men daar sowieso wel heel anders in het leven staat dan in de Westerse wereld: minder individualistisch en meer pro-maatschappij, en dat er vanuit die hoek misschien meer zingeving kan gevonden worden in een vrij deprimerend bestaan, maar dat is nu even een snelle mening.
Voor Groenland denk ik dat de hogere ligging en de donkere, koude wintermaanden. Dat is ook een van de redenen die vaak gegeven wordt waarom de Scandinavische landen en IJsland hoger scoren.

Voor Groenland denk ik dat de hogere ligging en de donkere, koude wintermaanden. Dat is ook een van de redenen die vaak gegeven wordt waarom de Scandinavische landen en IJsland hoger scoren.
Ook hier is een Wikipedia-artikel over :)

Several reasons are blamed for Greenland's high rate of suicide, including alcoholism, depression, poverty, conflict-ridden relationship with spouse, and dysfunctional parental homes. According to a report published in 2009, the suicide rate in Greenland increases during the summer. Researchers have blamed insomnia caused by incessant daylight.[10]

Culture clash between the traditional Inuit culture and modern Western culture is also assumed to be a contributing factor.[11] During the 1970s to late 1980s Greenland experienced a rapid period of urbanisation, with many Greenlandic villages being cut off from support and funding, with the Danish government encouraging migration towards the cities. The new immigrants who had lived in a traditional Inuit hunter gift societies were generally isolated inside cities with no social support, many of them suffered from extreme mental health issues in the cities, with a high rate of suicide, which remains a major issue in Greenland.[12][13][14]

Het toverwoord woke wordt weer snel bovengehaald. Die problematiek, en dan specifiek in België, bestaat al jarenlang. Nog van voor er ooit sprake was van 'woke'.
Ik vond het eigenlijk wel wat ironisch. Mensen die spreken over mentale weerbaarheid en hoe mensen tegen niks meer kunnen. En dan de ganse anti woke beweging. Waar men strijd tegen dat je dit niet mag zeggen en dat niet mag zeggen.

Bekijk bijlage 38464
Dus, hoe groener hoe minder zelfmoorden per capita, hoe (donker)roder hoe meer (cijfers uit 2019). Hoe verklaren we nu net dat België zo uitsteekt volgens deze logica? Worden de Belgen harder bepamperd dan de Fransen, Duitsers, Nederlanders, Spanjaarden, Engelsen, Denen, ... en even hard als de Amerikanen ofzo? En ja, deze cijfers zijn met een korrel zou te nemen, want in landen waar er een gigantisch taboe rond zelfmoord hangt gaan de cijfers natuurlijk veel lager zijn dan de werkelijkheid, maar voor de genoemde Westerse landen veronderstel ik dat die zoutkorrel even groot is.

Houden ze in Rusland voor die cijfers ook rekening met de mensen die zogezegd uit vensters vallen?

Elke keer als ik denk dat mijn schoonpa niemeer verder kan zakken doet hij er een schepje bij:

Schoonmoeder wordt binnenkort 60jaar.
Ze gaan geen feest geven op locatie zoals voor hem, maar kleinschalig thuis. Oké prima

1. Hij vraagt of wij ook komen.
Mijn vrouw zegt toe en ik vraag "met hoeveel zouden we ongeveer zijn denk je"
- "als jullie ook komen hebben zo'n 20 man toegezegd"
How wacht, gij hebt eerst 18 andere gevraagd voor uw eigen dochter te vragen?!?
- "ja we hebben u niemeer gezien hè" bullshit maar kom

2. "Ik wil niet dat "schoonmoeder" iets doet die dag. Dus willen jullie iets vroeger komen en ook een hand helpen?"
Ik wil gerust helpen ja..
- "Ja ook met hapjes rondgaan en wat drinken bijschenken enzo"
Zet dan flessen op tafel? Het is allemaal familie..
- "Ja maar ze is maar ene keer 60 hè, het mag wat deftiger zijn"
Wilt ge dat ik mijn zwarte gilet ook aandoe?

3. - "Euhm ja er zal wel wat voorbereiding in kruipen hè. Kan iemand naar de traiteur en iemand het dessert gaan afhalen?"
Ik denk dat ge beter toch een locatie met personeel had genomen, nie?

En nu ben ik degene die ambetant is en onnozel reageer blijkbaar.
Kerel, ik wil gerust helpen.
Maar ik ben ook te gast en geen loopjongen of personeel.

Lijkt me toch ook kleine moeite. Wij gaan op familiedagen ook altijd om de beurt met de fles rons om bij te schenken of met de plateau met hapjes rond. Loopt vrij natuurlijk eigenlijk, voel me dan niet echt een loopjongen.

voetbal aan't kijken op play, voor het eerst sinds lang nog reclame te zien.

het gaat van "urinair comfort" en "soelaas voor je blaas" ( :fingerguns: ), naar glij-comfort van durex, naar een medicijn voor slijmhoest.

interessante volgorde, wel.

Lijkt me toch ook kleine moeite. Wij gaan op familiedagen ook altijd om de beurt met de fles rons om bij te schenken of met de plateau met hapjes rond. Loopt vrij natuurlijk eigenlijk, voel me dan niet echt een loopjongen.

