Mr.Anderson
Well-known member
Geen idee eigenlijk. Ik vrees ervoor.denk je (gezien je zijn achtergrond een beetje kent) sancties voor gedragsverandering kunnen zorgen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee eigenlijk. Ik vrees ervoor.denk je (gezien je zijn achtergrond een beetje kent) sancties voor gedragsverandering kunnen zorgen?
Een jonge kerel in de streek die gekend staat voor allerlei criminele feiten is er los over gegaan. Niemand begrijpt hoe die nog vrij rondloopt. Gaande van een café binnen wandelen met een wapen toen hij 15 was tot kinderen of bejaarden bedreigen. Die ging bijvoorbeeld op zondagochtend aan den bakker staan en vroeg aan random mensen of ze kloppen wouden hebben. Hij heeft het van geen vreemden als je naar z'n thuis kijkt.
Is sinds enkele weken 18 geworden dus hopelijk doet justitie nu wel eens z'n werk, al vrees ik daarvoor.
Hij is er nu dus in geslaagd om op klaarlichte dag, over de middag, een bejaard koppel te bedreigen met een mes. Dit op het kerkhof. Hij heeft de man (84 jaar) de grond in geklopt en zijn portefeuille gepakt.
Overal camera's dus ze hadden hem dezelfde dag nog te pakken. Ik ben benieuwd hoe lang het nu zal duren vooraleer hij terug opduikt in het straatbeeld en er zich weer iets voordoet.

Toevallig in Wevelgem?Mijn schoonzus heeft vandaag een zwaar ongeval gehad met de auto. Airbags zijn zelfs niet open gegaan. Van de auto zelf blijft niets meer over. Vreemd genoeg is ze er zo goed als ongedeerd uitgekomen. Blij dat ze duidelijk een goeie engelbewaarder heeft.![]()
Nee, maar erg als er nog zo’n ongeval gebeurd is gisteren!Toevallig in Wevelgem?
Er is een vrachtwagen achterin op een file gereden in Wevelgem. Maar liefst 8 collega's van mijn vrouw waren erbij betrokken.Nee, maar erg als er nog zo’n ongeval gebeurd is gisteren!
Er is een vrachtwagen achterin op een file gereden in Wevelgem. Maar liefst 8 collega's van mijn vrouw waren erbij betrokken.
Neen, mensen kiezen er niet zelf voor om de slechts mogelijke mens te zijn en nog minder om menselijk afval genoemd te worden. Echter als je zelf mensen omschrijft als beroepsmarginaal en menselijk afval kan je moeilijk gaan verwachten dat deze personen zich aanvaard gaan voelen in de maatschappij en geen grensoverschrijdend gedrag gaan vertonen.Het lijkt er op dat elk dorp wel zo een beroepsmarginaal heeft. Meestal is dat een heel nest, waarvan er altijd één de hoofdvogel is. Waar ik opgegroeid ben hadden we er dus ook zo ene die begonnen is met iedereen die hem zogezegd verkeerd aankeek bij elkaar kloppen en zwakkeren hun geld afrippen en uiteraard is ook die steeds verder gegaan.
Enkele highlights:
Twee auto's gestolen, gereedschap en bouwmateriaal uit een bedrijf gaan pikken. Gaan werken in een slagerij die na een half jaar gesloten is omdat hij dealde vanuit de zaak (Hoe doede dat? 50 gram Coke bij een kilo gemengd gehakt?)
Met als klap op de vuurpijl een meisje van 15 zwanger gemaakt toen hij zelf al 22 was. Die heeft volgens mij geen dag binnen gezeten voor al die zever. Nog beter zelfs, in de buurt waar die woont vermijden de mensen die met hun hond gaan wandelen de kant van zijn huis omdat hij blijkbaar mensen ambeteert als hij iets binnen heeft van drank of drugs.
Sommigen zijn gewoon menselijk afval wiens enige raison d'etre is om de slechts mogelijke mens te zijn die ze fysiek kunnen zijn.
Ooit u eens afgevraagd hoe het komt dat hij dit soort gedrag vertoont?
Hebben Dutroux en Dikke Nordin evenveel kansen gekregen als de modelburger? Of begonnen ze al voor ze geboren waren als een paar trappen lager?Dus Dutroux was een modelburger geweest als hij maar meer schouderklopjes had gekregen van zijn omgeving? Dikke nordin van den dam was boekhouder geweest had hij mager geweest en hadden de kindjes op school hem niet dikke nordin begin noemen?
