Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Zondagavond 19u.

Gedaan met eten, ik draai aan de knop van de (ingebouwde) oven om die af te zetten: licht in de oven gaat vervolgens uit.
Normale gang van zaken.

Zondagavond middernacht.

Word door de vriendin ruw uit mijn eerste slaap gerukt: "R, de oven staat nog aan".
Ik met mijn slaapdronken kop aan het redeneren dat dat onmogelijk was want "het licht was toch uitgegaan toen ik hem afzette?"
Het licht mocht dan wel uitgegaan zijn, de oven was dat dus blijkbaar duidelijk niet (en leek zelfs maximaal hitte te genereren).

Paar keer aan/uit -> geen soelaas.

Vermits geen goesting om over stroomkringen na te denken ik vervolgens in al mijn doortastendheid de kelder in gedoken & de hoofdschakelaar afgezet, waarop de verwarmingselementen in de oven koeler begonnen te worden.
2 minuten laten hoofdschakelaar terug opgezet, voor de zekerheid toch nog eens in de (nog steeds donkere) oven gevoeld: verwarmingselementen zijn terug warm/heet aan het worden alsof er niets gebeurd is!
:crazy::wtf: :crazy:

Procedure herhaald, ditmaal minuut of 10 gewacht, zelfde resultaat.
In alle absurditeit zag ik nog maar 1 uitweg waarop een mens ons vervolgens dus kon terugvinden, in het holst van een zondagnacht, terwijl we halsbrekende toeren aan het uithalen waren om een bakbeest van een oven los te schroeven, vervolgens uit een wandkast te wrikken om uiteindelijk de stekker uit te kunnen trekken
🤷‍♂️

Zondagavond 19u.

Gedaan met eten, ik draai aan de knop van de (ingebouwde) oven om die af te zetten: licht in de oven gaat vervolgens uit.
Normale gang van zaken.

Zondagavond middernacht.

Word door de vriendin ruw uit mijn eerste slaap gerukt: "R, de oven staat nog aan".
Ik met mijn slaapdronken kop aan het redeneren dat dat onmogelijk was want "het licht was toch uitgegaan toen ik hem afzette?"
Het licht mocht dan wel uitgegaan zijn, de oven was dat dus blijkbaar duidelijk niet (en leek zelfs maximaal hitte te genereren).

Vermits geen goesting om over stroomkringen na te denken ik vervolgens in al mijn doortastendheid de kelder in gedoken & de hoofdschakelaar afgezet, waarop de verwarmingselementen in de oven koeler begonnen te worden.
2 minuten laten hoofdschakelaar terug opgezet, voor de zekerheid toch nog eens in de (nog steeds donkere) oven gevoeld: verwarmingselementen zijn terug warm/heet aan het worden alsof er niets gebeurd is!

In alle absurditeit zag ik nog maar 1 uitweg waarop een mens ons vervolgens dus kon terugvinden, in het holst van een zondagnacht, terwijl we halsbrekende toeren aan het uithalen waren om een bakbeest van een oven los te schroeven, vervolgens uit een wandkast te wrikken om uiteindelijk de stekker uit te kunnen trekken
🤷‍♂️
Waarom niet enkel de zekering v d oven?😊
Ten minste als je kast in orde is moet dit kunnen

Zondagavond 19u.

Normale gang van zaken.

Zondagavond middernacht.

🤷‍♂️
Ha, ongeveer exact dat heb ik ooit om 4u ´s nachts met een stuk in mijn kloten op café gedaan omdat hun oven in pyrolyse bleef steken....

De zekering zoeken leek op dat moment teveel werk dus dan maar die (industrieele) oven uit de kasten gesleurd en, onder spanning, afgekoppeld in de neus met wat oude kromme schroevendraaiers (natuurlijk niet geïsoleerd) die daar nog in een schuif lagen. Niet mijn beste idee ooit

Over apparaten gesproken. Paar weken geleden ging hier buiten plots de alarm sirene af om 4u 's nachts. Van een oud draadloos alarmsysteem die niet meer in gebruik is sinds 2016 nog wel. Bleef 5min gaan en gaf hopelijk z'n laatste zucht...

Heb eigenlijk destijds gewoon de centrale uit gezet en nooit meer achter die buitensirene gekeken gezien de batterij maar 4 jaar mee ging en was toen al 5 jaar oud...

Over apparaten gesproken. Paar weken geleden ging hier buiten plots de alarm sirene af om 4u 's nachts. Van een oud draadloos alarmsysteem die niet meer in gebruik is sinds 2016 nog wel. Bleef 5min gaan en gaf hopelijk z'n laatste zucht...

