Mini
Banned
wat mij betreft, de goedkoopste en meest permanente manier.op welke manier?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wat mij betreft, de goedkoopste en meest permanente manier.op welke manier?
En enkel na de gebeurtenis of ervoor ook al? Als ge weet dat het gaat mislopen, kunt ge toch beter ingrijpen op voorhand, dan wachten tot er slachtoffers vallen?wat mij betreft, de goedkoopste en meest permanente manier.
Dan moet je ook wel alles citeren, hè. https://www.socialevraagstukken.nl/strenger-straffen-kan-werken/Het is maar wie het zegt zeker?
strenger straffen kan wel degelijk werken
Prof.mr. T.A. (Theo) De Roos, hoogleraar straf- en strafprocesrecht aan de Universiteit van Tilburg.
Beetje ironisch, want hij zegt dus precies hetzelfde als wat ik al zei. En compleet het tegenovergestelde als wat Mini, Patj en TooChé zeiden.Strengere straffen helpen niet bij zware, wel bij lichtere vergrijpen
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat zowel strenger straffen als het invoeren van minimumstraffen nauwelijks effect heeft.
Rechtswetenschappers stellen daarom unaniem vraagtekens bij de wenselijkheid van het wetsvoorstel [om strenger te straffen].
(...)
Het wetsvoorstel betreft zware criminelen, denk aan verkrachtings- en moordzaken. Veel van deze criminelen hebben psychiatrische problemen. Deze vaak gestoorde criminelen zullen zich niet laten weerhouden door een hogere straf, waardoor er dus geen preventieve werking vanuit zal gaan. Het enige voordeel van een gestoorde langer opsluiten is dat deze langer uit de maatschappij wegblijft. Maar als dat het enige doel is, dan kan men de veroordeelde beter doodschieten - dan ben je er helemaal van af… Maar dat is, mag ik hopen, voor verreweg de meeste mensen volstrekt onacceptabel.
(...)
Voor lichtere vergrijpen kunnen strengere straffen wel effect hebben. Bij delicten die in principe iedereen zou kunnen begaan zal een hogere strafmaat wél preventief kunnen werken. Bijvoorbeeld bij het rijden onder invloed of bij milieudelicten.
Essentieel is behandeling en opleiding in de gevangenis.
Dat de regering luistert naar de roep vanuit de maatschappij om strenger te straffen, begrijp ik. Vergelding speelt hierbij een belangrijke rol, en is ook mijns inziens een factor die meespeelt in de strafmaat. Maar wil men strengere straffen ook laten werken op het gebied van veiligheid dan zal het niet de kennis van de wetenschap moeten negeren. Want strenger straffen kan wel degelijk werken, maar wel bij de juiste groep en onder de juiste omstandigheden.
wat mij betreft, de goedkoopste en meest permanente manier.
Klopt. Daarom is het erg vreemd dat justitie zoveel recidivisten vervroegd vrijlaat.En enkel na de gebeurtenis of ervoor ook al? Als ge weet dat het gaat mislopen, kunt ge toch beter ingrijpen op voorhand, dan wachten tot er slachtoffers vallen?
Erna, uiteraard.En enkel na de gebeurtenis of ervoor ook al? Als ge weet dat het gaat mislopen, kunt ge toch beter ingrijpen op voorhand, dan wachten tot er slachtoffers vallen?
Waarom recidivisten, waarom niet iets doen voor ze een misdaad begaanKlopt. Daarom is het erg vreemd dat justitie zoveel recidivisten vervroegd vrijlaat.
Daar is uw slachtoffer vet mee, want de schade is daarmee niet van de baan.Erna, uiteraard.
Exactly, maar dat is ook net het punt dat ik wil maken. De quote van Pardal is ook maar 1 regel uit een gans text, zonder enige nuance.Dan moet je ook wel alles citeren, hè. https://www.socialevraagstukken.nl/strenger-straffen-kan-werken/
Beetje ironisch, want hij zegt dus precies hetzelfde als wat ik al zei. En compleet het tegenovergestelde als wat Mini, Patj en TooChé zeiden.
Dus nee, eigenlijk hangt het niet zo erg af van wie het zegt. Er is namelijk behoorlijk een consensus onder de wetenschappers.
