Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Wel appelen met appelen vergelijken he. ´t is 70€ op volume (4× 1/2m³ blijkbaar) aan huis opgehaald vergeleken met 3€ op hoogstwaarschijnlijk gewicht zelf afgeleverd.
En niet heel duidelijk maar volgens mij zijt ge ook nog eens prijzen voor Grof Vuil en (A)Hout doorheen aan´t hutselen....
Ivm dat laatste. Ja maar eigenlijk ook neen tegerlijkertijd he ;)

Een kast van A-hout wordt aanzien als grof vuil als je dat laat ophalen thuis. En je betaalt dan per volume.
In het containerpark wordt dan gewoon aanzien als A-hout (zo werd dat ingegeven als ze mijn wagen wogen) en daar gooide ik dus heel die kast bij het A-hout. En in het containerpark betaal je het per kg. (en niet per volume)

Dus vergelijk ik appelen met peren? Ja eigenlijk wel maar als ik gewoon kijk wat ik effectief betaal is het nog altijd 70€ vs 3€ voor identiek dezelfde kast(je). Maar goed: Ik had die keuze.

Laatst bewerkt:
MSN,

wat voor een schijt nieuws pagina is dat eigenlijk. Lijkt me erg duidelijk dat daar geen betalende journalisten zitten.
*snip*
Maar je hebt toch op de link geklikt.
Wat kan MSN het schelen dat jij het kak vind, zolang je op hun links blijft klikken en de links delen op een forum zodat anderen er ook op klikken om nadien op hun beurt hun verontwaardiging over de inhoudelijke kak te verspreiden?

Stop toch allemaal eens met meegaan in die clickbait kak. Je helpt de kak in stand houden.

Natuurlijk is zelf afval binnenbrengen altijd goedkoper.
Maar zelf als je altijd je afval ergens binnenbrengt en eigenlijk niks gebruik maakt van hun diensten mag je 24 euro betalen dus in mijn regio.
(ik heb zelf de makkelijke mogelijkheid om dit te doen zonder veel gedoe, maar door die 24 euro zou ik gewoon break-even draaien).

de 24 euro zou dus dienen voor:
Het sponsoren van mooimakers (maar die krijgen maar iets van 90 euro op 1 jaar)
En een kalender (die je dus niet nodig hebt)
en een container die je niet nodig hebt en in de weg staat.
Krijgen Mooimakers een premie in jullie gemeente?
Zelf kan ik twee keer per jaar 10 vuilzakken gaan afhalen (5 huishoudelijk afval, 5 pmd, per keer) en dat is het. Hiermee kom ik eigenlijk niet toe daar ik minstens éénmaal per week afval ga rapen. Niet om te klagen want het blijft vrijwilligerswerk, maar het zou wel leuk zijn als je er zelf niet voor zou moeten betalen.

Krijgen Mooimakers een premie in jullie gemeente?
Zelf kan ik twee keer per jaar 10 vuilzakken gaan afhalen (5 huishoudelijk afval, 5 pmd, per keer) en dat is het. Hiermee kom ik eigenlijk niet toe daar ik minstens éénmaal per week afval ga rapen. Niet om te klagen want het blijft vrijwilligerswerk, maar het zou wel leuk zijn als je er zelf niet voor zou moeten betalen.

Bedankt 😉 vind mooimakers wel een. Goed initiatief.

Staat toch zo op de website:

Bedankt 😉 vind mooimakers wel een. Goed initiatief.

Staat toch zo op de website:
Lap, daar hebben ze het wel mooi geregeld.
Die vergoeding is bijkomstig maar die verzekering is zeker interessant. Heb het zelf al een aantal keer voor gehad dat ik bezig ben met afval rapen en net op tijd zag dat er een fietser aankwam (ik loop in tegenovergestelde richting, maar sommige klojo's remmen niet af) en me al enkele keren afgevraagd wie er zou opdraaien voor de schade mochten we botsen.

Dit is al een redelijk oude opname. Wat ik me hierbij vooral afvraag: waar zijn de ouders.
Ik heb zelf mijn stiefzoon toen hij tien was de basis geleerd van een pistool (laden, richten, veiligheid, blokkering op lossen,...), en in deze situatie zou ik als ouder zelf op de kinderen afstappen om hen te ontwapenen alvorens ze iets dom doen of een agent de trekker over haalt.

