Ik vind het eigenlijk ook wel onnozel. Enerzijds het bericht van "diversiteit telt", en dan nog zo een hele aflevering gaan monteren waar alleen maar mensen die wel iets raars aan hun hebben aan bod komen, en dan moet elk één van die personen uitgescholden worden door die onnozele hollander... Ik begrijp echt niet wat men wilt.
Ik vind het systeem ook niet eerlijk. De K2tjes kunnen enkel mensen terug halen die al op een stoel zaten, maar als je later aan de beurt komt, is dat je al op zo een stoel komt, kleiner. Het is een heel rigged boel. Ik trek het mij ook niet aan. Ik vind dat het hele team, het opgefnuikte imago van de K2tjes, de jury, Studio 100 alles uitstraalt wat mis is met onze maatschappij. Kindjes van 7 jaar die al moeten horen: "he je ziet er zo wit uit als een bleekscheet", "ah nee ik heb borstkanker overwonnen"... "ah oei". Allez. En dan moet je als kind van 7 jaar zoiets aanhoren, wat doet dat met zo een zelfvertrouwen. En als uitstraling het enige is dat telt, dan gaan we nooit afkomen van bodyshaming en dat soort dingen, en blijf je van die instragam/tiktoksletten creeren, en anderzijds mensen die onzeker zijn in bmi-categorieen van 15/16 duwen en de "ha gay en je moeder zwembadkleedkamercultuur" stimuleren. Er is zelfs nog ene ex-president uit de VS die nog die locker room talk cultuur nooit is afgeleerd, om zijn eigen onzekerheden, afwijzingen bij eerste liefde en verder gefaal in zijn eigen jeugd te verbergen.
Ik vind het een heel hypocriete message, en dat is precies hetzelfde als bij "LGBTQ-vriendelijke" advertenties van Delhaize enzovoort het geval. Maar dat gaat niets veranderen in de maatschappij, het moet elders gebeuren. Zo een show blijft gewoon uitlachtv dat niet meer van deze tijd is, ook al geven ze nu zogezegd aan iedereen een kans. Maar we weten allemaal dat dat niet het geval is. Misschien zal er een zwarte vrouw of een jongen K3 worden maar qua profiel zal het niet eens een gewaagde keuze zijn.
Het is altijd datzelfde... perfectionisme en iemand vernederen die niet die dat perfectionisme omarmt. Zolang dat dat er in gaat blijven zitten, gaat er niets veranderen. En dan mag je nog zigeurnerkoekjes afschaffen, en zwarte piet afschaffen, en kerstmarkt afschaffen, en de delhaizes lgbtq vriendelijk maken, maar er in wezen verandert er gewoon niets. Stop met gewoon met die pretentie te hebben dat je pro-diversiteit bent, als uw show de meest degoutante opmerkingen heeft dat ik in 10 jaar belgische tv heb gehoord (en al zeker op deze doelgroep gericht). K3 is niet meer van deze tijd, en zouden ze moeten afschaffen zeker met zo een dieptepunt als een talentenshow als dit. Dan kunnen ze beter een ander concept starten, maar één waar die uitstraling niet zo belangrijk is, en elk kind erbij hoort, en je niet op zoek gaat naar een nieuwe barbiepop dat toevallig een beetje kan zingen en dansmovejes doen. Dezelfde mensen die van die opmerkingen geven zijn dan de eerste die zitten zeuren over homohaat enzovoort, maar ze laten het zelf toe en stimuleren het zelf... Een kind dat zo iets te horen krijgt op tv denkt nu van: "het is ok om op homo's te haten". Echt waar goed bezig. Het enige wat ze nu gedaan hebben is zeggen van: "het hoeft geen barbie te zijn, maar het mag ook ken zijn", maar daar pak je de roots van uw probleem niet aan.
De Vlaamse keeping up appearances cultuur weer in overdracht te zien. Ik heb liever directe mensen dan "elitaire fake woke gedoe" met de maskers op. Ik krijg er zelfs squid game rillingen van.