Kamado or Kamadon't

Ergens wel een geruststelling, je koopt nooit op een verkeerd moment. Houdt de merkwaarde ook hoog.

Itt Kamado Koe die je soms met 30% ziet buitengaan, dan kan je toch echt vloeken.

Ergens wel een geruststelling, je koopt nooit op een verkeerd moment. Houdt de merkwaarde ook hoog.

Itt Kamado Koe die je soms met 30% ziet buitengaan, dan kan je toch echt vloeken.
Vooral in de US toch? Hier heb ik daar toen ik het aan het overwegen was nooit echt grote kortingen op gezien.

Elk jaar bij bbqexperience center. Altijd op Black Friday.

Grosso modo
40% op een Joe 1
30% op een connected Joe
20% op een Joe 2/3

Behalve de levenslange (?) garantie op bepaalde onderdelen en het merk als "status" blijf ik me toch afvragen waarom mensen dat verkiezen. Veel andere merken worden geleverd met veel meer benodigdheden die bij bge allemaal accessoire zijn...

En dan heb ik het niet over de action en andere DHZ kamado's he maar over andere grote merken zoals Basterd - Kamado Joe - Yakiniku - ...

Behalve de levenslange (?) garantie op bepaalde onderdelen en het merk als "status" blijf ik me toch afvragen waarom mensen dat verkiezen. Veel andere merken worden geleverd met veel meer benodigdheden die bij bge allemaal accessoire zijn...

En dan heb ik het niet over de action en andere DHZ kamado's he maar over andere grote merken zoals Basterd - Kamado Joe - Yakiniku - ...
Ik heb zelf ook getwijfeld tussen de Green Egg en The Bastard en door het prijsverschil voor de laatste gegaan, maar kan me wel voorstellen, wanneer je zo'n kamado echt heel veel gebruikt of een eigen zaak hebt, dat je eerder voor een BGE gaat. Ik weet niet hoeveel tijdsverschil erin zit, maar de BGE zou wel een pak sneller naar lagere temperaturen kunnen gaan mede omdat er geen luchtbellen in de keramiek zit en bij de andere merken wel. Soit, zijn allemaal details voor ons denk ik :unsure:.

Omdat hij gewoon beter is. The OG.

En veel mooier.

Zoals een Mclaren nooit een Ferrari zal zijn, hoeveel sneller, beter of moderner ze mss ooit worden. Een kind ziet een rode Porsche en zegt: Ferrari. Een kind ziet een grijze Honda S2000 en zegt… Ferrari.

Een Green Egg is ook een merknaam die is uitgegroeid tot een type. Een bbq-leek weet niet wat een kamado is. Maar wel wat een Green Egg is.

Ook qua keramiek heb je BGE en de rest. Mexico vs. China. Zo simpel is het. Accessoires kan je achteraf ook bestellen en zo opbouwen met exact, en enkel, wat je nodig hebt.

Als mijn Columbus de geest geeft (die trouwens niet veel moet onderdoen voor een KJ en absoluut beter afgewerkt is dan een Yakiniku (fuck die zijn lelijk 😆😆), komt er een BGE.

Da’s een toestel dat je doorgeeft aan een kleinkind. Zoals een Zwitsers zakmes of een Rolex. Tuurlijk zijn er betere horloges en al zeker goedkopere, maar zonder die magie.

Dealers zijn er overigens niet blij mee, ze moeten élk onderdeeltje op stock hebben, en als ze dat niet hebben krijg je een garantietoestel mee. Veel geluk met een defect aan een Joe, dan kan je zomaar een zomer zonder bbq zitten.

Laatst bewerkt:
Omdat hij gewoon beter is. The OG.

En veel mooier.

Zoals een Mclaren nooit een Ferrari zal zijn, hoeveel sneller, beter of moderner ze mss ooit worden. Een kind ziet een rode Porsche en zegt: Ferrari. Een kind ziet een grijze Honda S2000 en zegt… Ferrari.

