Kalm Waes

vishnusixclix

Well-known member
Crowdfunder FE
78648d80-876f-4eae-bc8b-d5e1497e1fc2.jpg

Iemand deze gezien? Het is volledig aan mij voorbijgegaan. Het is door het HLN artikel en Loser die op discord erachter vroeg dat ik dat ik er iets van hoorde. Kga het direkt eens opzetten.

Ik heb er naar gekeken maar kon de eerste aflevering niet uitkijken, zo saai.

Toen besefte ik dat mijn gebrek aan focus om iets 'saais' te doen zoals naar dit programma te kijken zonder te grijpen naar de smartphone of iets anders net het doel van dat programma was. Dus ik zal vandaag die aflevering maar uitkijken.

Ik vond het net heel interessant. Niets wereldschokkends, maar wel fijn om die dingen op een rijtje te zien.
Zou die Mobile DNA ook openlijk toegankelijk zijn? Ik weet niet of ik dat wel wil weten :D

Ik vond het net heel interessant. Niets wereldschokkends, maar wel fijn om die dingen op een rijtje te zien.
Zou die Mobile DNA ook openlijk toegankelijk zijn? Ik weet niet of ik dat wel wil weten :D

Enkel via de google play store blijkbaar.

Ik vind dit zeer interessante materie want ik herken bepaalde zaken ook bij mezelf maar helaas vind ik het programma iets te oppervlakkig om echt leerrijk te zijn. Zeker het stukje over het smartphone gebruik, de professor spreekt over "neurotoxische schade" om daar dan helemaal niet dieper op in te gaan.

Dit gezegd zijnde wel een fijn programma, hoe kan het ook anders met de beste klankman van het land :lol:

Goed voor Tom dat die ademhalingsoefeningen baat brengen, ikzelf merk niks. Mischien niet genoeg stresskonijn?
Offtopic: net zoals al die voedingstips om je cholesterol te verlagen hier niets helpen.

Onder digitaal welzijn/ouderlijk toezicht/schermtijd kan je meestal beknopt al wat dingen vinden bij de meeste toestellen.. aantal ontgrendelingen, meldingen, schermtijd per app..

Op zich goed programma voor mensen zoals ik, die een vrij druk leven hebben en énorm veel stress hebben. Echter de manier waarop dit gepresenteerd wordt en Tommeke die al vrij irriterend rondloopt, dunno.

Op zich goed programma voor mensen zoals ik, die een vrij druk leven hebben en énorm veel stress hebben. Echter de manier waarop dit gepresenteerd wordt en Tommeke die al vrij irriterend rondloopt, dunno.
Is bij Tom Waes toch altijd in die stijl? Spreekt blijkbaar een groot publiek aan, maar het is niet bepaald een stijl voor meerwaardezoekers (het is dan ook VRT 1 en niet Canvas).

Is bij Tom Waes toch altijd in die stijl? Spreekt blijkbaar een groot publiek aan, maar het is niet bepaald een stijl voor meerwaardezoekers (het is dan ook VRT 1 en niet Canvas).
Mja, in sommige programma's (heb bv niet die special forces gezien) maar andere programma's, denk Sergio Hermans? was hij meer "chill". Nu doet hij mij denken alsof hij uit Undercover weggelopen is. Denk dat het ook bekke bij mij ligt :)

Ik vond het een interessante eerste aflevering, ook wat herkenbaar en dus confronterend als je naar je eigen gedrag kijkt.
Hopelijk volgen er nog wat meer tips.

Los daarvan vond ik de montage, eeuhm, stresserend :unsure:
Zo wat van de hak op de tak, met al die experten er tussen door. Dan zit hij in het bos, dan in een watertank, dan in het stresslabo, dan bij die analysten van smartphone gebruik...

Vraag me af of we de volgende afleveringen gaan blijven springen van het een naar het ander.

Ik denk dat ik te jachtig leef om hier ten volle van te genieten :unsure:

So much streaming to see, so much work to procrastinate, so little time.

Ik heb dit altijd voor op vakantie. Pas op dag 3 kan ik mij ontspannen. Dag 4 kan mijn werk / mijn vrienden / mijn normaal leventje / social media / … mij gestolen worden. Dan ben ik helemaal zen en voel ik mij een gepensioneerde die werkelijk niets moet doen. Alleen maar ontspannen.

Tot ik dag 10 naar huis moet. Zonder zeveren, laatste keer kreeg ik stress VANAF ik onze straat inreed (na de vakantie)

#trueStory

Waes slaagt wel in zijn opzet om de kijkers te laten indutten met een overdaad aan mindfullness en andere saaie zaken.
Steekt iedereen in een verlaten hut in een bos met niks om handen en je zult wel kalm worden op den duur.

Ik mis de stem van David Attenborough bij de blokhut, anders is er ook een zweem van kinderpsychiater Peter Adriaenssens zoals bij Het geheime leven van de vijfjarigen.

Ik mis de stem van David Attenborough bij de blokhut, anders is er ook een zweem van kinderpsychiater Peter Adriaenssens zoals bij Het geheime leven van de vijfjarigen.

In vlaanderen hebben we daar Vic De Wachter voor :biglaugh:

Interessanter dan vorige keer, ik heb meditatie altijd al intrigerend gevonden maar nooit de tijd genomen om dat eens degelijk te verkennen.

Terug
Bovenaan