Kingdom Come: Deliverance II

PS5 pro is natuurlijk voorlopig veel te duur voor wat het verschil mr is met gewone PS5 en is enkel voor de die hards met vergrootglas. Maar de gebruiksvriendelijkheid van console is nog altijd veel hoger dan een PC.

Momenteel 89 op Metacritic, gebaseerd op 22 reviews. Deze game is een schot in de roos !

Morgen kunnen we er eindelijk aan beginnen. Ik heb al een plan wat ik eerst wil doen daar en dat is hetzelfde als in mijn 3e playthrough geweest van KCD1: combat zo snel mogelijk op een relatief niveau geleveld hebben, net als stealth en lockpicking. Die laatste 2 zijn wel key om snel en veel geld/gear te hebben ;)

Belangrijk detail: als je net zoals mij een beetje de dief gaat uit hangen en gaat binnenbreken in huizen etc, onthoudt dan goed welke deuren er open en toe waren voor je kwam binnenbreken want de NPC's gaan je er normaal gezien echt op pakken want ze gaan door hebben dat er iets niet klopt.

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat Cohh een paar dagen terug een gameplay had gedaan van 3 uur samen met de devs.
Ik heb die gisteren bekeken en toch wel heel leuke aanpassingen en toevoegingen tegenover het eerste deel.

Mochten er nog mensen zijn die niet kunnen wachten en niet geven om alvast een paar spoilers.

Nog een 4-tal uur en we mogen. Waar ik nu al enorm fan van ben zijn paar van de details zoals de heraldiek die meer zichtbaar is in de game. Als je bv een nieuw stadje ontdekt, dat je dan zo het wapenschild ziet van dat stadje of gebied. Ook het feit dat je 3 settings hebt voor kledij en daar snel in kan swappen is mega handig, zeker als ik de stealth toer op ga. Dan is dat snel wisselen tussen full plate armor en kledij die amper tot geen geluid maakt.

Nog een 4-tal uur en we mogen. Waar ik nu al enorm fan van ben zijn paar van de details zoals de heraldiek die meer zichtbaar is in de game. Als je bv een nieuw stadje ontdekt, dat je dan zo het wapenschild ziet van dat stadje of gebied. Ook het feit dat je 3 settings hebt voor kledij en daar snel in kan swappen is mega handig, zeker als ik de stealth toer op ga. Dan is dat snel wisselen tussen full plate armor en kledij die amper tot geen geluid maakt.
Dat was inderdaad zeer handig! Let wel op, want je kan niet wisselen van kledij tijdens een gevecht ;)

Over de performance op pc: ik ben nu in het eerste dorpke en heb dus al de hele proloog gehad en de game draait hier standaard met alles op ultra en met DLSS4 op balanced en dat geeft mij een gemiddelde van rond de 100 a 110 ofzo. Met DLSS 4 op quality was het ongeveer 10 fps minder.

Via DLSS Swapper kan je de laatste versie van DLSS in de game steken, bij KCD2 is het standaard 3.5.10.0 ofzo. De laatste versie is 310.1.0 (dat is effectief DLSS 4).

Mijn pc bestaat uit een i5-13600K, 48GB RAM (64 lukt niet om een of andere reden) en een 4070 Ti.

Hier ook in het eerste dorpje. Op pc 1440p. Alles ultra en dlls op quality tussen de 130 a 140 fps.
Spel draait enorm vlot en het ziet er nog eens goed uit ook. Had een beetje schrik voor de combat “ is men eerste kingdom come maar tot nu toe valt het relatief goed mee voor een noob zoals ik in deze game.

Proloog helemaal doorlopen net en nu totaal geen idee wat te doen verder. Lijkt me precies dat ik iets heb gemist :oink:

Wel een hele mooie game, doet met qua natuur en setting heel erg denken aan de Witcher 3.

Terug
Bovenaan