Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63

Hij had het koud. Ik vond wel dat hij en Pogacar hun jasjes redelijk vroeg uit trokken. Op het podium zag Pogacar er toch ook wat koud uit. Vaquilin die gewoon met jasje aan finishte zag er nog het best uit eigenlijk.

Skjelmose zou niks gebroken hebben. Gelukkig maar. Nu goed voor zondag is het natuurlijk niet. Gebroken of niet pijn zal het toch doen.

Van Wilder zou ook ok zijn hebben gecheckt voor hersenschudding maar hij wist dat hij in Hoei was dus niks aan de hand.

Iedereen gedegradeerd door Pogacar, was eigenlijk wel te verwachten aangezien hij de meest explosieve klimmer is.
Ik had niet verwacht dat Evenepoel ging winnen aangezien het te steil is , dit soort klim is niet zijn ding, maar een 9de plaats is ook niet om content mee te zijn voor hem. Nuja, 't is maar één rit en de weersomstandigheden onderweg waren verschrikkelijk.
Evenepoel moet het ook niet hebben van dit soort korte inspanningen. De Waalse Pijl is een koers voor een heel specifiek type renners. Alaphilippe en Gilbert waren dat type bij uitstek, maar zet die op een berg in de Tour en ze komen er niet aan te pas.
Evenepoel is meer een Ronde-renner, die komt meer tot zijn recht bij lange beklimmingen, net als Vingegaard en niet op dit soort werk. Ook als de zon had geschenen en het 20°C was geweest, zou hij ook niet top 5 hebben gereden (Nys misschien wel).
Pogacar is hier de uitzondering, dat godenkind kan zowat alles. Op anderhalve minuut koers rijdt die (met wat uitbollen bij) 10 seconden sneller dan al de rest. Dat is meer dan 10% sneller, dat is waanzin.

Evenepoel moet het ook niet hebben van dit soort korte inspanningen. De Waalse Pijl is een koers voor een heel specifiek type renners. Alaphilippe en Gilbert waren dat type bij uitstek, maar zet die op een berg in de Tour en ze komen er niet aan te pas.
Evenepoel is meer een Ronde-renner, die komt meer tot zijn recht bij lange beklimmingen, net als Vingegaard en niet op dit soort werk. Ook als de zon had geschenen en het 20°C was geweest, zou hij ook niet top 5 hebben gereden (Nys misschien wel).
Pogacar is hier de uitzondering, dat godenkind kan zowat alles. Op anderhalve minuut koers rijdt die (met wat uitbollen bij) 10 seconden sneller dan al de rest. Dat is meer dan 10% sneller, dat is waanzin.

:unsure:

Hij had het koud. Ik vond wel dat hij en Pogacar hun jasjes redelijk vroeg uit trokken. Op het podium zag Pogacar er toch ook wat koud uit. Vaquilin die gewoon met jasje aan finishte zag er nog het best uit eigenlijk.
No shit. Ik vroeg me tijdens de koers al af waar die mee bezig was. Die heeft zijn jasje bijna een volledige ronde voor de andere kopmannen uitgedaan. Een echte beginnersfout.

Nu goed, niemand kan nu wel zeggen dat hij geen jasje heeft uitgedaan :unsure:

Is ook niet de eerste keer dat hij in de regen minder presteert of fouten maakt.
Is geen schande natuurlijk dat je niet graag en moeilijkheden hebt om te presteren in de regen.
Hopelijk zondag geen regen in Luik! :coolbrows:

Uno-X veranderd voor LBL
eenmalig naar 7-Eleven een mooie verwijzing naar het oude 7-eleven team

GpRyX9DW4AABiOf

Nu goed, niemand kan nu wel zeggen dat hij geen jasje heeft uitgedaan :unsure:

Is ook niet de eerste keer dat hij in de regen minder presteert of fouten maakt.
Is geen schande natuurlijk dat je niet graag en moeilijkheden hebt om te presteren in de regen.
Hopelijk zondag geen regen in Luik! :coolbrows:
En tegelijk heeft hij ook al laten zien dat hij wel kan presteren in zulk weer. Dus nee, lijkt me niet dat hij moeilijkheden heeft met zulk weer. Enkel dat hij, zoals hij zelf aangeeft, deze keer een fout gemaakt heeft. En wie zou dan wel graag in zulk weer rijden? Er zijn er misschien die er minder slecht van worden en daardoor een voordeel hebben, maar of die daar dan graag inrijden betwijfel ik sterk.

No shit. Ik vroeg me tijdens de koers al af waar die mee bezig was. Die heeft zijn jasje bijna een volledige ronde voor de andere kopmannen uitgedaan. Een echte beginnersfout.
Dat was toch gewoon om stoer te doen omdat Pogacar zijn truitje uittrok en van dan te tonen: Hey ik kan dat ook ??

