Kingdom Come: Middle-earth

Sir.Killalot

Well-known member
Crowdfunder FE
kme.png

release: TBA
genre: RPG
dev: Warhorse Studios

Van de makers van Kingdom Come, nu in een Lord of the Rings setting.

Dan verwacht ik wel een hele simplified versie van de systemen die in kingdom come zitten. Het moet natuurlijk een heel breed publiek kunnen aanspreken he. Ergens betwijfel ik ook dat ze de license gaan geven aan een studio die maar 2 games uit hebben, hoe goed ze ook mogen zijn.

Ik zou ze liever een nieuwe RPG zien maken in een totaal ander tijdperk.

Ik ben geen LoTR fan maar als Warhorse iets uitbrengt.

Take my money. Aankoop wordt een no brainer. Zo ver ist gekomen 😂

Dan verwacht ik wel een hele simplified versie van de systemen die in kingdom come zitten. Het moet natuurlijk een heel breed publiek kunnen aanspreken he. Ergens betwijfel ik ook dat ze de license gaan geven aan een studio die maar 2 games uit hebben, hoe goed ze ook mogen zijn.

Ik zou ze liever een nieuwe RPG zien maken in een totaal ander tijdperk.
Genoeg LOTR-games tegenwoordig die eerder voor een niche-markt zijn. Volgend het gerucht zou het echt in de stijl zijn van KCD, en zeer low-fantasy qua inhoud.

Voor wat het waard is hé, het is allemaal helemaal niet bevestigd en uitgekomen in de week van 1 april, dus kans is groot dat er helemaal niets van klopt.

Ze maken gelukkig ook een nieuwe Kingdom Come dus de extreme RPG-elementen mogen ze dan wel uit Middle Earth laten, zijnde eten, slapen, wassen, wapens slijpen, niet normaal kunnen saven, ... want dat gaat rap vervelen in een fantasy setting vrees ik.

Ze maken gelukkig ook een nieuwe Kingdom Come dus de extreme RPG-elementen mogen ze dan wel uit Middle Earth laten, zijnde eten, slapen, wassen, wapens slijpen, niet normaal kunnen saven, ... want dat gaat rap vervelen in een fantasy setting vrees ik.
Waarom? Laat ze maar trouw blijven aan hun formule.

In een realistische RPG was dat hun sterkte omdat het realisme over heel de lijn doorgetrokken wordt maar dat lijkt mij toch niet gepast in een LOTR setting dat ook een minder niche publiek zal aantrekken. Ik hoef niet in bad te gaan op weg naar een draak.

Als ik hun aankondiging zo zag, dacht ik dat het om 2 aangekondigde games ging, maar eigenlijk is het niet uitgesloten dat het niet om éénzelfde game gaat en is het Kingdome come: Middle Earth? In dat geval mogen ze idd wel trouw blijven aan hun formule.

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat iets zich afspeelt in een fantasy setting, dat realisme niet meer van tel is of geen meerwaarde kan zijn. Ook in Midden-Aarde wordt er geslapen, gegeten en gewassen. De formule van KCD om een realistische, heel immersieve ervaring te creëren kan ook perfect werken voor fantasy, en zeker voor een fantasy setting als LOTR.

Niet elke fantasy game moet die kant op gaan, maar ook niet elke "non-fictie" game hoeft een realistische life-simulator te zijn.

En de aankondiging is wel vrij duidelijk dat het om 2 verschillende zaken gaat.

Ik zou een open world middle-earth game in hun stijl wel meer zien zitten dan de zoveelste open world "hack and slash" game. Maar we zien wel wat het gaat worden.

Terug
Bovenaan