Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Beetje onzin natuurlijk.
Gewoon niet goed genoeg en in de finale niet goed Kooij in stelling kunnen brengen. Hoeft nog niks te betekenen maar is wel een valse start natuurlijk.

En over de belangrijkheid van de omloop en KBK kan er gediscussieerd worden. Maar feit is wel dat je een 3de plek en een winst in het openingsweekend ook niet zomaar kan negeren.
En bij zowel SQS, Alpecin en UAE moet het beste nog komen, die hun absolute topmannen moeten nog in actie schieten.
Hoezo? Welke kopman? :unsure: Merlier en Magnier hebben gereden dit weekend... Evenepoel gaat in Luik evengoed ook niks kunnen doen tegen Pogacar als die laatste recht blijft, maak je geen illusies. De kruimels oprapen in de Brabantse Pijl... dat wel.

Philipsen heeft er gewoon een goed openingsweekend opzitten, had eigenlijk altijd de Omloop moeten winnen in dat scenario maar wint dan in de plaats Kuurne waar hij zeker niet de topfavoriet was... Merlier & Milan wel niet echt tot sprinten gekomen maar hij hield Kooij gewoon wel mooi op afstand. Philipsen zal sowieso wel weer een factor worden in de rest van het Vlaamse voorjaar en wordt zeker in Roubaix mogelijks weer een sleutelfiguur.

Ik snap trouwens niet dat je zegt dat VA gisteren zijn werk niet deed. Van Aert was niet de laatste man, dat was Jorgenson en die twee hebben er samen wel gewoon mee voor gezorgd dat Kooij zat waar hij moest zitten: op het wiel van Philipsen. Waar zaten al die andere snelle mannen? Milan zat bij die laatste bocht nog 50m ver ofzo, Merlier zelfs niet meer gezien...

Laatst bewerkt:
Jupla de waardeverhoudingen zullen al "iets" duidelijker worden, MVDP start in de Samyn!

Zou er niet eens versteld van staan, als ie er nu ineens ook de Strade zou bijnemen, op weg naar de start van de TA.
Hopelijk, anders wordt Strade een doodsaaie koers met een complete walkover van UAE.

Laatst bewerkt:
Van der Poel in het verleden zo een eerste koers (na een pauze) wel al eens gebruikt om gewoon wedstrijdritme op te doen en wat "domme" aanvalletjes te plaatsen. Ik zou dus niet meteen verwachten dat hij morgen alles op een hoopje rijdt. Zeker gezien het ontzettend goede weer. Koers zal toch zeer controleerbaar zijn. Maar ik ben daarom ook blij dat hij er is, hopelijk toch wat entertainment op die manier.

Overigens wel irritant dat het hier maanden slecht weer is geweest in België en dan net wanneer de klassiekers er aan komen wordt het goed weer :biglaugh:

Van der Poel in het verleden zo een eerste koers (na een pauze) wel al eens gebruikt om gewoon wedstrijdritme op te doen en wat "domme" aanvalletjes te plaatsen. Ik zou dus niet meteen verwachten dat hij morgen alles op een hoopje rijdt.
Laten we hopen op wat domme aanvalletjes, nood aan animo, redelijk op men honger blijven zitten dit weekend :s

Wat domme aanvalletjes, en dan binnenkomen op 10 min van de winnaar. Ideaal voor de gazetten en dit forum om wekenlang te speculeren dat VDP zijn conditie allesbehalve goed is.

Wat domme aanvalletjes, en dan binnenkomen op 10 min van de winnaar. Ideaal voor de gazetten en dit forum om wekenlang te speculeren dat VDP zijn conditie allesbehalve goed is.
Of weg op 80km en 10 min voor de rest binnenkomen. De gazetten schrijven weer volop over de grote 3. Of het zijn het er maar 2 dit jaar?

Hoezo? Welke kopman? :unsure: Merlier en Magnier hebben gereden dit weekend... Evenepoel gaat in Luik evengoed ook niks kunnen doen tegen Pogacar als die laatste recht blijft, maak je geen illusies. De kruimels oprapen in de Brabantse Pijl... dat wel.

