Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Bakfiets tot de dood!

"Sterre kwam haar hele leven, omwille van zijn vettige haren en slordige kleren, niet aan de bak. Maar nu Sterre, moet je niet meer je eigen groenten kweken. Vandaag bak je er wel wat van en fiets je de tuin van eden tegemoet."

“We merken de laatste jaren dat mensen vragen naar een andere manier van afscheid nemen. Ze willen het intiemer en duurzamer.”

Lees: “ we merken dat een groeiend aantal zelfverklaarde influencers en hun veelal deeltijdwerkende hippe volgertjes, ook graag eens een story of post willen maken over een overlijden. Maar eentje die ook volledig aesthetic klopt dan. Vandaar dit initiatief”

Je hebt er ook voor een kist; https://www.rouwbakfiets.nl/.

Weer inderdaad een hip initiatief waar geen vraag naar is.
Ieder zijn meug zeker.
Had onlangs wel een gesprek met klanten waarvan de man Belg en de vrouw Nederlandse. Nadien kwam er ook ter sprake dat haar zus recent was overleden en hoe de begrafenis in Nederlands gegaan was. Was op een soort huifkar door het dorp gegaan in een doorzichtige "kist" gemaakt van takken. Vervolgens dan ergens in zo'n speciaal bos begraven aan de voet van een boom. Ze haalde ook haar GSM boven en liet er de foto's van zien. Zie je daar dus echt die dame liggen op die kar in iets dat de vorm heeft van een kist maar dan gemaakt uit wat takken. Ben misschien nog wat ouderwets op dat vlak ofzo maar dat vond ik toch lichtjes ongemakkelijk :D

Ieder zijn meug zeker.
Had onlangs wel een gesprek met klanten waarvan de man Belg en de vrouw Nederlandse. Nadien kwam er ook ter sprake dat haar zus recent was overleden en hoe de begrafenis in Nederlands gegaan was. Was op een soort huifkar door het dorp gegaan in een doorzichtige "kist" gemaakt van takken. Vervolgens dan ergens in zo'n speciaal bos begraven aan de voet van een boom. Ze haalde ook haar GSM boven en liet er de foto's van zien. Zie je daar dus echt die dame liggen op die kar in iets dat de vorm heeft van een kist maar dan gemaakt uit wat takken. Ben misschien nog wat ouderwets op dat vlak ofzo maar dat vond ik toch lichtjes ongemakkelijk :D
ik denk dat Nederlanders vanuit hun protestantse achtergrond al gewoon wat opener of vrijer zijn dan wij met onze katholieke achtergrond waarbij traditie heel belangrijk is. Want ook al is een groot deel van België nu atheïst, die achtergrond zit toch nog een stuk in onze genen.

ik denk dat Nederlanders vanuit hun protestantse achtergrond al gewoon wat opener of vrijer zijn dan wij met onze katholieke achtergrond waarbij traditie heel belangrijk is. Want ook al is een groot deel van België nu atheïst, die achtergrond zit toch nog een stuk in onze genen.
In Nederland zit het geloof er nochtans nog dieper in dan hier. De "biblebelt" die ze daar nog hebben, zou ik niet bepaald open of vrij noemen.

vliegtuigprijzen.

ik snap soms die groene jongens wel hoor. de logica is ver te zoeken.

Dus ik heb geboekt :
brussel bangkok, meteen doorreis bangkok osaka, (heenvlucht)
bangkok brussel (terugreis).
prijs 1166 euro.

however, als ik enkel deel 1 en 3 van de 3 vluchten had genomen,
dus enkel brussel bangkok en bangkok brussel,
op dezelfde data, ging me dat 20 euro duurder zijn !

Dus concreet: ik heb de vlucht van bangkok osaka gratis gekregen, en nog es 20 euro korting! das dus 5,5 uur in de lucht kerosine verbruiken, die blijkbaar gratis is.

zoiets krijg je toch niet uitgelegd....

In Nederland zit het geloof er nochtans nog dieper in dan hier. De "biblebelt" die ze daar nog hebben, zou ik niet bepaald open of vrij noemen.
Ja, in die Bible Belt houden ze zich strikt aan de Bijbel, maar het is toch meer in die beleving hoor. Ga naar een katholieke dienst en dat is 90% opgebouwd uit tradities en riten. Ga naar een protestantse dienst en dat is gebed, lied, lezing, lied, gebed en geen riten of tradities.
Ze zijn ook los van een centraal bestuur. Iedereen kan zijn eigen kerkgemeenschap beginnen en lezingen geven en de Bijbel interpreteren zoals hij wil (buiten de grote geloofslijnen zoals 3 in 1 Godheid, hemel en hel). Of je nu bakker, elektricien, of ambtenaar bent: iedereen kan zijn eigen Bijbelstudiegroepje starten.
Die vrijheid heb je niet binnen de katholieke kerk, daar heb je een sterke aanwezige hiërarchie en zij bepalen wie mag preken in hun kerk en wat er geleerd moet worden.

Dus algemeen gezien is het wel zo dat de protestantse achtergrond ervoor gezorgd heeft dat NL vrijer en opener is qua denken dan wij met onze katholieke achtergrond die ervoor gezorgd heeft dat we meer aan traditie vasthangen. Dat is ook gewoon algemeen he. Niet elke Nederlander zal open zijn en ook niet elke Belg gaat waarde hechten aan tradities. En het is ook niet zo dat religie alleen de vormende factor is geweest in het verschil van denken, maar het heeft zeker een invloed gehad.

Terug
Bovenaan