Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Iemand hier aanraders qua geurneutraliserende kattenbakvulling? Of andere middeltjes?

Wij hebben hier 2 katten, en hun kattenbakken zijn sinds de geboorte van mijn dochter verhuisd naar ā€œmijn bureauā€. Nu probeer ik dat wel zo vaak mogelijk proper te houden, maar ik word toch wel redelijk kierewit van die ammoniakgeur bij momenten. Vooral omdat ze elk hun kattenbak hebben, maar het toch plezanter vinden om samen in die Ć©ne bak hun gevoeg te doen, en de andere onaangetast te laten.

Al geprobeerd:
- Tigerino Crystalis (was wel okayish op zichzelf)
- houtkorrels (stinkt verschrikkelijk)
- geurdingske voor in ā€˜t stopcontact van Delhaize (word mottig van diene chimique geur)

Wat googlen leert mij dat er duizend-en-ƩƩn manieren zijn om die geur wat tegen te gaan, maar weinig zin om zoveel geld uit te geven om elk product afzonderlijk zelf te testen.

Aanraders?

Ah en obligatoire foto van de twee:
DgvdvhH.jpg

Dank!

Sorry, ik heb niet direct een antwoord, maar hoe reageren die op uw dochter? :biglaugh: @LessThanJake

Hier ook rustig beest mbt vuurwerk of onweer btw. Ik zweer het, het enige waar die een panische angst voor heeft, is die focking deurbel. Misschien eens het geluidje veranderen. :evil:

Ik gebruik Premiere Klumpend Excellent XL van bij Maxizoo (grijze zak met blauwe banner op). Ik vind dat deze enkel stinkt als je de bakken open doet of als het kattenzand echt op zijn einde loopt. Bij ons staan er twee bakken in de woonkamer en eentje in de toilet ruimte.
Ik moet wer wel bij zeggen dat wij veel verluchten.

Soms ruiken we het wel als er een kat net in de bak is geweest en heeft gepoept.

Voeding kan trouwens ook veel doen tegen stank. Hoe meer vlees er in de brok zit, hoe minder het zou stinken in achteraf in de kattenbakk.

Ons kitten van 5,5 maand zit in zijn tandwissel. Gisteren hoektandje gevonden en bebloed bekje, was even schrikken. Hij wordt een grote man :(.

De kleine hoort precies wat minder goed sinds de laatste maanden. Regelmatig dat hij ergens zit te kijken naar iets en ik erbij kom en hij redelijk verschiet als hij me ziet. Vroeger zou hij me altijd al wel gehoord hebben.
Zal met de ouderdom te maken hebben zeker? Hij wordt 16 in mei.

Iemand die het artikel kan lezen en samenvatten wat de reden is dat ze het doen?

Weer zoiets met veel interpretaties, gok ik.
Redenen waarom onze katten staren:
- ze willen hun eten
- ze zijn content
- ze willen spelen/vechten met elkaar

De fosterkittens zijn sinds vrijdag geadopteerd.

Tis redelijk stil in huis nu. Onze 2 volwassen katten zijn veel kalmer dan 2 turbo minis.
Vind je het niet moeilijk om de kittens te moeten afgeven?
Ik denk niet dat ik zoiets zou kunnen doen. Ik hecht mij echt zo snel aan dieren šŸ˜….

Toen wij twee kittens adopteren vorige zomer was de voorwaarde dat ze terug zouden gaan als het niet zou gaan met de oudere katten. Een dag nadat de kittens hier waren wilde ik ze al niet meer afgeven. En even zag het er naar uit dat het niet ging goed komen tussen de kittens en een van de oudere katten en ik heb het daar erg moeilijk mee gehad. Geluk heeft het proberen van een andere methode de oudere kat erg geholpen. En hoewel ze niet allemaal de beste vriendjes zijn, gaat het goed samen.

Dat is niet echt tof het moment dat ze die komen ophalen.

Maar ondertussen al foto’s en videos van de nieuwe eigenaars gekregen waar ze op de schoot liggen en spinnen en dat geeft toch ook een goed gevoel.

Mijn partner en ik zijn beide liefhebber van kamerplanten. Onze kat minder. Gisteren kochten we nog een nieuwe plant, drie uur erna had hij er al enkele bladeren van opgegeten. Is er iets dat je hieraan kan doen? Buiten de traditionele conditionering. Begint stilletjes aan toch op mijn zenuwen te werken... Een spray ofzo?