Philipsen heeft er gewoon een goed openingsweekend opzitten, had eigenlijk altijd de Omloop moeten winnen in dat scenario maar wint dan in de plaats Kuurne waar hij zeker niet de topfavoriet was... Merlier & Milan wel niet echt tot sprinten gekomen maar hij hield Kooij gewoon wel mooi op afstand. Philipsen zal sowieso wel weer een factor worden in de rest van het Vlaamse voorjaar en wordt zeker in Roubaix mogelijks weer een sleutelfiguur.

Ik snap trouwens niet dat je zegt dat VA gisteren zijn werk niet deed. Van Aert was niet de laatste man, dat was Jorgenson en die twee hebben er samen wel gewoon mee voor gezorgd dat Kooij zat waar hij moest zitten: op het wiel van Philipsen. Waar zaten al die andere snelle mannen? Milan zat bij die laatste bocht nog 50m ver ofzo, Merlier zelfs niet meer gezien...
Ik dan ook niet kopmannen, maar TOPmannen.
Ik zal de laatste zijn om Merlier zijn capaciteiten in twijfel te trekken. Ik verdedigde hem al hier jaren geleden, nog voor waar hij nu staat. Toen al lauwerde ik zijn snelheid en kunnen.

Phillipsen was gewoon volledig op de afspraak, en zat ook de hele koers nergens in de problemen. Andere mannen hebben vooral geprofiteerd op het wachten, want als er in de heuvelzone echt koers gemaakt werd hadden veel mannen niet tot sprinten toe gekomen gisteren en eergisteren.

WVA deed wat hij nog kon dat klopt. Maar dat is niet wat je van hem verwacht, dat is niet wat je verwacht van een man van zijn allure in een vlaamse voorjaarskoers.
Nog niet zo heel lang geleden pakte hij dat wel anders aan, ik fris uw geheugen op:
Dit is wat je wilt zien van een WVA, dit is wat je van hem verwacht, dit is het werk dat hij moet doen.

Laatst bewerkt:
Ik dan ook niet kopmannen, maar TOPmannen.
Ik zal de laatste zijn om Merlier zijn capaciteiten in twijfel te trekken. Ik verdedigde hem al hier jaren geleden, nog voor waar hij nu staat. Toen al lauwerde ik zijn snelheid en kunnen.

Phillipsen was gewoon volledig op de afspraak, en zat ook de hele koers nergens in de problemen. Andere mannen hebben vooral geprofiteerd op het wachten, want als er in de heuvelzone echt koers gemaakt werd hadden veel mannen niet tot sprinten toe gekomen gisteren en eergisteren.

WVA deed wat hij nog kon dat klopt. Maar dat is niet wat je van hem verwacht, dat is niet wat je verwacht van een man van zijn allure in een vlaamse voorjaarskoers.
Nog niet zo heel lang geleden pakte hij dat wel anders aan, ik fris uw geheugen op:
Dit is wat je wilt zien van een WVA, dit is wat je van het verwacht, dit is het werk dat hij moet doen.
Klopt dat hij afgelopen weekend veel hoekiger rondreed terwijl hij vorig jaar niet eens leek te ademen terwijl iedereen nog maar net zijn wiel kon volgen.

Hopelijk is zijn val in de Vuelta niet de val teveel voor hem.

Gaat toch wat spelen zijn paar aanvalletjes en dan eventueel indien mogelijk een ploegmaat aan winst helpen, puur training, voor VDP dan.

Wel leuk dat hij deze erbij pakt, is toch echt wel een leuke koers (had sowieso gekeken ook zonder VDP)!

Hopelijk veel animo want het openingsweekend niet echt warm van geworden.

Dit is wat je wilt zien van een WVA, dit is wat je van hem verwacht, dit is het werk dat hij moet doen.
Verwachtingen zijn zeker groots, maar na dit weekend is het bijstellen. Dat gaat de komende jaren niet anders zijn, mocht hij de twee monumenten keer op keer missen.
De week in april, dat is van moeten. Ik zie hem liever als een lijk binnenkomen en vijf minuten naar adem happen in de RVV dan de Omloop, ongeacht de uitslag.

Terug
Bovenaan