Keuken renoveren

Waarom zou je geld willen investeren in een pand dat niet van u is en waar jij ook nooit iets van zal terugverdienen (in tegenstelling tot de verhuurder die meteen weer 20 jaar verder kan), dan maak je het de verhuurder wel heel makkelijk.
Als je niet akkoord bent met de staat, looks, kleur, onderhoud, etc dan zoek je toch een nieuw pand of je koopt zelf iets aan waar je je zin in kan doen.

@June, ik vind dat je je nogal vreemd opstelt in deze discussie. In plaats van hele boeken te schrijven is het misschien logischer je te beperken tot feiten? Zo heb je al enkele posts terug de heel relevante vraag gekregen over in welk land je nu net huurt, want niemand hier (vermoed ik) verhuurt of kent de huurwet in Nederland.

Feit is dat ik ook totaal niet begrijp waarom je zo'n zaak zou willen maken voor iets dat niet van jou is, ofwel laat je het zoals het is, ofwel denk je dat het beter is om mee te gaan met wat toegelaten is.

Laatst bewerkt:
@June als je hulp van ons wilt best antwoorden op de vraag van @JPV of je huurt in Nederland of Vlaanderen?

Je spreekt over een coöperatie wat mij doet vermoeden dat je in Nederland huurt. Indien dit zo is, vrees ik dat je hier weinig nuttige info gaat vinden.

Ze is ook Nederlandse als ik kijk in haar posts. Dus zal wel Nederlandse situatie zijn, waardoor ze niet raar moet opkijken dat iedereen haar idee hier raar vindt. Hier is geen recht na X jaar op een nieuwe keuken of een toelage voor vernieuwing van een keuken.

Ik ben nog met Nederlandse samengeweest.

Dat is daar echte rare huur wetgeving. Je huurt er bijna casco. Alles wat loshangt, verdwijnt. Zelfs de laminaat van je huureigendom moet je leggen.

Ik ben nog met Nederlandse samengeweest.

Dat is daar echte rare huur wetgeving. Je huurt er bijna casco. Alles wat loshangt, verdwijnt. Zelfs de laminaat van je huureigendom moet je leggen.
Daar staat wel tegenover dat je een veel grotere woonzekerheid, opzeg voor eigen bewoning zou daar niet bestaan.

Waarom zou je geld willen investeren in een pand dat niet van u is en waar jij ook nooit iets van zal terugverdienen (in tegenstelling tot de verhuurder die meteen weer 20 jaar verder kan), dan maak je het de verhuurder wel heel makkelijk.
Als je niet akkoord bent met de staat, looks, kleur, onderhoud, etc dan zoek je toch een nieuw pand of je koopt zelf iets aan waar je je zin in kan doen.
Ja dat is misschien zo. De verhuurder en een huurder hebben amdere belangen, soms dezelfde, soms andere. In onze regio zit de hele huizenmarkt helemaal op slot. Bovendien zijn sommige dingen in het leven binair, waarvan wonen er niet perse één. Een woning accepteren doe je op grond van heel veel verschillende plussen en minnen.

Ik vind alleen de keuken onwerkbaar, versleten etc.. jouw keuze zal verhuizen zijn, de mijne is om te kijken of er en wat er aan te doen is binnen de mogelijkheden die er zijn en binnen mijn eigen mogelijkheden.

Ik zie het als een kans, maar ik krijg van anderen vooral de indruk dat dit een groot probleem moet zijn.

Feit is dat ik ook totaal niet begrijp waarom je zo'n zaak zou willen maken voor iets dat niet van jou is, ofwel laat je het zoals het is, ofwel denk je dat het beter is om mee te gaan met wat toegelaten is.
Ik begrijp ook veel niet maar dat wil nog niet zeggen dat daarom de ander iets raar zegt of vraagt.
Dat jij iets raar vindt, wil toch niet zeggen dat het daarom ook raar is?

Ik heb een hele simpele vraag die voor redelijk wat mensen hier bedreigend lijkt.
Kennelijk mag je deze vraag alleen stellen als je koper bent?

Ik begrijp ook veel niet maar dat wil nog niet zeggen dat daarom de ander iets raar zegt of vraagt.

Ik heb een hele simpele vraag die voor redelijk wat mensen hier bedreigend lijkt.
Neen, die vraag is gewoon niet logisch als je huurt op de Belgische markt dus in plaats van wat defensief te worden kan je gewoon van in het begin duidelijk zijn in plaats van de relevante vraag te omzeilen om nog wat frank te doen.

@June, ik vind dat je je nogal vreemd opstelt in deze discussie. In plaats van hele boeken te schrijven is het misschien logischer je te beperken tot feiten? Zo heb je al enkele posts terug de heel relevante vraag gekregen over in welk land je nu net huurt, want niemand hier (vermoed ik) verhuurt of kent de huurwet in Nederland.

