Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

In mijn gemeente wordt de Diftar volgend jaar ook ingevoerd.
Ik heb net eens de berekening gemaakt wat een gigantisch verschil en verschiet me een bult

een gewone volle zak van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: (1.7*52 weken) 88.4 euro
een volle en kleinste container van 15kg iedere week kost over een volledig jaar: 297 euro

Komen ze die grijze bak wekelijks ophalen?
Hier is dat om de 2 weken, dus dat zou het prijsverschil toch al een pak minder maken..

Wij hebben het grootste model, dat stond hier van de vorige eigenaars en nooit de moeite gedaan om die te laten wisselen. Wij zetten die maar 1x per maand aan straat, soms zelfs maar na 6 weken.

We hebben onlangs de factuur gekregen, rond de 120€ voor een volledig naar. Grijze en gft-bak samen.

Ze rekenen x€ per ophaling + x€ op basis van gewicht.

Zuid West Vlaanderen, verschillende buurgemeentes die het nu invoeren.

Los daarvan dat wij dan misschien later zijn. Das een stijging van 236%

Uw frieten zouden plots 236% moeten stijgen omdat de ze in een bakje moeten geleverd worden ipv een puntzak. Zou een echte burgeroorlog zijn
IVIO?

Imog

Komen ze die grijze bak wekelijks ophalen?
Hier is dat om de 2 weken, dus dat zou het prijsverschil toch al een pak minder maken..

Wij hebben het grootste model, dat stond hier van de vorige eigenaars en nooit de moeite gedaan om die te laten wisselen. Wij zetten die maar 1x per maand aan straat, soms zelfs maar na 6 weken.

We hebben onlangs de factuur gekregen, rond de 120€ voor een volledig naar. Grijze en gft-bak samen.

Ze rekenen x€ per ophaling + x€ op basis van gewicht.

Ik reken gewoon het verschil de zak waar je 15kg in zou mogen steken (maar waar je wrsclk nooit aan komt en wekelijks wegdoet) en effectief 15 kg met het diftar systeem.

In de zomer komen ze iedere week in de winter op de 2weken. Maar daar ligt het prijsverschil niet (dat is in totaal 8 euro op jaarbasis ofzo). Het verschil zit hem in de 24 euro jaarlijkse kosten + de prijs/kg die enorm hoog is 0,35 euro per kg. Dat is niet veel maar wel als je het bekijkt op jaarbasis.

Zeker als je luiers hebt , want ze maken er geen onderscheid in hier ...
Sommige oudere mensen hebben hetzelfde probleem als baby's.

De GFT bak is in principe de betere optie als je meer dan 130 kg GFT hebt per jaar hebt , ander is het goedkoper om het bij de rest te gooien...

Ze werken ook nog met een overgangssysteem dat je gewoon een extra sticker van 0,80 cent op je zak moet plakken en de kilo's maken niet uit , laat ons zeggen dat ik zo lang mogelijk dat systeem ga gebruiken.

Het zal in elk land wel zo zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat in elke gemeente de ophaalfrequenties en prijzen zo verschillen. Als ik zie wat we eerste betaalde in Riemst (Limburg.net) en nu in Bassenge (Intradel) dan is dat verschil aanzienlijk

Ik reken gewoon het verschil de zak waar je 15kg in zou mogen steken (maar waar je wrsclk nooit aan komt en wekelijks wegdoet) en effectief 15 kg met het diftar systeem.
Zo kan je toch nooit een eerlijke vergelijking maken? Voor veel mensen gaat diftar zelfs goedkoper uitkomen van de zakken.

Vaste jaarlijkse kost en dan nog eens 35c/kg is nu wel duur idd. Hier is het enkel 24c/kg en ik vind dat al duur genoeg.

Imog

In de zomer komen ze iedere week in de winter op de 2weken. Maar daar ligt het prijsverschil niet (dat is in totaal 8 euro op jaarbasis ofzo). Het verschil zit hem in de 24 euro jaarlijkse kosten + de prijs/kg die enorm hoog is 0,35 euro per kg. Dat is niet veel maar wel als je het bekijkt op jaarbasis.

Zeker als je luiers hebt , want ze maken er geen onderscheid in hier ...
Sommige oudere mensen hebben hetzelfde probleem als baby's.

De GFT bak is in principe de betere optie als je meer dan 130 kg GFT hebt per jaar hebt , ander is het goedkoper om het bij de rest te gooien...

Ze werken ook nog met een overgangssysteem dat je gewoon een extra sticker van 0,80 cent op je zak moet plakken en de kilo's maken niet uit , laat ons zeggen dat ik zo lang mogelijk dat systeem ga gebruiken.
Amai, pakje duurder dan hier dan idd.