Maar slim was het niet. Je moet naar jezelf kijken niet naar een ander.

ja, het was om stoer te doen :LOL:
Plots zag je op een bepaald moment Pogacar rondrijden in een truitje met korte mouwen.
Net daarna zie je Remco identiek hetzelfde toen.

En dan de commentatoren zo van: Nu zijn ze met twee! :biglaugh:

Of ik heb dit gedroomd gisteren en ik had even tijdelijk dementie? Dat kan ook. :)

Remco noemt dit dan een inschattingsfoutje. Had hij dit ook gedaan als Pogacar zijn truitje niet had uitgetrokken? Ik betwijfel dat. (al kan ik mij vergissen). Dat was wel mooi verwoord zo dat wel.

Plots zag je op een bepaald moment Pogacar rondrijden in een truitje met korte mouwen.
Net daarna zie je Remco identiek hetzelfde toen.

En dan de commentatoren zo van: Nu zijn ze met twee! :biglaugh:

Of ik heb dit gedroomd gisteren en ik had even tijdelijk dementie? Dat kan ook. :)

Remco noemt dit dan een inschattingsfoutje. Had hij dit ook gedaan als Pogacar zijn truitje niet had uitgetrokken? Ik betwijfel dat. (al kan ik mij vergissen). Dat was wel mooi verwoord zo dat wel.

Dat is zijn truitje die hij afdeed NA Pogacar. Ik dacht dat Eland het heeft over zijn regenjasje het zwarte ding die de renners dragen. Ik ben beginnen kijken op 45km van de streep en toen had Evenepoel al zijn zwarte jas niet meer aan. Pogacar heeft kort na elkaar zijn zwarte jas en zijn trui af gedaan.

Wat een verschillen ook. De 4de op 3:44... :crazy:

Dat zijn uitslagen die je zou verwachten met Pogacar, Vingegaard, Evenepoel als top 3 met ver daarachter al de rest.
viel ook constant stil in het groepje daarachter en storer mag vooral decathlon bedanken vandaag, deed zelf niets in de valei :thumb:

Niet persé kritiek, maar moest ik Remco zijn, had ik bovenstaand interview nu wel niet op deze manier gegeven tbh, had gewoon imo beter gezegd "het was koud, ik was niet goed genoeg, punt" en verder niks. Hetzelfde met die Amstel quote van "zonder val win ik hier" eigenlijk..

Leuk voor de gazetten natuurlijk, maar op deze manier haalt ie toch extra media hetze van excuustruus/druk op zijn nek en beïnvloedt* hij mogelijk zelf de koerstactiek.

*Kan me perfect inbeelden dat Pogi toch ook een beetje nijdig en een in zijn eer gekrenkt was na de Amstel met zo een uitspraak, en dat ie gisteren zoiets had van we zullen eens snel tonen wie de beste is! Terwijl als Remco die uitspraken niet doet Pogi misschien toch wat voorzichtiger gereden had en wrs later vertrekt, wat toch de koerssituatie impacteert.

Ik wil maar zeggen zijn dat soort uitspraken echt nodig, 9de in je 3de koers, geen man overboord, gewoon lekker verder werken. Ma tegenstanders extra motivatie geven is toch ook niet nodig lijkt me? :unsure:

Laatst bewerkt:
Niet persé kritiek, maar moest ik Remco zijn, had ik bovenstaand interview nu wel niet op deze manier gegeven tbh, had gewoon imo beter gezegd "het was koud, ik was niet goed genoeg, punt" en verder niks. Hetzelfde met die Amstel quote van "zonder val win ik hier" eigenlijk..

Leuk voor de gazetten natuurlijk, maar op deze manier haalt ie toch extra media hetze van excuustruus/druk op zijn nek en beïnvloedt* hij mogelijk zelf de koerstactiek.

*Kan me perfect inbeelden dat Pogi toch ook een beetje nijdig en een in zijn eer gekrenkt was na de Amstel met zo een uitspraak, en dat ie gisteren zoiets had van we zullen eens snel tonen wie de beste is! Terwijl als Remco die uitspraken niet doet Pogi misschien toch wat voorzichtiger gereden had en wrs later vertrekt, wat toch de koerssituatie impacteert.

Ik wil maar zeggen zijn dat soort uitspraken echt nodig, 9de in je 3de koers, geen man overboord, gewoon lekker verder werken. Ma tegenstanders extra motivatie geven is toch ook niet nodig lijkt me? :unsure:

Goh ja hij moet toch geen interview gaan geven op het straat terwijl hij koud heeft? Toch net slim om meteen naar de douche te gaan en warme droge kleren aan te doen? Doet nog de moeite om iets op te nemen vroeger maakten ze er zich vanaf met een Tweet later op de avond.

Terug
Bovenaan