Kant en klare maaltijden aan huis

Brick Top

Active member
Hallo iedereen,

Ik weet dat er reeds een topic bestaat over maaltijdboxen (Hello Fresh, Marley Spoon etc.) maar ik zou graag specifiek enkele vragen stellen omtrent kant en klare maaltijden. Met kant en klaar bedoel ik: gerecht ontvangen en vervolgens enkel nog in de (microgolf)oven duwen.

Momenteel koken wij (voornamelijk) met Hello Fresh maar zelfs dat is soms nog wat te omslachtig/tijdrovend. Een kooktijd van een half uur vergt bij ons al snel een uur en bovendien is koken sowieso al niet echt een hobby van ons... Daarom dat we is een keer kant en klare maaltijden willen testen. Af en toe pakken we er is mee in onze lokale Delhaize (het merk ontglipt me maar is een lokale samenwerking denk ik) en die zijn soms écht lekker maar ook wel zéér prijzig (15 euro per persoon/per gerecht is geen uitzondering). Daarom dat we is wat alternatieven willen proberen.

Maar voor ik iets bestel zou ik is graag polsen naar de ervaringen hier. In het topic van de maaltijdboxen kwam mealhero een paar keer naar voren en dat ziet er alvast interessant uit. Maar er zullen ongetwijfeld nog wel een hoop gelijkaardige bedrijven op de markt zijn.

Wat voor ons belangrijk is:
  • Wij zijn geen gezondheidsfreaks maar wij proberen wel (semi-)gezond te eten. Dus bij voorkeur ook (semi-)gezonde maaltijden.
  • Liefst geen te kleine porties. Wij zijn geen grote eters maar iets mag het wel hebben natuurlijk...
  • Qua prijs zouden we het graag onder de 10 euro per persoon/per gerecht houden.
Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden!

Ik ken enkel Muscle Meals (zelf nog niet geprobeerd, maar wel goede dingen over gehoord), maar da's op sporters gefocust (gezond, genoeg eiwitten, ...).

Ik heb ondertussen het volgende leren kennen :

Maar er bestaan ook andere versies van puree. Je moet dit zien als kroketten zonder het paneermeel die ze hebben ingevroren, dus het is enorm makkelijk te doseren.

Ik op mijn eentje doe met zo 1 zak het toch zo'n 4-5 dagen. Je hoeft er in principe nog geen extra groenten bij te steken. Gewoon een stukje vlees bij bakken. En je spendeert er geen uur aan noch een half uur.
Al verkoopt men ook de gewone puree. Maar dan kun je altijd al eens een komkommer, sla, tomaat of andere groenten (of blik perzikken, appelmoest, krieken,...) whatever kopen en dat ook weer aanvullen met een stuk vlees. En je kunt dat dan toch ook niet gaan klasseren als zijnde ongezond.

Het enigste wat je dan moet voorzien is een diepvries die misschien wat groter is. Maar daarmee kun je dan toch ook eens wat tijd besparen. En het is in ieder geval stukken goedkoper als van die maaltijdboxen of zaken die men u aan huis aanlevert.

Relatief duur maar wij vinden het meestal echt lekker (en gewoon superhandig, 18 minuutjes in de oven): https://www.hngry.be

Mealhero ook ooit geprobeerd en waren we niet echt fan van. Nog altijd redelijk wat gedoe met het toestel en de bakjes en vaak niet geweldig lekker. Is wel al 2 jaar geleden denk ik, dus misschien verbeterd sinds toen.

Relatief duur maar wij vinden het meestal echt lekker (en gewoon superhandig, 18 minuutjes in de oven): https://www.hngry.be

Mealhero ook ooit geprobeerd en waren we niet echt fan van. Nog altijd redelijk wat gedoe met het toestel en de bakjes en vaak niet geweldig lekker. Is wel al 2 jaar geleden denk ik, dus misschien verbeterd sinds toen.
HNGRY had vroeger een winkel waar ik woonde, maar dat waren nog geen kant-en-klare maaltijden zoals ze nu blijkbaar aanbieden. Dat waren meestal vrij eenvoudige (maar lekkere!) gerechten die je dan zelf moest klaarmaken. Alle producten lagen klaar in een toog.