Hier is het:

Restafval: 0,12/0,25/0,5€ (afhankelijk van de grootte van de container) per ophaling en 0,25€/kg.
GFT: 0,12€/kg

En geen jaarlijkse kost.

Zo kan je toch nooit een eerlijke vergelijking maken? Voor veel mensen gaat diftar zelfs goedkoper uitkomen van de zakken.

het is bijna altijd duurder !

Het gemiddelde restafval in mijn gemeente is 120kg per huishouden.
120kg x0,35 is 42 euro
+ 24 euro jaarlijkse bijdrage
is 66 euro en dan moet je nog een beetje bij rekenen voor het ophalen.

120 kg is 2.3 kg afval per week gemiddelde

De kostprijs van de goedkoopste afvalzak voor 7kg is 1 euro
(Als die niet vol is kan je die ook binnen laten e 😅)

Het zal in elk land wel zo zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat in elke gemeente de ophaalfrequenties en prijzen zo verschillen. Als ik zie wat we eerste betaalde in Riemst (Limburg.net) en nu in Bassenge (Intradel) dan is dat verschil aanzienlijk
Prijzen daar nog van. Iets meer afgelegen liggen of net niet kan al invloed hebben. Maar de ene gemeente komen ze glas aan huis ophalen, in een andere moet je naar een van de glasbakken ergens in de gemeente, nog een andere kan je enkel naar het containerpark ermee. Zelfde met restafval: er zijn gemeentes waar per zak afgehaald wordt, andere met containers en per gewicht, nog een andere breng je je restafval naar centrale container. Absurd hoeveel manieren er zijn om de 520 afvalstromen die er nu al zijn op te halen afhankelijk van waar je woont. En intussen lijkt uw bergingof garage al een containerpark op zijn eigen met al die verschillende zakken en dozen om alles gesorteerd te krijgen.

dan mag je al blij zijn als je een berging of garage hebt. Genoeg appartementen zonder die zaken. Dan staat het allemaal mooi in de gezamenlijke gang te stinken.

Ik zou ook al niet weten waar ik dat onding moet zetten indien ze dat hier invoeren.
Ik heb geen terras, koer, tuin en mijne inkom/gang vanaf de voordeur is 1.5 vierkante meter... (bel-etage dus onmiddelijk trap naar boven/living).
En wel een garage maar waar net de auto in kan.

Limburg.net is toch een voorschot betalen en dan krijg je 12 gratis medigingen + 120kg (voor 2 personen) bij is is dat 180kg

Daarna 18cent per kg.
Indien uw voorschot niet op is neem je het mee naar volgend jaar.

Ik vind het veel handiger voor die grijze container te gebruiken dan die grijze vuilzakken van vroeger.
In bassenge is nog alles in zaken zeker? Stuk of 4 verschillende?

MSN,

wat voor een schijt nieuws pagina is dat eigenlijk. Lijkt me erg duidelijk dat daar geen betalende journalisten zitten.

alléé neem nu dit artikel
"hoe herken je hartproblemen".

Uiteraard een clickable titel, dus iedereen wil het wel eens weten zeker?

je krijgt daar dan liefst 31 slide's te zien, symptomen.
buikpijn
hoofdpijn
kaakpijn
tandpijn
keelpijn
rugpijn
krampen
hoesten
snurken
vermoeid zijn
zware benen
vergeetachtig zijn
...

Gene zever hé, bekijk die slides :rofl:

ja jonges, van alles en nog wat dus , die iedereen wel es af en toe heeft. Wat ben je daar feitelijk mee?
om je meteen zorgen te moeten maken van zodra je es moe bent of tandpijn hebt?

jeezes toch, wat een zever.
Zou graag es willen weten hoe een dokter zou reageren als hij zo'n artikels ziet.

enige reden dat ik het te zien krijg, is omdat het in mijn windows 11 balk popupt, dus zeker niet op zoek naar gegaan.

Het ergste van alles is dat we een lokaal privé recyclagecentrum hebben die Goedkoper zou zijn op jaarbasis dan deze intercommunale.
Moest je uw zak zelf brengen (15kg/week/jaar) is dat 120 euro goedkoper op 1 jaar. (voor mensen die ernaast wonen dus zeker de moeite).
Zelf afval binnenbrengen (privé of gemeente containerpark) is altijd (veel) goedkoper niet?

Ik had hier (A-)hout liggen (een houten kast) dat niet mee kon met het gewone afval wegens te groot, dus dat is dan bij het grof huisvuil.
Je moet dan bellen naar een speciaal nummer daarvoor want anders komen ze het niet ophalen.

