Kamado or Kamadon't

Hangt er wat vanaf wat ik vind lokaal. Nu een verse zak van Weber, benieuwd ernaar, apple wood blend.

Vorige zak was uit de brico, acacia vooral qua hout. Maar veel klein grut.

Ervoor eens een zak marabu online gekocht maar dan had je halve boomstronken, en duurde het heel lang (met wokkels) eer ik wat warmte had. Maar eens dat aan was ging het wel een trein. Was voor pizza's toen.

Ook eens een zak Dammers houtskool online gekocht, en zaten gewoon stukken baksteen in... 2 of 3 brokken, en pas zichtbaar bij legen van de kolenmand achteraf 🙄

Laatst bewerkt:
Hier altijd marabu van smoking flamours, mooie stukken, weinig gruis. Als het echt snel moet gaan dan gebruik ik de oven/inductie plaat binnen 😜 Bbq is ontspanning voor mij.

Hier altijd marabu van smoking flamours, mooie stukken, weinig gruis. Als het echt snel moet gaan dan gebruik ik de oven/inductie plaat binnen 😜 Bbq is ontspanning voor mij.
Die gebruik ik ook. Het moet voor mij niet per se snel te gaan, maar soms vind ik het moeilijk om tijd in te schatten wanneer het zo traag gaat. Ik ga me sowieso wel zo'n brander aanschaffen en uittesten.

Ik start sowieso met 10 minuten met het deksel volledig open, anders heb je idd de kans dat hij niet voldoende zuurstof pakt.

Ik steek hem tegenwoordig wel aan met een elektrische verfbrander van de action, veel & véél sneller
Merci voor de tip van de verfbrander. Echt een top ding!

Is zo'n Chicken Sitter eigenlijk de moeite? We doen binnenkort een surprise avond met vrienden en het budget is €20, dus leek me dit wel iets. Tenzij het natuurlijk weggegooid geld zou zijn.

Ik heb zoiets gekocht indertijd, ik vind dit wel beter. Minder directe hitte en je vangt alle jus op wat van dit kieken drupt.

iu

Spatchcock ben ik toch ook al jaren meer fan van dan beer can, al is die laatste toch altijd iets plezanter om te zien.

Spit kan ik niet over meespreken maar staat hoog op de wishlist. En er ligt al weken een groot pakje (dik 0,5mx0,5m) onder de kerstboom voor mij, zou het? :hurrr:

Spatchcock ben ik toch ook al jaren meer fan van dan beer can, al is die laatste toch altijd iets plezanter om te zien.

Spit kan ik niet over meespreken maar staat hoog op de wishlist. En er ligt al weken een groot pakje (dik 0,5mx0,5m) onder de kerstboom voor mij, zou het? :hurrr:
Wil ook graag een spit halen, maar die dingen zijn nog vrij duur en ik vraag me af hoe vaak ik zoiets ga gebruiken. Heb de Kamado ook pas van de zomer, dus hoef natuurlijk ook niet alles direct aan te schaffen, al kriebelt het soms wel :unsure: .

Doen jullie de Kamado in de winter traag opwarmen of gewoon zoals altijd? Ik lees hier en daar dat traag opwarmen aangeraden wordt.

Met Black Friday zie je wel eens kortingen à la 10% op alles, zo heb ik indertijd de mijne gekocht. Maar veel zal het nooit zijn.

Of een demotoestel kopen, dan kan je ook koopjes doen.

Terug
Bovenaan