Sommige mensen zijn inherent slecht. Ik heb zelf met zo iemand in het lager gezeten, je merkte dat daar iets aan scheelde. Wel, op zo'n 30e heeft hij dan effectief iemand vermoord. Iedereen zag het aankomen maar niemand kon er iets aan doen want je kan niet iemand preventief achter slot en grendel smijten. Maar nu zit hij toch achter slot en grendel, en is er een onschuldige doodgestoken in zijn slaap.
Dus iedereen die een paar trappen lager begint (wat betekent dat zelf?) krijgt een vrijgeleide om te doen en te laten wat hij wil?Hebben Dutroux en Dikke Nordin evenveel kansen gekregen als de modelburger? Of begonnen ze al voor ze geboren waren als een paar trappen lager?
Ook uwe persoon waar je mee in het lager hebt gezeten. Je geeft zelf aan dat er iets scheelde? Wat scheelde er? En wat heeft men gedaan om hem te helpen? Als iedereen het ziet aankomen en niemand er iets kan aan doen, zijn we dan als maatschappij niet mee schuldig aan het gedrag van deze persoon?
ik zeg nergens dat iemand een vrijgeleide krijgt om te doen en te laten wat hij/zij wilt.Dus iedereen die een paar trappen lager begint (wat betekent dat zelf?) krijgt een vrijgeleide om te doen en te laten wat hij wil?
Het is de schuld van de maatschappij?
Toch vreemd dat er dan maar die enkeling compleet over de schreef gaat.
juist niet. Iemand omschrijven als beroepsmarginaal door een groep, geeft al een bepaalde manier aan hoe naar die persoon wordt gekeken. Wat hij ook doet, het zal altijd verklaard worden vanuit het vooroordeel en beeld dat we plakken om een beroepsmarginaal.ik denk dat voor dat soort mensen "beroepsmarginaal" genoemd worden het minste van hun problemen is.
En hoe kan je daar als burger aan bijdragen?ik zeg nergens dat iemand een vrijgeleide krijgt om te doen en te laten wat hij/zij wilt.
Ik ga enkel tegen het mensbeeld in dat er intrinsiek slechte mensen zijn. Mijn mensbeeld is dat alle mensen goed zijn, maar zij dingen meemaken (zowel aangeboren, sociale en psychische factoren) die ervoor zorgen dat zij slecht gedrag vertonen.
Dus optreden tegen het gedrag ja, verwerpen van de persoon, neen.
Voor die ene die compleet over de schreef gaat, zijn er verschillende die over de schreef gaan, nog meer die een beetje over de schreef gaan, daar een veelvoud van die juist niet over de schreef gaan enz..
Er gaat weinig nodig zijn om van juist niet over de schreef te gaan, naar compleet over de schreef te gaan.
Bijkomend probeer ik niet te spreken van schuld, maar van aandeel. En het aandeel van een maatschappij in iemand zijn gedrag (positief of negatief) is veel groter dan het individueel aandeel.
Ooit u eens afgevraagd hoe het komt dat hij dit soort gedrag vertoont?
Hebben Dutroux en Dikke Nordin evenveel kansen gekregen als de modelburger? Of begonnen ze al voor ze geboren waren als een paar trappen lager?
Ook uwe persoon waar je mee in het lager hebt gezeten. Je geeft zelf aan dat er iets scheelde? Wat scheelde er? En wat heeft men gedaan om hem te helpen? Als iedereen het ziet aankomen en niemand er iets kan aan doen, zijn we dan als maatschappij niet mee schuldig aan het gedrag van deze persoon?
Ik ga enkel tegen het mensbeeld in dat er intrinsiek slechte mensen zijn. Mijn mensbeeld is dat alle mensen goed zijn, maar zij dingen meemaken (zowel aangeboren, sociale en psychische factoren) die ervoor zorgen dat zij slecht gedrag vertonen.
Als ge dan toch iemand de grond in moet kloppen is het kerkhof wel de ideale plek, dat moet ge hem toch nageven.Dit op het kerkhof. Hij heeft de man (84 jaar) de grond in geklopt en zijn portefeuille gepakt.