Heb eigenlijk destijds gewoon de centrale uit gezet en nooit meer achter die buitensirene gekeken gezien de batterij maar 4 jaar mee ging en was toen al 5 jaar oud...
Welkom bij de club

Net terug van de Neurochirug. Ik mag nog is onder het mes. Op de nieuwe NMR was niet duidelijk te zien of er een nieuwe hernia is of niet. Volgens hem zijn die NMR's te kort op mekaar en kan het evengoed bloed of lidtekenweefsel zijn. Ik vond dit nogal vaag maar volgens hem is dit normaal zo kort op mekaar omdat alles dan wat op mekaar lijkt ofzo.

Beste optie die ik heb is terug opereren en hopen op een nieuwe hernia. Is het dat niet zou ik wss zenuwschade hebben opgelopen en moet ik eerst 6 maanden wachten, wat ik ook niet zie zitten vermits ik immens veel pijn heb. Ik neem ondertss ook terug morfine in, al kan ik daar totaal niet tegen. Ben soms zo mottig als iets van die rotzooi dus ik zou er wat graag mee willen stoppen. Enfin, dus 6 maanden moet een mens eerst afzien met weet ik veel wat voor medicatie vooraleer ze dan een 3de operatie gaan doen om alle weefsel er tussen uit gaan halen en alles vast zetten tss L5-S1 en dan zouden ze een neurostimulator plaatsen.

Positief is wel dat ik vandaag een telefoontje van mijn supervisor heb gehad met de opmerking dat ik zowiezo een verlenging van mijn contract krijg. Dat is toch een zorg minder en ben ik eerlijk wel blij mee. Al kijk ik totaal niet uit naar weer een operatie en met mijn geluk gaan ze 9/10 kansen niks vinden vermoed ik. Afwachten, nog is... :unsure:

FFS, deze morgend ikke met een redelijke draf den bergaf aan het stappen om mijnen bus te halen, ik zie ineens 15 tal meter voor mij ene met nen soort van Duitse scheper wandelen. Meneer het baasje heeft het grandioze idee om net dan zijne scheper van de lijn te doen, ik moest mijnen bus halen dus ik stap gewoon voort met een redelijke pas. Ik ben op 2 meter van het verantwoordelijke baasje en ik zie die daar in volle petrol op mij chargeren. Was uiteindelijk maar wat krabben in mijn vest van die zijn nagels. Hij was dus tegen mij opgesprongen, maar dus wel verschieten, en blijkbaar is dat voor de dieren een bedreiging zeker als ge het baasje gaat voorsteken en voorop loopt?

Anyways, als ge uwe hond een beetje kent wacht ge nog dat extra minuutje vooraleer ge hem loslaat. Daar krijg ik het dus van eh zulke eigenaars...

Daar krijg ik het dus van eh zulke eigenaars...
Mijnen overbuur heeft ook zo'n hond. Mijnen overbuur heeft een kamertemperatuur IQ. Mijnen overbuur laat die hond loslopen in de straat als er kinderen aan het spelen zijn. Mijn zoon, die dan 4 jaar was, had schrik. Terecht, dat beest is 2x zo groot.

'Ge moet gewoon blijven stilstaan manneke, die doet niets hoor'.

Ik heb hem dan toch ook kortaf gezegd dat zo'n beest aan een leiband hoort en niemand zou moeten stilstaan omdat uwen hond los rondloopt. Idioot.

Verslag van neurochirurg ontvangen, je moet daar als niet-dokter toch ook een woordenboek bij nemen. :lol:

Verslag van neurochirurg ontvangen, je moet daar als niet-dokter toch ook een woordenboek bij nemen. :laugh:
Verslag is in principe voor uw huisarts (of andere relevante arts). Nu met die apps kom je daar makkelijk zelf aan maar is nog altijd niet geschreven voor de patiënt. (Ik lees het zelf ook wel altijd)

Verslag is in principe voor uw huisarts (of andere relevante arts). Nu met die apps kom je daar makkelijk zelf aan maar is nog altijd niet geschreven voor de patiënt. (Ik lees het zelf ook wel altijd)
Welja, komt een week eerder bij huisarts dan bij de patiënt, dus je weet wel waarover het gaat, maar ik lees dat nog graag zelf eens. Gezien omstandigheden moet ik die verslagen ook afdrukken en meenemen naar controleartsen, dus ik weet op voorhand graag wat er in staat. Mijn woordenschat gaat er wel op vooruit met die dingen.

Terug
Bovenaan