Een Green Egg is ook een merknaam die is uitgegroeid tot een type. Een bbq-leek weet niet wat een kamado is. Maar wel wat een Green Egg is.

Ook qua keramiek heb je BGE en de rest. Mexico vs. China. Zo simpel is het. Accessoires kan je achteraf ook bestellen en zo opbouwen met exact, en enkel, wat je nodig hebt.

Als mijn Columbus de geest geeft (die trouwens niet veel moet onderdoen voor een KJ en absoluut beter afgewerkt is dan een Yakinuki (fuck die zijn lelijk 😆😆), komt er een BGE.

Da’s een toestel dat je doorgeeft aan een kleinkind. Zoals een Zwitsers zakmes of een Rolex. Tuurlijk zijn er betere horloges en al zeker goedkopere, maar zonder die magie.

Dealers zijn er overigens niet blij mee, ze moeten élk onderdeeltje op stock hebben, en als ze dat niet hebben krijg je een garantietoestel mee. Veel geluk met een defect aan een Joe, dan kan je zomaar een zomer zonder bbq zitten.
Mijn zwart met chroom Yakiniku vind ik er nochtans pakken beter uit zien dan een bge 😎. En dubbel van de prijs voor alles inclusief helpt ook niet 🙈

And the magic is real 😍 na jaren krijgt dat ding nog steeds een smile op mijn gezicht.
Maar dat is voorkeur ook he, de ene mens is daar al gevoeliger voor dan de andere.

Los daarvan is dat wel echt gewoon een beest om mee te werken. Zo veelzijdig, zo makkelijk, zo goed.

Of dat zijn geld waard is moet ieder voor zich uitmaken. Het is luxe, dat wel.

De afgelopen weken ben ik in mijn hoofd gewisseld tussen BGE, Bastard (large, urban, VX, nieuwe pro), Grill Guru (goedkoop beginnen en dan ooit overstappen), een Weber ketel (en later een kamado) en terug omgekeerd en weer naar een Weber. Maar ik ben dan toch voor de BGE large gegaan. Via Multibazar kan je ze wat goedkoper aanschaffen. De accessoires koop ik bij een NL winkel die nu kortingen geeft. En nu nog hopen dat ik dit serieus genoeg ga nemen :P

De afgelopen weken ben ik in mijn hoofd gewisseld tussen BGE, Bastard (large, urban, VX, nieuwe pro), Grill Guru (goedkoop beginnen en dan ooit overstappen), een Weber ketel (en later een kamado) en terug omgekeerd en weer naar een Weber. Maar ik ben dan toch voor de BGE large gegaan. Via Multibazar kan je ze wat goedkoper aanschaffen. De accessoires koop ik bij een NL winkel die nu kortingen geeft. En nu nog hopen dat ik dit serieus genoeg ga nemen :p
Heb je de nieuwe Bastard Pro in levende lijve gezien? Kreeg vandaag een mail binnen en vind hem wel zeer mooi. Ik vraag me af of er veel verschil zit tussen de VX? Maar ook al een serieus prijskaartje.

Proficiat met uw aankoop! De goesting om dingen te maken gaat alleen maar groter worden. Ge gaat er zeker geen spijt van krijgen.

Heb je de nieuwe Bastard Pro in levende lijve gezien? Kreeg vandaag een mail binnen en vind hem wel zeer mooi. Ik vraag me af of er veel verschil zit tussen de VX? Maar ook al een serieus prijskaartje.

Proficiat met uw aankoop! De goesting om dingen te maken gaat alleen maar groter worden. Ge gaat er zeker geen spijt van krijgen.
Niet in het echt gezien. Vind ze er ook wel goed uitzien. Stel me wat vragen bij de gietijzeren plate setter, zeker flexibeler om in te stellen maar het onderhoud moet toch ook wel intenser zijn door het materiaal tov keramiek.

Kijk al uit naar mijn eerste cook;).

Terug
Bovenaan