Mooie boutade. Alleen is de meest permanente manier absoluut niet de goedkoopste. Ga je toch moeten kiezen.
Nee klopt. Maar daar draait het niet om, de schade kan je nooit ongedaan maken.Daar is uw slachtoffer vet mee, want de schade is daarmee niet van de baan.
Maar wel voorkomen niet? Als ge weet wat de mogelijke triggers zijn? Waarom dan niet direct ingrijpen?Nee klopt. Maar daar draait het niet om, de schade kan je nooit ongedaan maken.
Niemand die zegt dat je niet preventief mag proberen in te grijpen. Maar dat sluit daarom niet uit dat je na de feiten geen zeer strenge straffen moogt uitspreken.Maar wel voorkomen niet? Als ge weet wat de mogelijke triggers zijn? Waarom dan niet direct ingrijpen?
Het kan toch niet dat ge zelf niet beseft dat het allemaal zo simpel niet is?Maar wel voorkomen niet? Als ge weet wat de mogelijke triggers zijn? Waarom dan niet direct ingrijpen?
Hahaha, de ironie.Neen. Als je de regels vd samenleving niet volgt, moet je eruit geflikkerd worden.
Als die strenge straffen veel geld/middelen/plaatsen kosten en geen hol opbrengen, terwijl er alternatieven zijn waarvan bewezen is dat ze beter werken (hallo Noorwegen), wat is dan nog het punt behalve de wraaklustige HLN-commentators tevreden stellen?Niemand die zegt dat je niet preventief mag proberen in te grijpen. Maar dat sluit daarom niet uit dat je na de feiten geen zeer strenge straffen moogt uitspreken.
Maar de rest van de tekts van Pardal bevestigt de quote. De rest van de tekst ontkracht jouw quote. Er is wetenschappelijke consensus over het feit dat zwaarder straffen niet werkt voor zware criminelen en veelplegers, en al helemaal niet zonder de zware omkadering eromheen van rehabilitatie.Exactly, maar dat is ook net het punt dat ik wil maken. De quote van Pardal is ook maar 1 regel uit een gans text, zonder enige nuance.
met een boom en een stuk touw kom je al heel ver, en dat kost niets.Als die strenge straffen veel geld/middelen/plaatsen kosten en geen hol opbrengen, terwijl er alternatieven zijn waarvan bewezen is dat ze beter werken (hallo Noorwegen), wat is dan nog het punt behalve de wraaklustige HLN-commentators tevreden stellen?
Ah, altijd interessant hoe mensen opgegroeid in de door henzelf verguisde pampermaatschappij zo denken.met een boom en een stuk touw kom je al heel ver, en dat kost niets.
Just saying
Eerlijk is eerlijk de straffeloosheid mag wel eens gaan stoppen. Hoeveel permbans moet iemand krijgen voordat het effectief permanent is? Wraakroepend toch gewoon en tekenend voor dit softie pamperforum.Ah, altijd interessant hoe mensen opgegroeid in de door henzelf verguisde pampermaatschappij zo denken.
Ik wil geloven (de cijfers zijn er ook) dat de aanpak in Noorwegen werkt, echter denk ik niet dat er in België al veel gevangenissen zijn die dat soort faciliteiten heeft. Als men de cijfers kan voorleggen mag men gerust in België ook zo'n gevangenis uit de grond stampen en kijken wat de resultaten hier zijn na x aantal jaren tegenover de meer traditionele gevangenissen.Als die strenge straffen veel geld/middelen/plaatsen kosten en geen hol opbrengen, terwijl er alternatieven zijn waarvan bewezen is dat ze beter werken (hallo Noorwegen), wat is dan nog het punt behalve de wraaklustige HLN-commentators tevreden stellen?
Nieuw forum, nieuwe lei heEerlijk is eerlijk de straffeloosheid mag wel eens gaan stoppen. Hoeveel permbans moet iemand krijgen voordat het effectief permanent is? Wraakroepend toch gewoon en tekenend voor dit softie pamperforum.

Als preventie gefaald heeft, en heraahldelijk straffen en heropvoeden ook falen, rest er maar 1 maatregel meer die de maatschappij beschermd.Ah, altijd interessant hoe mensen opgegroeid in de door henzelf verguisde pampermaatschappij zo denken.