Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Die 8 dagen is gemiddeld he. Bij wet is er geen enkele verplichting qua verlof. Er zijn dus effectief jobs die 0 dagen verlof hebben en 0 feestdagen.

De volgende keer dat er nog eens een Amerikaan begint te zeveren over hun freedom, link dan eens naar onderstaande afbeelding.
De legende krijg ik er niet meteen bij maar hoe donkerder = hoe meer verlof.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_annual_leave_by_country

Als zowat heel de wereld het beter doet, inclusief Afrika en het Midden Oosten ...

Map_of_Vacation_Days_Around_the_World.png
Nuance: er is federaal geen wettelijke verplichting in de VS. In een deel van de staten bestaan er echter wel regels, het zijn vooral de dieprode republikeinse staten waar er compleet niks is.

Die 8 dagen is gemiddeld he. Bij wet is er geen enkele verplichting qua verlof. Er zijn dus effectief jobs die 0 dagen verlof hebben en 0 feestdagen.

De volgende keer dat er nog eens een Amerikaan begint te zeveren over hun freedom, link dan eens naar onderstaande afbeelding.

Als zowat heel de wereld het beter doet, inclusief Afrika en het Midden Oosten ...

Afrika buiten beschouwing gelaten toont die kaart waar het GDP hoog is en die is omgekeerd evenredig met de verlofdagen. :unsure:
Desalniettemin. Ik wil meer verlof!

top 10 GDP per land:
1United States$27,720,700,000,00027.721 trillion2.89%343,477,335$80,70626.11%
2China$17,794,800,000,00017.795 trillion5.25%1,422,584,933$12,50916.76%
3Germany$4,525,700,000,0004.526 trillion−0.27%84,548,231$53,5284.26%
4Japan$4,204,490,000,0004.204 trillion1.68%124,370,947$33,8063.96%
5India$3,567,550,000,0003.568 trillion8.15%1,438,069,596$2,4813.36%
6United Kingdom$3,380,850,000,0003.381 trillion0.34%68,682,962$49,2243.18%
7France$3,051,830,000,0003.052 trillion0.94%66,438,822$45,9342.87%
8Italy$2,300,940,000,0002.301 trillion0.7%59,499,453$38,6722.17%
9Brazil$2,173,670,000,0002.174 trillion2.91%211,140,729$10,2952.05%
10Canada$2,142,470,000,0002.142 trillion1.25%39,299,105$54,5172.02%

de helft zit in de 3de donkerste blauwe kleur of hoger. ik zie daar geen corrolatie in, eigenlijk, ook niet als je het doortrekt naar top 20 bvb.

In mijn gemeente wordt de Diftar volgend jaar ook ingevoerd.
Ik heb net eens de berekening gemaakt wat een gigantisch verschil en verschiet me een bult

een gewone volle zak van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: (1.7*52 weken) 88.4 euro
een volle en kleinste container van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: 297 euro

Ik begrijp dat alles duurder wordt maar 200 euro erbij lappen om alles in een container te steken ipv een zak 😅

Zal moeten proberen zorgen dat de kinderen volledig zindelijk zijn tegen het einde van het jaar

In mijn gemeente wordt de Diftar volgend jaar ook ingevoerd.
Ik heb net eens de berekening gemaakt wat een gigantisch verschil en verschiet me een bult

een gewone volle zak van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: (1.7*52 weken) 88.4 euro
een volle en kleinste container van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: 297 euro

Ik begrijp dat alles duurder wordt maar 200 euro erbij lappen om alles in een container te steken ipv een zak 😅

Zal moeten proberen zorgen dat de kinderen volledig zindelijk zijn tegen het einde van het jaar
In welk gat woon jij? Da's hier in de verste omstreken al bijna 20 jaar ingevoerd.
Overigens kregen wij wel een vaste korting toen de kinderen nog jong waren, met inderdaad de zware pampers in gedachten.

In welk gat woon jij? Da's hier in de verste omstreken al bijna 20 jaar ingevoerd.
Overigens kregen wij wel een vaste korting toen de kinderen nog jong waren, met inderdaad de zware pampers in gedachten.
Dat zal wel afhangen van de communale want hier in West-Vlaams-Brabant is dat ook nog een verre droom/nachtmerrie.