Ik snap niet goed wat de kennis van de wetgeving voor belang is van een antwoord op deze simpele vraag:
Keukenblok renoveren, wie heeft er ervaring mee en kan daar wat over vertellen.

Het is meteen aanleiding voor mensen om hun angsten, nachtmerries en nare (purperen) ervaringen mee te delen.

Ik snap niet goed wat de kennis van de wetgeving voor belang is van een antwoord op deze simpele vraag:
Keukenblok renoveren, wie heeft er ervaring mee en kan daar wat over vertellen.

Het is meteen aanleiding voor mensen om hun angsten, nachtmerries en nare (purperen) ervaringen mee te delen.

De vraag werd al meerdere keren gesteld of je dus effectief huurt in NL, iets waar je, tenzij ik erover lees, nog niet op geantwoord hebt?

Maar voor de zoveelste keer: op de Belgische huurmarkt is dergelijke investering doen aan of in een pand dat niet van u is gewoon heel vreemd, vandaar ook de reacties.

Dus in plaats van in het verweer te schieten, maak het nu eerst eens duidelijk voor iedereen. Dan kunnen we de zin of onzin van het renoveren achterwege laten en mss effectief tips geven hoe je het idd best kan opfrissen en aanpakken.

Neen, die vraag is gewoon niet logisch als je huurt op de Belgische markt dus in plaats van wat defensief te worden kan je gewoon van in het begin duidelijk zijn in plaats van de relevante vraag te omzeilen om nog wat frank te doen.

Ik heb de achtergrond van mijn vraag gegeven én de vraag gesteld en hier valt men grotendeels over de achtergrond. Bijzonder.
Waar ik ook woon en hoe dat zit, dat is mijn verantwoordelijkheid. (Net zoals jij de jouwe hebt. Voor jouwzelf, niet naar mij toe.). Jij hoeft je daar geen zorgen over te maken. Misschien heel lief bedoeld, dank je wel, ik neem het allemaal mee en dan maak ik een niet binaire afweging die uiteindelijk ja, nee of misschien … mits zal uitvallen. Maar pas nadat ik helder heb wat er nodig is bij het renoveren van een keukenblok, bijvoorbeeld of dat mogelijk is in dit geval. Ik zoek echt antwoord op mijn keukenrenovatie-vraag. Dank je. Maak je geen zorgen. 😘

De vraag werd al meerdere keren gesteld of je dus effectief huurt in NL, iets waar je, tenzij ik erover lees, nog niet op geantwoord hebt?

Maar voor de zoveelste keer: op de Belgische huurmarkt is dergelijke investering doen aan of in een pand dat niet van u is gewoon heel vreemd, vandaar ook de reacties.

Dus in plaats van in het verweer te schieten, maak het nu eerst eens duidelijk voor iedereen. Dan kunnen we de zin of onzin van het renoveren achterwege laten en mss effectief tips geven hoe je het idd best kan opfrissen en aanpakken.
Ok, misschien zit ik niet in de Belgische huurmarkt? Dank je voor je betrokkenheid bij dit onderwerp maar ik ga niets doen wat mijn relatie met de niet Belgische verhuurder zal verstoren.

hou het respectvol
Wie gebruikt er in België dan ook het woord keukenblok? Dat heb ik nu nog nooit gehoord.

Misschien kan je je wenden tot een forum dat dichter aansluit bij jouw huurmarkt, waar je dus gemakkelijker gelijkgestemden kan aantreffen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de raad van Jean-Luc Dehaene volgen: problemen oplossen als ze zich stellen en het erop wagen.

Renoveer die keuken zoals je aangeeft (frontjes, werkblad), bij vertrek zijn er een paar mogelijkheden:
  • Verhuurder is in de wolken en wil je mogelijks zelfs deels vergoeden voor het geleverde werk
  • Verhuurder is onverschillig
  • Verhuurder wenst dat je de keuken in originele (slechtere) staat hersteld - héél erg onwaarschijnlijk op basis van de toestand die je beschrijft en je de renovatie iet of wat logisch/praktisch en vakkundig aanpakt. Neem voldoende foto's die je later als argument kan aanwenden - als je plaats hebt kan je de originele fronten bewaren.
ik heb een huurder gehad die ongevraagd 120cm kasten heeft laten bijplaatsen bij de keuken, in hetzelfde materiaal maar andere kleur (onder de redenering - beter een echt andere kleur dan iets dat 99% hetzelfde is). Ik heb die mens bedankt bij vertrek en een kleine beschadiging zo gelaten en niet van de waarborg gehouden.

Een risico - zeer zeker, doch berekend - het gaat wellicht ook over een relatief standaard model van keuken

Terug
Bovenaan