Mijn partner en ik zijn beide liefhebber van kamerplanten. Onze kat minder. Gisteren kochten we nog een nieuwe plant, drie uur erna had hij er al enkele bladeren van opgegeten. Is er iets dat je hieraan kan doen? Buiten de traditionele conditionering. Begint stilletjes aan toch op mijn zenuwen te werken... Een spray ofzo?

Hoe lang doet je kat dit al?
Ik heb een kat die dit ook hardnekkig deed tot ze er uiteindelijk mee gestopt is. Wij zijn steeds kordaat opgetreden en ze kent (alle vier kennen ze) het woorde 'nee'.
Het helpt ook om je kat iets anders aan te bieden om te doen. ik beloonde de kat ook steeds als ze luisterde.

Een plantenspuit of straffen is eigenlijk geen goed idee. Je loopt het risico dat je kat jou begint te associƫren met de plantenspuit inplaats van de plant met de plantenspuit. Hier vind je over de zonen onzin van straffen: https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/aanschaf-en-opvoeding/een-kat-straffen/

Als je het echt niet geleerd krijgt aan je kat zal je advies kunnen vragen aan een therapeut, je planten buiten bereikoeten zetten of kiezen.
Als je kat eet van planten, wees wel voorzichtig dat je niet iets koopt dat de kat serieus ziek kan maken of zelfs dodelijk is.

Hoe lang doet je kat dit al?
Ik heb een kat die dit ook hardnekkig deed tot ze er uiteindelijk mee gestopt is. Wij zijn steeds kordaat opgetreden en ze kent (alle vier kennen ze) het woorde 'nee'.
Het helpt ook om je kat iets anders aan te bieden om te doen. ik beloonde de kat ook steeds als ze luisterde.

Een plantenspuit of straffen is eigenlijk geen goed idee. Je loopt het risico dat je kat jou begint te associƫren met de plantenspuit inplaats van de plant met de plantenspuit. Hier vind je over de zonen onzin van straffen: https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl/aanschaf-en-opvoeding/een-kat-straffen/

Als je het echt niet geleerd krijgt aan je kat zal je advies kunnen vragen aan een therapeut, je planten buiten bereikoeten zetten of kiezen.
Als je kat eet van planten, wees wel voorzichtig dat je niet iets koopt dat de kat serieus ziek kan maken of zelfs dodelijk is.
Bedankt voor de tips! Hij doet het toch al even. Het is een binnenhuiskat, en hij komt ook niet echt overeen met de andere kat. Hebben net een feliway gekocht... Qua speelgoed, enkel zijn tunnel interesseert hem, de rest niet mega hard. Muisjes enz speelt hij ook niet mee. Tot nu toe gebruiken we idd de plantenspuit, heeft hij een hekel aan. En enkel een "nee" zoals bij jullie, daar luistert hij niet naar..

Bedankt voor de tips! Hij doet het toch al even. Het is een binnenhuiskat, en hij komt ook niet echt overeen met de andere kat. Hebben net een feliway gekocht... Qua speelgoed, enkel zijn tunnel interesseert hem, de rest niet mega hard. Muisjes enz speelt hij ook niet mee. Tot nu toe gebruiken we idd de plantenspuit, heeft hij een hekel aan. En enkel een "nee" zoals bij jullie, daar luistert hij niet naar..
Die tunnel valt bij ons ook goed in de smaak. Ook als je met een hengel speelt, moet die tunnel erbij betrokken worden. Of door erdoor te rennen of door erover te springen.

Gisteren was Huub dus over het hek gegaan. Mijn vriendin zat in bad en het duurde hem precies te lang om hem binnen te laten. Daardoor is hij maar op avontuur gegaan. Gelukkig zat hij er nog. Alleen moest mijn vriendin het poortje opendoen, want meneer wist blijkbaar niet hoe hij terug erover moest geraken :unsure: .

Op een plek zetten waar ze niet aankunnen is het enige wat hier helpt.

En enkel cactussen op bereikbare plaatsen :unsure:

Op een plek zetten waar ze niet aankunnen is het enige wat hier helpt.

En enkel cactussen op bereikbare plaatsen :unsure:
Wij hebben zo'n heel kleine cactus, met van die hele kleine dunne naalden en daar bijt hij soms ook in. Dan trekt wat rare koppen, maar doet het dan gewoon opnieuw. Ik durf wel te stellen dat die van ons speciaal is :unsure: .

Wij hebben zo'n heel kleine cactus, met van die hele kleine dunne naalden en daar bijt hij soms ook in. Dan trekt wat rare koppen, maar doet het dan gewoon opnieuw. Ik durf wel te stellen dat die van ons speciaal is :unsure: .
Die van mij doet dat ook 🤣

Terug
Bovenaan