Zuid West Vlaanderen, verschillende buurgemeentes die het nu invoeren.

Los daarvan dat wij dan misschien later zijn. Das een stijging van 236%

Uw frieten zouden plots 236% moeten stijgen omdat de ze in een bakje moeten geleverd worden ipv een puntzak. Zou een echte burgeroorlog zijn

Laatst bewerkt:

Ik heb voor een gemengd Europees/Amerikaans bedrijf gewerkt waar ze HR policies zoveel mogelijk gelijk wouden, trekken, iedereen kreeg wereldwijd 35 dagen verlof, inclusief feestdagen. In de VS kreeg HR elk jaar veelvuldig aanvragen van Amerikanen die vroegen of ze een deel van die dagen niet gewoon konden komen werken en uitbetaald krijgen. Andere cultuur veronderstel ik.

Ik heb voor een gemengd Europees/Amerikaans bedrijf gewerkt waar ze HR policies zoveel mogelijk gelijk wouden, trekken, iedereen kreeg wereldwijd 35 dagen verlof, inclusief feestdagen. In de VS kreeg HR elk jaar veelvuldig aanvragen van Amerikanen die vroegen of ze een deel van die dagen niet gewoon konden komen werken en uitbetaald krijgen. Andere cultuur veronderstel ik.
Voor een deel misschien ook dat die mensen het geld hard nodig hadden? Het verschil tussen een minimloon en het gemiddelde loon voor een dokter of ingenieur ligt heir ook vele malen groter dan in België.
Voor een deel misschien ook dat je weinig bent met verlof als je wederhelft die elders werkt minder verlof krijgt. Ik zou er zeker van genieten moest ik extra verlof hebben, maar ik zou bv niet op mijn eentje op reis vertrekken moest mijn vrouw niet meekunnen. Anderen zullen misschien dan liever gaan werken zodat die reis die ze dan samen doen, wat luxueuzer kan.
Maar voor een deel zeker inderdaad een andere cultuur. 'The American Dream' die zegt dat je alles kan bereiken als je maar hard genoeg werkt, dat idee leeft hier inderdaad een pak meer dan in Europa. Of dat die droom effectief realiteit kan worden is een andere zaak, maarja.

Voor een deel misschien ook dat die mensen het geld hard nodig hadden? Het verschil tussen een minimloon en het gemiddelde loon voor een dokter of ingenieur ligt heir ook vele malen groter dan in België.
Voor een deel misschien ook dat je weinig bent met verlof als je wederhelft die elders werkt minder verlof krijgt. Ik zou er zeker van genieten moest ik extra verlof hebben, maar ik zou bv niet op mijn eentje op reis vertrekken moest mijn vrouw niet meekunnen. Anderen zullen misschien dan liever gaan werken zodat die reis die ze dan samen doen, wat luxueuzer kan.
Maar voor een deel zeker inderdaad een andere cultuur. 'The American Dream' die zegt dat je alles kan bereiken als je maar hard genoeg werkt, dat idee leeft hier inderdaad een pak meer dan in Europa. Of dat die droom effectief realiteit kan worden is een andere zaak, maarja.
Ik vond dat er ook meer de nadruk lag op "men moet zien dat ik hier ben". Was onze baas er, dan trok iedereen lange dagen, was hij er niet dan kwamen sommigen gewoon niet opdagen en waren de werkdagen grotendeels korter.

Ik vond dat er ook meer de nadruk lag op "men moet zien dat ik hier ben". Was onze baas er, dan trok iedereen lange dagen, was hij er niet dan kwamen sommigen gewoon niet opdagen en waren de werkdagen grotendeels korter.
Dat geloof ik graag. Qua mails is het ook een groot verschil met Europa: men moet precies zo snel mogelijk antwoorden alsof er een gast met chronometer naast hen staat terwijl een Europeaan er wat gezapiger mee om gaat en al eens een paar dagen durft wachten.
Maar wanneer die Europeaan dan wel antwoord kan je daar meestal wel iets mee, wat je van de Amerikanen meestal niet kan zeggen. 3/4 van hun mails kan je rechtstreeks naar de rommel folder verplaatsen. Maarja iedereen heeft dan toch gezien dat ze snel geantwoord hebben :crazy:.