Dat was altijd wel gemakkelijk als je geen inspiratie had. Gewoon de straat oversteken en die hadden regelmatig nieuwe gerechten die we uitprobeerden.

Al eens gekeken naar traiteurs? Hier in de omgeving zijn er verschillende die zo’n maaltijden hebben. Bij de ene kan je het bestellen, bij de andere liggen die in de toog. Eéntje heeft zelfs een automaat met maaltijden.

Hier in het Waasland is er een bedrijfje dat niets anders doet (vooral gericht op oudere mensen denk ik).
Misschien moet je eens in die richting zoeken.

Ik denk er ook al een tijdje over om zo'n gezonde kant en klare maaltijden te bestellen.
Iemand ervaring met rijst/kip/groenten toestanden?

Hier in het Waasland is er een bedrijfje dat niets anders doet (vooral gericht op oudere mensen denk ik).
Misschien moet je eens in die richting zoeken.
Wij hebben zo’n koppel, vrienden van onze leeftijd (dertigers) en de eerste keer dat die man kwam leveren en zij de deur opendeden, dacht hij dat hij aan het verkeerde adres was 😂
Mijn grootouders kregen ook zulke maaltijden aan huis, denk voor 7,5 euro soep, hoofdgerecht en dessert.

Ik heb vanavond voor de eerste keer Mealhero geprobeerd. Toestel is wat zoeken, maar werkt wel zoals het hoort. Alleen, 1 maaltijd, daarmee heb ik niet gegeten :/
Dus wordt het een duur affairke voor mij

Alleen, 1 maaltijd, daarmee heb ik niet gegeten :/
Dus wordt het een duur affairke voor mij
Heb ik met alles, ook bv Hellofresh ( 100 gram vlees of vis is voor mne kleine teen te voeden ) maar ook zo bereide gerechten uit bv de Bon´Ap van 450 gram vind ik net te weinig.

( en voor iemand het denkt, ik ben 1m86 en weeg 81kg en geen 120kg ofzo )

Met HelloFresh had ik dat iet minder, meestal omwille van grote hoeveelheid groentjes (wat ik op zich absoluut niet erg vind)
Maar die Mealhero was lekker van smaak, alleen véél te weinig.
Mijn 'maaltijd' bestond uit 1 kipfilet met 4 blokjes spek, 3 ringetjes ajuin & saus was niet te bespeuren.

Hallo, Ik ben een masterstudent Handelswetenschappen. Voor mijn masterproef omtrent maaltijdboxen ben ik op zoek naar jongvolwassenen (18-28 jaar) die zo’n box al individueel gebruikt hebben en hun ervaringen hierover willen delen. Dit zal gebeuren via een online focusgroep. Help je ons afstuderen en vul je deze google form even in? https://forms.gle/RX1bkDTmdzXT1zHR6
PS: Ik verloot onder de deelnemers een maaltijdbox voor twee personen!
😊

Heb je nog vragen over het onderzoek? Aarzel dan niet om vragen te stellen.
Groetjes

Lang naar hetzelfde als jij gezocht. Het goedkoopste, snelste en lekkerste dat ik gevonden heb is Every Foods uit duitsland. Is wel allemaal vegan.

Grote keuze, geen plastiek, uitgebreide fiches met voedingswaarde, en voor mij persoonlijk meer als grote porties. Is allemaal in 10 mins tijd klaar, enige dat je nodig hebt is olijfolie.

Prijs zit rond de 7eur a 7,70eur. Komen ook als je vaak besteld goeie kortingen.

Terug
Bovenaan