Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Kort samengevat: ja, ze mogen u verbieden om iets anders mee te pakken naar het werk.

BTW, ze kunnen ook specifieke andere producten verbieden. Bij Lotus was het bijv. ook verboden van iets met pindanoten mee te nemen, want stel dat dit in de productielijn terecht komt, dan zit je met heel het gevaar van (dodelijke) allergische reacties bij klanten.
Ja , akkoord maar daar moogt ge dan ook geen etenswaren meenemen naar uw werkplek en moet ge eten in hun bedrijfsrefter . ;)
En eerlijk gezegd denk ik niet dat de werknemers van Nike met Nike schoenen rondlopen maar met gewone werkschoenen van een bekend merk maar zeker niet Nike . ;)

Ja , akkoord maar daar moogt ge dan ook geen etenswaren meenemen naar uw werkplek en moet ge eten in hun bedrijfsrefter . ;)
En eerlijk gezegd denk ik niet dat de werknemers van Nike met Nike schoenen rondlopen maar met gewone werkschoenen van een bekend merk maar zeker niet Nike . ;)
Stel je voor dat je bij Nike werkt maar tevens ne goeie loper bent en de 10 miles van antwerpen wint met loopschoenen van ... ;)

Stel je voor dat je bij Nike werkt maar tevens ne goeie loper bent en de 10 miles van antwerpen wint met loopschoenen van ... ;)
In zijne privé maakt dat niet uit . (En heb trouwens nooit gezien dat ze bij een goudenmedaille winnaar het merk vernoemen van de schoenen waarmee hij gelopen heeft . ;) )

Dus heel de site van Nike in Laakdal (ofzo) loopt rond met Nike?
Als ge ziet welke korting die krijgen op nike spullen.

Ik heb er familie werken, die dragen niets anders dan nike omdat redan A) nike "hun" merk is en B) ge voor die prijs mss enkel in de zeeman iets gaat vinden, c&a en h&m gaat duurder zijn (om u een idee te geven, mijn dochtertje draagt enkel nike schoenen via hen, zelfs het huismerk van Bristol is duurder dan die nike schoenen via hen)

Als ge ziet welke korting die krijgen op nike spullen.

Ik heb er familie werken, die dragen niets anders dan nike omdat redan A) nike "hun" merk is en B) ge voor die prijs mss enkel in de zeeman iets gaat vinden, c&a en h&m gaat duurder zijn (om u een idee te geven, mijn dochtertje draagt enkel nike schoenen via hen, zelfs het huismerk van Bristol is duurder dan die nike schoenen via hen)
Ja, kameraad van mij werkt er ook en claimt 50% korting te hebben. (Plus dat die soms dingen bestellen voor zichzelf en dan zelf hun spullen picken en er wat bij steken.)

Wijkt nogaltijd af van mijn Golden power tho. Wat gewoon een drankje is om te comsumeren en dat daar echt schorsingen en sancties van kunnen komen. Ik lust niet eens de frisdrank die we maken, behalve 1 soort.

Ma bon, ben blij da er wat animo op gekomen is 😅

Ik principe als maatschappelijk werker binnen een openbaar bestuur verplicht om de taalwetgeving volgen en mag enkel in het Nederlands communiceren.

En hoe valt dat in praktijk mee?

Op mijn werk zijn ze daar ook streng op. Ge zijt als werknemer een ambassadeur van uw merk.

Wij mogen op onze facebook bijvoorbeeld niet klagen over het beleid van de gemeente waar ik voor werk. Want ge zijt ten alle tijde een ambassadeur van de gemeente.

Eigenlijk zou je telkens moeten zeggen/schrijven dat je in eigen persoonlijke naam spreekt het uw persoonlijke mening is.

Ik moet ook vaak opletten wat ik zeg want aangezien je idd ambtenaar/werknemer zijt kan iemand van slechte wil dat beschouwen als "het standpunt van de organisatie" ipv mijn persoonlijke mening 😅

En hoe valt dat in praktijk mee?
Gelukkig heb ik beroepsgeheim en zwijgplicht over hetgeen besproken wordt in een overleglokaal.

Eigenlijk zou je telkens moeten zeggen/schrijven dat je in eigen persoonlijke naam spreekt het uw persoonlijke mening is.

Ik moet ook vaak opletten wat ik zeg want aangezien je idd ambtenaar/werknemer zijt kan iemand van slechte wil dat beschouwen als "het standpunt van de organisatie" ipv mijn persoonlijke mening 😅
Zelfs al zou ik op sociaal media verkondigen dat ik in persoonlijke naam zou spreken en dan iets negatief schrijf over het beleid/ gebeurtenis in de gemeente waar ik werk, dan zou ik het mogen gaan uitleggen.