Als er nog 20 man zit is het niet "eens rondgaan met een fles"

Dan zijt ge continu garçon aan het spelen.
Tis een combinatie van alles, heb het gevoel dat we enkel gevraagd zijn om te helpen/werken

Elke keer als ik denk dat mijn schoonpa niemeer verder kan zakken doet hij er een schepje bij:

Schoonmoeder wordt binnenkort 60jaar.
Ze gaan geen feest geven op locatie zoals voor hem, maar kleinschalig thuis. Oké prima

1. Hij vraagt of wij ook komen.
Mijn vrouw zegt toe en ik vraag "met hoeveel zouden we ongeveer zijn denk je"
- "als jullie ook komen hebben zo'n 20 man toegezegd"
How wacht, gij hebt eerst 18 andere gevraagd voor uw eigen dochter te vragen?!?
- "ja we hebben u niemeer gezien hè" bullshit maar kom

2. "Ik wil niet dat "schoonmoeder" iets doet die dag. Dus willen jullie iets vroeger komen en ook een hand helpen?"
Ik wil gerust helpen ja..
- "Ja ook met hapjes rondgaan en wat drinken bijschenken enzo"
Zet dan flessen op tafel? Het is allemaal familie..
- "Ja maar ze is maar ene keer 60 hè, het mag wat deftiger zijn"
Wilt ge dat ik mijn zwarte gilet ook aandoe?

3. - "Euhm ja er zal wel wat voorbereiding in kruipen hè. Kan iemand naar de traiteur en iemand het dessert gaan afhalen?"
Ik denk dat ge beter toch een locatie met personeel had genomen, nie?

En nu ben ik degene die ambetant is en onnozel reageer blijkbaar.
Kerel, ik wil gerust helpen.
Maar ik ben ook te gast en geen loopjongen of personeel.
Ik vind dat ge wat overreageert tbh. Zijn allemaal dingen die hier ook gebeuren/gevraagd worden en waar helemaal geen slechte intentie achter zit

En ja, ge hebt wat meer werk dan puur feest. Maar als ge zelf de familie al eens over hebt gehad voor een feestje weet ge ook wel dat dat zo is. Mijn ouders zijn niet van de jongste meer dus als ik een handje kan helpen door wat dingen over te nemen, graag. Er zijn ook altijd andere familieleden die zien dat ge helpt en ook hier en daar inspringen (meestal dezelfde natuurlijk :v). Of ge trekt zelf uw mond open en vraagt een broer/zus, neef/nicht om iets te doen hé.

En als het allemaal familie is, zijt ge niet alleen gevraagd als werkvolk hé. Nu ga ik mijn ouders gaan uitkafferen omdat ze mij wel gevraagd hebben puur als werkvolk (feestje voor collegas) een paar jaar terug. De profiteurs.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat ge wat overreageert tbh. Zijn allemaal dingen die hier ook gebeuren/gevraagd worden en waar helemaal geen slechte intentie achter zit

En ja, ge hebt wat meer werk dan puur feest. Maar als ge zelf de familie al eens over hebt gehad voor een feestje weet ge ook wel dat dat zo is. Mijn ouders zijn niet van de jongste meer dus als ik een handje kan helpen door wat dingen over te nemen, graag. Er zijn ook altijd andere familieleden die zien dat ge helpt en ook hier en daar inspringen (meestal dezelfde natuurlijk :v). Of ge trekt zelf uw mond open en vraagt een broer/zus, neef/nicht om iets te doen hé.

En als het allemaal familie is, zijt ge niet alleen gevraagd als werkvolk hé. Nu ga ik mijn ouders gaan uitkafferen omdat ze mij wel gevraagd hebben puur als werkvolk (feestje voor collegas) een paar jaar terug. De profiteurs.
Er is natuurlijk al wel een voorgeschiedenis ook 😊

Ik sta er nog steeds van verstelt dat hij zijn dochter pas weken na al de rest vraagt. Wat als wij niet kunnen die dag? Pech dan maar?

Als wij een grote bende in huis hebben wordt daar op voorhand over nagedacht
Ofwel zet ik een frigo buiten en "pak maar jongens" ofwel/en zet ik een grote ijskom op tafel met flessen.
Eten is iets dat op voorhand klaar gemaakt kan worden of relatief snel op tafel staat.

Om te helpen zullen idd een paar tantes opstaan met de afwas.. altijd dezelfde (broers/zussen/neven/nichten zijn er niet of zijn niet uitgenodigd)

Schoonpa is alles behalve het type huisman, maar het moet er natuurlijk perfect bijliggen. Loopt al 2 weken rond dat hij flessen chateau neuf gekocht heeft.
Grote Jan uithangen kan hij natuurlijk wel

En spontaan een hand helpen zullen we zeker wel doen. Maar opvoorhand al die instructies dat we zeker x y en z moeten doen en a en b moeten gaan halen. Nja dan laat maar

Edit: men vrouw is gisteren nog daar geweest.
1 tante en nonkel blijven ook slapen op de logeerkamer (mijn vrouw haar oude kamer) want ze moeten nog wel een stukje rijden
In ons geval zal het dus zijn: niet drinken of ge slaapt in de auto, plebs 😂

Ik schrijf hier zelden iets, maar vandaag was wel stevig.

De magazijnier is ontslaan op staande voet.

Die komt zo verbouweert bij ons staan: "wie... moet er naar gent?" (vanuit Anderlecht)

Hij was duidelijk beetje shellshocked van het nieuws. Hij mocht zelfs zijn bedrijfswagen niet meer gebruiken om thuis te raken.

"ik pak hem nu wel naar huis, ok?" - twas 11u45

"cava wi" - de chef

En vervolgens een uur gereden om die mens thuis af te zetten... Was een rare rit, op zijn minst gezegd.

Op het einde stapt die uit, nog met zijn shirt met ons bedrijfslogo er op.

"hou u goed eh, man"

En ik reed weg.

Weird... Ik ben er eerlijk gezegd beetje aangedaan van.

Terug
Bovenaan