1000028935.jpg

Goed dat Nienke een veelvoorkomende naam is en ze niet weten dat ze 23j. is, een bachelor lager onderwijs heeft en enkel in de Limburg solliciteert

Bekijk bijlage 43861

Goed dat Nienke een veelvoorkomende naam is en ze niet weten dat ze 23j. is, een bachelor lager onderwijs heeft en enkel in de Limburg solliciteert

Limburg. Niet de Limburg

oh nee, na 't school staan er kinderen een kwartier op de bus te wachten, mijne lichtinval!! 175€ boete alstublieft zeg.
de gemeenteraad die zo'n maatregelen goedkeurt, mogen ze direct ontbinden en verbieden om terug op te komen.

oh nee, na 't school staan er kinderen een kwartier op de bus te wachten, mijne lichtinval!! 175€ boete alstublieft zeg.
de gemeenteraad die zo'n maatregelen goedkeurt, mogen ze direct ontbinden en verbieden om terug op te komen.
Ze zitten op vensterbanken tegen de ramen, leunen tegen auto's die op opritten staan, laten zwerfvuil achter, .... Als je dan de foto's bekijkt liggen die vensterbanken al minstens 5m achter de rooilijn, dus moet er daar sowieso al niemand komen.
Gewoon laten doen, want het is maar voor een kwartier?

de lichtinval is maar een domme reden want als ze gewoon voor uw ruiten staan is die lichtinval ook weg he, maar 't is idd. wel meer dan dat als ge het artikel leest. Allez, dat gedrag is gewoon crapuleus. En er is al sensibilisering geweest, dan moeten ze ook niet wenen als er streng wordt opgetreden he. Dat is weer gewoon spijtig dat het zo ver moet komen en jongeren (in dit geval, mensen in het algemeen) totaal geen respect hebben voor de eigendom en rechten van anderen.

Ik zou toch ook geen bushalte vlak voor mijn deur moeten hebben. Alles waar ge maar enigszins op kunt zitten wordt door Jan en alleman als wachthokje voor de bus gebruikt.

Ze zitten op vensterbanken tegen de ramen, leunen tegen auto's die op opritten staan, laten zwerfvuil achter, .... Als je dan de foto's bekijkt liggen die vensterbanken al minstens 5m achter de rooilijn, dus moet er daar sowieso al niemand komen.
Gewoon laten doen, want het is maar voor een kwartier?
Over dat zwerfafval: ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de gemeente. In het dorp hier staan momenteel enkele tijdelijke haltes (zal ongeveer twee jaar zijn) omwille van wegenwerken en omdat ze druk bezocht zijn is er natuurlijk ook het probleem van zwerfafval. Al eens een mail gestuurd naar de gemeente om een afvalbak te voorzien, maar zij kaatsen dit af met te zeggen dat dit de verantwoordelijkheid van de lijn is.
Tja, zo blijven we bezig en ga ik maar regelmatig die haltes schoonmaken.

past ook wel in het rijtje: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08/31/geen-vrijkaarten-meer-voor-de-kermis-in-sint-truiden/

De stad Sint-Truiden is gestopt met het uitdelen van vrijkaarten op de opening van de augustuskermis. Met die kaarten konden kinderen gratis 1,5 uur lang de kermis bezoeken, maar dat liep de laatste jaren uit de hand.
"Kinderen maken er natuurlijk een sport van om zoveel mogelijk attracties te bezoeken op 1,5 uur tijd", gaat de schepen verder. "Dat ging vaak gepaard met geduw, getrek en chaos. Kinderen staken elkaar voorbij in de rij. Het was daarom niet meer aangenaam voor gezinnen met kinderen om de kermis te bezoeken."
insert "this is why we can't have nice things"-meme. Vind het wel spijtig dat de aandacht vooral gaat naar het gebrekkige gedrag van de kinderen, maar uiteindelijk is dat toch ook weer aan de ouders om dat bij te sturen. Aangezien ze spreken over kinderen, zou ik toch verwachten dat die daar ook aanwezig zijn.

Terug
Bovenaan