Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Quickey's kerstcadeau, een nieuwe krabpaal

sHWHTPU.jpg

vJhiGuR.jpg

Moest ik zo'n krabpaal kopen zou hij daar 1 keer opspringen en daarna nooit meer naar omkijken. Ook mooi op dat kussen gaan liggen zoals op die eerste foto zal nooit gebeuren.

Maar ho maar als ik 5 minuten mijn fleece vest ergens wegleg. Gegarandeerd ligt hij er te soezen.

Moest ik zo'n krabpaal kopen zou hij daar 1 keer opspringen en daarna nooit meer naar omkijken. Ook mooi op dat kussen gaan liggen zoals op die eerste foto zal nooit gebeuren.

Maar ho maar als ik 5 minuten mijn fleece vest ergens wegleg. Gegarandeerd ligt hij er te soezen.

het is geen kussen waar hij opligt in de eerste foto, het is een mandje. Hetzelfde mandje als hetgeen een beetje lager op de krabpaal te zien is.

Mocht iemand zich afvragen waarom die andere poes buiten zit (je ziet ze in het begin van de video), het is niet onze poes. Ze is van iemand van de buren, geen idee van wie, maar ze komt dagelijks op bezoek

Gisteren bebloede voetstapjes gevonden over het hele apartment. Redelijk wat bloed voor een kat. Dus alle vier de katten hun pootjes gecontroleerd tot we het slachtoffer hebben gevonden. Ik denk de poes van de kleerkast is gesprongen en verkeerd is geland of is blijven haken want het bloed was daar het meeste.

Vandaag naar de dierenarts geweest. Daar hebben ze de haartjes aan haar pootje we geschoren en de wonde verzorgd. Helaas moet ze morgen terug om geopereerd te worden: haar nagel aan de wonden moet verwijderd wonden, anders gaat het blijven pijn doen.

Hoewel het maar een kleine operatie is maak ik me toch wel zorgen. We moeten haar afzetten om 8.30 en pas om 21.00 terug gaan halen. Een hele dag moet ik haar missen :( en ik ben toch bang voor de verdoving.

@Aprella Zielig voor je kat :(
Waarom ben je bang voor de verdoving?
Omdat dit toch nooit zonder risico is :( en ik altijd dingen overdenk en altijd bedenk wat alle mogelijke uitkomsten kunnen zijn 😅

En mijn eigen dierenarts is op verlof deze week en dus wordt ze opereert door een dierenarts van de plaatselijke dierenkliniek. En hoewel ik niet twijfel aan hun kunnen, is het toch anders dan bij mijn eigen dierenarts. Maar ik ga haar voor mijn gemoedsrust ook niet een week laten afzien.

Ze is veilig thuis en alles is goed gegaan.
Nog vijf dagen medicatie geven wat altijd zo'n pretje is bij dieren 😂.

We moeten enkel goed in het oog houden dat het niet gaat ontsteken.

Mijn kat heeft echt een deurbelfobie en ik weet niet hoe het komt (behalve dat ze “vreemden” in huis echt niet aangenaam vindt, de enige persoon waar ze zich niet voor verstopt is mijn moeder). Nu, ze gaat ook lopen van de kindjes die nieuwjaarszingen zonder te bellen, dus ze is wel consistent. :unsure: Nu blijft ze op een veilige afstand in de leefruimte alles aanhoren, maar soms kruipt ze ineen aan de verwarming… :frown:

Mijn kat heeft echt een deurbelfobie en ik weet niet hoe het komt (behalve dat ze “vreemden” in huis echt niet aangenaam vindt, de enige persoon waar ze zich niet voor verstopt is mijn moeder). Nu, ze gaat ook lopen van de kindjes die nieuwjaarszingen zonder te bellen, dus ze wil consistent. :unsure: Nu blijft ze op een veilige afstand in de leefruimte alles aanhoren, maar soms kruipt ze ineen aan de verwarming…:frown:
Hier ook zo'n held op sokken. Volwassen mensen is geen probleem, maar kinderen daarentegen. Als er een kind binnen komt verstopt hij zich achter het wasmachine. Zelfs voor een snoepje komt hij niet uit en dat wilt wat zeggen. Met kerst waren ouders en schoonouders aanwezig en toen heeft hij de hele avond een show gegeven met zijn gespeel. Alles vloog in het rond. Echt een aansteller. Nu krijgt hij van pa altijd snoepjes als we werken zijn, dus die kent hij goed. Dat zie je ook eraan.

Hier ook schrik van de deurbel of als hij een vreemde stem hoort tenzij het mensen zijn die echt regelmatig (= wekelijks) langskomen. Maar anders is het na het bezoek een halfuurtje zoeken waar hij ergens zit :laugh:.

Oooh mijn katten verdwijnen ook altijd als de bel gaat. Maar een van de vier laat zich een tijdje niet meer zien als er echt bezoek binnenkomt, maar ze is zoiezo al wat terughoudend naar vreemde. En als mijn moeder op bezoek komt (ongeveer om de twee weken) en de hond is er bij duurt het wel een tijdje voor ze tevoorschijn komt.

Dit terwijl de hond hier al jaren komt, een grote kattenvriend is en de hond amper groter is als de katten 😅

Mijn kat heeft echt een deurbelfobie en ik weet niet hoe het komt (behalve dat ze “vreemden” in huis echt niet aangenaam vindt, de enige persoon waar ze zich niet voor verstopt is mijn moeder). Nu, ze gaat ook lopen van de kindjes die nieuwjaarszingen zonder te bellen, dus ze is wel consistent. :unsure: Nu blijft ze op een veilige afstand in de leefruimte alles aanhoren, maar soms kruipt ze ineen aan de verwarming… :frown:
Onze kat heeft ook panische angst vd deurbel en verstopt zich standaard achter de wasmachine waar ze 20 minuten ineengekrompen blijft zitten.
Hier ook zo, of als ze de deur van die van PostNL of zo zijn busje al horen (dan weten ze al dat de bel zal volgen).
Achter de zetel verstoppen of onder het bed dan.

Iemand tips om te verhuizen met 2 katten?
Wij verhuizen binnenkort naar een alleenstaande woning met relatief grote tuin.
Volgens mijn vriendin is het aangeraden om de eerste weken de katten binnen te houden en in één kamer te houden om aan het huis te laten wennen?

2-4 weken binnen houden zodat ze het nieuwe huis ook als hun huis gaan herkennen. Dan gecontroleerd loslaten, dus samen met hen in de tuin gaan, eventueel eerst zelfs aan een leiband.

google op verhuis en kat en ge krijgt genoeg links met tips:

Gisterenavond onze kat proberen te sussen omdat ze in paniek was van het vuurwerk, slecht idee, een krab van 2-3cm net onder mijn oog, nogal een chance gehad achteraf gezien :tongue:

De twee jongensten hier waren even een beetje verward, maar niet bang. Mijn kat die eerder deze week geopereerd was daarin tegen had wel schrik. Ik lag al in bed te lezen toen het vuurwerk losbarsten en ze kwam kijken en na een grote knal is ze snel weg gelopen. Na even kort angstig rond te lopen is ze onder de zetel gekropen. Ik ben dan maar weer opgestaan en heb een film gekeken. Het geluid van de tv kalmeerde haar dan toch en toen het ergste van het vuurwerk voorbij was is ze eigenlijk snel op jaar favoriete plekje in slaap gevallen.

Vorige jaar had ze geen angst dus ik denk dat het deze week gewoon wat veel voor haar is geweest deze week

Terug
Bovenaan