Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Imog

Ik reken gewoon het verschil de zak waar je 15kg in zou mogen steken (maar waar je wrsclk nooit aan komt en wekelijks wegdoet) en effectief 15 kg met het diftar systeem.

In de zomer komen ze iedere week in de winter op de 2weken. Maar daar ligt het prijsverschil niet (dat is in totaal 8 euro op jaarbasis ofzo). Het verschil zit hem in de 24 euro jaarlijkse kosten + de prijs/kg die enorm hoog is 0,35 euro per kg. Dat is niet veel maar wel als je het bekijkt op jaarbasis.

Zeker als je luiers hebt , want ze maken er geen onderscheid in hier ...
Sommige oudere mensen hebben hetzelfde probleem als baby's.

De GFT bak is in principe de betere optie als je meer dan 130 kg GFT hebt per jaar hebt , ander is het goedkoper om het bij de rest te gooien...

Ze werken ook nog met een overgangssysteem dat je gewoon een extra sticker van 0,80 cent op je zak moet plakken en de kilo's maken niet uit , laat ons zeggen dat ik zo lang mogelijk dat systeem ga gebruiken.
Die bakken/containers zijn wel een gemak als je ze eens gewoon bent. Je kan er als eens iets groot of scherp in doen waar een zak scheurt en als die dicht is stinkt het ook niet, itt een halfvolle zak. Wij zijn nu teruggaan naar zakken in Limburg en ik mis die bak toch.

Over dat zwerfafval: ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de gemeente. In het dorp hier staan momenteel enkele tijdelijke haltes (zal ongeveer twee jaar zijn) omwille van wegenwerken en omdat ze druk bezocht zijn is er natuurlijk ook het probleem van zwerfafval. Al eens een mail gestuurd naar de gemeente om een afvalbak te voorzien, maar zij kaatsen dit af met te zeggen dat dit de verantwoordelijkheid van de lijn is.
Tja, zo blijven we bezig en ga ik maar regelmatig die haltes schoonmaken.

Maar nee toch
Als er geen vuilbak is dan neem je het mee naar de volgende vuilbak, je bestemming of mee naar huis

Als je het tot aan de bushalte hebt kunnen dragen zal je het ook wel naar huis kunnen dragen.

Maar nee toch
Als er geen vuilbak is dan neem je het mee naar de volgende vuilbak, je bestemming of mee naar huis

Als je het tot aan de bushalte hebt kunnen dragen zal je het ook wel naar huis kunnen dragen.
Dat zou mijn reactie ook zijn, alleen ben ik realistisch genoeg om te weten dat het zo niet werkt. Hoe moeilijk kan het zijn om bij een halte direct ook een vuilbak te plaatsen?

Dat zou mijn reactie ook zijn, alleen ben ik realistisch genoeg om te weten dat het zo niet werkt. Hoe moeilijk kan het zijn om bij een halte direct ook een vuilbak te plaatsen?
Hier zijn er op het plaatselijke speelplein 2 banken, ruim geschat 2 meter tussen de banken. Met in het midden tussen die 2 banken een vuilnisbak. En nog liggen die banken en de omgeving errond vol met afval. Een vuilnisbak erbij verandert het probleem niet hoor, het is de mentaliteit van de mensen die het probleem is.

Veel gemeentes hebben de vuilbakken bij de haltes (en bankjes) weggehaald omdat ze vooral gebruikt werden voor huisvuil te dumpen. Toen ik nog in een stad woonde, woonde er in mijn straat zo'n oudere man die je elke avond de straat zag oversteken om zijn afval van die dag in zo'n vuilbak te gaan gooien.
In de gemeente waar ik nu woon, hebben ze bij de vorige gemeenteraad beslist om de vuilbakken terug te plaatsen, ik ben benieuwd voor hoe lang.

Op hondenweides zitten de vuilbakken ook gewoonlijk vol met huisvuil …
Sluikstorten is weer goed aan het toenemen , overlaatst blijkbaar enen zijn afgewerkte olie komen storten bij ons in de polder …

is een beetje zoals met elke plek waar mensen hun afval mogen achterlaten. Vroeger kwamen ze hier elke maand het glas ophalen en dan zetten mensen enkel hun glas buiten, want de vuilophaling neemt natuurlijk niets anders mee. Nu hebben ze dat sinds enkele maanden besloten om dat af te schaffen en in plaats van dat hebben ze glasbollen geplaatst. Gevolg: regelmatig zie je daar wel wat zakken met rommel staan tegen die glasbol.

01202ef7-5b93-427b-a07f-4f94ec6fae83.jpg
foto's als deze: het blijft toch gek dat we zoveel bereikt hebben op technologisch vlak, maar er tegelijkertijd miljoenen mensen in omstandigheden leven die bare-minimum zijn (of zelfs eronder). En dan wij maar zagen over dingen als lichtinval of te weinig plaats om al ons gerief te stockeren of zo.
In dit geval: algoed at ze binnenkort allemaal mogen verhuizen om plaats te maken voor Trump Riviera. /s

Vriendin die haar tenured hoofddocentschap aan de unief opgeeft om vakcoördinator te worden op een middelbare school.

edit: Een vriendin, niet mijn partner voor alle duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
1 fatbike met 3 man op. Over het gevaarlijkste kruispunt hier in de buurt.

Niet dat ik als puber geen stoten heb uitgehaald, maar wij deden dat in het veld om zo niet betrapt te worden.

Ik fiets stevig door, halftien 't is al donker, verlaten weg langs industrieterrein met straatverlichting. Meisje alleen op de fiets 15 meter voor mij hoort de wielen, kijkt achterom en verhoogt tempo. Ze zal nog 5 keer verschrikt omkijken voor ik afsla richting thuis. Wat is dan het protocol ? Trager rijden, voorbij steken, stoppen ?

Ik fiets stevig door, halftien 't is al donker, verlaten weg langs industrieterrein met straatverlichting. Meisje alleen op de fiets 15 meter voor mij hoort de wielen, kijkt achterom en verhoogt tempo. Ze zal nog 5 keer verschrikt omkijken voor ik afsla richting thuis. Wat is dan het protocol ? Trager rijden, voorbij steken, stoppen ?
Waar je u zelf goed bij voelt zeker? Maar inhalen geeft die persoon mogelijks meer stress, dus trager rijden of even stoppen?

Hard hijgend trachten voorbij te steken.

En toch moeten opgeven uiteindelijk.

Oh, wacht, elektrisch zeker.

Laatst bewerkt:
Inhalen om te zeggen dat je geen viespeuk bent?

Meer trainen. Er af gereden worden door een meisje van 15 is schaamtelijk.

Terug
Bovenaan