Keuze van Internet Provider

Ik ben hier van Telenet -> Orange -> Hey gegaan. 29 euro per maand voor vast internet, gaat van streamen, gamen en serieus wat downloaden met twee personen zonder enige issues. De wifi is zelfs stabieler qua bereik dan die van Telenet geweest, want daarmee had ik geen bereik op mijn bovenverdieping. Ondertussen al een jaar klant dus wel tevreden.:)

Internet via Hey voor €29 per maand? Waarom betaal ik €65 bij Telenet eigenlijk? Waar zit het verschil als ik kritisch vragen mag?

Internet via Hey voor €29 per maand? Waarom betaal ik €65 bij Telenet eigenlijk? Waar zit het verschil als ik kritisch vragen mag?
Bekijk beide sites en vergelijk hé 🤷‍♂️

Los van het feit dat Hey nog een relatief nieuwe speler is (met een promotie van €10; wel zolang je klant blijft), is het gewoon een budgetprovider met een budget formule. Zonder promotie is het €39, Telenet heeft ook Easy Internet voor €36/maand...

Buiten de snelheid zie ik weinig verschil.

Hey -> tot 150–200 Mbps
Telenet -> 300 Mbps – 1 Gbps

Buiten de snelheid zie ik weinig verschil.

Hey -> tot 150–200 Mbps
Telenet -> 300 Mbps – 1 Gbps

+ shit uploadsnelheid aan 10mbps maar velen hebben ook niet iets anders nodig.

Stel dat je volle online backup doet van 1 terabyte, dan ben je 10 dagen aan een stuk bezig :p.

Ik weet niet wat jij doet van werk maar kan zijn dat je soms iets degelijk moet uploaden?

Ik heb een kantoor met Proximus, de vraag ging over ons huis.
Het enige dat wij doen is televisie + af en toe Netflix of HBO Max. That's it.

+ shit uploadsnelheid aan 10mbps maar velen hebben ook niet iets anders nodig.

Stel dat je volle online backup doet van 1 terabyte, dan ben je 10 dagen aan een stuk bezig :p.

Ik weet niet wat jij doet van werk maar kan zijn dat je soms iets degelijk moet uploaden?
Ik heb met hey, mijn nas 14d lang zitten uploaden naar backup. Ging inderdaad over zo een grootorde. Daarna gaat het hooguit over incremental backups van een paar gb per dag.

Shit klantendienst. Er zal geen/amper verschil zijn (buiten de snelheid natuurlijk) als je geen problemen hebt, maar als er problemen zijn ben je bij Hey! echt wel dik gescheten vanwege de quasi-afwezigheid van een klantendienst. 10 Mbps upload is wel armzalig anno 2026.

Je kan het wel riskeren wanneer je bij een andere provider bvb. onbeperkt (of zeer veel) mobiel internet hebt. Zo heb je nog altijd wel internet moest je vast internet uitvallen en vice versa. Ik heb mobiel internet bij Hey! en vast (fiber)internet bij Mobile Vikings, en betaal in totaal 49€ per maand.

Terug
Bovenaan