Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Die versmalling lol.
Maar ze vallen ook wel op een gewoon stuk rechte weg?
Die versmalling eruit maar ook het peloton mag in de spiegel kijken imo.

De eerste valpartij wordt veroorzaakt van Fretin en Merlier die tegen elkaar komen. Vervolgens ligt Merlier er zelf bij in de tweede valpartij... Allemaal niet bewust waarschijnlijk, maar toch opmerkelijk.
Fertin wordt toch gewoon door zijn eigen teammaat omver gereden omdat de mannen van Lidl plots naar links trekken. Ze kwamen daarvoor trouwens zelf nogal hevig naar voor op links. Merlier had met die eerste valpartij weinig te maken. Bij die laatste wordt hij dan gewoon omver gereden.

Wanneer gaan ze die koers nu eens schrappen man. Echt ranzig. Ge kunt dit zo hard voorspellen afhankelijk van het weerbericht. In die kuststeden kunt ge echt geen fatsoenlijke massaspurten organiseren, onmogelijk. Met 200 frisse mannen over tramsporen rijden, dan weer een versmalling hier, een versmalling daar, scherp bochtje in, wat verkeersmeubilair, ... Wie vindt zoiets uit.
Dit toch wel, wat een klotebaan is dat daar eigenlijk waar die valpartij gebeurde

Je kan veel op het parcours steken (en zeker niet onterecht), maar als je valpartij 3de (op 2.2km) een paar keer bekijkt kan je moeilijk beweren dat de renners zelf hier volledig vrijuit gaan. Ipv gewoon op de baan te rijden zitten er daar constant mannen via de parkeerstroken links & rechts in en uit dat pak te sturen, net als Fretin zelf en eigenlijk iedereen die bij die val op zijn gezicht gaat.
Fertin wordt toch gewoon door zijn eigen teammaat omver gereden omdat de mannen van Lidl plots naar links trekken. Ze kwamen daarvoor trouwens zelf nogal hevig naar voor op links. Merlier had met die eerste valpartij weinig te maken. Bij die laatste wordt hij dan gewoon omver gereden.
Merlier was inderdaad zeker niet in fout, had vooral chance dat hij er net niet tussen lag. Fretin reed inderdaad gewoon tegen het achterwiel van zijn ploegmaat, die op zijn beurt de zwieper van de mannen van Trek moest opvangen. Maar als je ziet waar Fretin & ploegmaat 2 seconden daarvoor nog rijden, zoals je ook al aangeeft, kan je die mannen van Trek moeilijk veel kwalijk nemen... zou een beetje pot ketel zwart zijn.

Is de tijd weer aangebroken om de waarde van DDV, E3 en GW te bediscussiëren? Of hebben we daar nu de consensus gevonden? :p

Lekker koerske daar in de classic. Jezus goeiemorgen ze…
Ik dacht dat de consensus was dat we maar 2 soorten koersen hadden: monumenten en koersen die het vermelden niet waard zijn :unsure:

Wout & Matje moeten niet meer in dezelfde adem genoemd worden. De kloof is te groot, de strijd is voorbij

Is er al ooit eens een lijst gemaakt van Wout zijn zilveren medailles? Dat moet een crazy verzameling zijn

YGLALuA.jpeg
So what? Wout blijft een steengoede coureur daar zal MVDP zijn palmares niks aan veranderen hoor. Trouwens Wout zijn carriere is nog niet voorbij hé. De rekening wordt dan pas gemaakt.

E3 tich duidelijk op 1 van die koersen?
En toch is GW een categorie 4 koers, net onder een monument. Dat terwijl de E3 categorie 5 is, DDV categorie 6 net zoals den omloop.
4de man in GW krijgt bijna evenveel punten als de winnaar in den omloop en DDV.

Allez ik geef het maar mee eh :P

Pogacar rijdt dus P-R. Dat is leuk voor ons, maar voor hem vind ik het toch niet meteen een goed idee. Hij kan die koers nu niet winnen, zoals hij zelf al eens gezegd heeft zal hij daar eerst heel wat spiermassa voor moeten bijkweken om grotere vermogens te kunnen halen. Om daar dan zijn voorbereidingen voor de rest van het seizoen (L-B-L en Tour) voor in de war te gooien, met ook nog het risico op een lelijke valpartij...
Ik zou hem aanraden nog één keer in de Tour en de Vuelta alles kapot te rijden, en dan volgend jaar mikken op MSR en P-R.

Pogacar rijdt dus P-R. Dat is leuk voor ons, maar voor hem vind ik het toch niet meteen een goed idee. Hij kan die koers nu niet winnen, zoals hij zelf al eens gezegd heeft zal hij daar eerst heel wat spiermassa voor moeten bijkweken om grotere vermogens te kunnen halen. Om daar dan zijn voorbereidingen voor de rest van het seizoen (L-B-L en Tour) voor in de war te gooien, met ook nog het risico op een lelijke valpartij...
Ik zou hem aanraden nog één keer in de Tour en de Vuelta alles kapot te rijden, en dan volgend jaar mikken op MSR en P-R.