Dat geloof ik graag. Qua mails is het ook een groot verschil met Europa: men moet precies zo snel mogelijk antwoorden alsof er een gast met chronometer naast hen staat terwijl een Europeaan er wat gezapiger mee om gaat en al eens een paar dagen durft wachten.
Maar wanneer die Europeaan dan wel antwoord kan je daar meestal wel iets mee, wat je van de Amerikanen meestal niet kan zeggen. 3/4 van hun mails kan je rechtstreeks naar de rommel folder verplaatsen. Maarja iedereen heeft dan toch gezien dat ze snel geantwoord hebben :crazy:.
Je kan op alle mails antwoorden: "Ik hou je op de hoogte". Maar daar ben je niets mee.

Ik woon nu ook wel in een gat maar is de eerste keer dat ik dit zelfs hoor. :unsure:
Tot 12 jaar geleden woonde ik in gent en zelfs daar nooit iets van opgemerkt.

Uw frieten zouden plots 236% moeten stijgen omdat de ze in een bakje moeten geleverd worden ipv een puntzak. Zou een echte burgeroorlog zijn
Stijgende frietprijs en dan nog eens het inferieure bakje tov de hemelse (tegenwoordig schandelijk zeldzaam te verkrijgen) puntzak.

Ge kunt gerust u punt willen maken, zelfs ietwat overdrijven maar er zijn grenzen he. Hoe moet ik dat beeld nu weer uit mijn hoofd gaan krijgen.

Stijgende frietprijs en dan nog eens het inferieure bakje tov de hemelse (tegenwoordig schandelijk zeldzaam te verkrijgen) puntzak.

Ge kunt gerust u punt willen maken, zelfs ietwat overdrijven maar er zijn grenzen he. Hoe moet ik dat beeld nu weer uit mijn hoofd gaan krijgen.

Frieten is de enigste manier dat je iets kan duidelijk kan maken aan de mensen
Mijn Groten met friet in een puntzak (wat praktischer en makkelijker is) kost nu 3 euro
Begin volgend jaar kost dat 7.08 euro om dat in een plastieken vorten bak te steken

-----
*ik reken 15 kg per zak /week omdat er zoveel in de huidige restafvalzak mag (niet dat ik daar aan kom).

Het ergste van alles is dat we een lokaal privé recyclagecentrum hebben die Goedkoper zou zijn op jaarbasis dan deze intercommunale.
Moest je uw zak zelf brengen (15kg/week/jaar) is dat 120 euro goedkoper op 1 jaar. (voor mensen die ernaast wonen dus zeker de moeite).

Maar je bent verplicht om zo een bak aan te schaffen dus 24 euro dokken per jaar zelf als je het niet gebruikt .
Sommige mensen hebben al zo een container staan van dit privébedrijf maar zijn toch verplicht om zo een bak te huren...

In een ander buurgemeente die het diftar systeem ook gebruikt 15% goedkoper (lees voor 15kg/ week = 50 euro op jaarbasis).
Voor net het identieke werk...

Nu zal er jammer genoeg enkel gezaag zijn en gewoon slikken en betalen.
Maar mocht het over frieten gaan er was een opstand !

Ge zou er een punthoofd van krijgen.

Vooral Reply to all als je een wereldwijd bedrijf hebt:

"This is not for me" x 198.
"PLEASE STOP REPLYING TO ALL" x 59
Of van die meetings met half het bedrijf erin waar men dan allemaal in de chat 'Thank you bye!' typt wanneer het eindigt.
En dan 3 dagen later nog hier en daar een paljas die met een smiley reageert op het grappige bericht van de Jos.

In waasland mogen Pampers in zakken naar containerpark gratis.

Dan nog een gft bak en daarnaast de grijze bak voor afval.

Op zich valt het nog allemaal mee.

Wss wel wat duurder dan de gemeente van mijn ma in de Westhoek met haar witte vuilniszakken, maar die waren ook al in prijs gestegen.

Grootste verschil zit hem in het containerpark, wat er gratis is en wat er betalend is.
In wvl tot 1000 kg pp gratis, groene, oranje en rode afvalstroom.

In het waasland 24 beurten toegestaan per jaar, meer zaken betalend.

Terug
Bovenaan