Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Artikel uit het nieuwsblad over een grap voor een huwelijk.

Die vrouw heet dus Tatanka.

Ik stel mij daarbij ofwel nen buffel of ne native amerikaanse wrestler bij voor.

Wie noemt er in godsnaam zijn of haar dochter Tatanka.

:wtf:
ah, ge hebt de naam even gegoogled :p

Maar verschilt toch niet veel van Tatjana en ik weet hoe ze in de jaren '90 geen problemen hadden met Tatjana :p

Zou gewoon denken dat het een Russische naam is.

Onze BG-reporter ging ter plaatse en vroeg het aan de vader.

Vader: We wouden eigenlijk Bianca kiezen, maar zijn geen fan van het hele “bi” gebeuren, dus gingen we voor iets waar ik en mijn vrouw wel fan van waren, onze tattoo’s. Zo kwamen we bij “Tatanca” uit. Het is mijn vrouw die ervoor koos om de naam dan op te frissen naar “Tatanka”.

Er was/is ook wel de trend om je kinderen een zo uniek mogelijke naam te geven, los van of dat nu wat goed klinkt, mensen het kunnen uitspreken, of algemene common sense.

Ik weet in mijn omgeving twee tieners, de ene heet Toushka (is dat misschien Russisch? Nee, haar ouders vonden het een goed idee het kind te noemen naar het feit dat ze "touche" hadden) en een andere Isto (een of andere combinatie van initialen van de ouders).

Onze BG-reporter ging ter plaatse en vroeg het aan de vader.

Vader: We wouden eigenlijk Bianca kiezen, maar zijn geen fan van het hele “bi” gebeuren, dus gingen we voor iets waar ik en mijn vrouw wel fan van waren, onze tattoo’s. Zo kwamen we bij “Tatanca” uit. Het is mijn vrouw die ervoor koos om de naam dan op te frissen naar “Tatanka”.
Betekent de naam Tatanka niet bizon?
Mijn vrouw heeft een rugzak van het merk Tatanka en daar staat een bizonlogo op.

dat is toch zo'n wtf verhaal: de vader ontvoerd zijn 3 kinderen - toen 8, 6 en 5 - na een ruzie met zijn vrouw en verdwijnt met hen in de wildernis. Om te overleven pleegt hij blijkbaar inbraken. Dan vier jaar na de ontvoering gaat het (voor de vader) mis. De politie wordt verwittigd voor een inbraak en het blijkt de vader met een kind te zijn. Ze trachten te vluchten op een quad, maar d.m.v. spijkermatten worden ze gestopt waarop de vader richting een politieagent schiet. Deze schiet terug en de vader raakt dodelijk gewond.

Zou me niet verbazen moest vader onder de noemer van 'sovereign citizen' of aanverwanten vallen.

Die zijn zeer anti-overheid of zelf autoriteit. Gelukkig komt dat in België (nog?) niet veel voor

Zou me niet verbazen moest vader onder de noemer van 'sovereign citizen' of aanverwanten vallen.

Die zijn zeer anti-overheid of zelf autoriteit. Gelukkig komt dat in België (nog?) niet veel voor
Of een mentale stoornis genre schizofrenie die nooit werd gediagnosticeerd of behandeld, daar denk ik toch altijd eerst aan als er iemand plots zo'n compleet gestoorde dingen begint te doen.

Of een mentale stoornis genre schizofrenie die nooit werd gediagnosticeerd of behandeld, daar denk ik toch altijd eerst aan als er iemand plots zo'n compleet gestoorde dingen begint te doen.
Het ene sluit het andere niet uit.

Maar het zal wel wat beroepsmisvorming van mijn kant zijn, waardoor ik daar eerder aan denk

infoavond op school. Het ging over huiswerk. 1 van de mama's en plein public: "ja da huiswerk, daar begin ik ni aan zenne, ik krijg daar de **@$@ van, ik scheur het in stukken vanéén, zie maar dat ze alles leren op school"

ok :wtf:

infoavond op school. Het ging over huiswerk. 1 van de mama's en plein public: "ja da huiswerk, daar begin ik ni aan zenne, ik krijg daar de **@$@ van, ik scheur het in stukken vanéén, zie maar dat ze alles leren op school"

ok :wtf:
Hier is dat morgen. Ik ga mee naar de hobby. De mama gaat naar school. Dat is toch al een ergernis minder.

Ge verschiet ervan hoeveel mensen met rare ideeën er rondlopen. Je kind zou thuis maar eens iets moeten doen 🤷‍♂️

Artikel uit het nieuwsblad over een grap voor een huwelijk.

Die vrouw heet dus Tatanka.

Ik stel mij daarbij ofwel nen buffel of ne native amerikaanse wrestler bij voor.

:wtf:
Ooit zo is een ´blauwtje´ gelopen. Op mijn werk liep een nieuwe collega rond, ongelofelijk knappe verschijning maar nogal introvert.

