Het probleem dat dat gaat oplossen is meer middelen, zowel voor valse aanklachten (want die kunnen ontkracht worden en laat ons bijgevolg dan ook valse aanklachten eens zwaar bestraffen) als voor daders van verkrachting of andere misdrijven. Er wordt gedaan alsof dat communicerende vaten zijn. Als jij meer middelen geeft ga je de categorie 'gebrek aan bewijs' gaan verminderen. En dat is zowel een voordeel voor de slachtoffers van het misdrijf als die van een valse aanklacht.
Dat zeg ik nergens, lees nog eens heel goed mijn stelling door Loser. Ik zeg het vloeit VAAK voort. Dat wil zeggen op regelmatige basis, niet altijd, niet nooit of niet weinig of niet overweldigend veel.
En mijn hele pleidooi is meer middelen om dat op te lossen. Om de seponering of vrijspraak wegens gebrek aan bewijzen zoveel mogelijk te voorkomen. Dat is niet raar of controversieel. Trouwens vigilantisme wegens strafloosheid is hier in België al voorkomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gdm12sn5l (hier was het nog seponering wegens verjaring)
Aannemers die hun klanten aan het lijntje houden, het is dé frustratie van veel Vlamingen met (ver)bouwplannen. Zo'n vijftig gedupeerde klanten daagden de oplichters van de firma Comfort Ramen voor de rechtbank en halen nu na vijf jaar eindelijk hun gelijk. Ondanks de vele klachten kwam het...
www.hln.be
Of wat denk je van de groepen pedofielenjagers die ontstaan? Dat zijn mensen die uiteindelijk ook ageren (uiteindelijk verkeerd) op de gebrekkige veroordelingen en onderzoeken naar pedofielen. Met alle respect, maar als het zo eenvoudig is om pedofielen via een online profiel te lokken, dan kan je dat als politie (mits er een rechtskader voor gemaakt wordt, dit is geen verwijt naar de politie) dat toch ook doen via een specifieke cel?
Als je dit leest dan zie je toch dat er zelfs een serieus draagvlak is voor pedojagers in NL
https://www.destentor.nl/regio/heks...ad-ik-10-vieze-mannen-achter-me-aan~aba93f20/
Net als je trouwens burgers hebt die zelf oplichters opsporen en wat kloten, soms door ze bezig te houden, soms door zelf virussen op hun computers te plaatsen.
In Nederland hetzelfde, daar wil 4 op de 10 de inbrekers eens een goed pak slaag geven:
Slachtoffers van een inbraak zouden de dader weleens stevig willen aanpakken. Ruim vier op de tien van de slachtoffers (43 procent) zou de inbreker een ‘flink pak rammel’ willen geven. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Nationale Inbraakpreventie Weken.
www.metronieuws.nl