Roubaix kan hij zeker winnen met zijn huidig niveau , 100% zeker wel.

Zal pogacar op zijn best mogelijke roubaix-niveau zijn dat inderdaad niet.

Roubaix kan hij zeker winnen met zijn huidig niveau , 100% zeker wel.

Zal pogacar op zijn best mogelijke roubaix-niveau zijn dat inderdaad niet.

Hij kan het uiteraard winnen.
Maar het zal toch niet zo makkelijk zijn aangezien hij op meerdere vlakken toch in het nadeel is. Hij zal op het parcours nergens een echte troef kunnen trekken.

Of het zou moeten zijn dat hij magischerwijs geweldig op de kasseien rijdt, maar dat betwijfel ik wel.
Het hoeft ook voor hem niet altijd een bijna uitgemaakte zaak te zijn, niks mis mee om net zoals alle renners te starten in een koers waar je hoopt op geluk om te winnen.

Potentieel vallen en blesseren zou in deze ook geen factor mogen zijn. Roubaix is ook niet zo een gevaarlijke koers, toch zeker niet meer dan de doorsnee koers.

Wanneer gaan ze die koers nu eens schrappen man. Echt ranzig. Ge kunt dit zo hard voorspellen afhankelijk van het weerbericht. In die kuststeden kunt ge echt geen fatsoenlijke massaspurten organiseren, onmogelijk. Met 200 frisse mannen over tramsporen rijden, dan weer een versmalling hier, een versmalling daar, scherp bochtje in, wat verkeersmeubilair, ... Wie vindt zoiets uit.
Echt gek dat parcours en inderdaad, elke kustgemeente heeft zijn eigen wegdek en een mix van ondergrond. Het gaat van klinkers nr kasseien, nr asfalt, met nog wat kasseien of wat drempels in rubber of betonbaan met opstaande boord van 3 cm. Eigenlijk zijn dit koersen die men beter schrapt. Ook die lokale ronden, dat is meer iets voor een kermiskoers.

Echt gek dat parcours en inderdaad, elke kustgemeente heeft zijn eigen wegdek en een mix van ondergrond. Het gaat van klinkers nr kasseien, nr asfalt, met nog wat kasseien of wat drempels in rubber of betonbaan met opstaande boord van 3 cm. Eigenlijk zijn dit koersen die men beter schrapt. Ook die lokale ronden, dat is meer iets voor een kermiskoers.
Ik snap dat de koers heilig is in Vlaanderen, maar er zijn toch wel heel veel WT-koersen hier. Een Brugge-De Panne en DDV hebben daar eigl niks te zoeken. Met een kleiner peloton, een peloton met minder grote namen heb je minder zenuwachtig gedoe. Een Milan doet niet mee als dit geen WT is. Zoveel sprinterskoersen zijn er niet in het voorjaar en iedereen wil dan die ene winnen. Met een tricky aankomst was dit gewoon te voorspellen.

Jammer voor Merlier. Is een kanshebber op Gent-Wevelgem.

Ze zouden beter de Brabantse Pijl world tour maken. Het parcours wat aanpassen meer in de richting van de wk lussen. Dat is tenminste een koers in een hele andere regio.

Dat er op 9 dagen tijd 3 WT koersen over de Hotond rijden, dat begrijp ik toch ook niet.

Ze zouden beter de Brabantse Pijl world tour maken. Het parcours wat aanpassen meer in de richting van de wk lussen. Dat is tenminste een koers in een hele andere regio.

Dat er op 9 dagen tijd 3 WT koersen over de Hotond rijden, dat begrijp ik toch ook niet.

Het statuut world tour hangt van meerdere factoren af dan enkel maar hoeveel keer ze over de hotond rijden.
Logistiek vergt een WT-koers nu eenmaal ook een extra effort. En jij vraagt nu om de koers naar daar te brengen, maar hoe hard staan andere bewoners rond Overijse, Leuven en Tervuren daar voor te springen?

Over de taalgrens heb je de fleche en LBL. Maar daar kan je ook veel meer en wordt nog te vaak onderbelicht. Maar ook daar gaat op dat je meer dan alleen maar de wegen op zich nodig hebt.

Welke koers zou je dan zijn WT-statuut afnemen en de pijl WT maken?

Uiteraard ddv, totaal overbodige koers. Niet vergeten dat de Omloop ook al WT is.

Hoeveel procent vd Parijzenaren staat te springen voor de aankomst op de Champs? Lijkt me nogal een slechte graadmeter.

Nu goed, de Renewi Tour eindigt vanaf dit jaar in Leuven. Dus ze hebben daar ondertussen al hun WT koers. Wij eisen geen vier WT koersen per jaar over de Moskesstraat.

Tja de hotond is dan ook een mooie en belangrijke verbindingsweg door de Vlaamse Ardennen en ligt bij iedere wedstrijd op een andere plek , bij E3 eigenlijk onbelangrijk.

Zeker als je van Harelbeke of Waregem komt/moet.

Niet vergeten dat flanders classics zijn parcoursen heeft veranderd, niet de E3 ;)

Terug
Bovenaan