Gelukkig dat ik zelf niet woon in de gemeente waar ik werk. Maar het is soms wel op eieren lopen als je met personen praat buiten de organisatie.

het lijkt mij wel onder deolontologische code/discretie-principe te vallen om publiek te gaan verkondigen in hoeverre de taalwetten in zijn functie gerespecteerd worden.

Zelf geen FB, maar als de pagina het toestaat neem ik soms een kijkje op de "Ge zijt van...".
Daarnet wederom een filmpje voor een beweging genoemd "Strong nation class" waarop je enkele vrouwen (niet in de beste conditie) enkele oefeningen en macho groepsbewegingen ziet doen waardoor het geheel voor mij bijna lachwekkend wordt. Let op, geen oordeel over mensen die aan hun conditie willen werken, maar hou toch op met te doen alsof dit indrukwekkende prestaties zijn; je springt verdorie een scheet hoog.

Vandaag gebeld naar telenet.

vond dat we veel te veel betalen op mijn werk, voor simpel home abonnement (158 euro incl btw).

Plots kon ze het aanpassen naar 109 euro incl btw

Toch wel straf dat we daar allemaal zelf voor moeten hollen en bellen. Vroeger ooit es gebeld, toen kon ze de vaste lijn er niet uit halen, want zat in een pack. nu kon het wel.

toch 49 € per maand bespaard zo!

Vandaag gebeld naar telenet.

vond dat we veel te veel betalen op mijn werk, voor simpel home abonnement (158 euro incl btw).

Plots kon ze het aanpassen naar 109 euro incl btw

Toch wel straf dat we daar allemaal zelf voor moeten hollen en bellen. Vroeger ooit es gebeld, toen kon ze de vaste lijn er niet uit halen, want zat in een pack. nu kon het wel.

toch 49 € per maand bespaard zo!
Zijn er geen betere/goedkopere abbo's voor firma's?

Zelf geen FB, maar als de pagina het toestaat neem ik soms een kijkje op de "Ge zijt van...".
Daarnet wederom een filmpje voor een beweging genoemd "Strong nation class" waarop je enkele vrouwen (niet in de beste conditie) enkele oefeningen en macho groepsbewegingen ziet doen waardoor het geheel voor mij bijna lachwekkend wordt. Let op, geen oordeel over mensen die aan hun conditie willen werken, maar hou toch op met te doen alsof dit indrukwekkende prestaties zijn; je springt verdorie een scheet hoog.
Of net dat wordt gedeeld op sociale media om aan te tonen dat iedereen welkom is om mee te doen, ook als je nog maar net begint,nog geen goede conditie hebt, maar daar wel wil aan werken. Niet alles hoeft te gaan om ’kijk eens wat ik kan’. Als sportclubs enkel filmpjes delen van al heel fitte mensen, gaan velen net afgeschrikt worden om te gaan, omdat ze denken dat ze niet mee gaan kunnen.

Of net dat wordt gedeeld op sociale media om aan te tonen dat iedereen welkom is om mee te doen, ook als je nog maar net begint,nog geen goede conditie hebt, maar daar wel wil aan werken. Niet alles hoeft te gaan om ’kijk eens wat ik kan’. Als sportclubs enkel filmpjes delen van al heel fitte mensen, gaan velen net afgeschrikt worden om te gaan, omdat ze denken dat ze niet mee gaan kunnen.
Begrijp wat je zegt, wat ik vooral lachwekkend vond waren hun tja hoe moet ik het noemen "krijgershoudingen" waarmee ze net overkwamen als een kind dat denkt stoer te doen en dat je vervolgens over je schouder gooit. Echt, ik moedig mensen aan die aan hun conditie willen werken, maar laat die poging om te tonen hoe stoer je bent toch achterwege. Niet alleen is niemand daarvan onder de indruk, het zou ook zo maar eens vrouwen kunnen overtuigen om een man uit te dagen met alle gevolgen van dien.

Bij een Nike moet je niet met Adidas afkomen.
Nike is crazy, hebben een paar projecten gedaan in laakdal en elke keer er iemand van ons team 'Naaik' uitsprak ipv 'Naaaikiiiiiii' werd daar echt op gewezen.

needless to say, in mijne prive zeg ik nog steeds 'Naaik'

Terug
Bovenaan