Dat laten ophalen door de gemeente was '4x 17,5€ (want dat is de prijs PER HALVE m³) = 70 Euro' :confused:

Ik heb via de buurman die een camionette heeft dit dan gewoon zelf naar het containerpark gedaan (bij het A-hout)
1x raden hoeveel mij dit gekost heeft om die kast in de container te gooien en nadien af te rekenen?
3 Euro :oi22:

Laatst bewerkt:
Zelf afval binnenbrengen (privé of gemeente containerpark) is altijd (veel) goedkoper niet?

Ik had hier (A-)hout liggen dat niet mee kon met het gewone afval wegens te groot, dus dat is dan bij het grof huisvuil.
Je moet dan bellen naar een speciaal nummer daarvoor want anders komen ze het niet ophalen.

Dat laten ophalen door de gemeente was '4x 17,5€ (want dat is de prijs PER HALVE m³) = 70 Euro' :confused:

Ik heb via de buurman die een camionette heeft dit dan gewoon zelf naar het containerpark gedaan (bij het A-hout)
1x raden hoeveel mij dit gekost heeft
3 Euro :oi22:

Natuurlijk is zelf afval binnenbrengen altijd goedkoper.
Maar zelf als je altijd je afval ergens binnenbrengt en eigenlijk niks gebruik maakt van hun diensten mag je 24 euro betalen dus in mijn regio.
(ik heb zelf de makkelijke mogelijkheid om dit te doen zonder veel gedoe, maar door die 24 euro zou ik gewoon break-even draaien).

de 24 euro zou dus dienen voor:
Het sponsoren van mooimakers (maar die krijgen maar iets van 90 euro op 1 jaar)
En een kalender (die je dus niet nodig hebt)
en een container die je niet nodig hebt en in de weg staat.

DIFTAR bij ons hanteert bij ons 28 cent per kg voor restafval.
Grof vuil is dezelfde prijs.

En zelf naar het containerpark brengen? Kost even veel.

Echter 70€ vs 3€? Van zo'n groot verschil schrok ik toch van. :tongue:

Inderdaad een groot verschil , maar ze zullen letterlijk in man uren rekenen om het op te halen , want ze moeten speciaal komen.

DIFTAR bij ons hanteert bij ons 28 cent per kg voor restafval.
Grof vuil is dezelfde prijs.

En zelf naar het containerpark brengen? Kost even veel.

Grappig bij ons is daar een gigantisch verschil op restafval in het Recyclagepark(dezelfde uitbater) kost maar 0.20 cent
Privé bedrijf 0.22 cent
In uw container thuis 0.35 cent

Limburg.net is toch een voorschot betalen en dan krijg je 12 gratis medigingen + 120kg (voor 2 personen) bij is is dat 180kg

Daarna 18cent per kg.
Indien uw voorschot niet op is neem je het mee naar volgend jaar.

Ik vind het veel handiger voor die grijze container te gebruiken dan die grijze vuilzakken van vroeger.
In bassenge is nog alles in zaken zeker? Stuk of 4 verschillende?
In Riemst zijn het nog steeds de zwarte zakken. Wij brengen de pampers altijd bij mijn ouders, omdat ze daar niet wegen :unsure: . Bij ons is het op gewicht en in containers. PMD wel in zakken. Alles in het containerpark ook gratis. Alleen mag je maar 1 keer per dag gaan per containerpark :unsure: .

Ik moest kakken op het werk, kom ik van toilet en besef dat ik mijn badge, sleutels, laptop & werkmateriaal kwijt ben. (Was net toegekomen in dit gebouw op de 4de verdieping waar bijna niemand komt)

Ik had iemand gehoord terwijl ik aan het kakken was, dus il dacht dat die da had meegenomen.

Ik bel naar mijne chef in Gent, om dat te melden. kijkt hij op de camera beelden, was ik blijkbaar al ons lokaal binnengeweest om mijn materiaal te leggen (incl badge voor de deur te openen).

Ik kon dat dus bijna niet meer herinneren. Hopelijl geen jongdementie :unsure:
Wel goed uitgelachen geweest, toch zalig gescheten

Echter 70€ vs 3€? Van zo'n groot verschil schrok ik toch van.
Wel appelen met appelen vergelijken he. ´t is 70€ op volume (4× 1/2m³ blijkbaar) aan huis opgehaald vergeleken met 3€ op hoogstwaarschijnlijk gewicht zelf afgeleverd.
En niet heel duidelijk maar volgens mij zijt ge ook nog eens prijzen voor Grof Vuil en (A)Hout doorheen aan´t hutselen....

Terug
Bovenaan