Kingdom Come: Deliverance II

Dat vechten “klikt” gewoon op een gegeven moment en dan is dat op zich niet zo moeilijk meer. Tijdens mijn eerste playthrough ook wel ff mee gesukkeld.

Ook de reden waarom ik de eerste niet zoveel gespeeld heb.

Maar zolang het niet klikt extreem frustrerende, ben je bezig met een missie en krijg je opeens 3 bandieten achter u die u kansloos vermoorden. En ben je een half uur aan spel kwijt.

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft die struggle meegemaakt dat ge eigenlijk een nietsnut zijt int begin. is eigenlijk wel een charme da ge apprecieert wanneer het beter begint te gaan als uw skills beter worden.

Blijkbaar zou dat gevoel in KCD1 nog beter zijn int begin dat je waardeloos bent ^^ (nog niet gespeeld trouwens)

De tip is toch op tijd “saven”. Ik Save niet om de 5 minuten maar toch strategisch als ik weet dat het “gevaarlijk” begint te worden. Voelde op een bepaald moment wel aan.

Iedereen heeft die struggle meegemaakt dat ge eigenlijk een nietsnut zijt int begin. is eigenlijk wel een charme da ge apprecieert wanneer het beter begint te gaan als uw skills beter worden.

Blijkbaar zou dat gevoel in KCD1 nog beter zijn int begin dat je waardeloos bent ^^ (nog niet gespeeld trouwens)

De tip is toch op tijd “saven”. Ik Save niet om de 5 minuten maar toch strategisch als ik weet dat het “gevaarlijk” begint te worden. Voelde op een bepaald moment wel aan.
Dat saven doe ik normaal ook. Maar nu dacht ik, wat is de kans. Kom ik toch wel 2 keer na mekaar een dievenbende van 3 man tegen.

Ben nu wel al efkes aan het spelen, kan al op 2 manieren naar the wedding. Maar het vechten blijft een strugle. Vooral het incasseren van slagen zorgt ervoor dat ik direct begin te bloeden en dood ben.

Om te improven doe ik meestal practice fights met Tomcat en met die leger kapitein bij de groen mannen. Maar zit met mijn sword fighting nog maar aan 9.

Hoe hebben jullie dat klikmoment bereikt waar het vechten leuk wordt?

En wat doen jullie als er 3 rovers op jullie afkomen?

Vechten leuk? Je moet altijd uw kopke erbij houden. En niet gelijk een kip zonder kop aanvallen.

Stamina bar is veel belangrijker dan uw health bar. En parryen is kinderspel.

Als ze met 3 zijn. Focus op de zwakste. U zeker niet laten insluiten, ik ben altijd in beweging (achteruit of zijwaarts). Zodat ik me kan concentreren op 1 vijand.

Vanaf je master strike hebt, ist ergste toch voorbij dacht ik? Ik heb zo troepen van 15 man afgeklopt 😅

Ik zou eens aan de DLC's moeten beginnen, maar 't is zolang geleden dat ik de combat idd nog eens zou moeten oefenen

Ik probeer ze altijd af te zonderen. Je kan al proberen met je boog iemand te doden (of te verzwakken) voor hij bij je raakt. Vergeet niet dat je ook Mutt hebt die een vijand aan de praat kan houden.

Thx for the tips.

Worden je fighting skills ook sneller beter als je met echte wapens vecht ipv practice weapons?

Bon, ik moet er mij gewoon eens wat meer in verdiepen, maar had teveel plezier met het stelen van leuk gerief.

Ik zit vast bij die For Victory quest. En je kan natuurlijk nergens saven... Ik eindig altijd met 3 vs 10 ofzo... Level is 12. Morgen nog eens proberen want na 10 keer ben ik het beu.

Ik zit vast bij die For Victory quest. En je kan natuurlijk nergens saven... Ik eindig altijd met 3 vs 10 ofzo... Level is 12. Morgen nog eens proberen want na 10 keer ben ik het beu.

Hmmm. Zondag ook die quest gedaan. Twas ff onduidelijk wa ik moest doen. Ik maar die mannen op die rotsen raken met pijl en boog totdat ik doorhad gewoon met den Hans meelopen 😆 damn 3vs10, mijn NPC’s hebben dan goed geholpe hehe

Ik ben trouwens vandaag aangekomen in Kuttenberg 😍 Jammer dat ik research heb gedaan. Stel u voor dat ik dit niet geweten had. Hoe indrukwekkend.

Wat de DLC betreft: Brushes with Death vond ik zeer teleurstellend. Veel fetch quests en qua verhaal trok het eigenlijk op weinig. Legacy of the Forge vind ik dan wel weer geweldig. Sterk en persoonlijk verhaal, een eigen huis en forge, en daily quests die ook een verhaal vormen en die het spel nog meer immersie geven omdat je nu feitelijk een blacksmith kan roleplayen. Beetje gelijkaardig aan de Pribyslavitz DLC van KCD1 maar dan véél beter uitgewerkt. Maakt het hele spel beter voor mij.

Mysteriae Ecclesiae hou ik tot na het einde!

Wat de DLC betreft: Brushes with Death vond ik zeer teleurstellend. Veel fetch quests en qua verhaal trok het eigenlijk op weinig. Legacy of the Forge vind ik dan wel weer geweldig. Sterk en persoonlijk verhaal, een eigen huis en forge, en daily quests die ook een verhaal vormen en die het spel nog meer immersie geven omdat je nu feitelijk een blacksmith kan roleplayen. Beetje gelijkaardig aan de Pribyslavitz DLC van KCD1 maar dan véél beter uitgewerkt. Maakt het hele spel beter voor mij.

Mysteriae Ecclesiae hou ik tot na het einde!
Brushes with Death vond ik ook pover. Legacy of the Forge is de moeite. Het lijkt mij het beste om dit tussen de main en side quests te doen en vervolgens op te bouwen. Er is time gating, wat het minder interessant maakt als je alles uitgespeeld hebt. Ik ben niet begonnen aan Mysteriae. Ik heb opgevangen dat er stealth in zit en dat zeg mij echt niets in deze game. Chivalrous knight, weet ge.

Ik zit al 2-3 uur in Kuttenberg rond te wandelen. Is daar nu nergens een gratis slaapplek? 🫣 of komt dat nog int verhaal?

Ik zit al 2-3 uur in Kuttenberg rond te wandelen. Is daar nu nergens een gratis slaapplek? 🫣 of komt dat nog int verhaal?
Gewoon een permanent bed krijgen bij een tavern. Tegen dat ge daar zijt heb ge toch wat geld. Kost voor mij ongeveer 90 Groschen na wat onderhandelen.

Had deze maar een easy mode en focus op verhaal optie.

Die side content en te veel opvulling voor je verder kan is niets meer voor mij helaas.

Ook geen tijd meer voor

Terug
Bovenaan