Enkele dagen nadien zit ik samen met een collega te klagen over zaken die niet in orde waren, en ik kon zien wie bepaalde documenten (fout) had ingevuld.

Zie ik de naam Arizona staan en vraag luidop en lachend aan mijn collega "Arizona, is dat geen paard?". Collega schiet in de lach en doet met zijn ogen teken naar de collega naast hem. Bleek Arizona de knappe nieuwe collega te zijn.

Ik moet er geen tekeningske bij maken dat onze band nadien niet echt sterk is geworden :unsure:

Ooit zo is een ´blauwtje´ gelopen. Op mijn werk liep een nieuwe collega rond, ongelofelijk knappe verschijning maar nogal introvert.

Enkele dagen nadien zit ik samen met een collega te klagen over zaken die niet in orde waren, en ik kon zien wie bepaalde documenten (fout) had ingevuld.

Zie ik de naam Arizona staan en vraag luidop en lachend aan mijn collega "Arizona, is dat geen paard?". Collega schiet in de lach en doet met zijn ogen teken naar de collega naast hem. Bleek Arizona de knappe nieuwe collega te zijn.

Ik moet er geen tekeningske bij maken dat onze band nadien niet echt sterk is geworden :unsure:
Zonde, want die kon waarschijnlijk goed rijden.

Dat begint meer en meer in België.. vaak wel Nederlanders die met van die met ‘natte’ handtekening ondertekende epistels van brieven afkomen. 😅

Het toch al niet te groot empatisch vermogen van www.mijnwoordenboek.nl
Ik zocht het Spaanse woord voor "dwerg", ik kreeg de vertaling gevolgd door een voorbeeldzin

Resultaat: no puedes salir con ese chico porque es un enano (je kunt niet uitgaan met die jongen want het is een dwerg :unsure: )

Ja, in die Bible Belt houden ze zich strikt aan de Bijbel, maar het is toch meer in die beleving hoor. Ga naar een katholieke dienst en dat is 90% opgebouwd uit tradities en riten. Ga naar een protestantse dienst en dat is gebed, lied, lezing, lied, gebed en geen riten of tradities.
Ze zijn ook los van een centraal bestuur. Iedereen kan zijn eigen kerkgemeenschap beginnen en lezingen geven en de Bijbel interpreteren zoals hij wil (buiten de grote geloofslijnen zoals 3 in 1 Godheid, hemel en hel). Of je nu bakker, elektricien, of ambtenaar bent: iedereen kan zijn eigen Bijbelstudiegroepje starten.
Die vrijheid heb je niet binnen de katholieke kerk, daar heb je een sterke aanwezige hiërarchie en zij bepalen wie mag preken in hun kerk en wat er geleerd moet worden.

Dus algemeen gezien is het wel zo dat de protestantse achtergrond ervoor gezorgd heeft dat NL vrijer en opener is qua denken dan wij met onze katholieke achtergrond die ervoor gezorgd heeft dat we meer aan traditie vasthangen. Dat is ook gewoon algemeen he. Niet elke Nederlander zal open zijn en ook niet elke Belg gaat waarde hechten aan tradities. En het is ook niet zo dat religie alleen de vormende factor is geweest in het verschil van denken, maar het heeft zeker een invloed gehad.
Protestantisme was vaak de meer fundamentalistische beweging tegenover de vrijere maar corrupte katholieke kerk. Zo hadden protestanten veel meer regels over toegelaten kledij en het verboden zijn van muziek dan katholieken. Bij sommige protestanen gingen er in steden bijvoorbeeld soms patrouilles rond om te luisteren bij elke voordeur of er niemand in het geniep viool zat te spelen, en heb nog gelezen van een incident waar katholieken om hun protestante buren te jennen een volksfeest organiseerden in hun wijk waarin vrij gedanst en muziek gemaakt mocht worden en vrouwen met los haar en ontblote schouders rondliepen (het incident is gekend door een bewaarde klachtbrief van een protestant die maar niet kon zwijgen over die ontblote schouders). Dat gebrek aan hierarchie was een reactie op de volledig corrupte hi¨rarchie van de katholieke kerk maar dat vertaalde zich niet echt in een vrije beleving van religie, vaak integendeel. Protestanten zetten zich af tegen het "decadente" van de katholieken.

Om maar te zeggen dat op dat vlak eigenlijk ook het omgekeerde argument gemaakt zou kunnen worden en je zou kunnen verwachten dat Nederland minder vrij was.

Het toch al niet te groot empatisch vermogen van www.mijnwoordenboek.nl
Ik zocht het Spaanse woord voor "dwerg", ik kreeg de vertaling gevolgd door een voorbeeldzin

Resultaat: no puedes salir con ese chico porque es un enano (je kunt niet uitgaan met die jongen want het is een dwerg :unsure: )
Dat lijkt me een perfect normale uitspraak in Mexico eigenlijk, misschien nog net iets te proper voor casual gebruik zelfs.

Terug
Bovenaan